Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2019 Yeni Bmw 1 Serisi Tanıtıldı


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

ZF8 sadece arkadan tahrikli otomobillerde kullanılabiliyorsa 1.18d modelinde nasıl zf'in 8 ileri otomatik şanzımanı kullanılabiliyor ? Bildiğim kadarıyla 1.16d ve 1.18i modellerinde 7 ileri çift kavrama olacak. 1.20d xdrive ve 1.35i xdrive'da 8 ileri tam otomatik şanzıman olacak. 4 tekerlekten çekişte ZF8'in kullanılmasını anlıyorum da önden tahrikli 1.18d modelinde nasıl ZF kullanılıyor onu anlayamadım ?

 

8 ileri tam otomatik diye kastedilen ZF falan değil de Aisin marka mı ? Yoksa 1.18d versiyonunda da kastedilen xdrive seçeneği mi ?

 

Bazı yorumlarda bu 8 ileri şanzımanın AWF8F35 kodlu Aisin 8 ileri olduğu söyleniyor.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

47 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

ZF8 sadece arkadan tahrikli otomobillerde kullanılabiliyorsa 1.18d modelinde nasıl zf'in 8 ileri otomatik şanzımanı kullanılabiliyor ? Bildiğim kadarıyla 1.16d ve 1.18i modellerinde 7 ileri çift kavrama olacak. 1.20d xdrive ve 1.35i xdrive'da 8 ileri tam otomatik şanzıman olacak. 4 tekerlekten çekişte ZF8'in kullanılmasını anlıyorum da önden tahrikli 1.18d modelinde nasıl ZF kullanılıyor onu anlayamadım ?

 

8 ileri tam otomatik diye kastedilen ZF falan değil de Aisin marka mı ? Yoksa 1.18d versiyonunda da kastedilen xdrive seçeneği mi ?

 

Bazı yorumlarda bu 8 ileri şanzımanın AWF8F35 kodlu Aisin 8 ileri olduğu söyleniyor.

BMW şudur demedi henüz o yüzden olabilir. Ancak şöyle söyleyebilirim, 118d'deki otomatik kesinlikle FWD ve 120d xDrive ile şanzıman oranları birebir aynı. Ya hepsi Aisindir ya da hepsi ZF, hepsi derken atlayanlar olabilir 116d ve 118i hariç.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

BMW şudur demedi henüz o yüzden olabilir. Ancak şöyle söyleyebilirim, 118d'deki otomatik kesinlikle FWD ve 120d xDrive ile şanzıman oranları birebir aynı. Ya hepsi Aisindir ya da hepsi ZF, hepsi derken atlayanlar olabilir 116d ve 118i hariç.

Eğer 1.18d modeline xdrive haricinde, sadece önden çeker haliyle 8 ileri şanzıman koyulmuşsa o şanzıman Aisin'dir. Bu yeni Bmw 1 kasasında xdrive haricinde hiç bir çekiş sistemine Zf şanzıman kullanılamaz malum. O yüzden 1.18d önden tahrikli versiyon 8 ileriyse diğerleriyle birlikte Aisin'dir çok büyük ihtimal.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Eğer 1.18d modeline xdrive haricinde, sadece önden çeker haliyle 8 ileri şanzıman koyulmuşsa o şanzıman Aisin'dir. Bu yeni Bmw 1 kasasında xdrive haricinde hiç bir çekiş sistemine Zf şanzıman kullanılamaz malum. O yüzden 1.18d önden tahrikli versiyon 8 ileriyse diğerleriyle birlikte Aisin'dir çok büyük ihtimal.

Aynı isim ama içeriği değişik olur diyorsun yani, belli olmaz bunların işi Steptronic ve Steptronic Sport diye geçiyordu önceden de. Velhasıl ikisi de iş görür sıkıntı yok arabanın fiyatı düştüğü sürece no problem? 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Aynı isim ama içeriği değişik olur diyorsun yani, belli olmaz bunların işi Steptronic ve Steptronic Sport diye geçiyordu önceden de. Velhasıl ikisi de iş görür sıkıntı yok arabanın fiyatı düştüğü sürece no problem? 

 

 

Dediğin gibi zaten 2 litreden aşağısında 8 ileri olmayacağı için bizi ilgilendiren 18i ve 16d modelleri çift kavrama olacak zaten. O yüzden gerisinin çok da bir önemi yok ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

13 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Dediğin gibi zaten 2 litreden aşağısında 8 ileri olmayacağı için bizi ilgilendiren 18i ve 16d modelleri çift kavrama olacak zaten. O yüzden gerisinin çok da bir önemi yok ?

Bu arada tamamı tam bağımsız. Pek hafifletme derdi gütmemişler kimi biraz hafiflemiş kimi kilo almış. 1.5 dizel otomatik 1450+ olmuş. Mk4'ten 55-60 kg fazlası var. Ama Focus'tan 0.1 sn hızlı ve benzer tüketiyor. Çift kavramanın faydası olmuştur kuşkusuz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Bu arada tamamı tam bağımsız. Pek hafifletme derdi gütmemişler kimi biraz hafiflemiş kimi kilo almış. 1.5 dizel otomatik 1450+ olmuş. Mk4'ten 55-60 kg fazlası var. Ama Focus'tan 0.1 sn hızlı ve benzer tüketiyor. Çift kavramanın faydası olmuştur kuşkusuz.

Kesinlikle çift kavrama farkı var ama ara hızlanmalarda o ağırlık farkı kendini olumsuz anlamda belli edecektir. Açıkçası 1.5 dizel motor çok geri kalmış güç anlamında. Pek üzerinde durulmadığı belli. Şahsen dizel alacak olsam bile o motorla almazdım.

 

Bakalım, bmw'nin önden tahrik denemeleri sürüş anlamında arkadan tahrikliler kadar başarılı değil. Sürüşün de geliştirildiği söyleniyor ama ne derece etki edecek göreceğiz. Koyu bmw'ciler ve tanıdığım bmw sahipleri bayağı isyanda. Olmadı yeni gelecek Alfa Giulietta'ya bakarlar. Onun arkadan tahrikli olacağı söylentisi dolaşıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.