Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Teb’ Den Abdi İbrahim Ve Bruno’ Ya...


Ahmet A.

Önerilen Mesajlar

dediğim gibi bunların sterilitesi temizliği falan önemli hep aynı kabı burna sokarsanız üstünde mikrop üreyip çocuğunuza bulaşma riski var.. Bu nedenle bu ürünleri kullanırken açtığımızı kısa sürede bitirip çöpe atmalıyız, 24 saati falan geçirmemek lazım.

Yetişkinde sorun olmaz ama bebekte risk mevcuttur.

Evet, özellikle flakon tarzında olanlar 24 saat içerisinde tüketilirse daha sağlıklı olur... Bide Fizyosol-Bifizol tarzı ürünler var cam şişede, kendinden damlalıklı....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Vay anam vayyy..Bruno Gifrerden pahalı mı ? Biri ithal yılların ürünü diğeri yerli firma soru işareti

Bruno da Fransız abi.Unither Pharma ya fason yaptırılıyor.http://www.unither-p...entreprise.html

Kalite açısından da fark olacağını zannetmiyorum otc pazarı (tezgah üstü-reçetesiz ilaç) Tüm dünyada tüketilen ilaçların yaklaşık % 20’si OTC ilaçlar kapsamında bildiğiniz gibi. Bu oran bazı ülkelerde % 30’ları buluyor bizde ise % 2’ler civarında .Bütün ilaç firmaları da bu büyüyecek olan pastadan nasıl daha fazla pay alırız diye düşünüyorlar haliyle.

T.Mete tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bruno da Fransız abi.Unither Pharma ya fason yaptırılıyor.http://www.unither-p...entreprise.html

Kalite açısından da fark olacağını zannetmiyorum otc pazarı (tezgah üstü-reçetesiz ilaç) Tüm dünyada tüketilen ilaçların yaklaşık % 20’si OTC ilaçlar kapsamında bildiğiniz gibi. Bu oran bazı ülkelerde % 30’ları buluyor bizde ise % 2’ler civarında .Bütün ilaç firmaları da bu büyüyecek olan pastadan nasıl daha fazla pay alırız diye düşünüyorlar haliyle.

Hımmm..Tuzlu suyu bile kendimiz yapamıyoruz, ithal ediyoruz diyorsun yani...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hımmm..Tuzlu suyu bile kendimiz yapamıyoruz, ithal ediyoruz diyorsun yani...

Kutulama teknolojisiyle alakalı sanırım.(BLOW, FILL AND SEAL TECHNOLOGY)

Size daha ilginç gelicek bi şey daha söyliyim Bruno = Babyfiz üretici firma aynı Unither :)

abdi ibrahim Bruno 20 tl 12 x 5ml

rppharma Babyfiz 15 tl 10 x 5ml

Bu durumda abdi ibrahim firmasının RpFarmaya göre daha fazla kar koyarak ürünü sattığını varsaymak yanlış olmaz herhalde. Tüketiciler de bruno yerine babyfizi gönül rahatlığıyla alabilirler.

T.Mete tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abi sırf o değil reklamın psikolojik ve sosyolojik boyutu da var.Nereden baksan elde kalır yanı yok.

Pedagoji Derneği » Bildiri-Mektup » Abdi İbrahim İlaç Sanayi Yetkililerine Mektup!

Abdi İbrahim İlaç Sanayi Yetkililerine Mektup!

Yayın tarihi: 15 Ekim 2012

Sayın Abdi İbrahim İlaç Sanayi Yetkilileri;

Pedagoji Derneği olarak, çocuklarımızı ilgilendiren her konuda değerlendirmeler yaparak bunu ilgili kurum, kuruluş, özel ve tüzel kişiler ve kamuoyuyla paylaşmayı bir borç biliyoruz. Reklamlar, bilgi vermenin yanı sıra ‘algı yönetimi’ işlevi de görmektedir. ‘Tıkalı Buruna Bruno’ isimli reklam filminiz çocukları ilgilendirmektedir. Yayınlamış olduğunuz reklamı, algı yönetimi açısından değerlendirdiğimizde, reklamınızın ebeveyn/çocuk ilişkisini olumsuz etkilediğini düşüyoruz. Bu reklamınıza dair görüşlerimiz aşağıdaki gibidir.

Reklamınız, bir çocuğun ağzından dökülen “Bizim amacımız ilgi çekmek!” cümlesi ile başlıyor. Şüphesiz çocuklar, hayata tutunabilmek için baba-annesinin samimi ilgisine ihtiyaç duyarlar. ‘İhtiyaç duyarlar’ diyoruzçünkü çocukların bebeklik döneminde isteklerden öte ihtiyaçları vardır. Çocuk ilgi istemez, ilgiye ihtiyaç duyar. Ağlar çünkü ihtiyaçları karşılanmamıştır. Reklamınız çocukların bu en doğal ihtiyacını olan ilgiyi sanki bir amaç, istek gibi lanse etmektedir. Çocukların istekleri karşılanmayabilir, ancak ihtiyaçları her zaman karşılanmalıdır. Reklamı izleyen anne-babalar çocuğun ilgi ihtiyacı için ağlamasını, oyuncak isterken yaptığı ağlama ile eşleştirebilmektedir. Zihninde bu eşleştirmeyi yapan baba-anneler çocukların ihtiyaçtan kaynaklanan ağlamalarını gereksiz görüp duyarsız kalabilmektedir. “Aman canım, bırak ağlasın! İlgi istiyor” cümlesi zaten toplumumuzda yaygınken, çocuğun ilgi ihtiyacını, şımarık bir oyuncak isteği gibi lanse etmek doğru değildir.

Reklam filmindeki çocuk, “O anne, gecede 5 kere yanıma gelecek” derken hiç de masum değildir. Oysa çocuğun, annesini yanına çağırması bir patronun verdiği emir değil, bir ihtiyacın sonucudur. Ürününüzü alsın-almasın reklamınızı seyreden herkesin, algı yönetimi yoluyla bu cümledeki alt mesajı alması muhtemeldir ve bu alt mesaj maalesef olumsuzdur. Çocuklarına can-ı gönülden hizmet etmekten memnun olduğunu bildiğimiz annelere, ‘Hayır! O küçük canavarlar sizi parmağında oynatıyor; sizin haberiniz bile yok’ şeklinde bir mesaj verilmektedir. Bu mesajın baba-anne ve çocuk arasındaki bağlılık duygusunu zedeleyeceğini düşünmekteyiz.

Ayrıca reklamınız çocuğa dair masumluk algısını bozmakta, bizleri ‘masum çocuk’ algısından ‘patron çocuk’ algısına sürüklemektedir. “Annem rahat etsin diye bütün gece uyuyamam” şeklinde kabadayı ağzı ile söylenen cümle, çocukları annesine rahatsızlık vermek için yaşayan narsist bir varlıkmışçasına lanse etmektedir. Bu yaklaşım ebeveyn-çocuk arasındaki ‘güvenli bağlanma’ya da zarar vermektedir. Stres ve özellikle de kaygı, ‘güvenli bağlanma duygusu’nu zedeleyen temel faktördür. Reklamınızda masum çocuklar baba-anneler için bir stres kaynağı olarak gösterilmekte, üstelik stresi ‘bilerek, isteyerek, hatta inat olsun diye’ oluşturdukları izlenimi verilmektedir. Bu durum bağlılık duygusunu iyiden iyiye zedelenmektedir.

Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’nın 18. maddesi “Çocuklara ve gençlere yönelik ya da onları konu alan pazarlama iletişimi gerçekleştirilirken, çok dikkatli olunmalı ve ayrı bir özen gösterilmelidir.” der ve devam eder: Bu tarz iletişimler ebeveynlerin sorumluluklarını, değerlendirmelerini sarsacak beyanlarda bulunamaz. Söz konusu reklamınız açık bir şekilde bu maddeyi ihlal etmektedir.

Baba ve annelerin çocuğa yönelik algısını olumsuz etkileyebilecek olan reklam filminizi yayından kaldırmanızı talep ediyor ve çocuğu konu alan tüm reklamlarınızda, daha hassas ve duyarlı davranmanızı temenni ediyoruz.

Saygılarımızla…

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.