Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Dizel Focus 3 De Debriyaj Kavraması


Guest Özcan B.

Soru

dizel focus 3 te rampada debriyaj kavraması sizde nasıl arkadaslar..bende cok yukarıda kavrıyor,düz yolda kavrama normal..fakat rampada frenden ayagımı cekmeden debriyajı neredeyse sonuna kadar kaldıroyorum ve sonra frenden cekıp ayagımı.gaz verip zar zor kalkıyor,sizde durum nasıl..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Kavrama noktası orta ile yukarı arası biryerde. El freni ile kalkarsanız çok çok rahat edersiniz. Frene basma gereği kalmıyor. EL freni çekili iken gaz ver, debriyajı bırak, kavradığı yerde araba gitmek isteyince elfreni sebebiyle arkası biraz oturur zaten, o noktada el frenini indirip devam edin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

onu biliyorum ama bende öyle kalkmayı hiç sevmiyorum,,normal kalkış istiyorum ama o da oldukça zor,,işin sıkınıtısı debriyaj ayarı die bişey yokmus arac bilgisayarı tarafından kontrol edılıomus degıstırılemıyormus

Alışırsın...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

umarım...çünkü çok yukarıda ve 1cm kadarlık bi mesafe var yok debriyajda,kalkıs seviyesini tutturabılmek için...benım hayatımda gördugum en yüksek mesafedeki kavramaya sahıp,ticari connectlerde bile cok daha asagıda kavrıyor..bu tüm focus 3 dizellerde böyle deıl mi,yazılım vs kaynaklı deıldır herhalde

Özcan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yeni araçlarda özellikle kullandığınız araçlarda el freni ile kalkmazsanız; 30 bin olmadan kavramanız biter..Sonra niye bitti eskiden böyle değildi diyebilirsiniz.

Yeni kavramalar (tüm markalarda genel olarak böyle) el freni ile kalkmaya daha yatkın ve ömür uzatıyor..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende bugün serviste bu problemi dile getirdim,silkeleme problemimin yanında,rampada aracı servis sorumlusu test etti(frenle kaldırma) ve kalkan araç az yok gitmeden yine bayıldı ve araç tekrar yarım debriyaj istedi,sonuç olarak servis sorumlusuda normal karşılamadı bu durumu,Araca daha önce yazılım atıldığını belirttim o yüzden yazılım üstüne pek durmadı,ellerinde parça olsaydı gaz pedalını değiştirip deniyecektik fakat oda olmadığı için öyle kaldı,servisten haber beklemedeyim parça gelince bana ulaşacaklar bide öyle deniyeceğiz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Birşey denemenizi rica edeceğim. Aslında dizel aracı olanlar deneyebilir. Yolda trafikte fark ettim, ama sonra evin önünde tekrar denemeyi unuttum. Rolantide motor çalışırken aracımda titreme yok (800-900 devir gibi) fakat aracı 1000-1250 devir civarına boşta iken çıkarttığınızda enteresan bir titreşim oluyor. Boşta çalışan motor stop etmek istermiş gibi titreşime giriyor. Biraz daha gaz verince normal çalışma ritmine giriyor. Benim şikayetimde bu şekilde rolanti üstü düşük devirlerde gitmek isteyince sallama veya silkeleme yapmasıydı. Bu durumda gözüken kavrama ile ilgili değil motorla ilgili bir durum olduğu sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Birşey denemenizi rica edeceğim. Aslında dizel aracı olanlar deneyebilir. Yolda trafikte fark ettim, ama sonra evin önünde tekrar denemeyi unuttum. Rolantide motor çalışırken aracımda titreme yok (800-900 devir gibi) fakat aracı 1000-1250 devir civarına boşta iken çıkarttığınızda enteresan bir titreşim oluyor. Boşta çalışan motor stop etmek istermiş gibi titreşime giriyor. Biraz daha gaz verince normal çalışma ritmine giriyor. Benim şikayetimde bu şekilde rolanti üstü düşük devirlerde gitmek isteyince sallama veya silkeleme yapmasıydı. Bu durumda gözüken kavrama ile ilgili değil motorla ilgili bir durum olduğu sanırım.

Engin abi bende kavramadan olacağına ihtimal vermiyorum,aynı sorunla ilgili olunca buraya yazdım,silkeleme ve rampa kalkışında zorlanması ile ilgili sorun bendede,var ve serviste farketti bunu ama çözüm konusu hala göle maya çalmanın ötesinde değil,sonuç olarak 2 kez yazılım yüklendi başka serviste,şuan ustanın üstünde durduğu gaz pedalından kaynaklanabileceği, ama oda çok düşük bi ihtimal sadece deniyecez ellerinde gaz pedalı olunca.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim rampada boğulma şikayetim yok, hill holder tutuyor aracı fakat az gaz vererek aracı kaldırmak gaz pedalının hassasiyeti sebebiyle mümkün değil. Gazı hep fazla verip en az 2000 devri görüyorum. Boşta çalışırken 1000-1250 devri bir dene bakalım. Motorda garip bir titreşim oluyor mu? Rolantide titremeyen motor biraz üstü devirlerde titreşime giriyor bana garip geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim rampada boğulma şikayetim yok, hill holder tutuyor aracı fakat az gaz vererek aracı kaldırmak gaz pedalının hassasiyeti sebebiyle mümkün değil. Gazı hep fazla verip en az 2000 devri görüyorum. Boşta çalışırken 1000-1250 devri bir dene bakalım. Motorda garip bir titreşim oluyor mu? Rolantide titremeyen motor biraz üstü devirlerde titreşime giriyor bana garip geldi.

Bende titreşimden ziyade abi 800 ile 1000 devir arasını boşta ayarlıyamıyorum o arada durmuyor motor,hatta servisteki ustada aynı şekil tutturamadı,silkeleme ve rampada kalkmama durumu ile alakalı usta gaz pedalından şüphelendi,sonuç olarak araba silkelemeyide gaz pedalı sabit olduğu halde gaz verip verip kesme gibi oluyor,bu şüphe banada mantıklı geldi,tabi buda dolaylı olarak varsa onunla ilgili yazılımdan yada pedalın yapısındanda olabilir.Tabi ustanın biri pedaldan şüphelenirken bi diğer usta pedalla alakalı olmıyacağı konusunda ısrarcı.Ona göre aracın 800-1000 devir arası durmaması mantıklı sonuçta elektironik devrelii gaz pedalında düşük devirde sabit tutmak mümkün değilmiş miş miş :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende titreşimden ziyade abi 800 ile 1000 devir arasını boşta ayarlıyamıyorum o arada durmuyor motor,hatta servisteki ustada aynı şekil tutturamadı,silkeleme ve rampada kalkmama durumu ile alakalı usta gaz pedalından şüphelendi,sonuç olarak araba silkelemeyide gaz pedalı sabit olduğu halde gaz verip verip kesme gibi oluyor,bu şüphe banada mantıklı geldi,tabi buda dolaylı olarak varsa onunla ilgili yazılımdan yada pedalın yapısındanda olabilir.Tabi ustanın biri pedaldan şüphelenirken bi diğer usta pedalla alakalı olmıyacağı konusunda ısrarcı.Ona göre aracın 800-1000 devir arası durmaması mantıklı sonuçta elektironik devrelii gaz pedalında düşük devirde sabit tutmak mümkün değilmiş miş miş :)

Benim anlattığınızdan anladığım,araç birinci ya da her hangi bi viteste giderken belli bir devrin altına indiğinde araç devri korumak için bir miktar gaz verir ve araba siz gaza basmasanız da gitmeye devam eder. Eğer şikayetiniz buysa bu benim bildiğim normal bir şey yani en azından benim kullandıgım bütün manuel araçlarda bu böyleydi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim anlattığınızdan anladığım,araç birinci ya da her hangi bi viteste giderken belli bir devrin altına indiğinde araç devri korumak için bir miktar gaz verir ve araba siz gaza basmasanız da gitmeye devam eder. Eğer şikayetiniz buysa bu benim bildiğim normal bir şey yani en azından benim kullandıgım bütün manuel araçlarda bu böyleydi.

Hayır araç düşük devirlerde ara ara silkeleme yapıyor bildiğiniz kafa sallıyor kontrollü bi biçimde değil,sizin demek istediğinizi anlıyorum ama bahsettiğimiz durum bu değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hayır araç düşük devirlerde ara ara silkeleme yapıyor bildiğiniz kafa sallıyor kontrollü bi biçimde değil,sizin demek istediğinizi anlıyorum ama bahsettiğimiz durum bu değil.

alper kardes bu sorun nedeniyle bende servise gittim,bilgisayara soktular bişey cıkmadı,sonra rampa kalkısı denemesine gittik ustayla ve usta da aracı kaldıramayıp gerı kacırdı ve stop etti,ama arıza yok diyor usta,bi acıklama da yapmıyor,ben de her ihtimale ford a bildirdim kayıt actılar.. daha sonra ben aracı tekrar tekrar denedım kaldırmayı(sert rampada) ve sonunda başardım,ancak debriyaj aşırı yukarıda ve gec kavrıyor,,ya ben buna alısıcam ya da ışıkta falan kımse beni beklemz arkada hassas debriyaj ayarı yapmamı ki bi de gürültülüyse motorun sesini de duyamayacagımdan ayarlamam pek mümkün görünmüyor,,artık bunun arıza olup olmadıgı konusunda da yorum yapamıyorum,,ama forddan ne cıkacak onu da beklıyorum..baska dizel focus 3 kullanabılsem(yokus destegı olmayan) o zaman arıza olup olmadıgı kararını rahat verebılıcem...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.