Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Opel'den 1.6 Litre Dizel Motor Açiklamasi


Önerilen Mesajlar


Önümüzdeki bahar aylarında yeni 1.6 CDTI Ecotec'in üretiminin başlamasıyle birlikte mevcut 1.7 CDTI, ve 2.0 CDTI'nin düşük güç üreten versiyonları üretimden kalkacak. Kapalı devre yanma kontrolü ve aluminyum motor bloğu gibi özellikler barındıran yeni ünite henüz yürürlükte olmayan Euro 6 standartlarını karşılayan ilk Opel dizel motoru olma özelliğini taşıyor. Motorun farklı güç seviyelerinde versiyonlarının üretilmesi planlanıyor. Motor geliştirilmeye başlanırken temel hedefler olarak sessizlik, düşük titreşim, yüksek güç/tork yoğunluğu ve düşük yakıt tüketimi belirlenmiş. Açıklanan ilk versiyon 136 hp güç ve 320 nm tork üretecek. Bu değerlere yakın güç üreten 2.0 dizel motorlara göre %10'lık bir yakıt tasarrufu elde edilmiş. Tamamen GM içerisinde geliştirilen bu yeni dizel motor ve kontrol ünitesi için Rüsselsheim-Almanya, Torino-İtalya ve ABD'deki mühendislik ekipleri birlikte çalışmış. Motor yeni 1.6 Turbo benzinli SIDI motorların da üretimini üstlenmiş olan Szentgotthard-Macaristan fabrikasında üretilecek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Rakamlara bakılırsa gerçekten verimli değerler sunabilir ve sorunsuz verimli bir otomatik şanzımanla kombine edilirse bu motor Astranın dizel rakiplerini (Golf, Focus, Jetta) üzecektir...

Dizel sürücüsü hep ekonomi odaklı düşünüldü. Bu nedenle bugüne kadar küçük hacimlerde hantal ama uzun ömürlü göreceli az yakan ve sınırda performans sunan motorlar hakimdi piyasaya.

İlk taşı kimin attığından emin değilim ama en azından Renult yeni çıkardığı 1.6 dCi ile bu alışkanlıkları yıkmaya başladı. Hem gücü, hem de gücünü altarma şekli ve hem de yakıt konusundaki ekonomisi ile öne çıkan motor Türkiye'de yeterince tanıtılıp pazarlanamadı bence. Her yeni ve başarılı ürün gibi bunu da yüksek fiyattan sunma çabası da bir engel yaygınlaşmasında. Motoru Megane'da kullanmış biri olarak sessizliği, kullanım kolaylığı ve etkileyici performansa göre çok cazip yakıt tüketiminin beni etkilediğini daha önce paylaşmıştım sizlerle. 130 BG ve 320 Nm tork ile sınıfının lideri konumunda hala.

Buna yakın Hyundai'nin 128 BG CRDi motoru var, ama hem daha düşük torku hem de cansız güç aktarımı ile yanından bile geçemez.

Anlaşılan Opel dizel motorları ile rekabetçi olamadığını ve bir pazarlama nişi bulunduğunu fark ederek bu alanda kendini geliştirip liderlik konumuna soyunmak arzusunda ve bende A.Acar'a katılıyorum doğru hamle, modern motorla dizel satışlarında sınıfında liderlik koltuğuna oturması olası.

Ta ki VW  yeni bir dizel açılımı sunana dek... :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Rakamlara bakılırsa gerçekten verimli değerler sunabilir ve sorunsuz verimli bir otomatik şanzımanla kombine edilirse bu motor Astranın dizel rakiplerini (Golf, Focus, Jetta) üzecektir...

Opelde bugüne kadar sorunsuz bir şanzıman görüldü mü acaba? Tarihi boyunca hemde.

Otomatik vitesini en son tercih edeceğim markadır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yeni üretilen bu motoru benim tercih edebilmem için en az 2 sene gözlem yapmam lazım.Opelin sorunlu bir marka oldugunu düşünürsek hele de yeni bir motor kullanacağını da katarsak biraz beklemek gerekir.Eğer bu motor sağlam ve vadettiği performansı sunan birşey olursa o zaman Ford düşünsün.Çünkü en güçlü dize motorlardan dediğimiz Tdci gerek tork gerekse beygir gücü olarak geri kalmaya başlıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford gerekeni yapıyor biraz bekleyin haberleri aktarırız kesinleşince ;) Şuan zaten sorunsuz satılıyor yani yeni motor demek aşırı kar kaybı yapacak :) Satış azalır o zaman müdahale gelir yani her firma kendini düşündüğü için çalışma yapıyor. Sonra başkasını geçer veya geçemez.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2006 Opel Astra 1.3 Cdti ile defalarca uzun yol yaptım.İstanbul'dan Van'a,Giresun'dan İstanbul'a vs...Yaptığım yolculuklarda ne zaman sollama yapmaya kalksam karşı şeritten gelen arabayla burun buruna geldim.Kullanıcılarına sorduğumda 1.3 dizellerin 200ü gördüğünü söylüyorlar.Ama ben ne yaptıysam 170i geçemedim.Herhalde opel durumun farkına vardı.Durumu düzeltecek.Belki içinde bulundugu dar bogazdan da kurtulabilir bu motor sayesinde.Bir de Opel araçların ağırlığını biraz düşürürse tamamdır.

ufuk özdemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

atış azalır o zaman müdahale gelir yani her firma kendini düşündüğü için çalışma yapıyor. Sonra başkasını geçer veya geçemez.

Hepsi çok pasta yemek ister. Pasta büyüklüğü hemen hemen sabit olduğuna göre büyük dilimi kesen diğerinin payını kapmış olur. Yani genel olarak kendini düşünüyorsa diğerini geçmesi gerekecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.