Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Boya Koruma Gereklimi


Önerilen Mesajlar

Forumda boya koruma diye aratırsanız konuyla ilkgili pek çok başlık çıkar, farklı yerlerde yazdım yineleyeyim:

1. Boya koruma yeni araba alanların hevesinden faydalanarak ucuz bazı kimyasalların iyi-kötü işçilikle aracınıza yüksek fiyatla uygulanmasıdır.

2. Boya koruma etkinliğini ort. 6 - 8 ay korur, yani yıkamadan sonra parlak görünme, su tutmama gibi özellikler.

3. Boya koruma adının telkin ettiği gibi boyayı korumaz, sadece görünümü biraz güzelleştirir. Kireç lekesi, kuş pisliği, güneş, taş vurukları vb. fizik ve kimyasal etmenler gene yapacağını yapar.

4. Boyayı korumak üzere zaten fabrikada üzerine vernik çekilmektedir.

5. Mevsim değişimlerinde güzel bir yıkama ve cila ile aracınızı ilk günkü diriliğinde tutarsınız. İki yılda bir kirlere yönelik pasta uygulaması düşünülebilir.

6. Ziebart'a gittiğinizde de size yıllık tekrarlatmanız (!) halinde ömür boyu garanti vereceklerini göreceksiniz.

Bu satırların yazarı hem Ziebart'tan hem de Otokoç'tan hediye olarak boya koruma almış ve anlamlı faydasını görmemiştir, halen de Bonus kart ile MTV ödemesi sonrası Sonax'tan indirimli detaylı boya temizliği ve korumasını kullanmaktadır.

Sonuçta zararı olmaz, yaptırırsanız bir süre içiniz rahat, cüzdanınız hafif olur.

Benim görüşlerim bu yönde...

 

 

görüşünüze saygı duyarım ancak ; şu siyah ile bold ettiğim kısmı 10 gün aracımızın üzerinde kuş pisliği tutarak karşılıklı test etmek isterim. ozaman farkı görüceğinizden ve yalnış bildiğinizi anlıcağınızdan eminim

 

Teknoloji artık uslub ile vurulan pastadan çok ötede , taş izinden koruyan cilalar bile artık piyasada mevcut. 

 

Saygılar

 

Ziebart'a o kadar bayılmaya gerek yok dışarda daha iyi malzeme ile daha iyi işcilik yapan tonlarca yer var 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

görüşünüze saygı duyarım ancak ; şu siyah ile bold ettiğim kısmı 10 gün aracımızın üzerinde kuş pisliği tutarak karşılıklı test etmek isterim. ozaman farkı görüceğinizden ve yalnış bildiğinizi anlıcağınızdan eminim   Teknoloji artık uslub ile vurulan pastadan çok ötede , taş izinden koruyan cilalar bile artık piyasada mevcut.    Saygılar   Ziebart'a o kadar bayılmaya gerek yok dışarda daha iyi malzeme ile daha iyi işcilik yapan tonlarca yer var 

Samet cevabın için teşekkürler, konunun uzmanının yorumunu eleştirmek doğru olmaz. Yazdıklarımı yeniden okuyunca ufak bir düzeltme yapmak zorunda hissettim.

2. ve 3. maddeyi birlikte değerlendirmek lazım, yani boya koruma adı altında yapılan uygulamalar da zamanlı ve yenileme gerektiriyor. Ayrıca son iki - üç yılı kapsamasa da, bu süreçteki teknolojik değişiklikleri değerlendirmek için yeterli zaman ve deneyim oluşmadı, benim deneyimlerim boya korumanın kendisine yüklenen anlam ve önemi çoğu zaman yerine getiremediği yönünde.

Çok nedeni olabilir;

1. Uygulamacılar desteksiz vaatlerde bulunuyor olabilir

2. Uygun ürünleri kullanmayarak, basit cilalarla göz boyuyor olabilirler

3. Aşırı sıcak, nem ve toz toprak yoğunluğu gibi çevresel risk faktörleri etkinliği azaltıyor olabilir

4. Ben mucize bekliyor olabilirim. 

İyi çalışmalar. Antalya'da olsan aracımı sana emanet edip sanatını izlemek isterdim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

focus u alınca 3m boya koruma yaptılar, 6 ay sonra tekrarlayacağız dediler. bu da koruma süresini 2 yıla çıkarır dediler (???)

ben zaten eski aracımı 5 yıl boyunca kendim cilaladığım için 2 yıl korur mu bilemiyorum. ama şunu biliyor ve defalarca yazdım.

cila 6 ayda bir yenilenmeli, deniz kenarında bu yılda 3 kez olabilir tuzlu nemden dolayı..

turtlewax ın hardshell cilası var uyguladıktan sonra temizlemesi zorluyor insanı, tamponlar ve kapı kollarından aşağı uygularım,

siyah plastikte leke bıraktığı için aracın üst kısmınada bu lekeyi bırakmayan cila uygularım..

 

sürekli parlaklığı korumak için 3 ayda bir şu cilayı uygulayabilirsiniz..çünkü su gibi..süngerine sıkıp aracın her tarafını 5 dk da gezersiniz silerek. 1 şişe ile 10 kez veya daha fazla cilalar.

 

http://www.turtlewaxturkiye.com/index.php/dis-bakim/189-fg5698-sentetk-koruyucu-wax-500-ml.html

 

 

bu da yeni versiyonu henüz burada satışı yok

http://www.turtlewax.com/ice/#

 

 

** cilanın veya boya korumanın en büyük düşmanı arabayı yıkatmaktır.. yıkatmayacak mıyız, en geç 15 günde bir yıkatıp yılda 2 kez cilalayacağız.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

boya koruma konusunu yıllarca boya koruma işiyle ugrasan bi tanıdıgımla konusmustum.teoride var gibi gözükse de boya korumanın pratikte söylendiği gibi cok bi faydası yok...arabaya asıl zarar veren dış etmenler neler;örnegın en cok güneş ve kuş pislemesi veriyor,bunların ikisine de hiçbir faydası yok...zararına gelelim ben yaptırmıstım hem de iki kere, birincisini cem beyin dediği gibi ilk araba almanın heves ve heyecanıyla ikincisini ise kireç lekesi olması zorunluluğuyla..birinci yaptırdıgımda plastik cam çıtalarına kımyasal değirmişler renklerınde alacalık oldu hiç hoş gözükmüyor.İkinci yaptırdıgımda ise araç yüzeyıne güneşte paralele yakın bi açıyla bakıldıgında çok rahat görünen oval simetrik daireler şeklındeki çizikler..bu çizikleri arastırdgımda bunların boya koruma sırasında kullanılan,kafası dönen ve ucunda özel bir bez bulunup kımyasalı buna sürülerek uygulanması saglanan bi aparat nedeniyle oldugunu ögrendım.işletmeler maliyetlerı azaltmak için bu kafayı zamanında değiştirmiyor sana yenı paket acmıyor,kullanılmış kafaları kullanıyor;ve bu parça çok kullanımdan dolayı ve kalitesinin zaten düşük olmasından dolayı yapısını yitirip kımyasal uygulaması sırasında dönerken oval çizikler olusturuyor ve bu çizikleri komple boyama harıcınde gidermek de mümkün gözükmüyor...Bana kalırsa asla yaptırmayın faydasından çok daha fazla zarar riski var..ayrıca denildiği gibi gereksiz kımyasal...

Özcan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

focus u alınca 3m boya koruma yaptılar, 6 ay sonra tekrarlayacağız dediler. bu da koruma süresini 2 yıla çıkarır dediler (???)

ben zaten eski aracımı 5 yıl boyunca kendim cilaladığım için 2 yıl korur mu bilemiyorum. ama şunu biliyor ve defalarca yazdım.

cila 6 ayda bir yenilenmeli, deniz kenarında bu yılda 3 kez olabilir tuzlu nemden dolayı..

turtlewax ın hardshell cilası var uyguladıktan sonra temizlemesi zorluyor insanı, tamponlar ve kapı kollarından aşağı uygularım,

siyah plastikte leke bıraktığı için aracın üst kısmınada bu lekeyi bırakmayan cila uygularım..

sürekli parlaklığı korumak için 3 ayda bir şu cilayı uygulayabilirsiniz..çünkü su gibi..süngerine sıkıp aracın her tarafını 5 dk da gezersiniz silerek. 1 şişe ile 10 kez veya daha fazla cilalar.

http://www.turtlewaxturkiye.com/index.php/dis-bakim/189-fg5698-sentetk-koruyucu-wax-500-ml.html

bu da yeni versiyonu henüz burada satışı yok

http://www.turtlewax.com/ice/#

** cilanın veya boya korumanın en büyük düşmanı arabayı yıkatmaktır.. yıkatmayacak mıyız, en geç 15 günde bir yıkatıp yılda 2 kez cilalayacağız.

Bu islerde tecrübeli bi arkadasım en kral wax 2 ay gidiyor demişti :) uygulamadılar genelde ömrü 1 sene ama 6 ay sonra yenileme yapılacak diyorlar. Yani onlara göre bile 6 ay ömrü var max.

İce gercekten cok güzel bir ürün hem uygulaması cok kolay hemde parlaklık tatmin edici 4-5 sene once almıştım düzenli kullanmadım ama hala 1-2 araba çıkartır :) uzun zamandır görmemiştim sagda solda gecen gün bauhausta denk geldi. Hızlı cilalar arasında sonax kırmızı şişede başarılı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 Hızlı cilalar arasında sonax kırmızı şişede başarılı.

 

turtle wax ın hızlı cilasını tavsiye ederim. ikisinide kullandım, yıkamacıya yanımda götürüyorum..sonax ı iyi silemezlerse buğulu dalga bırakıyor boya üstünde.

özellikle camları üzerinde belli oluyor, nemli bezle tekrar silmek zorunda kaldığım zamanlar oldu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Samet cevabın için teşekkürler, konunun uzmanının yorumunu eleştirmek doğru olmaz. Yazdıklarımı yeniden okuyunca ufak bir düzeltme yapmak zorunda hissettim.

2. ve 3. maddeyi birlikte değerlendirmek lazım, yani boya koruma adı altında yapılan uygulamalar da zamanlı ve yenileme gerektiriyor. Ayrıca son iki - üç yılı kapsamasa da, bu süreçteki teknolojik değişiklikleri değerlendirmek için yeterli zaman ve deneyim oluşmadı, benim deneyimlerim boya korumanın kendisine yüklenen anlam ve önemi çoğu zaman yerine getiremediği yönünde.

Çok nedeni olabilir;

1. Uygulamacılar desteksiz vaatlerde bulunuyor olabilir

2. Uygun ürünleri kullanmayarak, basit cilalarla göz boyuyor olabilirler

3. Aşırı sıcak, nem ve toz toprak yoğunluğu gibi çevresel risk faktörleri etkinliği azaltıyor olabilir

4. Ben mucize bekliyor olabilirim. 

İyi çalışmalar. Antalya'da olsan aracımı sana emanet edip sanatını izlemek isterdim :)

 

Teşekkür ederim abicim , tabikide dediğin gibi kullanılan malzeme ve işcilik çok önemli. Kullanılan malzeme ve işcilik direk olarak kalıcılığını etkiliyor , cilanın aracın üzerinde ne kadar kalması gerektiğini , ne kadar sonra silinmesi gerektiğini çoğu esnaf malesef bilmiyor

Ben müşteri araçlarımın uygulamasını bitirdikten sonra 2 hafta yıkatmamasını sölüyorum mesela boyaya iyice işlesin diye :)

Sana nano lazım abi sendeki beklentileri karşılıcak tek malzeme şuanda nano  keşke imkan olsaydıda yapsaydık ama uzağız malesef :)

boya koruma konusunu yıllarca boya koruma işiyle ugrasan bi tanıdıgımla konusmustum.teoride var gibi gözükse de boya korumanın pratikte söylendiği gibi cok bi faydası yok...arabaya asıl zarar veren dış etmenler neler;örnegın en cok güneş ve kuş pislemesi veriyor,bunların ikisine de hiçbir faydası yok...zararına gelelim ben yaptırmıstım hem de iki kere, birincisini cem beyin dediği gibi ilk araba almanın heves ve heyecanıyla ikincisini ise kireç lekesi olması zorunluluğuyla..birinci yaptırdıgımda plastik cam çıtalarına kımyasal değirmişler renklerınde alacalık oldu hiç hoş gözükmüyor.İkinci yaptırdıgımda ise araç yüzeyıne güneşte paralele yakın bi açıyla bakıldıgında çok rahat görünen oval simetrik daireler şeklındeki çizikler..bu çizikleri arastırdgımda bunların boya koruma sırasında kullanılan,kafası dönen ve ucunda özel bir bez bulunup kımyasalı buna sürülerek uygulanması saglanan bi aparat nedeniyle oldugunu ögrendım.işletmeler maliyetlerı azaltmak için bu kafayı zamanında değiştirmiyor sana yenı paket acmıyor,kullanılmış kafaları kullanıyor;ve bu parça çok kullanımdan dolayı ve kalitesinin zaten düşük olmasından dolayı yapısını yitirip kımyasal uygulaması sırasında dönerken oval çizikler olusturuyor ve bu çizikleri komple boyama harıcınde gidermek de mümkün gözükmüyor...Bana kalırsa asla yaptırmayın faydasından çok daha fazla zarar riski var..ayrıca denildiği gibi gereksiz kımyasal...

 

Öncelikle geçmiş olsun , anlattıklarınızdan zaten aracınızı emanet ettiğiniz yerin nasıl bi yer olduğu belli aslında fazlada söze gerek yok ama yinede yazasım geldi :)

 

Bu işi yapan arkadaşınıza söleyin bence işi bıraksın , bu işi hakkıyla yapamıyorsa milleti oda mağdur etmesin 

 

Size bu işin zararlı olabilcek sadece iki tarafını söliyim 

 

1. İşi bilmeyen birisi boyayı makina ile inceltebiliir yani sizin dediğiniz makinanın ucundaki keçe ile

2. Boyayı yakabilir astara inebilir

 

Üstte yazdığım iki seçenekte işi hakkıyla yapmayan ve işi bilmeyen kişilerin başına çok sık gelen maddelerdir, biz işe başlamadan önce aracınız mikron değerini ölçüyoruz ona göre keçe, ped ve pastasını cilasını seçip ona göre işe başlıyoruz bunlar önemli unsurlar audi boyası ile honda boyası arasında dağlar gibi fark var , audiye kullandığınız malzemeyi honda'a kullanırsanız elinizde kalır.

 

Gelelim cilanın faydalarına öncelikle şu video'nun 23.00. dakkadan sonra izliyelim

 

http://www.youtube.com/watch?v=HPNtpsSBNwg

 

, cilanın faydaları çok net şekilde anlıcaksınızdır tabi hala inanmakta güçlük çekiyorsanız kendi aracınızdada aynı malzemeleri sürüp çıkartmayı deneyebilirsiniz(tabi sonra çok can sıkıcı olabilir ), cila malzemesi verniğin üzerinde tabaka oluşturur ve bu tabaka sizin kuş pislikleri ,zift güneş ışınlarının araca vericeği zararı minimum seviyede tutar . Tozlanmış , çamurlanmış bir aracın yıkanırken o kirlerin daha kolay sökülüp atılmasına yardımcı olur

 

Sizin faydası yok deyip yaptırmadığınız aracınızın boyası yakında zımpara kağıdı gibi yüzeye sahip olucak ağaç reçineleri yapışıcak  ve şu yaz aylarında boyası daha erken solucak, gelin benim aracıma bakın daha makina bile görmedi sadece 3 kere elle cilaladım ağacın altında 1 tane reçine tutmaz üstünde çünkü o reçine boyaya gelemeden tabaka üzerinde kalıyor

 

Uzun lafın kısası normal binen , araçla ilgilenmeyen biri iseniz 6 ayda bir uygulama şarttır , araçla uğraşmayı seviyorsanız yılda 1 kere yeterlidir.

Bu islerde tecrübeli bi arkadasım en kral wax 2 ay gidiyor demişti :) uygulamadılar genelde ömrü 1 sene ama 6 ay sonra yenileme yapılacak diyorlar. Yani onlara göre bile 6 ay ömrü var max.

İce gercekten cok güzel bir ürün hem uygulaması cok kolay hemde parlaklık tatmin edici 4-5 sene once almıştım düzenli kullanmadım ama hala 1-2 araba çıkartır :) uzun zamandır görmemiştim sagda solda gecen gün bauhausta denk geldi. Hızlı cilalar arasında sonax kırmızı şişede başarılı.

 

Arkadaşa benim tavsiyem fk1000p kullansın, elle uygulandığı zaman 5-6 ay gidiyor parlaklık olarak bütün cilalar çok uzun süre gidiyor zaten çok dandik olmadığı sürece :) ama fk1000p koruma olarakta 5-6 ay gider.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.