Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 İle Yolda Başıma Gelenler


Uğur G.

Soru

19 mayıs sabahı Ankara dan yola çıktım, Rize ye dönüyorum. Hesabıma göre ortalama 90 km hızla en kötü ihtimalle 18:00 de varırım diye düşünüyorum. Saat 19:30 da arkadaşımın düğününe yetişmem gerekiyordu çünkü. Her şey olağan sakin sakin geliyordum ki, kader çoktan ağlarını örmeye başlamıştı bile:)

Samsun çıkışında Otokoç Opet ' e yakıt almak üzere durdum. Yakıtımı aldım, su, çikolata v.s alışverişimi yaptım, aracıma dönüm, çalıştırdım..... ki. Ekranda bir mesaj. " DİREKSİYON SİSTEMİ ARIZASI. LÜTFEN SERVİSE GİDİNİZ. Direksiyon kilitli değil fakat bildiğiniz taş, çevirmek ne mümkün. Neyse ki Ford Otokoç 30 m. ilerde, ama günlerden Pazar. Hemen acil yardımı aradım. Sağolsun 10 dk da geldi arkadaşlar. Test cihazına bağladılar, aküyü çıkararak resetlemeye çalıştılar fakat olmadı.

_ Abi, direksiyon kutusunun değişmesi lazım, o da ancak yarın serviste yapılabilir. Sanırım manyetik alandan etkilenmiş sistem, yapacak şu an birşey yok dedi, tamirci arkadaş. 

Kaderime razı oldum, ama bütün planlarım da alt üst olmuştu.

Telefonla görüştüğüm Ford call center daki bayan istediğim minimım üç yıldızlı herhangi bir otelde kalabileceğimi, faturayı kendilerine ibraz etmem halinde konaklama bedelini karşılayacakları söyledi. Acil yardıma gelen usta arkadaş beni güzel bir otele yerleştirdi. 

Gece Samsun' da konakladıktan sonra Pazartesi sabahı saat 10 gibi servisi aradım.

_ Beyefendi aracınıza başladık, bitince sizi haberdar edeceğiz, deyip biraz daha beklememi söylediler. Saat 14:30 da tekrar arayıp aracımın hazır olduğunu, gelip alabileceğimi belirttiler.

 

Diyeceğim o ki;

Henüz 10 bin km deki aracımın arızalanması, beni yolda bırakması kesinlikle bir kusur değil. Her marka da olabilecek şeyler. Olmasaydı tabii ki iyi olurdu, fakat neticede kul yapısı. Önemli olan markanın sizi mağdur etmemesi. Otel konaklamanızı sağlaması, ve cebinizden bir kuruş para harcamadan eksiği gidermesi. Şimdi bazıları bunda ne var ki diyecektir, her marka bu ve buna benzer şeyler yapar. Pekii her marka acaba elinde pahalı bir parça olan direksiyon kutusu stoğunu da bulundur mu? Ya parça beklemek zorunda kalsaydım 1-2 gün boyunca, ellerin diyarında. Mesela bu bir çok marka da muhtemel dir...

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Merak etmeyin bir şey olmazdı, biraz korku ve şaşkınlık yaşardınız ama direksiyon bir miktar sertleşmiş olurdu, kilitlenmiyor sadece çevrime desteğini kaybediyor, bu süratli gidişte durduğunuz zamankinden çok farklı, hidrolik  direksiyonu olmayan eski bir Şahin'e de binseniz bugün aynı şoku yaşarsınız...

Yok Cem Bey, Şahin le filan kıyaslanmaz. Aracımı servisin otoparkına çekmek için 3-4 manevra yaptım. Doğru kilitlenmiyor ama dönmüyorda

Geçmiş olsun. Sakinliğinize ben de hayran kaldım. 

Bu manyetik alandan etkilenme problemi normal mi ya da yaygın, her marka modelin başına gelebilecek bir şey mi ben hala çözebilmiş değilim.

Ustanın dediğine göre; Tramvay hatlarının altından geçince ( benim güzergahımda yoktu) olabiliyormuş. Cem Bey'in dediği gibi neden bulunamayınca manyetik alan.

Ayın çekim kuvvetindeki değişimler de neden olabiliyormuş, Dolunay varken aracınızı kullanmayın  :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

valla neydi o direksiyonlar , birkaç manevrada insan terliyordu :) peder beyden hatırlıyorum :)

 

İlk arabam Doğan'dı ( Doğan görünümlü değil hakiki Doğan ama; hatta L'si de vardı ); ve her seferinde destur çekiyordum tam tur çevireceğim zaman... Teknoloji hak getire (ön camlar elektrikliydi =D )  sık sık da arızalanıyordu; tek teselli çok ama çok ucuza halloluyordu her şey...  :kıhkıh:

Çok geçmiş olsun; sizin de Otokoç'un da yaklaşımları takdire şayan... Olan tabi zamana oluyor...

Umarım tekrarı olmaz...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bunun benzeri benim başıma gelmişti. 20 veya 30 km ile giderken direksiyon aniden ağırlaştı Direksiyon Destek Sistemi Arızası diye uyarı vermişti. Aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda direksiyon düzelmişti. Ertesi gün araç servise gitti bilgisayara bağlandı ama hata kodu çıkmadığı için herhangi bir işlem yapılmadı.  Uğur beyin dediği gibi direksiyon dönmüyor valla, yüksek hızlarda başımıza gelirse napıcaz bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Özetle Otokoç Servis hizmet kalitesini değerlendirecek olursam;  B)

7/10 verebiliyorum ancak.

İlk yardım ustası, işini bilen, konuya vakıf, güler yüzlü kesinlikle halden anlayan birisi. Otokoç un puan toplamasında en büyük etken

Stok bulundurma ve sorunsuzca işi çözme yeteneği oldukça iyi. Bu durum kendilerine artı puan getirdi.

Servis arka plan personeli yardım sever, güleryüzlü

Servis içi müşteri bekleme alanı, konforlu. Çay kahve ikramı, günlük gazete, internete girebileceğiniz 2 ad laptop, çocuklar için ( benimde oynayasım geldi) yarış simülatörü.

E o zaman 3 puan nerden kırdım?

birincisi kimse mükemmel değil, olmasında zaten, insanı gelişimden alıkoyar; 1 puan ordan gitti. 

ikincisi ise aracımın her işi hızlıca bitti, yıkanması tam 1 saat sürdü. Ne olup bitiyor diye yıkama alanına gittiğimde ne göreyim. Yıkamacı arkadaşlar çay sigara keyfindeler. Beyler daha çok bekleyecek miyim dedikten sonra ancak zahmet edip ayağa kalktılar. Üstelik sıra filan da yoktu ve ben yeterince vakit kaybetmiştim zaten

Yani sen her şeyi al başından beri süper bir şekilde yürüt, tam sonunda böyle bir hata yap, olmadı olmadı :kızgın:



@Uğur G., Abi servis yaptığı işlemlerin listesini size vermiştir  muhtemelen. Direksiyon kutusunun değişmesi dışında bir işlem görünmekte mi?

Hayır liste vermediler, ücretsiz değişim olduğundan sanırım. Fakat ustanın dediğine göre rot balans ve bir takım ufak tefek daha işlerde yapılmış, ön düzenle ilgili...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İlginç, ben yazılım güncellemesi için gittiğimde servis iş emri formu vermişlerdi ki bana belge imzalattırmadan arabaya işlem yapamamaları gerekmekte diye biliyorum. 

 

Bu arada o simülasyon eğer G25 ve PS3 ikilisinden oluşan GT5 oynamanız için koyulmuş olansa küçükler için değil, hatta büyüklerin %90'ı, ben dahil belki daha fazlası, yüksek zorluk derecelerinde, yani oyun değil simülasyon tadı vermeye başladığında, kazasız belasız tur atamaz onda  :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
birincisi kimse mükemmel değil, olmasında zaten, insanı gelişimden alıkoyar; 1 puan ordan gitti.  ikincisi ise aracımın her işi hızlıca bitti, yıkanması tam 1 saat sürdü. Ne olup bitiyor diye yıkama alanına gittiğimde ne göreyim. Yıkamacı arkadaşlar çay sigara keyfindeler. Beyler daha çok bekleyecek miyim dedikten sonra ancak zahmet edip ayağa kalktılar. Üstelik sıra filan da yoktu ve ben yeterince vakit kaybetmiştim zaten

Gerçekten o kadar emek vermişler, rahat ettirmişler ve sonra iki yıkamacı yüzünden 2 puan birden kaybetmişler. Haksızlık. Müşteri memnuniyeti için arayacaklardır, detaylı olarak belirtin lütfen!

Bu zaman zaman sorun olabiliyor, özellikle servis yoğun olduğunda birikiyor araçlar, düzgün bir yıkamanın yarım saati bulduğu düşünülürse ben baştan belirtiyorum çabuk çıkacaksa yıkatalım yoksa gerekli değil diye.  Orada tasarruf ettiğim para kaybettiğim zamana değmiyor...

Ayrıca kişilere mükemmel değiller diye puan kırmak da bana abes geldi, görevlerini yapmaları yeterli değil mi, bir de mükemmel mi olmaları gerekiyor?

Yıkamacılara da bir puan kıralım, en azından 8 veya 9 olsun. Yapılan işin ağırlığını ve olumlu yaklaşımı göz ardı edemeyiz :)

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İlginç, ben yazılım güncellemesi için gittiğimde servis iş emri formu vermişlerdi ki bana belge imzalattırmadan arabaya işlem yapamamaları gerekmekte diye biliyorum. 

 

Bu arada o simülasyon eğer G25 ve PS3 ikilisinden oluşan GT5 oynamanız için koyulmuş olansa küçükler için değil, hatta büyüklerin %90'ı, ben dahil belki daha fazlası, yüksek zorluk derecelerinde, yani oyun değil simülasyon tadı vermeye başladığında, kazasız belasız tur atamaz onda  :kıhkıh:

Kutu değişimiyle ilgil bir belge bende imzaladım ama o Pazar günü İik yardıma gelen ustanın hazırladığı form du. Sonrasında bir belge imzalamadım. Hatta çıkıyorum ben herhangi bir işlem var mı diye de sordum.

Oyuncağa gelince;

zaten çocukların ayakları pedallara yetişmiyordu muhtemelen bizim gibi çocuklar içindi. Ama sen o kadar çocuğun arasında git, durun azda ben oynayayım diyebilirmisin :blink:  Ben diyemedim. Neyse,  gider Atılgan da oynarım bende, eğer çalıştırmaya başladılarsa. En son gittiğimde süs olarak duruyordu :P

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ma sen o kadar çocuğun arasında git, durun azda ben oynayayım diyebilirmisin
İyi de olmuş, çünkü bazen ne kadar usta sürücü olursanız olun çocuklarla bilgisayar oyunlarında başetmek mümkün olmuyor.... 
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Gerçekten o kadar emek vermişler, rahat ettirmişler ve sonra iki yıkamacı yüzünden 2 puan birden kaybetmişler. Haksızlık. Müşteri memnuniyeti için arayacaklardır, detaylı olarak belirtin lütfen!

Bu zaman zaman sorun olabiliyor, özellikle servis yoğun olduğunda birikiyor araçlar, düzgün bir yıkamanın yarım saati bulduğu düşünülürse ben baştan belirtiyorum çabuk çıkacaksa yıkatalım yoksa gerekli değil diye.  Orada tasarruf ettiğim para kaybettiğim zamana değmiyor...

Ayrıca kişilere mükemmel değiller diye puan kırmak da bana abes geldi, görevlerini yapmaları yeterli değil mi, bir de mükemmel mi olmaları gerekiyor?

Yıkamacılara da bir puan kıralım, en azından 8 veya 9 olsun. Yapılan işin ağırlığını ve olumlu yaklaşımı göz ardı edemeyiz :)

Yok abi, latife yaptım kendi aramızdayız diye. Bunun için şikayette bulunacak değilim elbette.

Duymasınlar 9/10. :claps: 

daha fazla çıkamam. 1 puan ilk nedenden ötürü

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yok abi, latife yaptım kendi aramızdayız diye. Bunun için şikayette bulunacak değilim elbette.
Yok şikayette bulun diye yazmadım, servislerden rutin geri bilidirim alınıyoer memnuniyet düzeyi ile ilgili olarak bu yıkamacı sorunun belirtilmesi iyi olur. En azından müşteriye sorulabilir yıkatmak istiyoruz ama bekletmek zorunda kalabiliriz razı mısınız diye... Yoksa bu hali "kaş yapalım derken göz çıkartmak".
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yok şikayette bulun diye yazmadım, servislerden rutin geri bilidirim alınıyoer memnuniyet düzeyi ile ilgili olarak bu yıkamacı sorunun belirtilmesi iyi olur. En azından müşteriye sorulabilir yıkatmak istiyoruz ama bekletmek zorunda kalabiliriz razı mısınız diye... Yoksa bu hali "kaş yapalım derken göz çıkartmak".

Haklısın abi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İyi de olmuş, çünkü bazen ne kadar usta sürücü olursanız olun çocuklarla bilgisayar oyunlarında başetmek mümkün olmuyor....

Oyun ile simülasyonu karıştırmayalım Cem abi. Aralarında dünyalar var. Nissan her yıl Grand Turismo'daki en iyi oyuncuları alıp gerçek arabalara koyuyor, hatta aralarından profesyonel yarış kariyerine başlayanlar bile var :)

http://www.gran-turismo.com/us/news/00_8767973.html

Mertcan Çelik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.