Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Kuga 1.6 Ecoboost Selective Testi - Test Sürüşü


Guest Tolga KARACA

Önerilen Mesajlar

Merhabalar,

 

 

Yakup ve Aydın la bir süredir ilgimizi çeken yeni Kuga yı bugün test etme imkanı buldum. Araç Edremit Akoto ya dün akşam saatlerinde geldiğinde de teste çıkacaktım ancak işlerim sebebiyle vakit ayıramamıştım.

 

Aracın ilk bakışta ilgimi çeken yanı kataloglarda ya da dergilerdeki kadar "tanıdık" görünmediği; araç Ford ailesine mensup olduğunu belli etse de yeterli miktarda sert geçişler, gücü ve sportifliği vurgulayan çizgilerle hem kimliğini belli ediyor hem de sıradanlıktan kurtuluyor.

 

İç mekan kataloglardan bakıldığında Focus tan tanıdık tasarımlardan ötürü biraz heyecansız gelse de aracın içine geçildiğinde geniş konsola eğim verildiği, yerleşim birimlerinin kullanım ve görünüm algılarının yeterince değiştirildiği görülüyor. Ön ve arka koltuklar ideal bir genişliğe sahipken ergonomik açıdan da gayet başarılılar, arka koltuklar önler kadar ergonomik değil ancak onların da sırtlık eğimlerinin ayarlanabiliyor olması güzel bir özellik.

 

Motoru çalıştırıp yola çıkıldığında motorun hacmi nedeniyle 1.0 dan varlığını daha fazla hissettirdiğini duyabiliyorsunuz ancak bu gürültülü olduğu manasında değil, 1.0 ın alt-orta devirleri çok sessiz olduğundan. Motorun gaz tepkileri yeni nesil düşük ataletli turbosunun da etkisiyle olsa gerek gayet hızlı, motorun gücünü yere aktaran otomatik vites ise gaza fazla basılmadan sakin hızlanmalar yapıldığı sürece yeterince hızlı ve sarsıntısız ancak gaza biraz fazla basarsanız pedalı sabit bile tutsanız şanzıman uygun vitesi seçmek için genellikle bocalayabiliyor veya hızlanmanın olmayacağı en üst devirlere kadar vites küçültüp hemen peşine vites büyütebiliyor, bu şanzımanı pek beğenmedim sanki biraz daha geliştirilebilir gibi, neyseki biraz tecrübe ettikten sonra araca gaz pedalına basışınızla biraz yardımcı olursanız şanzıman daha istikrarlı değişimler sağlayabiliyor.

 

Hızlanma yeterince iyi, özellikle ilk kalkıştan ortalama hızlara kadar gayet tatminkar ancak 140-150 ve sonrasında ilk başlardaki canlılık epey kayboluyor, bu hızlarda rüzgar sesinin (bugünlerde körfez hayli rüzgarlı malumunuz) gayet az olmasını beğendim, yol sesi de gayet az.

 

Direksiyon sistemi Ford dan bekleneceği üzere yeterince hızlı çalışıyor ancak yine de dikkatli kullanıcılar direksiyonun eski hidrolik sistemler kadar geri bildirim vermediğini ve direkt olmadığını sezebilirler ancak buna rağmen Ford un günümüzdeki benzer sistemler arasında belki de en iyisi olduğu söylenebilir. Yüksek hızlarda yeterli düz gidiş stabilitesini sunan araç virajları yüksekliğine göre başarılı bir biçimde geçerken Focus a göre sadece şansınızı zorlayacağınız türdeki direksiyon manevralarında yüksekliğini hatırlatıyor.

 

Aracın en beğendiğim yanıysa frenleri oldu, fren dozajını Focus ta da çok beğeniyordum ve iri Kuga da da aynı tepkiyle çalışmaya devam ediyor.

 

Fotoğraflar:

 

xehbn.jpg

 

 

 

30c5eop.jpg

 

 

2jdkg89.jpg

 

 

 

sxbp53.jpg

 

 

2zjj8rt.jpg

 

 

 

 

 

 

IMG_1117.jpg

 

IMG_1118.jpg

 

IMG_1119.jpg

 

IMG_1120.jpg

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok güzel bir anlatım olmuş elinize sağlık. Anladığım kadarı ile sadece otomatik şanzımanı biraz kararsız bulmuşsunuz. Ben uzun süredir çeşitli marka modellerde otomatik araç kullanan biri olarak olumsuz bulmadım, çok kısa sürede alışırsınız bu şanzımana.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Teşekkür ederim, aslında daha da detaylı yazacaktım ancak iş yerinde olduğumdan yazıma defalarca ara vermek zorunda kalınca bazı nüansları açıkcası unuttum.

 

 

Aracı genel olarak beğendim, şanzımanın tepkilerini daha akıcı hale getirmekse -kısa süren bir adaptasyon sonrası- sizin elinizde ancak gene de biraz daha geliştrilebilir olduğunu düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.