Murat Kav. Yanıtlama zamanı: Mart 27 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27 16 saat önce, Ozan Kar yazdı: bu arada bende eqs aldim 🙂 hayır olsun. mustang duruyor mu? bi kaç foto koy 🙂 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Mart 27 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27 4 saat önce, Ozan Kar yazdı: bu kadar yeni bir olayda neden tek bir standart kullanmamislar ilginc... Tesla ayni gorunuyor ama detayli bakmadim. Benimki J1772, buradaki Teslalar da resimdekinden. En temizini Tesla yapmis sanki 😄 Teslanin sadece AC kismina donusturen adaptorleri de var ama istasyonlarda AC var mi bilmiyorum, sadece evde kullanmak icindir buyuk ihtimalle. Evet abi 108kwh batarya ama doldur bosalt yapmiyorum birde %80i gecmemeye calisiyorum, 2-3 gunde bir takiyorum, haftada 50-60kWh yetiyor gibi su an. Bizde işte arabada Europe versiyonu ver 62196-3. Evden veya AC şarjda sadece üst parçaya 62196-2 olarak giriyor. Teslanın DC şarjında alttaki parçaya da giriyor 62196-3 . Tüm NMC bataryalar gibi rutinde 20 altına inmemeli -80 üstüne çıkmamalısın. Özellike 100 e yakın arabayı hiç bırakmamalısın. Yangın riski yüksek bunlarda hele ki mercedeslerde daha da yüksek(öyle bir inanış var). Mühim olan kullanım miktarı . 3 günde bir gir DC ye 20-30 şarj et veya haftada bir 50-60 .. çok da sorun değil bence. Ben LFP yi haftada bir şarj ediyorum. 40-50 den 100e (tesla en az haftada bir %100 öneriyor) 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Mart 27 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27 Bendeki de 62196-3. CSS olanlarda tüm portlar var, AC olan kabloda sadece yukarıdaki soket var. 17 minutes ago, H. Cenk said: Tüm NMC bataryalar gibi rutinde 20 altına inmemeli -80 üstüne çıkmamalısın. Özellike 100 e yakın arabayı hiç bırakmamalısın. Opel arabayı tam şarjda garajda bekletmeyin diyor. Uzun yola çıkacaksan fulleyebilirsin diyor. Onun dışında mecguri haller dışında %10 un altına inme, ve AC de şarj ederken %80 in üstüne çıkma, (arabadan bunu engelleyebiliyorsun bi seçenek var, AC şarjda %80 de dur yazıyor) demişler. Mümkün oldukça şarjı çeşitlendirin sürekli HPC kullanmayın, yavaş şarj pil sağlığı için daha iyi diyor. (yavaş dediği 60kW ve altı.) DC yi üçe ayırmışlar. Yavaş <60KW Hızlı Şarj >60kW Hiper > 120kW Ben bir kez hızlı bir kez yavaşta şarj ettim ikisininde şarj ortalaması 45kw falandı. HPC denemedim daha. Zaten max DC şarjı 160 kW. AC de ise 11kW demiş. Sonuçta senin araban ne desteklerse desteklesin şarj kapasitesi istasyonunki ile sınırlı. eşarj 'ın istasyonlarında 60 da yazsa 120 de yazsa 45 ile şarj ediyor zaten. Dolayısı ile yavaşla şarj etmek daha mantıklı. 2 lira/kw daha ucuz sonuçta. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Mart 27 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27 7 saat önce, Murat Kav. yazdı: hayır olsun. mustang duruyor mu? bi kaç foto koy 🙂 jilet oldu 😞 3 saat önce, H. Cenk yazdı: Mühim olan kullanım miktarı . 3 günde bir gir DC ye 20-30 şarj et veya haftada bir 50-60 .. çok da sorun değil bence. 2 ay olmadi daha alali ama dcye girmedim hic. kullanim klavuzunda gerekmedikce kullanmayin yaziyor. uzun yol disinda kullanmam buyuk ihtimalle. bir kere 84 yaptim, bugun de o civara gelir heralde. bir kere de 12-13e kadar dustum. batarya sagligi ile ilgili hicbirsey gostermiyor ona gicigim 🙂 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Mart 27 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27 Bence bu şarj olayındaki en büyük saçmalık hepsine tek tek üye olmak gerekliliği. Niye abi, kartı okutalım provizyon çeksin, dolum bitince meblağı tahsil etsin. Ne bu böyle ona üye ol buna üye ol bıdı bıdı. Fransa ve Hollanda da falan yukarıda yazdığım gibi alıyorsun akaryakıtı falan. Bunu elektriklilere uyarlayabilirlerdi. 49 minutes ago, Ozan Kar said: batarya sagligi ile ilgili hicbirsey gostermiyor ona gicigim 🙂 Napacan batarya sağlığını, garantisi 8 yıl ya da 100bin mil değil mi? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Mart 27 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27 27 dakika önce, Mertol Kip yazdı: Bence bu şarj olayındaki en büyük saçmalık hepsine tek tek üye olmak gerekliliği. Niye abi, kartı okutalım provizyon çeksin, dolum bitince meblağı tahsil etsin. Ne bu böyle ona üye ol buna üye ol bıdı bıdı. Fransa ve Hollanda da falan yukarıda yazdığım gibi alıyorsun akaryakıtı falan. Bunu elektriklilere uyarlayabilirlerdi. Napacan batarya sağlığını, garantisi 8 yıl ya da 100bin mil değil mi? akaryakit burdada oyle ama sarjda yok dedigin gibi uyelikli. hic bakmadim garanti sartlarina filan, o yuzden cekiniyorum. kolay satilacak bir araba degil o yuzden uzun vadeli kullanma ihtimalimde olabilir. simdilik servisten memnun kaldim gerci, bagaja silikon gibi birsey dokulmus alirken fark etmedim. sonra gittim gosterdim yikamaya aldilar, cikmiyor haliyi degistirecegiz dediler. degisti, plastikte de leke var dedim, onu da degistirdiler. beklemiyordum acikcasi. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Mart 27 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27 2 saat önce, Ozan Kar yazdı: batarya sagligi ile ilgili hicbirsey gostermiyor ona gicigim 🙂 Bize yeni geldi . Pek bakmaya niyetim yok. 4 aylık araba. 2-3 yılı doldursun sonra bakarım. Bir saat önce, Mertol Kip yazdı: Bence bu şarj olayındaki en büyük saçmalık hepsine tek tek üye olmak gerekliliği. Niye abi, kartı okutalım provizyon çeksin, dolum bitince meblağı tahsil etsin. Ne bu böyle ona üye ol buna üye ol bıdı bıdı. Fransa ve Hollanda da falan yukarıda yazdığım gibi alıyorsun akaryakıtı falan. Bunu elektriklilere uyarlayabilirlerdi. Bu konuda CIMERe başvuranlar oldu. Ilgilenildigi bu konuda çalışma yapıldığı falan yönünde cevaplar gelmis ama daha bir şey yok. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Mart 27 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27 25 dakika önce, H. Cenk yazdı: Bize yeni geldi . Pek bakmaya niyetim yok. 4 aylık araba. 2-3 yılı doldursun sonra bakarım. Turkiyede araba her turlu degerli. Burada hem mercedes hem elektrikli olunca cop. En azindan ben oyle dusunuyorum. Sifirinin liste fiyati 107 sanirim, ben 45 gibi birsey verdim (vergisi vs 50 toplam), simdi satiyorum desem 40 veren cikmaz bence. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Mart 27 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27 26 dakika önce, Ozan Kar yazdı: Turkiyede araba her turlu degerli. Burada hem mercedes hem elektrikli olunca cop. En azindan ben oyle dusunuyorum. Sifirinin liste fiyati 107 sanirim, ben 45 gibi birsey verdim (vergisi vs 50 toplam), simdi satiyorum desem 40 veren cikmaz bence. EV ler burada da değer kaybediyor. Ceptel gibi, laptop gibi hep daha iyisi aynı fiyata gelecek beklentisi olduğundan. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Mart 27 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27 Nisanda ÖTV matrahı artacak deniyor. Artmasa zaten arabalar döviz kurundan 1450 lirayı geçer. Aynı fiyat olayı biraz patatese bağladı gibi. Kaldı ki yakıt ve bakım avantajı olduğu sürece bunları görmezden gelmek anlamlı değil. Ki benim için hiç pratik değil aslında. Ben çok uzun yol yapıyorum nihayetinde. He 100 bini geçince ne olur? E aradaki farkı amorti eder zaten o zamana kadar. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Mart 28 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 28 İyiymiş bu zımbırtı https://abetterrouteplanner.com/ 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Fikret Ö. Yanıtlama zamanı: Mart 29 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 29 Çok anlamam ama A1001 de böyle bir şey var. Belki işe yarar. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Murat Kav. Yanıtlama zamanı: Nisan 17 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 17 11 saat önce, Mertol Kip yazdı: Sonunda kafamda oturdu. Şehirlerarası yolda her %10 lük dilim 50 km ye karşılık geliyor. 400 km'de bir şarj demek bu. Demekki grandlandim olsa ve memlekete gitsem, yolda iki defa şarj yetecek. Bunları 1'er saat düşünsem, hız düştüğü için de 1 saat daha eklesem, 11 saat yerine 14 saatte giderim kötü senaryoda. Fena değil, radara girme ihtimali de düşer hem 🙂 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Nisan 17 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 17 12 saat önce, Mertol Kip yazdı: Sonunda kafamda oturdu. Şehirlerarası yolda her %10 lük dilim 50 km ye karşılık geliyor. 22kw lık Schneider evLink aldım. Patron , çok pahalı değil mi o ? 1500 oyro diye hatırlıyorum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Nisan 17 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Nisan 17 3 hours ago, Murat Kav. said: 400 km'de bir şarj demek bu. Demekki grandlandim olsa ve memlekete gitsem, yolda iki defa şarj yetecek. Bunları 1'er saat düşünsem, hız düştüğü için de 1 saat daha eklesem, 11 saat yerine 14 saatte giderim kötü senaryoda. Fena değil, radara girme ihtimali de düşer hem 🙂 Yok ya zes in sarj aletleri 130kw falan basiyor, arabanin max. şarj hizi 160 zaten. Dün 26 dk da %5den %80 e fulledim. Ama 50kw liklarla falan sarj edersen 45-50 dk falan suruyor. %80 in ustune kasmaya gerek yok, dolmasi cok yavasliyor cunku. 2 hours ago, H. Cenk said: Patron , çok pahalı değil mi o ? 1500 oyro diye hatırlıyorum. Fransa'dan alip getirdim, kampanya vardi, 480 euro. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap