Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Erhan Erten

Sizce Hangisi ?

Önerilen Mesajlar

2,5 yıllık focus maceramız kısmetse yarın sona erecek. Kapora aldım yarın satışı vereceğim. Bu sefer de bir golf deneyim hiç binmedim diye düşündüm. 

Yılda yaklaşık focus ile 18,000 km yol yapmışım. Yakıt da önemli.  Ama performans da insan bekliyor. Sizce aşağıdaki hangi golf?

 

1-Golf 7 1.4 TSI ACT 140 lık 97,000 km de bunun avantajı sahibini tanıyorum. İlk sahibi ve aracına çok iyi baktığını bildiğim bir arkadaş.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-1.4tsi-140hp-act-dsg,comfortline-ek-donanimli-3-set-575540834/detay/

 

2-Golf 7 1.6 TDI 105 lik 64,000 bunun avantajı km az yakıt daha az. Değişensiz sadece tek parça boyası varki boya takıntım yok. Araç plaka detay sorgulamasında İstanbul/Bursa/Nevşehir 3 il gezmiş.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-2014-model-1.6-golf-vii-tdi-otomatik-vites-577622579/detay/

 

Maksimum bütçe 90,000 TL. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben olsam TSI ı tercih ederdim. Oldukça verimli bir motor olduğunu biliyorum. Elbette bir TDI değil ancak normal TSI lara göre de ACT den dolayı özellikle uzun yolda oldukça iyi. Performans olarak da gayet tatminkar. Neredeyse TDI ile arası 0 - 100 de 3 saniyeye yakın bir fark var. Benzin olarak da sizi üzmez bence. Ayrıca ikisi de DSG olduğu için bildiğiniz birinden alıyor olmanız ciddi avantaj. Diğer araç km olarak daha düşük ama 3 el değiştirmiş görünüyor, kimin nasıl kullandığından emin olamayacağınız için olası bir DSG arızası sizi hem maddi hem de moral olarak üzebilir. 

Tabi fiyat olarak da 10000 TL ye yakın bir fark var. Vergi de bir üst dilim olacaktır. Bakım masrafları da TDI da bir tık üstte . 

Tüm bunları düşününce be tereddütsüz TSI derim şahsen. Ama ülkemizde bir TDI hayranlığı da var tabiki. Bence arkadaşınıza hatrı sayılır bir indirim yaptırıp TSI ı alın. 

Her iki araç için de hayırlı olmasını dilerim. Kazasız günlerde binin inşallah...

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Erhan Hocam öncelikle hayırlı olsun.

Kritik bir tavsiyem ve uyarım var; ACT alacaksanız mutlaka 150'lik ACT'lerden alın. Eğer ona kuvvet yetmezse Yakup'un da dediği gibi 125'lik almanız daha mantıklı olur. 140'lık ACT almanızı önermiyorum.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence tsi. ben alacak olsam dizel bakardım ama dizelden benzinliye geçmek psikolojik olarak rahatsız ettiği için 🙂 

 

6 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Hiçbirini, 1.4 TSI 12x ps yok mu? Benim tercihim bu yönde olur. 

Mertin dediği neden mi farklı bir nedeni mi var?

4 saat önce, Mert Yürüyen yazdı:

Erhan Hocam öncelikle hayırlı olsun.

Kritik bir tavsiyem ve uyarım var; ACT alacaksanız mutlaka 150'lik ACT'lerden alın. Eğer ona kuvvet yetmezse Yakup'un da dediği gibi 125'lik almanız daha mantıklı olur. 140'lık ACT almanızı önermiyorum.

detay sorsam? maksat genel kültür olsun 😄 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
5 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

Mertin dediği neden mi farklı bir nedeni mi var?

Teknik bir sebebi yok benim için, 12x tam kıvamında diye dedim. Çünkü güçlendikçe ön kontrolü zorlanıyor kopabiliyor.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
33 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

Bence tsi. ben alacak olsam dizel bakardım ama dizelden benzinliye geçmek psikolojik olarak rahatsız ettiği için 🙂 

 

Mertin dediği neden mi farklı bir nedeni mi var?

detay sorsam? maksat genel kültür olsun 😄 

Onden kopma konusunda Yakup yine hakli... arac hafif, tork biraz fazla geliyor. Suan bu sikintiyi ara sira bende yasiyorum ama tabi bu benim icin bir kriter olmaz, aksine keyif veren bir sikinti olurdu 🙂 

 

Senin gazozuna soruna gelirsek, mekanik bir fark var mi motorlar arasinda? Sanirim sadece turbo farkli. Ve enteresandir 140’lik act’nin turbosu 150’lik olanlarin turbosundan daha dayanikli. Genel gorus ve tecrubeler bu yonde. Yani insan gibi kullanip turboyu ceviz gibi kiran kimse gormedim henuz ama 🙂 

 

Diger taraftan asil fark yazilimda sanirim... 140 liklarda ozellikle silindir acip/kapatmada vuruntu oldugunu biliyorum. Ama 150 liklerde bu sorun ortadan kaldirilmis. Buna ek olarak tuketim 150 liklerde daha dusuk... bildiklerim bunlar 🙂 benim icin en onemlisi silindir acip kapamada vuruntu meselesi olurdu bunlarin icinde.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Teknik meknik, vuruntu muruntu mevzusuna girmeden @Cem Dilmen hocama katılıyor ve TSI diyorum.

 

Ama tabiki @Mert Yürüyen kardeşim bizim mahallenin 🐐si olduğu için O’na da hak veriyorum...

 

Ne güzel yazdım bak; ne şiş yandı ne kebap 😀

(kafiyede oldu daha ne olsun)

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sonuç olarak hem km azlığı, renk ve yakıt sarfiyatı olarak tdı olandan yana tercih yaptım. Kaporasını gönderdim. Hayırlı olur inşallah 

--0 dakika sonra eklendi--

Yorumlarınız için teşekkür ederim 😊 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Şimdi, Erhan Erten yazdı:

Sonuç olarak hem km azlığı, renk ve yakıt sarfiyatı olarak tdı olandan yana tercih yaptım. Kaporasını gönderdim. Hayırlı olur inşallah 

Hayırlı olsun, hızlı davranmışsın...

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Şimdi, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Hayırlı olsun, hızlı davranmışsın...

Abi benim de saçma bir huyum var hızlı alır hızlı satarım 😊 duramıyorum arabasız

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
2 dakika önce, Erhan Erten yazdı:

Sonuç olarak hem km azlığı, renk ve yakıt sarfiyatı olarak tdı olandan yana tercih yaptım. Kaporasını gönderdim. Hayırlı olur inşallah 

--0 dakika sonra eklendi--

Yorumlarınız için teşekkür ederim 😊 

Kavramaya dikkat hocam, km fazla dsg icin. Kavrama degismediyse yakinlarda sinyal verir

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

dsg şanzıman araç almam için yanında bedava kavrama vermeleri lazım. İlanda ki ilk araçta kavrama değişmiş. Sırf bu dsg şanzıman yüzünden Passat almadım. Neyse yeni aracın hayırlı olsun. Kazasız belasız  kullanırsın inşallah. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.