Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

Power Shift Kullanımı


Nadir Orkun Üzümcü

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0
ya sen bi çıksana şu konudan... git vitesini değiştir debriyajına bas alla alla... hem laf edersin powershifte hemde bırbırbır konuşursun :kıhkıh:

Turbosu da var. Bir de sanırım seninkinin iki katı atı var motürde

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eğer anlattığımdan dolayı kafalarda soru işareti oluştuysa şöyle anlatayım.

"Hız Sınırlayıcıyı devreye alıp 120 km/Saat'e ayarladığımda çok dik yokuşta bile gaza bassam da hız artmıyor." derken yokuş yukarı gittiğim fikrine kapılabileceğinizi hiç mi hiç düşünmemiştim :)

Yokuş aşağı giderken hız sınırlayıcıyı devreye alıp 120 km/Saat'e ayarladığımda gaza normal bir şekilde bassam da hızlanma olmuyor, hatta ekranda yakıt tüketimi bile olmuyor gibi hatırlıyorum. Fakat arabamı teslim alırken satış temsilcisi hız sınırlayıcının sadece uyarı amaçlı olduğunu söylemişti :). Tam aksine uyarı vermiyor, hızı gerçekten sınırlıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sen arabaya 300 nm tork koy 120 bg koy zaten emsallerinin 100-110 bg  240-250 newtonlukları ile aynı performansı ver (bknz. sütçü beygiri) bir de utanmadan arabaya hız sınırlayıcı koy..Ülen senin araba zaten fabrika çıkışı standart sınırlamalı :fikir::fikir:

 

Sınırlamayla falan hiç işim olmaz. Denemek için bile açmıyorum. 

48 yaşındayım 25 senedir arabam var. Hepsi düz vitesti. Powershift kullanımına o kadar kolay alışılıyor ki Powershiftsiz geçen günlerime acıyorum. 

Bu motor şanzıman ve yürüyeni alıp bir golf higline a koyaydık mükemmelliğin tanımı olurdu :)

H. Cenk tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bunu senden okumak çok değerli.
Okudunuz değil mi millet...?

screenshot aldık... ağzından pardon klavyesinden çıkan nadir güzel cümlelerden :)

Sınırlama uzun yolda iyi bir seçenek. Duble de 120, otobanda 130-135 yapıyorum. Hem yakıt tüketimi, hem de radar riskine karşı iyi oluyor. CC çok gereksiz bence.

gerçekten mi? 

bence CC varken limitör çok gereksiz gibi geliyor... üst limitimi niye sınırlandırayım ki giderken ben bunu anlamıyorum? tembellik etmek için alt limiti sabitlesem gerektiğinden gaza yüklenip zaten hızlanıyorum sonra çekiyorum ayağımı hooop eski hızıma sabitlenip sağ şeride bir timsah gibi yatıyorum :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

gerçekten mi? 

bence CC varken limitör çok gereksiz gibi geliyor... üst limitimi niye sınırlandırayım ki giderken ben bunu anlamıyorum? tembellik etmek için alt limiti sabitlesem gerektiğinden gaza yüklenip zaten hızlanıyorum sonra çekiyorum ayağımı hooop eski hızıma sabitlenip sağ şeride bir timsah gibi yatıyorum :)

Adaptif olmadıktan sonra CC sadece stres. Yol boş olmadığı sürece arabaya konsantre olmak gerekiyor. Limitleme aracın gereksiz hızlanmasını engelliyor. Özellikle eğim farkından dolayı yolda bazen hızınız artıyor. Bakmışım 130-150 olmuşum 110 ile gitmem gereken yolda. Ben bunu istemediğimden uzun yolda limitlemeyi açıyorum, gaza basmaktan da korkmuyorum..

Murat Kavuk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 24.03.2013 at 23:09, Nadir Orkun Üzümcü said:

selamlar focus 3 trend x power shift araç aldım daha önce hiç otamatik araç kullanmamıştım yarı otamatiklerin bütün inceliklerini öğrenmek istiyorum internette çok aradım bulamadım yardımlarınızı bekliyorum

Bende sorayım her vites geçişi için bu arkadaki mandala basacak mıyız

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 16.02.2016 at 22:29, İlker aydın said:

Bende sorayım her vites geçişi için bu arkadaki mandala basacak mıyız

S den D ye mandalsız geçiyor. Ama diğerlerinde mandala basmak lazım sanırım. Bende öyle en azından :) 

 

Şimdi ben sorayım (forum oyunu gibi oldu üsttekine cevap veren sorsun :D:D

Powershiftte Dde otomatik gidiyorum. Yokuşa geldim daha önce onlarca yüzlerce kez geçtiğim bir yokuş öğrendim ki bu yokuşta eğim değişiklikleri falan kafasını karıştırıyor. Vites büyütmemesi gereken yerde büyütüyor sonra hemen küçültüyor vs. Burayı manüel çıkmak istiyorum. ANCAK ŞANZIMANIN ŞU ANKİ GİTTİĞİ VİTESTE MANÜEL KALMASINI İSTİYORUM.  Böyle bir seçeneğim var mı ? diyelim 2 de çıkıyorum - ye veya +ya bassam manüele geçecek ama - ye basınca 1e inecek +ya basınca 3e çıkacak . Ben tekrar ters işlemle 2 ye alacağım. Arabanın kendi otomatik kararsızlığını manüelde de yapmış olacağım. 

Bulunduğum viteste manüele geçme şansım var mı ? 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.