Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Turbo Sorunu


Burak Şentürk

Soru

Herkese merhabalar , geçenlerde 3. viteste aşırı yüklendim daha sonra devir ışığı yandıktan sonra tam vites değiştirecekken araç bir anda gaz kesti , önceleri gaza aynı oranda basarken 2000 devire geldiği zaman araç koltuğa yapıştırırcasına uzuyordu ancak o olaydan sonra tepki vermiyor aynı şekilde devir yükseliyor , turbosunu gösterdim ford özel servisinde sıkıntı yok dediler kullandılar gayet seri dediler ancak ben farkediyorum 2000 devire geldiğindeki hissizliğini , ne yapabilirim yardımlarınızı bekliyorum . 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 6 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Arkadaşlar sorun kızdırma bujileriymiş , 4 bujiden 3 ü patlamış 1 i çalışıyormuş , 3 ü patlayana kadar sıkıntı çıkarmıyormuş araç , değiştirdik çok şükür sıkıntı yok foruma giremiyordum biraz geç oldu ama kusura bakmayın . önemli bir sorunmuş patlayan bujiler olduğu yerde pas yapıyormuş ve sökerken kırılır ise 150 liralık masraf oluyor 600-700 tl civarı , bilginiz olsun bu konuda geç olmadan kızdırma bujilerine bir baktırın . 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Araç 126000 km de , 


Turbo boruları kontrol edilebilir de turboda kaçak olduğunda çoğunlukla ses farkedilir. Piskolojik olmadığına eminseniz farklı bir servise gösterilebilir.

 

Turbo boruları kontrol edilebilir de turboda kaçak olduğunda çoğunlukla ses farkedilir. Piskolojik olmadığına eminseniz farklı bir servise gösterilebilir.

psikolojik değil eminim :) büyük ihtimal ford bayisine gidip servise göstereceğim müsait zamanda .normalde 2000 devre geldiğinde roketlemiş gibi atlıyordu şimdi yok kafayı yiyeceğim 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu hissiyat benim meganede olmuştu. Bir kamyonu sollarken hissedilir bir güç kaybı az kalsın karşıdaki araç ile kucaklaşacaktık. Daha sonraki günlerde ayağımız alıştı ve devam ettik bu şekilde. bir müddet sonra yağ yakmaya başladı. Daha sonra yağ yakma arttı. her depo dolumunda 1-2 lt ye kadar yükseldi. Yani rektefiye şart oldu.

 

Başımıza ne geldiyse enjektörden gelmişti. Bu km lerde muhakkak ki enjektör bakımı gerekiyor. enjektörler işeme yapıyor "sinsi bir tehlike" ve bir müddet sonra motor artan bir şekilde yağ yakmaya başlıyor. nihayetinde motor bitiyor. Enjektörleri bir ölçtürün. işeme varsa masraftan kaçmayın en fazla 1000-1500 tl tutar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herkese merhabalar , geçenlerde 3. viteste aşırı yüklendim daha sonra devir ışığı yandıktan sonra tam vites değiştirecekken araç bir anda gaz kesti , önceleri gaza aynı oranda basarken 2000 devire geldiği zaman araç koltuğa yapıştırırcasına uzuyordu ancak o olaydan sonra tepki vermiyor aynı şekilde devir yükseliyor , turbosunu gösterdim ford özel servisinde sıkıntı yok dediler kullandılar gayet seri dediler ancak ben farkediyorum 2000 devire geldiğindeki hissizliğini , ne yapabilirim yardımlarınızı bekliyorum . 

Turbo sorunu olduğunu nereden biliyorsunuz? Nerden geldi bu kanı yani?

 

Volan, Baskı Balata vs gibi farktörlerde var bu işin içinde.

 

"Devir yükseliyor araba gitmiyor" lafının ardından hep baskı balata çıkmıştır örneğin.

Şöylede test edebilirsiniz;

 

1. Balatası bitmek üzere olan bir araçta ilk görülen tepki kalkışlarda titreme yapmaya başlamasıdır. Aracınız balatadan ötürü yeni yeni titremeye başlamışsa bir müddet daha idare edebilirsiniz. Ancak ilerleyen aşamalarda siz gaza bastığınızda aracınız eskisi gibi hızlanamayacaktır. Motor devri yükseldiği halde hız olması gerektiği gibi yükselmeyecektir. Özellikle dik yokuşları çıkarken bu durum dahada belirginleşecek ve motor devri sabit kaldığı halde aracınız hızdan düşecektir. Bu aşınmanın ileri aşamalarıdır ve fazla beklemeden bir servise gitmenizde fayda vardır. Zira balata sizi ansızın yolda bırakabilir. Yada balatanın bitmesi durumunda baskı volan dişlisine zarar verecek ve ekstra masraf açacaktır. Bazı araçların volanı tornayla düzeltilebilsede yeni nesil araçların pek çoğunun volanı tornaya uygun değildir ve oldukçada pahalıdırlar. Aşınma bu noktaya gelmeden bir an önce balatanızı değiştirmeniz ekonomik olacaktır. Aşınmış balata ayrıca yakıtıda ciddi oranda yükseltecektir. Aracınız güçlü ise sizi eskisi gibi koltuğa yağıştırmayacak ve eskisi gibi hızlanamayacaktır. Balatanız aşındıkça önce geri vitesten başlayarak vites geçişleride zorlaşacak ve daha sesli hale gelebilecektir.

 

2. Aracınızı dik bir yokuşa park edip el firenini çekin. Aracınızı geri vitese takın ve stop edin. Şimdi sadece frenle aracı sabit tutun ve yavaş yavaş ayağınızı frenden çekin. Motor aracı geri gitmekten alı koyacaktır. Ancak balatanız artık bitmişse motorunuz durduğu halde aracınız hafifte olsa geri kaçıracaktır. Kaçırma yoksa bir müddet daha kullanabilirsiniz. Yinede aşağıdaki bir kaç test ilede tastik almanız faydalı olacaktır.

 

3. El fireninizi çekin ve aracınızı birinci viteste kalkmaya zorlayın. Önden çekişli bir araç el freni çekili olduğu halde kaldırılmaya çalışıldığında arka kısmını ciddi oranda yukarı kaldırır. Aracınız bu halde stop etmeye meylediyor ,aracınızın arkasını siz gaz verip çektikçe ciddi şekilde yukarı aşağı çekiyorsa balatanız bir müddet daha idare edebilirdir.

 

4. El fireninizi çekin. Aracınızı dizel motorlu ise 3.000 Devire ,benzinli ise 4.000-4.500 devire kadar yükseltin ve ayağınızı yavaşça debriyajdan çekin. Aracınız hemen stop ediyorsa balatanız sağlamdır. Stop etmede yavaş davranıyorsa balatanızın değişim zamanı yaklaşıyordur ,stop etmiyor yada çok geç stop ediyorsa mutlaka değiştirilmelidir.

 

5. Aracınızı düz bir yere park edin. Önü boş olsun. Dizel araçlarda 3.000 ,benzinli araçlarda 4000-4500 devire kadar yada daha yüksek devire motorunuzu getirin. Bu devirde 3 4 ve 5. viteslerde kalkmaya çalışın. 3 Viteste dahi kalkmıyorsa balatanız sağlamdır. 3. Viteste kalkıyor ama 4. Viteste kalkamıyorsa bir müddet idare edebilirsiniz ancak 5. viteste bile aracınız kalkıyorsa mutlaka vakit kaybetmeden değiştirmeniz gerekecektir.

 

Balata sorununu andıran bir diğer sorunda hidrolik debriyajlı araçlarda oluşabilen hidrolik kaçağı ,yağ azalması ve balata yağlama gibi sorunlardır. Yağlanmış bir balatada tıpkı bitmiş bir balatanın verdiği uyarıları verir. Hidrolik merkezinin değişmesi gerekebilir.

 

Pekçok model hidrolik debriyajlı araçta debriyaj bilyesi hidrolik merkezi görevide görür. Bilyanın sızdırmaya başlaması balatanızı yağlayacaktır. Buda aracınızı kullanılamaz hale getirebilir. Eksilen hidrolik yağı zamanla aracınızı vites değiştiremeyecek hale sokabilir. Bunun gibi durumlarla karşılaşmamak için biz balatanızı değiştirirken bahsi mevzu hidrolik merkezini- debriyaj bilyasınıda değiştirmenizi öneririz.

 

 

Not: Alıntıdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.