Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Esp çalışması ve Motordan gelen ses hakkında


Kenan Özcan

Soru

Mrb arkadaşlar daha önceden pasif olarak takip ettiğim foruma üye olmak bu güne kısmetmiş.

Focus 3 style tdci aracımı alalı 2 ay oldu. Araç 120 km nin üstünde ayağımı gazdan hafifçe çektiğimde önce motor kısmından baya bi takırtı sesi geliyor ve bu esnada araba sarsılıyor. İlginç olanı bunu sürekli yapmaması ama giderek artması bu durumun. Servis bunun normal olduğunu söyledi. Acaba sizlerde de benzer durum varmı?

Birde aynı gün içinde araç 3 defa baya bi arkadan kaymasına rağmen esp devreye girmedi. Servistekiler buna da normal bi durum dediler. Esp' nin devreye girmemesi normal mi acaba?

Otosan' a şikayet formu açtırdım sonucu bekliyorum bu arada sizlerinde bu konuda ki bilgilerini almak istedim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Ankara Tanoto' da araba şu anda ordan alınca servisede oraya götürdüm. Kusura bakma adminim cahillik işte :kıhkıh: motordan gelen ses olayı da var birde:((

teşekkürler adminim

Kenan Özcan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ankara Tanoto' da araba şu anda ordan alınca servisede oraya götürdüm. Kusura bakma adminim cahillik işte :kıhkıh: motordan gelen ses olayı da var birde:((

teşekkürler adminim

Usta başları sinan usta,gerekeni yapar ben lpg taktırdım diye beni öptüler ama olsun :D haklarını yememek lazım,müşteri temsilciniz kimdi .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ESP ve/veya Dinamik Torq kontrolü her zaman devreye girmez. Fizik Kuralları dahilinde aracın o andaki tepkisi ölçülür ve önceden programlanmış tolerans değerleri içinde değilse (yani konvansiyonel frenler ve başta bağımsız salıncaklar olmak üzere yürüyen aksam o "kayma" ile başedebilecekse aktif güvenlik sistemi sorunun babadan kalma yöntemler ile halledilmesi için devre dışı kalmayı sürdürür.) Aktif güvenlik sistemi mikro saniyeler içinde işi ele alır. Yani her basit kayma - savrulma sırasında ESP devreye girecek diye bir kural yok. Bu arada Focus,özellikle F3 çok iyi yol tutar ... bu da bizi bir başka soruya götürüyor, aracınız neden savruluyor;arkadan kopuyor? Arabayı tanıma,sınırlarını anlama adına fazla zorluyor olabilirmisiniz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Döner kavşakta kasıtlı gaz verince kafadan nispeten kolay kopuyor(yanlışlıkla olmaz, arabayı devirli tutup kasten dip gaz yapıyorum, hafif kaymaya rağmen esp devreye girmeye gerek görmüyor), ama mantık dahilinde hareketlerle arkasını koparamadım. Yola yapışıyor adeta.

Engin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kaan bey dedikleriniz doğru ama arabanın arkası diğer şeride geçmişti ve dediğiniz gibi babadan kalma yöntemlerle düzelttim aracı . Engin bey sabit hızda girip devam edeyim derken oldu ayrıca bundan önce ki aracım avensis te aynı yerde bu kadar kayma olmuyordu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kaan bey dedikleriniz doğru ama arabanın arkası diğer şeride geçmişti ve dediğiniz gibi babadan kalma yöntemlerle düzelttim aracı . Engin bey sabit hızda girip devam edeyim derken oldu ayrıca bundan önce ki aracım avensis te aynı yerde bu kadar kayma olmuyordu

... bakın,şöyle bir durum var. (lütfen yanlış anlamayın) konu ESP neden devreye girdi - girmedi değil. f3 yolu bı-rak-maz,bu kadar kesin yani. ESP devreye girer veya girmez, 120 ile giderken ayağınızı ani olarak gazdan kaldırdığınızda araba "yığılma" yapar - yapmaz ( .. ki yapar, normaldir.) konusu değil bu. focus (f1 - f2 - f3 .. hangi nesil olursa olsun) çok ama çok iyi yol tutar ve normal kullanımda ne önü ne de arkası kopmaz.

Kopuyorsa bu ya aracı gereğinden çok zorluyorsunuz demektir, ya da mekanik bir sorun var. Haa .. burada sözünü ettiğim mekanik sorun "baba" boyutlarda olmalı, mesela arka amortisör üst takozdan çıkmış vs. olmalı.

...ben derim ki yoğunlaşacaksanız önce arabam neden "kopuyor" ? sorusunun cevabına yoğunlaşın. ne yanlış? neyi yanlış yapıyorum diye sorun? ESP veya yığılma bu sorunun yanında sadece sayfanıza kenar süsü olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kaan bey dediğim olay sürekli olan bir olay değil düz yolda 130 ile giderken ayağımı hafiften çekince olan olay yığılma değil bildiğiniz arabada vuruntu oluyor araba baya bi sarsılıyor. Esp olayında ise bu arabayı fazla zorlamış olsam bile dediğim şekilde ki bir arkadan kopma durumunda esp'nin devreye girmesi gerekmez mi? Yoksa benim esp arabayı zorluyorum diye inat edip devreye mi girmiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İbrahim bey en az zorladığım arabam diyebilirim size.

Motordan gelen ses için Sinan usta hepsinde vardır gibisinden bir şeyler söyledi açıkçası pek inanmadım

Bazı şeyler kronik diyebiliriz,mesela bende 4. vitese ve geri vitese geç giriyordu,sinan ustayla teste çıktık ve normal dedi geri vitesi denemedik,1 2 ay oldu kafama takıldı tekrar gittim ve dedim şuna bak abi geçmiyor dedim,benzinli ve dizel şanzumanlarda fark çok dedi benzinlilerin hepsi böyle dedi geri vites için,vites halatını ayarladı ve bazen geri vitese girerken zorlanıyor .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kaan bey dediğim olay sürekli olan bir olay değil düz yolda 130 ile giderken ayağımı hafiften çekince olan olay yığılma değil bildiğiniz arabada vuruntu oluyor araba baya bi sarsılıyor.

... söylediğiniz şeyi görmek lazım. ancak aracınız nasıl olsa serviste, IDF'e bağlayıp arıza kaydı var mı bakarlar ... onun ötesinde servisin test uzmanını yanınıza alırsınız,beraber test'e çıkar ve "yığılma" olayını ona gösterirsiniz. size durumun normal olup olmadığını söylerler.

Esp olayında ise bu arabayı fazla zorlamış olsam bile dediğim şekilde ki bir arkadan kopma durumunda esp'nin devreye girmesi gerekmez mi? Yoksa benim esp arabayı zorluyorum diye inat edip devreye mi girmiyor.

ESP'nin size "misilleme" yaptığını sanmam, sistem akıllı ama o kadar da akıllı değil :) ... daha önceden de söylediğim gibi ESP sadece aracın konvansiyonel sistemleri durumu halledemeyecekse devreye girer. Öyle uzun uzadıya bir şeyler yapmasını beklemeyin, gösterge panelinizde bir an için ışık yanar söner ve sistem hafif bir "dokunuş" yapar.

Size şu şekilde anlatayım .. koşan bir insanı gözünüzde canlandırın, hızla koşarken hafifçe sendeledi. Siz de onun omuzuna dokunup hafifçe ittiniz, onun dengeyi sağlaması için hafifçe itmeniz yeterli. Sistemin de yaptığı bu zaten. ESP fren sistemi üzerinden bir an için devreye girip çıkıyor, genelde belli belirsiz çalışır, çok hafif bir yanal darbe (kayışın ters yönüne doğru) hissedersiniz o kadar.

edit: bir ara şu video'yu seyredin isterseniz --> http://dl3.interlake.net/shared/wm/M225693_20071211_153047/ESPerience/en/the_falling_box.wmv

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.