Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Akü tavsiyesi


Recommended Posts

Biraz once araba kontak acarken mars basmadi. Aynada katlanmayinca akunun son nefesini verdigini anladim. Kuga 2018 1.5 tdci ps icin hangi aku? Aku sonrasi birde BMS yapilmasi gerekiyormu?

Link to comment
Share on other sites

varta iyidir.

ama üretim tarihi 6-9 aydan eski olmasın hangi akü alırsanız alın.

bizde satılmayan aküler uygun koşullarda saklanmıyor. 6 ayda bir şarj edilmeliler rafta iken.

Edited by Mehmet Demir
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4500 liraya 75 ah 730a Varta aku ile degisim yaptirdim. Ustunden cikan ayni ozellikte orjinal akude varta marka.

Bms resetleme olayini nasil yapiyoruz? Kuga icin bilen anlatabilirmi? Cumle videodaki yollati denedim. Cevap yok. Bu arada aku degisimi sirasinda arabayi stop etmediler. Onun bir etkisi olurmu? 

Link to comment
Share on other sites

@Mete Turfan abi o kadar da hortlayacak konu degil. Daha gecen haftaki konu. Bu arada aku yuvasina sı%arsa olur tabiki. Benim onceki arabada (focus 3 2012) 65 amperlik aku vardi. Bornova Cetaş yetkili serviste 70 amperlikle degistirdiler. Sadece ust kapak biraz zor kapandi. Onun disinda bir sorun olmadi. 

Bu arada ustte belirttigim gibi aku degisimi sirasinda motoru stop etmediler. Bu sebeple olsa gerek bms resetleyedim. Ama 30-35km sonra s&s devreye girdi. Araba aku degisimini hic yadirgamadi.

Edited by Eser Ekinci
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ben bu konuyu atlamışım.

 

Focus Mk4'te 5 x selektör sonra 3 x fren pedalıydı. Sonra akü lambası yanıp sönünce işlem gerçekleşiyordu. Farklı modellerde kombinasyonlar değişebiliyor. 5 x geri sis + 3 x dörtlü flaşör vs. Kuga özelinde bilemiyorum ama youtube'da filan vardır herhalde. İşlem sırasında kontak açık, motor kapalı olacak.

 

Bunun dışında ilave bilgi olarak. Araç kilitli vaziyette 8 saat (yanlış hatırlamıyorsam) hareketsiz kaldığında BMS yeniden öğrenme ile batarya durumunu güncelliyor olması lazım. Akü değişimi sonrası sıfırlama yapmak sağlıklı. Belki servis yapmıştır?

 

Çalışır vaziyette ya da harici besleme ile değişim yapma güncel Ford araçlar için "bildiğim kadarıyla" fark etmiyor. Bazen modül öğrenme verilerinin korunması için bazı marka / modellerde özellikle öneriliyor. 

Link to comment
Share on other sites

11 saat önce, Semih O. yazdı:

Akü değişimi sonrası sıfırlama yapmak sağlıklı. Belki servis yapmıştır?

Abi akuyu serviste degil ilcedeki bayinde degistirttim. BMS ile ilgili fikirleri oldugunu sanmiyorum. Youtube iceriklerinde BMS sifirlama(kalibrasyon) ile ilgili cumle videoya gore her kombinasyonu denedim. Araba sen ne yapmaya calisiyorsun diye sormadi bile.  S&s devreye girince bende ellemedim artik. Bir ara herhangi bir servise yolum duserse yapmalarini isterim.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.