Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Araç Camlarını Ve Içini Sürüş Esnasında Kullanmak


Mehmet Demir

Önerilen Mesajlar

yıllar önce arabam yokken tv de öğrendiğim güvenli sürüş şeklini burada paylaşayım istedim, belki bir çoğunuz kendi keşfetmiştir ve uyguluyordur.

 

aracın camlarını ve içini yol sürüşünde kullanmak başlığımız: diyelim ki uzun yolda dar yerde ve kritik bir sürüş yapmanız gerekti, belki karşıdan hatalı sollama yapan araba geliyor. veya yandan biri sizi sıkıştırıyor vb. yan taraflar derin şarampol yada uçurum veya dar ş.içi yola giriyorsunuz lastiklerinizi kaldırıma sürttürmemek istiyorsunuz. park ederken önümüzde kaldırım var acaba arabanın burnu değecek mi(tampon)? çoğumuz bunu göz kararı yaparız ama daha kesin yöntemi var.

 

koltuğunuzu kendinize göre ayarladıktan sonra, böyle durumlarda kullanacağınız duruş pozisyonunuza da belirleyin. aşağıda resimde 3 sayı var. 3 de çizgi.

1 no lu çizgi, sol aynanın altı. bunu arabamı park ederken kullanıyorum. arabanın burnunu yanaştırınca, kaldırımın en üst kenarı sol aynanın göreceli 3-4 park altına gelinceye kadar arabamı yürütürüm, böylece arabanın tamponu yüksek kaldırıma değmeden park etmiş olurum. (şimdi artık sensörlü focus um var :), sensörleri açıyorum sağolsun kaldırımı algılayıp ötüyor, çok yavaş ilerleyip sürekli bip sesinde durduğumda kaldırma 10-15 cm değmeden park etmiş oluyorum. standart yüksekliklerde kaldırım taşları olsa tamponlar değmez aslında)

 

2 nolu çizgi benim için; sol taraftaki yolun beyaz şeritinin arabanın göğsünde geldi yerdir. burası ön cam havalandırmalarının en sol noktası oluyor ki bu durumda focus un sol tekerleri neredeyse sol beyaz şeridin üzerinde gitmiş oluyor.

 

3 nolu çizgi ise kaput üzerindeki sağ cam suyu fıskiyesi ile ön cam önündeki, teyp ekranının arkasında, göğüs üzerinde, havalandırma deliklerinin orada bulunan yuvarlak parça, sanırım vida gizleyici. sağ beyaz şerit bu fıskiye ve yuvarlak parça arasında olduğunda bu sefer sağ tekerler sağ taraftaki beyaz şerit üzerinde gitmektedir.

 

isteyen bunlara ne gerek var ben usta sürücüyüm diyebilir :)

 

resimdeki kırmızı çizgiler siz oturduğunuzda yoldaki şeritlerin size göre olan konumudur, burada geri açıdan bakıldığı için farklıdır. şeritsiz yolda ise asfaltın az iç tarafını hedef seçerek güvenli sürüş yapabilirsiniz.

 

faydalı olduğunu düşünüyorsanız sizde oturma pozisyonunuza göre limitlerinizi ayarlayabilirsiniz, yolun sağına ve soluna yanaşarak çizgiler sizin araçta nerelere denk geliyor. sürerken ise önünüze bakmayı unutmayın :D

 

ge6f.jpg

 

1nur.jpg

 

wn1p.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

isteyen bunlara ne gerek var ben usta sürücüyüm diyebilir

Usta sürücü yoktur, şanslı sürücü vardır diyerek başlayayım.

Önerilen hizalama tekniğine itirazım var: Teknik kişinin fiziği, oturma pozisyonu, anlık algısı ile değişken olabilen, özellikle acil durumlarda değerlendirme hatalarına ve geç/yanlış karara neden olabilecek herkes için geçerli olamayacak nitelikte.

Tabii ki denenebilir ve kişiler kendine uyarlayabilir.

Ancak deneyimle kazanılan üç boyutlu algısal öğrenme sürecinin yerini benim için asla tutmaz 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ani durumlarda panik olmak zaten bir çok karar verme sürecini olumsuz etkileyecektir. insanın başına sık sık bu tür olaylar gelmediğinden tecrübe kazanmak zor olsa gerek. ama göz bu durumda insanın kendini koruma içgüdüsüne yardım etmekte, (bunu panikle birleştirip direksiyonu aşırı kırıp aşağılara yuvarlanmakta var işin içinde) kazaların bir çoğunda şoför yerine yanındakilerin ölmesi bundanmış, kendini korumaya alma. önden çarpışmalı otobüs kazlarında da yine şoför arkasında oturanların daha az öldükleri tespit edilmiş.

 

şerit limitleri ile ilgili yazdıklarımı az da olsa uyguladım uzun yolda.(zaten senede 2-3 kere uzun yol yapabiliyoruz, ne kadar tecrübe kazanacağım şüpheli) ş.içi dar yerden geçmem gerektiğinde ise aynaların içerden katlanabilmesi büyük avantaj 2-3 kerede öyle geçişler yapmak zorunda kaldım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yıllar önce arabam yokken tv de öğrendiğim güvenli sürüş şeklini burada paylaşayım istedim, belki bir çoğunuz kendi keşfetmiştir ve uyguluyordur.(forumda varsa silinebilir veya faydalı bulunuyorsa ayrı başlık altına alınabilir, arattım bulamadım)

 

aracın camlarını ve içini yol sürüşünde kullanmak başlığımız: diyelim ki uzun yolda dar yerde ve kritik bir sürüş yapmanız gerekti, belki karşıdan hatalı sollama yapan araba geliyor. veya yandan biri sizi sıkıştırıyor vb. yan taraflar derin şarampol yada uçurum veya dar ş.içi yola giriyorsunuz lastiklerinizi kaldırıma sürttürmemek istiyorsunuz. park ederken önümüzde kaldırım var acaba arabanın burnu değecek mi(tampon)? çoğumuz bunu göz kararı yaparız ama daha kesin yöntemi var.

 

koltuğunuzu kendinize göre ayarladıktan sonra, böyle durumlarda kullanacağınız duruş pozisyonunuza da belirleyin. aşağıda resimde 3 sayı var. 3 de çizgi.

1 no lu çizgi, sol aynanın altı. bunu arabamı park ederken kullanıyorum. arabanın burnunu yanaştırınca, kaldırımın en üst kenarı sol aynanın göreceli 3-4 park altına gelinceye kadar arabamı yürütürüm, böylece arabanın tamponu yüksek kaldırıma değmeden park etmiş olurum. (şimdi artık sensörlü focus um var :), sensörleri açıyorum sağolsun kaldırımı algılayıp ötüyor, çok yavaş ilerleyip sürekli bip sesinde durduğumda kaldırma 10-15 cm değmeden park etmiş oluyorum. standart yüksekliklerde kaldırım taşları olsa tamponlar değmez aslında)

 

2 nolu çizgi benim için; sol taraftaki yolun beyaz şeritinin arabanın göğsünde geldi yerdir. burası ön cam havalandırmalarının en sol noktası oluyor ki bu durumda focus un sol tekerleri neredeyse sol beyaz şeridin üzerinde gitmiş oluyor.

 

3 nolu çizgi ise kaput üzerindeki sağ cam suyu fıskiyesi ile ön cam önündeki, teyp ekranının arkasında, göğüs üzerinde, havalandırma deliklerinin orada bulunan yuvarlak parça, sanırım vida gizleyici. sağ beyaz şerit bu fıskiye ve yuvarlak parça arasında olduğunda bu sefer sağ tekerler sağ taraftaki beyaz şerit üzerinde gitmektedir.

 

isteyen bunlara ne gerek var ben usta sürücüyüm diyebilir :)

 

resimdeki kırmızı çizgiler siz oturduğunuzda yoldaki şeritlerin size göre olan konumudur, burada geri açıdan bakıldığı için farklıdır. şeritsiz yolda ise asfaltın az iç tarafını hedef seçerek güvenli sürüş yapabilirsiniz.

 

faydalı olduğunu düşünüyorsanız sizde oturma pozisyonunuza göre limitlerinizi ayarlayabilirsiniz, yolun sağına ve soluna yanaşarak çizgiler sizin araçta nerelere denk geliyor. sürerken ise önünüze bakmayı unutmayın :D

 

ge6f.jpg

 

1nur.jpg

 

wn1p.jpg

katılıyorum...sol ve sağ direkler şeritleri bulmanıza çok yardımcı oluyor.ve bir araç sollarken mutlaka sol ön tekerine dikkat ederim,şoför ani bir kırma yaparsa tedbir alabileyim diye...

usta şoför yoktur dikkatli şoför vardır... en iyi şoför yanındakilere rahat ve huzurlu bir yolculuk sunandır....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Baslik cok ilginc olmus. Bu da ne simdi dedim bir an.

Aslinda kullanilabilir ve gelistirilebilir bir teknik. Bazi farkli 'cizgiler' de eklenebilir.

Ama ben de nedense algilayabiliyorum. Arabanin burnu nerede. Ayna deger mi falan... ama verilen bilgiler teknik mi. Bence evet.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ama verilen bilgiler teknik mi. Bence evet.
Herkesin bakış noktası farklı, hatta anlık bile değişir kafanın eğimi bakış yönü vb.

Ayrıca kesin çizilmiş bir hat yok ki, bunları da sen kafanda yaratıyorsun, yani yine 3 boyutlu sanal canlandırmaya dayanıyor süreç, bir de çizgisel eşleştirme süresi ekleniyor buna.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Cem Boneval,  tabiki sizin söylediklerinize katılıyorum ama bahsettiğiniz üç boyutlu algısal öğrenmeyi yapamayacak olan araç sürmeye yeni başlamış, aracının fiziksel sınırlarını tam olarak oturtamamış arkadaşlarımız için yardımcı olacağını düşünüyorum.

 

Mesela ben bizim Europa'nın lastiğinin nereye bastığını biliyordum. Ya da duvara  yaklaşırken arada çok az yer kaldığını biliyordum. Park etmede hemen hiç sorun yaşamıyordum. Ancak şimdi europa yı arkadaşım yardımcı olmadan park etmekte acayip zorlanıyorum. Tabi bunda Focus'un sensörlerinin "yan"etkisi var. Sensörler varken geri bile bakmıyorum çoğu zaman, aynadan lastik kaldırıma sürtüyor mu, sürtmüyor mu ona bakıyorum. Yani biraz aracı tanıyıp alışmaya bağlı. Bunu tam olarak yapamamış olan arkadaşlarımız için işe yarayabilir.

 

Ben Focus ile ileriye giderken sağ kaldırıma ne kadar yanaştığımı tam olarak kestiremiyorum hala, sürtmedim henüz bir yerini ama, sıfır yanaştım, arada az daha boşluk kaldı şeklinde emin bir durumum yok. Geri geri giderken de aynadan bakıyorum. Bu yüzden bu çizgi işini benimsemiş olabilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.