Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

  • 0
Ali Özer

2004 Focus Mk1 İlk Marşta Çalışmama

Question

Merhabalar;
2004 model Ford Focus Comfort model aracım var. Atiker sıralı sistem lpg ile kullanılıyor. Aracımda şu üç sorun şimdilik çözümsüz gibi duruyor. Tecrübeleriniz ve yardımlarınız değerlidir.

1) Aracım bir süredir -yaz kış fark etmeden- günün ilk marşında çalışmıyor. Çok çok uzun tutulursa bazen çalışıyor. Fakat ikinci marşta hemen çalışıyor. Günün geri kalanında birkaç saat stop ettiğimizde sorun yok yine hemen çalışıyor. Fakat çok uzun sürelerden sonra ilk marş sorunlu. Serviste bujileri ve benzin filtresini değiştirdiler. Çok da çözüm olmadı açıkçası. Çünkü ertesi günün ilk marşı yine sorunluydu.

2) Araçta ABS ışığı sorunu: Her zaman değil ama sürüş esnasında bazen bu ışık dengesizce yanıp sönüyor. Bazen 3-5 saniye yanıyor sönüyor, bazen birkaç dakika yanık kalıyor sonra sönüyor tekrar yanıyor vs. Bu durum her zaman değil. Haftanın birkaç gününde oluyor. Bilgisayara bağlandı, hata kodu olmadığı için ve ustalara o dengesiz anında gösteremediğim için işlem yapamadılar. Çünkü sorun göremiyorlar.

3) El freni ışığı: Bu sorun da ABS sorunuma benziyor. Bazen El freni ışığım el frenini indirdiğimde sönmüyor. Yanık kalıyor, bir süre sonra sönüyor. Bu süre belirsiz. Düzenli değil. Mesela bir ay bu sorunu hiç görmeyip sonra 3-5 gün boyunca görebiliyorum. Bunun için de bir kapaktaki sensörden bahsetmişti usta. Bulduk parçayı değiştirdiler ama sorun bir süre sonra yine peyda oldu.

Bu sorunlar çok spesifik olmaması gereken ve çözülebilmesi gereken sorunlar gibi ama ne yapabilirim bilmiyorum. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

14 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Ben bugün bu soruları cevaplamıştım ama uçmuş sanırım.

 

1- Ateşleme sistemini iyi kontrol edin (Kablo ve akü değerleri) 

 

2 ve 3 aracınızda şase var yakın zamanda elektrik tesisatında oynama oldu mu? Teyp anfi hatta ampul değişimi vs. ( Birde far kesiyor mu araç) bende çift duy stop lambasından aynı sorunu yapmıştı, yuvasını bozmuştu garip ama böyle. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Teyp çalışmasında, ampullerde falan bir sıkıntı yok. Far kesmiyor araç. Sadece bu iki gösterge dengesiz. Peki bu şasenin nerde olduğu neyden kaynaklandığı nasış tespit edilir. 

1. Sorunum için tüpün vanalarını kapattım. Benzinde kullanacağım biraz aracı. Eğer sorun ortadan kalkarsa tüpçüme giderim. Değilse motor ustama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
30 dakika önce, Ali Özer yazdı:

Teyp çalışmasında, ampullerde falan bir sıkıntı yok. Far kesmiyor araç. Sadece bu iki gösterge dengesiz. Peki bu şasenin nerde olduğu neyden kaynaklandığı nasış tespit edilir. 

1. Sorunum için tüpün vanalarını kapattım. Benzinde kullanacağım biraz aracı. Eğer sorun ortadan kalkarsa tüpçüme giderim. Değilse motor ustama.

1- Akılma geldi birden ateşleme bobinini de bakalım (lpg de 2 defa 3. gözü patlamıştı bende) motor yıkandıysa da buraya su kaçıyor haberin olsun.

 

2-İyi bir elektrikçi voltametre ile bulabilir. Bu arada hidrolik seviyesi , müşür vs bakıldığını düşünüyorum. ondan önce isterseniz siz bir kaç kontrol yapın derim, vaktiniz varsa stop camının soketlerini söküp deneyin ( sinyal verin, frene basın geri vitese takın yani akım gönderin arkaya öyle bakın) zaten 3 tane kelebek somun tutuyor ve bagaj lambasını da bakın lambaların yanması lambada sorun yok demek olmuyor bazen, dediğim gibi ben tesadüf üzeri bulmuştum sıkıntıyı.  Bu arada elektrikçi bana saşe yok bu araçta demişti çünkü üstün körü bakıp normal dedi yani hat kontrolü falan yapmadı. Biliyorum sıkıcı bir durum umarım sıkıntıyı kısa zamanda halledersin, kolay gelsin

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
9 saat önce, Cenk İşler yazdı:

1- Akılma geldi birden ateşleme bobinini de bakalım (lpg de 2 defa 3. gözü patlamıştı bende) motor yıkandıysa da buraya su kaçıyor haberin olsun.

 

2-İyi bir elektrikçi voltametre ile bulabilir. Bu arada hidrolik seviyesi , müşür vs bakıldığını düşünüyorum. ondan önce isterseniz siz bir kaç kontrol yapın derim, vaktiniz varsa stop camının soketlerini söküp deneyin ( sinyal verin, frene basın geri vitese takın yani akım gönderin arkaya öyle bakın) zaten 3 tane kelebek somun tutuyor ve bagaj lambasını da bakın lambaların yanması lambada sorun yok demek olmuyor bazen, dediğim gibi ben tesadüf üzeri bulmuştum sıkıntıyı.  Bu arada elektrikçi bana saşe yok bu araçta demişti çünkü üstün körü bakıp normal dedi yani hat kontrolü falan yapmadı. Biliyorum sıkıcı bir durum umarım sıkıntıyı kısa zamanda halledersin, kolay gelsin

İlginiz için teşekkürler. Dikkate alacağım. Gelişmeleri bildiririm burdan. Bu arada sizde de sorun aynı mıydı? ABS ışığı mı yanıp sönüyordu arada.

Edited by Ali Özer

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
6 saat önce, Ali Özer yazdı:

İlginiz için teşekkürler. Dikkate alacağım. Gelişmeleri bildiririm burdan. Bu arada sizde de sorun aynı mıydı? ABS ışığı mı yanıp sönüyordu arada.

Abs ışığı ara sıra yanıp sönerdi belli bir süre aralığında değildi, el freni lambası da silik yanıyordu. ( bunlar olurken buji kablosu, bujiler, hidrolik seviyesi ve sensörü, el freni swici, akü, hepsine bakıldı) sorunu çözdük 3 ay sonra akü ve km hız sensörü arıza verdi. Onlar da değiştikten sonra 3 sene daha kullandım sattım aracı.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

El freni ışığı için yaşadığım sorun bunun aynısıydı, ilk başta fark ettim ki fren hidroliğinde eksiltme yapıyordu ve tekrar max seviyesine kadar doldurduğumda kayboluyordu, aradan biraz zaman geçtikten sonra aynı sorunu yaşıyordum ve Ankaraya tekrar döndüğümde tanıdık ustama götürüp gösterdiğimde debriyaj bilyasından kaçak olduğunu öğrendim, meğerse debriyaj ve fren hidroliğinin aynı olduğunu öğrendim. Kaçaktan kaynaklı olarak eksiltme yapıyor ve buda el freni lambasını sönük olarak yakıp söndürüyormuş, zaten baskı balatayıda değiştireceğim için bilyede değişti ve sorun ortadan kalktı. Siz ilk olarak fren hidroliğinizi kontrol edin ve seviyesine bakın, kolay gelsin.

Edited by Furkan T
Harf hatası

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

1. sorun için aracın LPG tankının vanasını kapattım. Aracı benzinde kullandığım ilk gün sorun devam etti. O günün akşam benzini fullettim ve ertesi gün ilk marşta çalıştı araç. Şuan hala ilk marşta çalışıyor hep.

Fulletmeden önce de yarı depoya yakın benzin vardı. Şimdi LPG'yi devre dışı bırakınca iki üç günde mi araç kendine gelmiş oldu yoksa benzini fullettim diye mi? Alakası olur mu yarım depo full depo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
6 dakika önce, Ali Özer yazdı:

1. sorun için aracın LPG tankının vanasını kapattım. Aracı benzinde kullandığım ilk gün sorun devam etti. O günün akşam benzini fullettim ve ertesi gün ilk marşta çalıştı araç. Şuan hala ilk marşta çalışıyor hep.

Fulletmeden önce de yarı depoya yakın benzin vardı. Şimdi LPG'yi devre dışı bırakınca iki üç günde mi araç kendine gelmiş oldu yoksa benzini fullettim diye mi? Alakası olur mu yarım depo full depo?

--21 dakika sonra eklendi--

Full deponun böyle etkisi olamaz, çok ayrı dünyalar onlar (zengin işi 😉) şaka bir yana benzinin yarım full olması etkilemez. (Sürekli benzin ışığı yanık dolaşırsan en fazla benzin pompasını yakarsın, marş'a katkısı yoktur) Ama eğer lpg aracın yakıt haritasını bi şekilde bozduysa benzinde kullanıp sanırım 150 200 km içinde ecu yeni bir harita çiziyordu. Lpg de bu haritadan faydalanacağı için eğer benzinde giderken ve marş basarken sorununuz kalmadıysa lpg servisine doğru gitmeniz gerekecek, güzelce kalibre etsin düzelir.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
1 saat önce, Ali Özer yazdı:

1. sorun için aracın LPG tankının vanasını kapattım. Aracı benzinde kullandığım ilk gün sorun devam etti. O günün akşam benzini fullettim ve ertesi gün ilk marşta çalıştı araç. Şuan hala ilk marşta çalışıyor hep.

Fulletmeden önce de yarı depoya yakın benzin vardı. Şimdi LPG'yi devre dışı bırakınca iki üç günde mi araç kendine gelmiş oldu yoksa benzini fullettim diye mi? Alakası olur mu yarım depo full depo?

Şimdi tekrar düşündüğümüzde aracınız zaten ilk olarak benzinde çalışıyor belli bir sıcaklığa geçtikten sonra LPG aktif oluyor, ayrıca Cenk beyinde dediği gibi benzin kullanarak 200 km gibi bi rakam yol yapınca araç ecusu haritayı tekrardan çiziyor ve gaz ayarı dediğimiz olayda benzinde çizilen haritaya göre yapılıyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Cenk Bey, Furkan Bey; şu an tam olarak sizin dediğiniz yoldan ilerliyoruz. Özetleyeyim:

Son 3-4 gündür 100km civarı LPG iptal şekilde benzinde kullandım aracı. Hep ilk marşta çalıştı. Sorunun LPG sisteminde olduğu garantilendiği için LPG ustama gittim bu akşam. Araç benzinde kendi parametrelerini düzelttiği için herhangi bir tamir yapmadan LPG' yi tekrar aktifleştirip kalibrasyonunu da aracın yeni sorunsuz haline göre ayarlayıp biraz denememi söyledi. Eğer ilerleyen günlerde araç yine ilk marşlarda çalışmazsa o zaman gelmemi söyledi.

Bakalım yarın sabahki marştan itibaren belli olacak. İnşallah böyle sorunsuz kalır, değilse LPG'de büyük ihtimalle ya gaz kesicide yada regülatörde bir arıza var demektir.

Velhasıl bu 1. sorunum için çözüme yaklaştık. Darısı 2. ve 3. sorunlara...

Edited by Ali Özer

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

LPG'yi yeniden aktifleştirdiğim üç günden beri araba ilk marşlarda hep çalışıyor. Bir sıkıntı yok. Demekki 3-5 gün benzinde kullanınca araba kendine geldi.

Edited by Ali Özer

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Sevindim, geçmiş olsun

49 dakika önce, Ali Özer yazdı:

LPG'yi yeniden aktifleştirdiğim üç günden beri araba ilk marşlarda hep çalışıyor. Bir sıkıntı yok. Demekki 3-5 gün benzinde kullanınca araba kendine geldi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.