Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
  • 1
Anıl Atakan Atmaca

Rölanti Dengesizliği

Soru

Aracım 2004 Focus. Forum üzerinden sorunlarıma cevap alıyorum ve pazartesi ustaya yaptırmaya götüreceğim. Belli başlı sorunlarımı tam olarak bu forum üzerinden bilgi alıp , sanayide tabiri caiz ise “çarpılmak” istemiyorum 😁

 

Bu konuyu açmadan önce birkaç yazı okudum fakat tam bilfi sahibi olamadım. Sorunlarıma gelecek olursak ; 

 

1)Aracı sabahları çalıştırmak için marş yaptığım da biraz isteksiz çalışıyor yani geç ateşliyormuş gibi , ardından gaza geçene kadar araç da ki devir 900 ila 1600 devir bandında oynuyor , bazen 800’e düşüp stop edecekmiş gibi yapıyor ve kendine gaz verip 1500’e fırlıyor fakat LPG’ye geçince geçiyor. Sorun nedir ?

 

2)Araç da trafikte durmaya yakın bir motor boğulması oluyor(şiddetli değil) ve tam durduğu zaman devir biraz yükselip iniyor ve farlar açık ise onlar da titriyor. Sorun nedir ?

 

3)LPG’de dip gaz yaptığım zaman alt devir veya 3000 bandı farketmez , patlama sesi oluyor ve araç gaz yemiyor sonra düzeliyor. Araçda ayağımı gazdan çektiğimde ileriye atma olayı var. Sorun nedir ? 

 

 

Tam olarak sorunlarım bunlar , teşekkürler...😊

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 15 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0
14.12.2017 - 22:16 tarihinde, Furkan İlker Özmen yazdı:

benzin pompası yüksek ihtimal arızalı, depoda pislik olabilir. Bujiler ne durumda baktırmanızı öneririm.

Cevabınız için teşekkür ederim. Arabamızın bujileri 2 yıl önce değişti. Genellikle garaj arabası olduğu için fazla bakıma sokmuyorduk fakat LPG takıldıktan sonra(6 ay önce takıldı) araçta sabahları aşırı bir şekilde rölanti dengesizliği başladı. Aracı çalıştırdıktan sonra 900-1600 devir arasında LPG’ye geçene kadar dengesiz bir yükseliş var :(

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0

Sabahları benzinde böyle yapıyor , lpgye geçince herhangi bir sorun olmuyor.  İlk araç çalıştığında stop etecek gibi tepki veriyor. 

 

Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. Görsel ile kendimi daha iyi anlatabilirim sanırım :) 

 

57D11B6D-6F47-4031-9655-E609D17F1BDA.MOV

Anıl Atakan Atmaca tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
9 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Maf sensörü arızalı yada maf sensöründen sonra biyerlerden motor hava alıyor.

Sabah yeni video çektim. 

 

 

Araç böyle yaptıkca direksiyondan , her yerden ses gelmeye başladı :(

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0

Lpg takılalı daha 10.000 km oldu , keşke taktırmasaydım dedirtti. Aracım 2004 Focus , 155.000 kmde. Aracımın sorunları hakkında sürekli forum üzerinden bilgi alıyorum fakat yaptırdığım her işlem , sorunumu çözmüyor. Bir rölanti sorunum var ve hala çözüm bulamıyorum. Sorunlarım şunlar ; 

 

1)Araç benzinde çalışırken , pedala basınca sanki yakıt pompalamıyormuş gibi deviri geç yükseltiyor ve tekliyor. 

2)Sabahları çalışırken devir 700-1000 devir arasında Lpg’ye geçene kadar in-çık yapıyor. 

3) Debriyaja basınca ve boşta araç ilerlerken deviri yükseltiyor ve araç durana kadar bu devir inmiyor. 

 

Yaptırdıklarım : 

Boğaz kelebeği , rölanti valfi temizlendi. Hava filtresi , benzin filtresi değişti. 

 

Anıl Atakan Atmaca tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0

Rölanti dengesizliği sebebi genelde hava ile ilgili bir problem oluyor... 

LPG takılırken (öncesinde yada sonrasında da olabilir) bir noktadan hava almaya başlamış olabilir... Hava filtre hortumları, maf sensörü civarı, karbüratör giriş çıkış bölümlerini düzgün bir şekilde kontrol etmeniz sizin için faydalı olur...

Araç çalışır halde iken hortumları elle kontrol ederek hava aldığı yeri bulma ihtimalinizde yüksek...

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0

üstadların dediği gibi bu rolanti dengesizliğinin asıl sebebi hava ile ilgili.

maf sensörü, boğaz kelebeği ve rolanti valfi temizliği de etkenler arasında. temizlikleri yapılmış bu üç parçadan sonra sorunumuz hala devam etmekteyse ve ateşleme sistemi parçalarının ( buji,buji kabloları,ateşleme bobini) sağlıklı çalıştığının kontrolleri yapıldıysa, bu benim nacizane tavsiyem, aşağıda fotoğraflarını da ekleyeceğim, emme manifoldunun altında bulunan karter havalandırma hortumunu (T hortumu da diyenler var ) ve özellikle bu hortumun bir ayağına takılı olan karter havalandırma sübabını değiştirmekten geçiyor.maliyet olarak hortum 40 sübap 35 civarı.değiştirecek olursanız muhakkak orijinal parça alın,yan sanayileri de mevcut. genellikle hortum bakılır sübap görmezden gelinir!

geçmiş olsun 

 

Bendeki devir dalgalanması sübabın değişmesinden sonra düzelmesi üzre, aynı problemi yaşayan 150bin km de 2000 ghia sahibi  abimin arabasına da aldım.takılmayı bekliyor onun fotosunu da ekledim

foto_21164410820.jpg

IMG_1319.jpg

WhatsApp Image 2018-03-26 at 13.57.35.jpeg

Kasım Göz tarafından düzenlendi
Eksik Bilgi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
10 saat önce, Kasım Göz yazdı:

üstadların dediği gibi bu rolanti dengesizliğinin asıl sebebi hava ile ilgili.

maf sensörü, boğaz kelebeği ve rolanti valfi temizliği de etkenler arasında. temizlikleri yapılmış bu üç parçadan sonra sorunumuz hala devam etmekteyse ve ateşleme sistemi parçalarının ( buji,buji kabloları,ateşleme bobini) sağlıklı çalıştığının kontrolleri yapıldıysa, bu benim nacizane tavsiyem, aşağıda fotoğraflarını da ekleyeceğim, emme manifoldunun altında bulunan karter havalandırma hortumunu (T hortumu da diyenler var ) ve özellikle bu hortumun bir ayağına takılı olan karter havalandırma sübabını değiştirmekten geçiyor.maliyet olarak hortum 40 sübap 35 civarı.değiştirecek olursanız muhakkak orijinal parça alın,yan sanayileri de mevcut. genellikle hortum bakılır sübap görmezden gelinir!

geçmiş olsun 

 

Bendeki devir dalgalanması sübabın değişmesinden sonra düzelmesi üzre, aynı problemi yaşayan 150bin km de 2000 ghia sahibi  abimin arabasına da aldım.takılmayı bekliyor onun fotosunu da ekledim

foto_21164410820.jpg

IMG_1319.jpg

WhatsApp Image 2018-03-26 at 13.57.35.jpeg

 

Ustalara kaç kere hava alma durumu var mı diye söyledim , 2 ustada yok diyor. Hele bir usta var , rölanti dengesizliği 2 dakika sürüyor görmezden gel diyor. 🤭

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0

elinizden tamir işleri geliyorsa parçayı aldıktan sonra değiştirmesi çokta zor bir olay değil. alet edavat olarak uzun burunlu pense ve 8mm lokma ile kolayca kendiniz de halledebilirsiniz.

ilk olarak rolanti ayarlama valfini ( motoru) 8mm lik lokma ile sökün.söküm ve temizlik videoları internette çokça var.bu parçayı sökmemizin asıl amacı emme manifoldunun altında bulunan bahse konu hortum ve sübaba kolay eriş sağlamak.burada dikkat edilmesi gereken konu parçanın altında bulunan yeşil conta ve parçaya bağlı kablonun kısalığı! parçayı söktükten sonra contayı hemen emniyetli bir yere alın ve parçanın soketini fazla çekiştirmeden soketinden ayırın.

Daha sonra uzun burunlu pense yardımıyla sübabı oturduğu yerden hortum ile beraber yukarı doğru yönlü hareketle çıkarın.eski sübabı çıkardıktan sonra yeni sübabı takın ve sırasıyla işlemleri geri tekrar ederek toparlayın.motorun soğuk olmasına dikkat edin.

tekrardan geçmiş olsun

11.jpeg

22.jpeg

33.jpeg

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0

Arkadaslar bu sorunları ufak ufak bende yaşamaya basladim yukarida kasim abinin tavsiyelerini deneyeceğim.ayrica mk1 lerin radyotor altinda tahliye tapasi varmi yoksa hortumu söküpte mi bu işlemi yapiyorsunuz.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.