Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 1.6 Tdci 3. Bakım Yağ Ve Filtre Hakkında


Emre B.

Soru

Geçtiğimiz hafta arabayı bakıma götürdüm ve usta Mobil super 3000 formula fe 5w-30 motor yağı koydu, bidonun üzerine baktım ford standartlarını karşılayan bir motor yağı, sizce hep bu yağdan mı kullanayım yoksa daha gelişmiş esp formula 5w-30 ya da farklı bir yağ falan kullanmalı mıyım ?

Ayrıca usta bakım periyoduna 10.000 km yazdı ve hava filtresini de 5000'de bir değiştirelim dedi, bu konu hakkında görüşlerinizi alabilir miyim ? 5000 km'de bir hava filtresi sorun değil de, yağı 10.000'de bir değiştirmek erken değil mi bu konuya ne dersiniz ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Türkiye de hangi marka yağ olursa olsun ben de 10 binde bir değiştiririm; avrupaya göre daha zor şartlarda yol alıyor araçlarımız.

Hava filtresi 5 bin de değişelim demesi de doğrudur, yani faydası çok olur.

iyiymiş ustan, yetkili servise mi gittin?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yağı hangi üreticinin oldugundan bir önemi yok önemli olan piyasada bulunan belli başlı yağ markalarını kullanmak zaten aynı sınıf yagı kullandıktan sonrada hiç birşey olmaz ... hava filtreside 5000-7500 km aralıgında degiştirlemside en dogrusu arabanın rahat nefes alışverişini sağlar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şimdi şunu sormak lazım o zaman.... ben 9600km deyim ama nerdeyse bunun 800km si bile şehir içinde geçmemiştir...Yani araç hiç sıkılmadı ama yinede değiştirmek mi gerekir....tabii araç daha 7 aylık????* Yağdan bahsediyorum....

Bekir B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hayır yetkili servis değil, özel servise götürüyorum aracı.

O zaman 10 binde bir yağı, 5000'de bir de hava filtresini değiştireyim de aklım kalmasın.

Bir de 2-3 gündür farkediyorum ki 2000 devire kadar gaza basıp bıraktığımda rölantiye doğru düşerken bir homurtu var,çekişte ya da performansta bir problem yok, hatta yağ değişiminden sonra araç sessizleşti bayağı ama niye böyle bir homurtu vardır, bir fikriniz var mı ? En iyisi hafta sonu bir daha uğrayayım ustaya.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şimdi şunu sormak lazım o zaman.... ben 9600km deyim ama nerdeyse bunun 800km si bile şehir içinde geçmemiştir...Yani araç hiç sıkılmadı ama yinede değiştirmek mi gerekir....tabii araç daha 7 aylık????* Yağdan bahsediyorum....

Motorun sağlığı açısından 400 km sonra değişmek uygun olur Bekir abi :)

Yağ ve hava filtreside değişecek tabii ki

Mazot filtresini değiştimeye gerek yok

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hayır yetkili servis değil, özel servise götürüyorum aracı.

O zaman 10 binde bir yağı, 5000'de bir de hava filtresini değiştireyim de aklım kalmasın.

Bir de 2-3 gündür farkediyorum ki 2000 devire kadar gaza basıp bıraktığımda rölantiye doğru düşerken bir homurtu var,çekişte ya da performansta bir problem yok, hatta yağ değişiminden sonra araç sessizleşti bayağı ama niye böyle bir homurtu vardır, bir fikriniz var mı ? En iyisi hafta sonu bir daha uğrayayım ustaya.

bu kadar üstüne düşmeyin aracınızın. sıfır km araçlardan bile bir ton abzürt ses geliyor. Hepsine kulak asarsanız canınız çok sıkılır.

Yapmanız gereken bakımlarını yaptırmak ve kontrol etmek. Onun haricinde çok üzerine düşmeyin

Fazlası Vakit ve para kaybı olur

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu kadar üstüne düşmeyin aracınızın. sıfır km araçlardan bile bir ton abzürt ses geliyor. Hepsine kulak asarsanız canınız çok sıkılır.

Yapmanız gereken bakımlarını yaptırmak ve kontrol etmek. Onun haricinde çok üzerine düşmeyin

Fazlası Vakit ve para kaybı olur

Eyvallah hocam tavsiyelerin için :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

O zaman 10 binde bir yağı, 5000'de bir de hava filtresini değiştireyim de aklım kalmasın.

Bir de 2-3 gündür farkediyorum ki 2000 devire kadar gaza basıp bıraktığımda rölantiye doğru düşerken bir homurtu var,çekişte ya da performansta bir problem yok, hatta yağ değişiminden sonra araç sessizleşti bayağı ama niye böyle bir homurtu vardır, bir fikriniz var mı ? En iyisi hafta sonu bir daha uğrayayım ustaya.

Bakım aralıkları normalde yurt dışında 20.000 km veya 1 yıl iken Türkiye'nin özel koşulları nedeniyle 15.000 km'ye düşürülmüş zaten.

Ben özellikle tozlu köy yollarında, aşırı uçlardaki iklim koşullarında (çok sıcak, çok soğuk), aşırı kullanım koşullarında (çok kısa mesafeli sık kullanım, yüksek devride uzun süreli kullanım, aşırı yüklü kullanma vb.) kullanmadığınız sürece yağ değişimi için 1 yıl ve 15.000 km'nin yeterli olduğunu düşünüyorum.

Daha sık değiştirseniz ne olur?

Birazcık daha fazla masraf etmiş olursunuz, ekstra masrafa fark edilir bir avantaj sağlar mısınız, bence hayır ama içiniz rahat edecekse daha sık bakım yaptırabilirsiniz, hele ki ustanız sizi aşırı yüklü fatura ile üzmeyecekse.

Hava filtresi konusunda ben de biraz daha titiz davranmak eğilimindeyim, en azından 5000 km'den itibaren gözle kontrol edilip dikkat çekici tozlanma hissedildiği anda değiştirmekte yarar var, onda da aşırı tozlu ortamda kullanmıyorsanız 7500 km /6 ay gibi bir aralık düşünülebilir.

Homurtuya gelince bence egzosa bir baktırın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bakım aralıkları normalde yurt dışında 20.000 km veya 1 yıl iken Türkiye'nin özel koşulları nedeniyle 15.000 km'ye düşürülmüş zaten.

Ben özellikle tozlu köy yollarında, aşırı uçlardaki iklim koşullarında (çok sıcak, çok soğuk), aşırı kullanım koşullarında (çok kısa mesafeli sık kullanım, yüksek devride uzun süreli kullanım, aşırı yüklü kullanma vb.) kullanmadığınız sürece yağ değişimi için 1 yıl ve 15.000 km'nin yeterli olduğunu düşünüyorum.

Daha sık değiştirseniz ne olur?

Birazcık daha fazla masraf etmiş olursunuz, ekstra masrafa fark edilir bir avantaj sağlar mısınız, bence hayır ama içiniz rahat edecekse daha sık bakım yaptırabilirsiniz, hele ki ustanız sizi aşırı yüklü fatura ile üzmeyecekse.

Hava filtresi konusunda ben de biraz daha titiz davranmak eğilimindeyim, en azından 5000 km'den itibaren gözle kontrol edilip dikkat çekici tozlanma hissedildiği anda değiştirmekte yarar var, onda da aşırı tozlu ortamda kullanmıyorsanız 7500 km /6 ay gibi bir aralık düşünülebilir.

Homurtuya gelince bence egzosa bir baktırın.

Abicim şansmıdır kadermidir bilemem ama

Bir arkadaşımda peugeot 407 1,6 hdi vardı. Biliyorsun aynı motor. 10binde bir yağını değiştirirdi. Bide tirgeri ıvır zıvırı değişmesi gereken kmlerde değiştiğini söylerdi

350 bin km de Ne turbo ne enjektör hiçbir can sıkıcı arıza vermeden bakım harici yapılması gerekenden hariç masraf yapılmadan yapılan kullanım sonucu satıldı. Şu an 400 bini devirmiştir. Yeni sahibinde ki durumu bilinmiyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abicim şansmıdır kadermidir bilemem ama

Bir arkadaşımda peugeot 407 1,6 hdi vardı. Biliyorsun aynı motor. 10binde bir yağını değiştirirdi. Bide tirgeri ıvır zıvırı değişmesi gereken kmlerde değiştiğini söylerdi

350 bin km de Ne turbo ne enjektör hiçbir can sıkıcı arıza vermeden bakım harici yapılması gerekenden hariç masraf yapılmadan yapılan kullanım sonucu satıldı. Şu an 400 bini devirmiştir. Yeni sahibinde ki durumu bilinmiyor

Ne biliyorsun 15.000 km'de bir değişseydi aynı performansı göstermeyeceğini? ;)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ne biliyorsun 15.000 km'de bir değişseydi aynı performansı göstermeyeceğini? ;)

O tabiiki bilinmez abicim ancak sonuçta. Motor aşındıkça motorun yüzeyinden mikro metaller çıkıyor ve o mikro metaller motor yağına karışıyor. Ve motorun daha çok aşınmasına sebep oluyorlar. Bundan dolayı 10 bin bana ideal bir rakam gibi geliyor.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

O tabiiki bilinmez abicim ancak sonuçta. Motor aşındıkça motorun yüzeyinden mikro metaller çıkıyor ve o mikro metaller motor yağına karışıyor. Ve motorun daha çok aşınmasına sebep oluyorlar. Bundan dolayı 10 bin bana ideal bir rakam gibi geliyor.

Kuşku ve endişeyi gidermeye dayalı sömürü bilinen en eski taktiklerdendir.

Kendini kandırmak da bunun en önemli adımı...

Nesnel veriler olmadan sadece spekülasyon yapabiliriz.

Nesnel verilere de üreticilerin sahip olduğunu düşünüyor ve kılavuzlarını doğru kabul ediyorum. Bu da benim kendimi kandırma şeklim.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.