Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

  • 0
Ümit Tunca

Motor Arızası (turbo)

Question

Arkadaşlar merhaba. 

 

2011 1.6 tdci focus 2,5 aracımdan yolda seyir halindeyken ara sıra motor arızası uyarısı alıyordum ve stop edip az bekleyip tekrar çalıştırdığımda uyarı tamamen siliniyordu. son zamanlarda bu uyarı baya sık karşıma gelmeye başladı ve uyarıyı genelde hızlanma anında, sollama sırasında alıyorum. hatta en son uyarıdan sonra göstergede sarı motor arıza ışığı yandı. eskişehir özel umut ford servisine götürdüğümde turbo arızası var açıp incelemek gerekiyor dediler. araçta duman atma veya çekişten düşme yok. turbo hortumundan elle kontrol ettiğimizde turbo normal çalışıyor. daha önce başına gelen var mı yardımcı olabilecek... 

 

şimdiden teşekkürler...

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
5 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Bu anahtar kelimeler ile sitede arama yaptınız mı? Sizin gibi yazıp sonucu ileten olabilir. 

forum geçmişini taradım biraz ama aynı şekilde bir sorunla karşılaşana denk gelmedim malesef

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Arıza verdiğinde dtc kodunu okutup söylerseydin biraz daha ipucu edinmiş olurduk. Daha önce başına gelen diye bakınman boşa, çünkü birden fazla sebebi olabilir bu arızanın. Tek tek sayıp boşa zaman harcamak istemiyorum açıkcası. Ya yetkili servise gidip kontrol ettireceksin, ya da sanayilerde zaman öldüreceksin. Basit bir hortum çatlak/kaçak sorunu da olabilir, selenoid sorunu da. Öyle işkembe-i kübradan sallamayalım boştan yere. Önce teşhis ettirmen gerek sorunu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
55 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Arıza verdiğinde dtc kodunu okutup söylerseydin biraz daha ipucu edinmiş olurduk. Daha önce başına gelen diye bakınman boşa, çünkü birden fazla sebebi olabilir bu arızanın. Tek tek sayıp boşa zaman harcamak istemiyorum açıkcası. Ya yetkili servise gidip kontrol ettireceksin, ya da sanayilerde zaman öldüreceksin. Basit bir hortum çatlak/kaçak sorunu da olabilir, selenoid sorunu da. Öyle işkembe-i kübradan sallamayalım boştan yere. Önce teşhis ettirmen gerek 

Benim aracimdada var aynı problem bayram öncesi bilgisayara baglattigimda m75 valfi ve egr arızası verdiğini söylediler zamanim kisitli oldugu icin arızaları sildiler ve 3.vites 3000 devir üzerinde 10 15 km kadar yol yapmamı söylediler 2 gün önce arıza lambasi tekrar yaninca yaklaşık 20 km 3000 devir üzerinde 3.viteste gittim bu hafta tekrar goturucem bakalım sonuç ne olacak 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
3 saat önce, Burak.Bilgin yazdı:

Benim aracimdada var aynı problem bayram öncesi bilgisayara baglattigimda m75 valfi ve egr arızası verdiğini söylediler zamanim kisitli oldugu icin arızaları sildiler ve 3.vites 3000 devir üzerinde 10 15 km kadar yol yapmamı söylediler 2 gün önce arıza lambasi tekrar yaninca yaklaşık 20 km 3000 devir üzerinde 3.viteste gittim bu hafta tekrar goturucem bakalım sonuç ne olacak 

M75 değil N75dir o, yani turbo wastegate selenoidi. Otosan fiyatı 1000tl civarı idi benim arabanın n75i.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
7 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Arıza verdiğinde dtc kodunu okutup söylerseydin biraz daha ipucu edinmiş olurduk. Daha önce başına gelen diye bakınman boşa, çünkü birden fazla sebebi olabilir bu arızanın. Tek tek sayıp boşa zaman harcamak istemiyorum açıkcası. Ya yetkili servise gidip kontrol ettireceksin, ya da sanayilerde zaman öldüreceksin. Basit bir hortum çatlak/kaçak sorunu da olabilir, selenoid sorunu da. Öyle işkembe-i kübradan sallamayalım boştan yere. Önce teşhis ettirmen gerek sorunu.

dtc baktım d900 yazıyordu arıza koduna

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
7 saat önce, Ümit Tunca yazdı:

dtc baktım d900 yazıyordu arıza koduna

D değil P kodlu olan dtc lazım.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ayrı başlık açmadan buradan soruyum bende o zaman. Sorun hemen hemen aynı zaten. 

Araç nisan ayında yolda giderken radyatör hortumunun klima kasnağına sürtmesinden dolayı suyu boşaltıp hararet yaptı ve arada yaşanan başka olaylardan sonra conta yaktı. Çekici ile tokat yetkili servise çekildi, 10 gün civarı durdu ve servisten çıktı araç. Son test sürüşüne çıktığında usta şunu dedi "Aracı sıkıştırınca motor arızası verip turboyu devreden çıkarıyor, sorguladım selenoid arızası yazıyor değişiyorum". Onay verdim değiştiler ancak sorun devam etti. En son inceledikten sonra turbo değişmesi lazım 3500 TL deyince yaptırmadan aldım aracı. 

Sorun tam olarak şöyle oluyor. Sıkıştırdığımda bir sıkıntı yok, ama mesela 5. viteste 90-100-110  gidiyorum sabit hızda diyelim. Hafif tatlı bir yokuşa gelipte araba güç istediği anda performans düşüyor ve bir kaç saniye sonra motor arızası verip turboyu devreden çıkarıyor. Sorguladığımda P0299-Turboşarj düşük basınç hatası veriyor. Selenoidi değiştik sorun devam ediyor, hortumlarda bir patlak vs yok kontrol ettik. Sizce sorun neyden olabilir? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
37 dakika önce, Eren K. yazdı:

Selenoidi değiştik sorun devam ediyor, 

Selenoid orjinal mi, yan sanayi mi? Benim eski araçta p0234 turbo yüksek basınç ikazı vermişti. Serviste egr vakum kontrol valfi değişti ve düzeldi. Belki bi ihtimal orjinal valf takılmadıysa aynı hatayı tekrarlıyor olabilir. 

Edited by Ramazan D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
2 saat önce, Ramazan D. yazdı:

Selenoid orjinal mi, yan sanayi mi? Benim eski araçta p0234 turbo yüksek basınç ikazı vermişti. Serviste egr vakum kontrol valfi değişti ve düzeldi. Belki bi ihtimal orjinal valf takılmadıysa aynı hatayı tekrarlıyor olabilir. 

Üstenden çıkanı yaklaşık 1 yıldır önce taktırmıştım. O da, yeni taktığımızda değil sanırım. Serviste ki ustanın verdiği parça no ile uyuşmuyorlar. Selenoid sorunlu olsa eski parçayı 1 yıldır kullanıyoruz sıkıntı olmamıştı. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
7 saat önce, Eren K. yazdı:

Selenoidi değiştik sorun devam ediyor, hortumlarda bir patlak vs yok kontrol ettik. Sizce sorun neyden olabilir? 

Selenoid montajı yanlış olabilir. (Yanlış montajda selenoid bozulabiliyor) 

VNT veya VNT yi süren actuator bozuk olabilir. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
13 saat önce, Eren K. yazdı:

Ayrı başlık açmadan buradan soruyum bende o zaman. Sorun hemen hemen aynı zaten. 

Araç nisan ayında yolda giderken radyatör hortumunun klima kasnağına sürtmesinden dolayı suyu boşaltıp hararet yaptı ve arada yaşanan başka olaylardan sonra conta yaktı. Çekici ile tokat yetkili servise çekildi, 10 gün civarı durdu ve servisten çıktı araç. Son test sürüşüne çıktığında usta şunu dedi "Aracı sıkıştırınca motor arızası verip turboyu devreden çıkarıyor, sorguladım selenoid arızası yazıyor değişiyorum". Onay verdim değiştiler ancak sorun devam etti. En son inceledikten sonra turbo değişmesi lazım 3500 TL deyince yaptırmadan aldım aracı. 

Sorun tam olarak şöyle oluyor. Sıkıştırdığımda bir sıkıntı yok, ama mesela 5. viteste 90-100-110  gidiyorum sabit hızda diyelim. Hafif tatlı bir yokuşa gelipte araba güç istediği anda performans düşüyor ve bir kaç saniye sonra motor arızası verip turboyu devreden çıkarıyor. Sorguladığımda P0299-Turboşarj düşük basınç hatası veriyor. Selenoidi değiştik sorun devam ediyor, hortumlarda bir patlak vs yok kontrol ettik. Sizce sorun neyden olabilir? 

araç focus 3 mü 1.6 tdci 115 hplik 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
4 saat önce, Serkan Karakoca yazdı:

araç focus 3 mü 1.6 tdci 115 hplik 

2 mca, 109 luk

 

10 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Selenoid montajı yanlış olabilir. (Yanlış montajda selenoid bozulabiliyor) 

VNT veya VNT yi süren actuator bozuk olabilir. 

Selenoidi serviste değiştiler düzelmedi, dışarıda kendimiz değiştik düzelmedi. Ondan dolayı düşük ihtimal geliyor selenoid biraz.

VNT dediğiniz parça hangisi oluyor tam olarak?

Küçük şehrin dezavantajından biri de usta bulamıyorsunuz. İstanbul'da falan olsam çözerdik her türlü ama Amasya'da çok zor. Araçta her zaman bende olmuyor. 

İşin kötüsü araç ilanda, gönlümüz yaptırıp öyle satmaktan yana. Ne alacak kişi mağdur olsun ne bizim arkamızdan beddua edilmesin. Sorunun neyden olduğunu bilsek en kötü ihtimal alıcıya durumu açıklayıp şu kadar masrafı var deyip fiyattan düşmek ama sorunu da bilmiyoruz. Bugün birisi de turboya giden hortumlarda T şeklinde bağlantı yeri var, onun ince ucu tıkanıyor ondan olabilir dedi. Araç babamda şuan. Temmuz 5 inde dönüyorum memlekete sınavlar dolayısıyla. Döndüğümde bakacağım artık. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Bir saat önce, Eren K. yazdı:

2 mca, 109 luk

 

Selenoidi serviste değiştiler düzelmedi, dışarıda kendimiz değiştik düzelmedi. Ondan dolayı düşük ihtimal geliyor selenoid biraz.

VNT dediğiniz parça hangisi oluyor tam olarak?

Küçük şehrin dezavantajından biri de usta bulamıyorsunuz. İstanbul'da falan olsam çözerdik her türlü ama Amasya'da çok zor. Araçta her zaman bende olmuyor. 

İşin kötüsü araç ilanda, gönlümüz yaptırıp öyle satmaktan yana. Ne alacak kişi mağdur olsun ne bizim arkamızdan beddua edilmesin. Sorunun neyden olduğunu bilsek en kötü ihtimal alıcıya durumu açıklayıp şu kadar masrafı var deyip fiyattan düşmek ama sorunu da bilmiyoruz. Bugün birisi de turboya giden hortumlarda T şeklinde bağlantı yeri var, onun ince ucu tıkanıyor ondan olabilir dedi. Araç babamda şuan. Temmuz 5 inde dönüyorum memlekete sınavlar dolayısıyla. Döndüğümde bakacağım artık. 

 

Silindirik olan actuator, hareket ettirdiği dişler vnt kısmı. Döner kısım ise turbonun türbin kısmı.

Edited by Servet Ö.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
1 saat önce, Servet Ö. yazdı:

 

Silindirik olan actuator, hareket ettirdiği dişler vnt kısmı. Döner kısım ise turbonun türbin kısmı.

Yani turbonun iç mekanizmasında çalışan bir parça değil mi, yanlış anlamadım?

Turbo revizyonu için 1 yıl garantili 500-1000 TL arasında fiyat çıkar, 1-2 gün sürer en fazla dedi bugün birisi. Yaptırmayı düşünüyorum. İnşallah sorun çözülür gönül rahatlığı ile yeni sahibine veririz aracı. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.