Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Tdci Motorlarda Uzun Ömürlü Turbo Kullanımı Için Tavsiye


ferhat tezcan

Önerilen Mesajlar

E o zaman uzun sure kullanimdan sonra en azından 30 sn rölantide çalıştırın denilmesine gerek yok mu?

Tamamen bilgisizligimden soruyorum...

Tapatalk 2 ile Slider SL101 cihazımdan gönderildi

sen evine gelince arabayı bildiğin kontağı kapatıyorsun anahtarı cebine koyuyorsun araç çalışmaya devam ediyor.

turbo soğuyunca motor kendiliğinden stop ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Benim sormak istediğim şey ise vites değişimlerinin ideal olarak hangi devir aralıklarında yapılacağı? 1500 Devir aralığında kullanım ve uzun süreli 4500 dd uzun süreli kullanımlar zarar veriyormuş diye duydum (turbo dizel araçlar için) Konu hakkında değerli yorumlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim sormak istediğim şey ise vites değişimlerinin ideal olarak hangi devir aralıklarında yapılacağı? 1500 Devir aralığında kullanım ve uzun süreli 4500 dd uzun süreli kullanımlar zarar veriyormuş diye duydum (turbo dizel araçlar için) Konu hakkında değerli yorumlarınızı bekliyorum.

Galiba konu ile kimse ilgilenmek istemiyor :)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu konu o kadar çok yazıldı ki, eminim okuyup yine mi diyenler olmuştur.

Özetleyelim (D: Dizel, B: Benzinli):

  1. Motoru kullanırken her zaman uçlardan kaçınmak lazım, alt uçta düşük devirden, üst uçta da yüksek devirden. Neden derseniz her iki halde de yağlanma idealden uzak olacak ve motor/turbo daha fazla aşınacaktır. Tabi burada anlık kullanımdan değil, sık ve sürekli kullanımdan bahsediyoruz, bu değerler B/D 1000 dd altı ve B 5000 dd, D 3500-4000 dd üstü olarak kabul edilebilir. Düşük devirde aynı zamanda yakıtın tümüyle yanmasını engelleyecek ve kurum oluşumunu arttıracaktır.
  2. Ekonomik kullanım ile performanslı kullanım farklı yaklaşım gerektirir.
  3. Performanslı kullanımda vites değiştiğinde torkun yüksek olduğu devire düşerek kesintisiz hızlanma hedeflenir. Bu değerler D için 1750-2500 dd, B 1.6 Atm için 4000 dd ve 1.6 EB için 1600-5000 dd arasıdır. Hızlı yol almak istiyorsanız, ya da yükün arttığı durumlarda (söz gelimi rampada) vites yükselttiğinizde aracın bu devirlere düşmesi hedeflenmelidir. Bu en verimli hızlanmayı sağlar ama en ekonomik kullanım şekli değildir.
  4. Ekonomik kullanımda iki şart vardır, olabildiğince düşük devir ve gaz pedalına olabildiğince az basmak (altında kırılacak yumurta olduğunu hayal edin). Bu şartlarda B/D 1500-2500 dd arasında kullanılırsa tasarruf sağlanır. Ancak arada hızlanmak istiyorsanız hemen 3.maddeyi aklınıza getirmeniz lazım, torkun düşük olduğu devirde gaza yüklenmek kurum ve gereksiz yakıt tüketimi demektir. Bir alt vitese geçip gaza yüklenmekte yarar vardır.
  5. Motor soğukken 4'deki kurallara daha da sıkı sıkıya uymak gerekir.

Bu kadar yeterli mi daha da somutlaştıralım mı?

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dizelde vites değişimlerinde bir üst vitese attığınızda maksimum tork devrinin başlangıcı 1750 devre düşerek hızlanmak ve dolayısıyla düşük torklu devirlerde kalmamak için

1den 2ye 3150 devir

2den 3'e 2800 devir

3den 4'e 2450 devir

4den 5'e 2185 devir

5den 6 ya 2100 devirde vites değiştirmek gerekiyor.

Ben şahsen 1500-2500 arasını kullanmaya çalışıyorum. Şehiriçi ilk kalkışlarda 2000-2500 devre kadar yükseliyor.

1000 devir kullanılabiliyor ancak hızlanmak istediğinizde ani gaza basmamak gerekiyor. 1500 devir civarı bana ideal geldi. 60-65 gibi 5.vitese, 85 gibi 6 vitese atılıyor. Bunun altında devir düşük geliyor ve motor hafif hafif titriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem abi makina mühendisliği 4. sınıf terk gibi geldi bana :)

Doğru da değil yanlış da değil.

Liseyi bitirdiğimde Berlin ve Dortmund üniversitelerinde makine mühendisliğine kabul edilmiştim.

Aynı zamanda Lufthansa pilot okulu giriş sınavını da kazanmıştım.

ÖSYM'den (o zamanki adı ÜSS) Tıp çıkınca onu tercih ettim :P

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Doğru da değil yanlış da değil.

Liseyi bitirdiğimde Berlin ve Dortmund üniversitelerinde makine mühendisliğine kabul edilmiştim.

Aynı zamanda Lufthansa pilot okulu giriş sınavını da kazanmıştım.

ÖSYM'den (o zamanki adı ÜSS) Tıp çıkınca onu tercih ettim :P

Masallah agzim acik okudum :blink:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.