Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Arıza, Yedek Parça Sorusu


Ali Enver

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar herkese merhabalar,

 

2012 model manuel vites, tdci focus 3 sahibiyim. Aracım 25bin km'de. Kırmızı ışıkta durduktan sonra aracı vitese geçiremedim. Sanki kitlenmiş gibiydi. Sadece stop ettiğimde vitese geçirebiliyordum, araç çalıştıktan sonra vites değiştiremiyordum. Yetkili servise götürdüm ve baskı balata sökülüp bakılacak, yenisi 1600 (veya 1800, hatırlamıyorum) malolur dedi. Çok büyük ihtimalle kullanıcı hatası olduğunu, garanti kapsamına girmeyeceğini de belirttiler.

 

Size sorum bu miktarı ödemek dışında yapabileceğim bir şey var mı? Sanayiye götürsem pişman olur muydum? Ayrıca aracıma uygun Sachs marka baskı balatalar internette 400 lira gibi. Bu marka "orjinal" denen ürün müdür?

 

Çok teşekkür ederim.

Ali Enver tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence acemi bir şoför değilseniz ve sorunun sizden kaynaklanmadığını düşünüyorsanız garantiden değişmesini talep edin.Çünkü bu baskı balata ve şanzıman sorunları mk3 de kronik sanırım.Forumda buna benzer bir sorunu olan bir kaç kişi daha vardı sanırım.Aracınız 25 binde daha bu kadar çabuk aşınamaz bu baskı balata.Şikayetinizi otosan ada iletin derim.Biraz çirkeflik işe ayaraya bilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba

 

Anladığım kadarı ile aracın debriyaj sisteminde arıza var muhtemelen baskıda ayırmama gibi bir problem var ona sanayide yapılacak işlemde muhtemelen debriyaj sistemi değişimi olacaktır ama sanayideki parçalarla servisteki parçalar çoğu zaman aynı kalitede olmuyor ayrıca söküldüğünde artı olarak çıkabilecek olan arızalarda debriyaj balatası  azalması kaçırma gibi olaylar yada volantta yanma olması durumunda titremeler, kaçırma ve çekişte zayıflık olabilir volanttaki yanık gibi durumlarda volantı tornada taşlatabilirsin ama oda kesin çözüm olmaya biliyor sonrasında titreme olabiliyor ama volantta sıkıntı yoksa en sağlıklısı debriyaj gibi bir sistemde baskı balata ve bilya değişimi en uygun olanıdır benim görüşümce.


Araçtaki vitese geçmeme olayı debriyaj baskısındandır eyerki debriyaj söküldüğünde baskı tarafında yanık veya başka bir problem varsa kullanıcı hatasıdır eyerki hata yada yanma volant tarafında ise araçla alakalı bir problemdir onunda garanti kapsamına girmesi gerekir.

Servisin size söylemiş olduğu standarttır çünki kullanıcı olarak nasıl işlediğini bilmediğiniz bir olayda debriyaj pedalı ile kullanıcı etki ettiği bölgelerde direk kullanıcı hatası deniliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

25 binde daha bu kadar çabuk aşınamaz

 

Zorlayınca bayiden çıkmadan bile aşınır balata. Tamamen kullanıma bağlıdır. Eskiden asbest konuluyordu sert oluyordu. Asbest yasaklandı ayağına yumuşattılar ve erken aşınıyor eski balatalara göre yeni model araçlarda. Fakat uzun yol aracı ise 120.000 km bile gidiyor çok rahat.


Size sorum bu miktarı ödemek dışında yapabileceğim bir şey var mı? Sanayiye götürsem pişman olur muydum? Ayrıca aracıma uygun Sachs marka baskı balatalar internette 400 lira gibi. Bu marka "orjinal" denen ürün müdür?

 

350 lira civarlarında Sachs satılıyor. Dışarda 200 liraya şanzıman söküp takıyorlar. Tabi baskının yayları yani şemsiye kısmı kırılmış ise garantiden değişilir baskı balata setiniz.Volanttada boşluk varsa garantiden değişirler. Servislerde 380 TL veya 480 TL ye şanzıman sökme takma işçiliği alıyorlar.Servisle konuşun.Garantiden değiştirmezlerse yani sadece balatanız aşındığından dolayı ise sorun dışardan parçayı alırsınız taktırırsınız. Yine işçilik ücreti değişmez.Servistende pahalı almamış olursunuz. Zararınız en fazla 300 lira olur ama sorun varsada garantiden değiştirirler ve işçilikte almazlar :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Nasıl kullanılırsa kullanılsın 25000 km'de bir yaş civarındaki araçta vites geçmesini engelleyecek şekilde balata aşınması olma ihtimali son derece düşük, mutlaka sistemde bozukluk olduğunu düşündüğünüzü, arızanın giderilmesini talep ettiğinizi bildirin. 

Şu aşamada özel servise gidip elinizi zayıflatmayın.

Gerekirse Otosan'a bildirilmesini ya da sizin bildireceğinizi belirtin. 

Eğer siz bu sürede balatayı kullanılmaz hale getirme becerisini de gösterebilmişseniz ve size bunu kanıtlayabilirler ise bunu satın ve otomatik vites araç alın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende Vw Transporter vardı 2007 model. Focus'dan önce. Önümdeki arabayı sollayıp hızlı olduğum için boşa aldım ve bir dahada vitese geçiremedim. Çektim sağa debriyaj içeride takılı kaldı. Sonra dışarıda götürdük 600 liraya baskı balatayı değiştirdik. 3 yaşında 70.000 km'de bitirmişti. Ama çok spor kullanıyordum o zamanlar. Sürekli bas çek yapardım. İlk hevesler diyelim. Öyle kullandığım halde o kadar km götürdü. 25.000'De bitirmesi garip. Garantiye sokmaya çalışın. Baskı balata zaten kullanıcı hatasıdır genellikle.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

çok teşekkür ederim cevaplarınız için. interneti taradım ve bu sorunla çok da karşılaşılmadığını gördüm. sadece bir vatandaş 12bin km'de karşılaşmış ve garantiden karşılanması konusunda ısrar etmiş. serviste de 6bim km'de gelen bir aracı garanti kapsamına almadıkları söylendi.

 

Sachs markası, yetkili serviste kullanılan ürünün markası mıdır, bir fikriniz var mı acaba ? serviste balata fiyatı için "900 lira + kdv" denmişti. umarım farklı bir üründür 

Ali Enver tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sachs markası, yetkili serviste kullanılan ürünün markası mıdır, bir fikriniz var mı acaba ? serviste balata fiyatı için "900 lira + kdv" denmişti. umarım farklı bir üründür

 

Sachs markası aracın üstünden çıkandır. Dışarda uygun fiyata bulmanızın sebebi Avrupa'da ayrılmış mallardan tutun, fabrikasyon hatadan dolayı komple sökülmüş araçlardan çıkan parçalardır. Tabi servis 1000 liraya satıyorsa kârını çıkınca  700 liralık bir mal oluyor,Otosan kârını çıkınca 500 liralık bir mal olmuş oluyor vs vs.. Dışardan aldığınız 350-400 gibi fiyata satanlardan garanti isteyin.Takınca balanssızlık,kaçırma olursa işçiliğimi ve yeni parçamı isterim gibilerinden konuşun. Sponsor Er-ol Ford Yedek Parça'ya danışabilirsiniz telefonla fiyat ve garanti konusunda.

 

Sorun birçok noktada olabilir. Balata,üst merkez,alt merkez(bilya),hidrolik sıvısı,baskı gibi. Stop ettiğinizde vitese geçiyor ve çalışınca geçmiyor ise baskı ayırmıyordur.Bununda sebebi az önce yazdıklarım gibidir.

 

Kullanıcı hatası olarak sadece balatayı değiştirmezler.Tabi balatayı yedikten sonra zorlayıp,volant ve alt merkezi(bilyayı) yediyseniz onlarıda karşılamazlar. Ortada bir cenaze var ve kaldırmak gerekir. Daha öncede yazdığım gibi serviste söktürürseniz zararınız 300 TL olacak. Baktınız balata bitmiş, parçacıdan temin edersiniz,kendiniz getirirsiniz parçanızı. Servise sadece işçilik ödersiniz. Belkide alt merkezde bir sorun var ve baskının yaylarını açtırıp ayırmyor ? Bilemiyorsunuz.Bu durumda garantiye girer ve cebinizden kuruş çıkmaz. Belkide balatayı bitirdiniz zorlandığı için aynı zamanda alt merkezide dağıttınız.Basssanız bile boşa gidiyor debriyaj pedalına. Burdan bulunabilecek tavsiyeler belirli az çok. Önünüzde iki seçenek var cenazeyi kaldırmak için. Ya özel servise gidip söktürüp herşeyi cebinizden yaptıracaksınız garantilik olsa bile. Yada yetkili servise gidip garantilik varsa ücretsiz kullanıcı hatası ise özel servise göre 300 lira farkla aracı söktüreceksiniz.

 

 

Servislerde bildiğim kadarı ile Sachs ve look iki ayrı marka olarak debriyaj seti kullanılıyor

 

1.6 dizelerde Sachs kullanılıyor.Yanlış hatırlamıyorsam benzinlilerde Luk kullanılıyor.

Çağlar Kasımoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

teşekkür ederim,

 

garanti kapsamına girmesi için dua edeceğim artık. 50bine araç alıp bir kamyon paraya vergi, kasko, sigorta vs yaptırdıktan sonra bir dişliye 2bine yakın para ödemek çok koyuyor. bir keresinde sol dikiz aynayı park ederken çatlattım, 600e değiştireceklerini söylediler. yani tüm parçaları tek tek alsam bugatti parasına geliyor. buna isyan ediyor insan

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

teşekkür ederim,

 

garanti kapsamına girmesi için dua edeceğim artık. 50bine araç alıp bir kamyon paraya vergi, kasko, sigorta vs yaptırdıktan sonra bir dişliye 2bine yakın para ödemek çok koyuyor. bir keresinde sol dikiz aynayı park ederken çatlattım, 600e değiştireceklerini söylediler. yani tüm parçaları tek tek alsam bugatti parasına geliyor. buna isyan ediyor insan

 

Birdaha başınıza gelmez inş fakat bu tür çok önemli olmayan parçalar için diğer seçeneklere yönelebilirsiniz yine orj parçalar ile daha ucuz'a mal etmek için.

Sponsor'umuz mesela

http://www.focusclubtr.com/forum/165-er-ol-otomotiv-ford-yedek-par%C3%A7a/

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.