Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Yakup Çağatay

2022 Yerli Otomobil Tanıtıldı - Fabrikasının Yeri - Araç Alım Garantisi Ve Resmi Gazete

Recommended Posts

Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) 2022 yılında üretimine başlayacağı, geliştirme süreci devam eden C-SUV modelinin ön gösterim versiyonunu tanıttı. Gebze’deki Bilişim Vadisi’nde gerçekleşen Yeniliğe Yolculuk Buluşmasında C-SUV modeliyle birlikte bir de C- Sedan konsepti gösterildi. 

 

Tüm detaylar burada: https://anasayfa.focusclubtr.com/turkiyenin-otomobili-sahneye-cikti-tum-detaylar/

 

Resmi kuruluşu 28 Haziran 2018’de gerçekleşen ve kuruluşundan 18 ay sonra tasarım ve mühendislik çalışmalarının geldiği noktayı gösteren ilk ön gösterim aracını (C-SUV) ve Sedankonseptini gün ışığına çıkaran TOGG, Türk Otomotiv endüstrisinin kalbi olan Bursa’nın Gemlik ilçesinde kurulacak fabrikasının temelini 2020 yılında atacak. 2030 yılına kadar ise fikri ve sınai mülkiyet hakları tamamen kendisine ait bir ortak e-platform üzerinde 5 farklı model üretecek. Bu modeller; C-SUV (Kuga gibi), C sedan (Focus 4k gibi) ile başlıyor ve 2030’a kadar C hatchback (Golf ve Focus HB gibi), B-SUV (Puma gibi) ve C-MPV (C-Max gibi) ile devam etmesi planlanmakta.

 

 

TOGG C sedan_1.jpg

TOGG C sedan_3.jpg

TOGG C sedan_2.jpg

TOGG C suv_4.jpg

TOGG C suv_3.jpg

TOGG C suv_7.jpg

togg-ic-gorsel.jpg

 

Cumburbaşkanlığı proje bazlı yatırım desteğini resmen yayınladı.

  • TOGG tarafından yapılacak elektrikli otomobil montaj fabrikasının yeri BURSA olarak belirlendi.
  • Yatırım süresi 13 yıl ancak bu süre yetmezse yarısı kadar uzatılabilir, yani 20 yıl
  • Ön görülen yatırım tutarı 22.000.000.000 TL
  • Ön görülen ilave istihdam sayısı: 4.323
  • Ön görülen nitelikli personel sayısı: 300
  • Bu yatırım ile 5 ayrı model montajlanacak. Yıllık üretim kapasitesi 175.000. Kapasiteye dikkat, mutlak o kadar üretilecek diye bir şey yok.

Destekler

  • Gümrük vergisi muafiyeti
  • KDV istisnası
  • KDV iadesi
  • Vergi indirimi [vergi indirimi %100, yatırımı katkı oranı %100... ] (31/12/2032'ye kadar azami 960 bin adet araç için kullanmak üzere, hak edilen yatırıma katkı tutarının %56,5'ini geçemez)
  • Sigorta primi işveren hisse desteği
  • Gelir vergisi stopajı desteği
  • Nitelikli personel desteği (Min 360.000.000TL)
  • Faiz ve/eya kar payı desteği (Gerçekleşen sabit yatırım tutarın %13'ünü veya ödenen faiz ve/veya kar payının %80'ini geçmemek kaydıyla)
  • Yatırım yeri tahsisi
  • Alım garantisi

 

DMO tarafından 31/12/2035'e kadar 30 bin adet elektrikli otomobil alınacak. 

 

Resmi gazete: 

Yerli Otomobil Fabrikasının Yeri - Araç Alım Garantisi ve Resim Gazete 20191227-2.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şu "Alım Garantisi" kısmını görünce sıkıntı basıyor beni. En son Volkswagen'e veriliyordu..

Edited by Burçin Denizalp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yer güzel seçilmiş.Destek vermek lazım öyle ya da böyle yerli araba işte.Yok şu çizmiş,şu parça şurdan geliyomuş falan bunlar boş laf sonuçta her marka her ülkeden üretim desteği alıyor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

22 milyar lira 3.6 milyar dolara denk geliyor dolar kurunu 6 liradan alirsak. Geely Volvo'yu 1.8 milyar dolara almisti. PSA Opel'i 2.2 milyar euroya aldi.

Edited by Ercan Özgönül

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bence; 

  • Bu iş detaylı fizibilitelere bağlı kazançlı bir alanın saptanmasından yola çıkılarak yapılmıyor, milli duyguları okşayacak bir tür hevese dayalı bir eylemle yola çıkılıyor.
  • Yolun sonunun nereye gideceğini kestirmek bence imkansız. 
  • Tasarım, üretim ve lojistik konusunda çok büyük projeler yürüyor zaten Türkiye'de, bunun da altından kalkılabilir teorik olarak, ancak uzun vadeli kazançlı bir yatırım olacağının garantisi yok.
  • Bugünkü tanıtım hiç dikkate almayın, kamuoyunu etkilemek adına bir parmak bal çalınacak. Son ürün çok değişebilir.
  • Yıllık 175.000 kapasitenin, tüm Türkiye otomobil perakende pazarının bu yıl 350.000 adet civarında gerçekleşeceği düşünülürse, sadece iç piyasa düşünülerek hedeflenmemiş olduğu kolayca anlaşılır.
  • Babayiğitler sermaye garantisi olmadan bu işe girişmezler, onların lehine hazine desteği şaşırtıcı değil.
  • İç piyasaya hitap eden ucuz bir otomobil hayali kuranlar bir şişe buzlu suyu içsinler. Son ürün orta üst sınıfa hitap edecek ve ihraç hedefi yüksek olacaktır. 
  • İki sene sonra ortaya çıkacak bir modele bugünden fiyat biçmek de son derece anlamsız olur. Kaldı ki piyasada emsal elektrikli bir SUV modelimiz de yok. Ama kabaca C sınıfı  SUV'ların fiyatının üst sınırına yakın olmasını, beklerim.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kırmızı olsun 3 kuruş fazla olsun...

Edited by Teoman S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      2022'nin sonunda elektrikli araçlar, Avrupa'daki tüm Ford otomobil satışlarının yüzde 50'sinden fazlasını oluşturacak. Özetle Ford'a göre elektrikli araçlarının satışı konvansiyonel benzinli ve dizel modellerin toplam satışlarını geçecek. Ford, elektrikli araç şarjını kolaylaştıracak, şarj süresini önemli ölçüde azaltacak ve daha sessiz sokaklara katkıda bulunmaya yardımcı olacak yeni çözümleri duyurdu.  

       
      2022 sonunda hafif hibrit, şarjlı hibrit, hibrit ve tam elektrikli araçların satışı, standart motorlu araçlardan daha fazla olacakmış. Bunların çoğunluğunu kuşkusuz hafif hibrit modeller oluşturacaktır. Örneğin yeni tanıtılan Puma, pazara dizel motor olmadan iki hafif hibrit bir konvansiyonel motorla girdi, gelecek dönemde dizel motor da devreye girecek. 
       
      Puma https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-puma-tanitildi/
       
      Ford, elektrikli ev araçlarının daha basit, daha hızlı ve daha ucuz şekilde şarj edilmesini sağlayan, ev tipi şarjlı duvar kutusu kurulum hizmetleri ve plug-in hibrit müşteriler için yeşil enerji tarifeleri sağlamak için Avrupa genelinde altı lider enerji tedarikçisiyle ortak olacak.
      Ford geçtiğimiz günlerde İngiltere ve İrlanda'da hizmet sunmak için Centrica ile birlikte çalışacağını açıkladı. Ford’un enerji ortakları, kurulum hizmetlerini Ford’un Avrupa genelindeki bayilik ağlarını desteklemek için kullanabilecekler.
      Ford’un duvar kutusu çözümü, Ford’un plug-in hibrid modellerinin müşterileri için evde şarj sürelerini üçte bir oranında azaltmak için tipik bir yerel sokete göre yüzde 50 daha fazla şarj gücü sağlayacak.
      Ford’un duvar kutusu çözümü, Ford’un plug-in hibrid modellerinin müşterileri için evde şarj sürelerini üçte bir oranında azaltmak için tipik bir yerel sokete göre yüzde 50 daha fazla şarj gücü sağlayacak.
       
      Ford ayrıca, hibrit araç sahiplerinin ve operatörlerinin şarj noktasını kolayca bulmasını, yönlendirmesini ve ödemeyi sağlayacak yeni bir akıllı telefon ve tablet uygulaması sunuyor. Ford, NewMotion ile ortaklaşa olarak, Avrupa'da geniş kapsamlı kapsama alanına sahip olan en büyük kamu şarj ağına erişim sunuyor. Yeni uygulama, 30 ülkede 118.000'den fazla şarj noktasında Ford müşterileri için basitleştirilmiş erişim ve ödeme sağlayacak. Müşteriler, basitleştirilmiş bir sahiplik deneyimi için tek bir hesaptan ücretlendirme hizmetlerini başlatıp öderler, birçok pazarda ücretlendirme noktalarından sorunsuz bir şekilde faydalanabilirler.
      Ek olarak, mevcut FordPass Connect yerleşik modemi ile birlikte, FordPass mobil uygulaması Ford plug-in hibrit sürücülerinin araçlarının şarj durumunu uzaktan izlemesini sağlar.
       
      Ford ayrıca, 2020 yılına kadar 350 kW şarj kapasitesine sahip önemli Avrupa lokasyonlarında 400 hızlı şarj istasyonu kurmayı hedefleyen IONITY konsorsiyumunda kurucu üye ve hissedardır. Bu, tüm elektrikli taşıtlar için mevcut sistemlere kıyasla şarj sürelerinde önemli bir azalma sağlar - uzun mesafeli yolculuklar için idealdir.
    • By Yakup Çağatay
      Şu an ön gösterimi yapılan modelin dünya lansmanı Hannover ticari fuarından yapılacak. 
      Türk mühendisler geliştirdi. 2018 Ekim'de TR lansmanıyla birlikte satışa çıkacak. Yurt dışına 2019 başında açılacak.
      Pek bilgi yok ama gücü maksimum 500 ps olacak. İçi genişlemiş vs.
      Şanzıman da yerli üretime geçiyor olacak 2 sene içinde, yerlilik oranı %90'ı geçecek bununla birlikte.
       
       
       
       

       

       

    • By Yakup Çağatay
      Yeni model programı, akıllı araçlar ve servisler hakkında detaylı gelecek planlarını açıklandı.
       
      Avrupa Portföyü
      Araç serileri mantıklı hale getirilecek.
      Küçük kentsel tesisler kurulacak.
      Gerçek off-road seçenekleri olacak.
      Daha fazla 3 sıra koltuklu araçlar.
      Rusya’da seriler genişleyecek.
      Ticari araç liderliğine devam edilecek.
      Yüksek gelirli türevler satılacak.
       
      Diğer ve fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/fordun-gelecek-planlari-2018-2025-arasi/
       
       
    • By Yakup Çağatay
      Ford'dan elektriğe yatırım.
       
      2020 yılına kadar elektrik çözümleri için ek 4.5 milyar dolarlık yatırım yapacağını açıkladı.  Bu yatırıma sahil olan, tamamen yeni hızlı şarj özelliğini Yeni Elektrikli Focus'a eklemişler. 30 dakikalık şarj ile bataryanın %80'ini doldurabiliyor ve tahmini menzili ise 160 km. Ford 2020 yılına kadar, portföyüne 13 yeni elektrikli araç eklemiş olacak. 10 yılın sonunda ise Ford'ların %40'ı elektrikli olacak. Ayrıca bu yıl batarya araştırmalarına hız katacaklarını ilettiler.  
      Yeni Elektrikli Focus gelecek yıl yola inecek;
      - EcoGuide'lı akıllı göstergesi ile sürücü araç verimliliğini maksimize edebilecek.
      - Fren asistanı ile yine maksimum verimliliği sağlayabilecek.Düzgün frenleme ile daha fazla enerji yakalaması için.
      - Eğlenceli sürüş karakterine sahip olacak. Yolu daha iyi okuyup hissettirebilmesi için daha çevik direksiyon kullanılmış. (Makyajlı focus dokunuşları eklenmiştir muhtemelen)
       

       

    • By Gökhan Kurt
      Merhaba Arkadaşlar,

      Bugün Milliyetteki Etox Zafer 4 Kapılı Dizel araba haberini okuyordum. Aracın dış görünüşü iyi güzel, milli gururumuz,o da güzel. Ama aracın vites topuzu dahil renault'nun ve içi de neredeyse tamamıyla Citroen'in tamamıyla toplama bir bilgisayar gibi. Bilemiyorum sanki milli gururumuz olamayacak bir araba gibi görünüyor. Çok uyduruk geldi bana. Sizlerin düşünceleri bu konuda nelerdir?Fotolar ekte..



Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.