Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Tdci 115'in Enjektör Yenileme Maliyeti Hakkında


Ümit Vaysaloğlu

Soru

Söz konusu araç her ne kadar Volvo S40 D2 olsa da, TDCİ 115 ile aynı motor olduğundan burada sormakta bir sakınca görmedim. Bu nedenle sorumu burada sordum. 

 

Kayınpederimin yoğun ısrarı, tutku derecesindeki S40 isteği sebebiyle 2012 model 88 Bin km de Volvo S40 D2 (tüm opsiyonları satın alınmış bir arabaydı) arabayı yaklaşık 13-14 ay kadar önce 66500 TL ye satın aldık. Aldığımız yerde ekspertiz yaptırdık. Ekspertizde satıcının bize söylediği bagaj kapağında bir miktar boya ve satıcının söylemediği sol ön çamurluk ile sol ön kapıda da boya çıktı. Mikron seviyesi de çok absürt değildi. Alt takımında yürüründe vs de bir problem yoktu. Motor performansı da % 93 çıkınca almaya karar verdik ve aldık. 

Aracı Antalya'dan satın aldık. Benim Focus 3 dizel arabam ile yolda sıklıkla denedik. Benim arabam ondan kısmen daha performanslıydı. Ankara'ya geldiğimizde benim arabam S40'tan kısmen daha az yakıt tüketmişti. 

 

O zamanlarda bir sıkıntı görmedik ama akabinde arabanın başımıza açtığı sorunlarla uğraşıp duruyoruz. 

90 bin km bakımı için Ankara VOLAN'a gittik. Hava filtresi değişmedi, mazot filtresi değişmedi 600 TL bakım masrafı çıkarttılar. Ayrıca Xenon ampülü de kırık çıktığı için 300 TL de ona ödedik. 

Bir süre sonra arabanın direksiyon kutusu arıza verdi. Ankara'da Volvo'ya falan bakan özel bir serviste direksiyon kutusunu tamir ettirdik. 900 TL. 

Bir süre sonra araba su eksiltmiş, gösterge ekranında bir ışık yanmış falan derken, su ekledik doğru sanayiye. Orası burası derken motorda donma riskine karşı su tahliye tıpaları varmış. O tıpalar ÇÜRÜMÜŞ. Artık içinde ne vardıysa. 900 TL de ona masraf ettik. 

Derken kış aylarının gelmesiyle beraber sabah duman atmalar, aşırı yakıt tüketimi, ciddi performans kaybı vs sebeplerden enjektörlerde problem olduğu ve bakımının ya da tamirinin yapılması gerektiği söylendi. 

Yine Ankara'da direksiyon kutusunu tamir eden Volvo özel servisine götürdük. 

Enjektörler tamir edildi. Tabi şu yapıldı bu yapıldı bilemiyorum. Muhtemelen memeler değişmiştir falan filan. Ancak maliyet 3500 TL. 

 

Yani arabayı aldık alalı sorunuyla derdiyle uğraşıyoruz.

300 TL Xenon ampülü

900 TL direksiyon kutusu

900 TL Su tahliye tıpaları

3500 TL enjektörler olmak üzere toplam Ankara'ya gidiş geliş falan derken 6000 TL nin üzerinde masraf yaptık arabaya. 

Benim merak ettiğim meseleyse enjektörlerin 3500 TL ye tamir edilmiş olması pahalı değil mi? 

Enjektör tamirinin maliyetleri normalde ne kadardır?

Bilgisi olan varsa ve tecrübelerini bizimle paylaşırsa sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Ümit Bey,

 

Çok fazla masraf etmişsiniz.


Enjektörlerin sıfırının takımını 2 sene önce EROL Ford 1600 TL'ye satıyordu.Şimdi olsun 3200 TL.

Siz bakımı-onarımı için 3500 TL ödediyseniz çok fazla. Ki bir ihtimal güncel ECM yazılımı yüklenip, adaptasyon yapıldıktan sonra düzelebilirdi, maliyeti 500 TL civarı olurdu. Değişim- onarım son çare.

 

Direksiyon kutusunun tamirini 1 yıl garantili biçimde darbe yoksa eğer 200-250  TL'ye onarıyorlar İstanbul Koç Torna'da. 200 TL'de sökme takma işçiliği verirdiniz.

 

D1S xenon ampul nereden alırsanız alın garantisi olmayacaktır, bu yüzden internetten 60-70 TL civarına tedarik edebilirdiniz, 10 dakikada evinizin önünde montaj yapardınız.

 

Su tahliye tıpası dediğiniz radyatörde oluyor genellikle, 30-40 TL civarı  bedeli oluyor, 900 TL çok fazla bir rakam.900 TL'ye  komple soğutma sistemini yenilerdiniz(radyatör-taşırma kabı,tüm ara hortumlar,devirdaim,işçilik,sarf malzeme).

 

Kısacası çok fazla bedeller ödemişsiniz, umarım daha fazla sorun açmaz.

 

Yaptığınız masrafla beraber toplanınca S60  parası ödemiş gibi olmuşsunuz :/

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sıfır 4 takım enjektör 1500-2500 tl civarında olması lazım. marka-modele göre biraz fark olabilir. ama 3500 lira çok tamirat için. direksiyon kutusu tamiri de 500 tl civarında. biraz talihsizlik olmuş sizinkisi. 

Hakan Fatih tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

siemens continental 9674973080 --- 9802448680 enjektörler döviz bu kadar çıkmışken ciddi pahalıdır ama firmaların stoklarında kalan sıfır enjektörler ucuza alınabilir .minimum alınacak rakam şu an takımı 2000 tl gibidir birde piyasada sıfır diye satılan yabancı ülkeden illegal gelen kutulu sıfır gibi gözüken ürünler mevcut ona bişey malı diyorlardı unuttum şuan ...

takımının tamiri 500-ile 1500 tl arasında değişir.içindeki değişmesi gereken parçalara göre ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Enjektör değişimi bana da pahalı geldi de, o yüzden buraya yazma gereği hissettim. 

5 saat önce, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı:

Su tahliye tıpası dediğiniz radyatörde oluyor genellikle, 30-40 TL civarı  bedeli oluyor,

Bu bahsettiğimiz motor gövdesinin üzerinde bir kaç farklı yerde olan tıpalar. Radyatörde de vardır illa ki ama bu başka bir tıpa. 

 

5 saat önce, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı:

D1S xenon ampul

Bu parçayı da internetten araştırdım, o zaman servisin verdiği fiyata yakın fiyatları vardı, şimdi baktım yine 350 tl fiyat gördüm. 

 

Belki de komple değişim yapılmış olabilir. Arabanın çekiş problemi de vardı aynı zamanda. Sanki atmosferik bir motor gibi yokuşu görünce acayip bayılıyordu. Benim 6. vitesle çok rahat çıktığım rampalarda 4. vitese düşüyordu. Normal hızlanmada da 3500-4000 devirlerde sanki daha iyi çekiyordu. Ne yapıldığını tam olarak bilemiyorum. Öğrenince buraya detaylı yazarım inşallah. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 dakika önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Bu parçayı da internetten araştırdım, o zaman servisin verdiği fiyata yakın fiyatları vardı, şimdi baktım yine 350 tl fiyat gördüm. 

https://urun.n11.com/ampul/philips-d1s-xenon-ampul-4300k-P203982761

en ucuzunu aramadım, n11de arayınca bu çıktı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Bu parçayı da internetten araştırdım, o zaman servisin verdiği fiyata yakın fiyatları vardı, şimdi baktım yine 350 tl fiyat gördüm. 

 

Örnek link , bu ve bunun gibi oldukça fazla var.

https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-philips-xenstart-d1s-xenon-far-ampul-4300k-398292403/detay

--1 dakika sonra eklendi--
Bir saat önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Bu bahsettiğimiz motor gövdesinin üzerinde bir kaç farklı yerde olan tıpalar. Radyatörde de vardır illa ki ama bu başka bir tıpa

 

Yine de fark etmez hocam, her ne tıpası olursa olsun 900 TL oldukça fazla.

 

1500 TL'ye çıkma blok buluruz :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
16 saat önce, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı:

 

Doğrudur da, siz ampülün ne olduğunu biliyorsunuz. Ben o zaman tam olarak ne olduğunu bilmiyordum. 

Volvo S40 xenon ampül ya da xenon far olarak aratmış olabilirim. 

Ayrıca Ankara'da Volvo'nun elektronik işleriyle uğraşan bir numara buldum Volvo forumlardından. Onu aradım, çıkma bir ampül için 125 TL istemişti. 

Dedik çıkma olacağına sıfır olsun. 

 

16 saat önce, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı:

Yine de fark etmez hocam, her ne tıpası olursa olsun 900 TL oldukça fazla.

 

1500 TL'ye çıkma blok buluruz

 

Tamam siz bulabilirsiniz ama biz bulamadık. Hatta arızayı da hemen bulamadık. Eski bir ford servisine götürdük, adamlar neden olduğunu bile bulamadılar. Sonra sanayide yağ bakımı, tamir vs yapan bir usta tesadüfen buldu. 

Blokta ne kadar tıpa varsa hepsi değiştirildi, soğutma sıvısı değiştirilip yerine komple antifriz konuldu. Soğutma kabı ve soğutma kanalları temizlendi. (neyle temizlendi bilmiyorum, belki sadece su akıtmış bile olabilir bilgim yok) Falan filan işte. 

 

1500 TL ye çıkma blok bulunabilir ama onu yapmaya kalkarsak yine de bi 3000 masraf öderiz. İşçilik vs. Bir miktar fazla vermiş olabiliriz ama bence çok da afaki değil 900 TL. 

Ama 3500 TL enjektör için çok gibi geldi. Onu da burada sorduk. 

 

 

Esasında Focus 2, Focus 3, Focus 3 MCA araçlarımız artık standart bakımların dışında belli bakımlara gereksinim duyuyorlar. Bu tür bakımları yaptıranlar, yaptıracak olup ta belli araştırma yapıp fikir sahibi olanlar fikirlerini paylaşsalar sanki faydalı olabilir diye düşündüm. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Tamam siz bulabilirsiniz ama biz bulamadık. Hatta arızayı da hemen bulamadık. Eski bir ford servisine götürdük, adamlar neden olduğunu bile bulamadılar. Sonra sanayide yağ bakımı, tamir vs yapan bir usta tesadüfen buldu. 

Blokta ne kadar tıpa varsa hepsi değiştirildi, soğutma sıvısı değiştirilip yerine komple antifriz konuldu. Soğutma kabı ve soğutma kanalları temizlendi. (neyle temizlendi bilmiyorum, belki sadece su akıtmış bile olabilir bilgim yok) Falan filan işte. 

 

1500 TL ye çıkma blok bulunabilir ama onu yapmaya kalkarsak yine de bi 3000 masraf öderiz. İşçilik vs. Bir miktar fazla vermiş olabiliriz ama bence çok da afaki değil 900 TL. 

 

Aslında aynı şeyden bahsediyoruz, soğutma sistemindeki su kaçağını tespit etmek çok zor değil.

 

Taşırma kabından uygulanacak basınçla beraber kolayca test yapılabiliyor. Silindir kapak contasından yanma odasına kaçırmadığı taktirde bulunabiliyor.

 

Burada usta-servis faktörü çok önemli, müşteriyi kazıklamadan,yedek parçada üstüne fazla fazla eklemeden, işçiliğini hakkaniyetle almalı, aksi takdirde ucu yok maalesef. 2 saat işçilik harcayıp, 100 TL'lik parça değişip 900 TL alıyorsa ben şahsen rahat etmezdim.

 

Tabi sizce sorun yoksa  bunların önemi yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı:

Taşırma kabından uygulanacak basınçla beraber kolayca test yapılabiliyor. Silindir kapak contasından yanma odasına kaçırmadığı taktirde bulunabiliyor.

 

ne kadar basınç uygulanıyor? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı:

Taşırma kabından uygulanacak basınçla beraber kolayca test yapılabiliyor.

Bu testi Kastamonu'da yapabileceklerini sanmıyorum. 

Dediğiniz gibi değiştirilen parçaların maliyeti 100 TL ise ve buna 800 TL işçilik yazmışsa ustanın adamlığı... 

Ama bazı işlerde parça maliyeti 10 TL de olsa içliliği zor olabilir, eğer böyle de bir durum varsa bilemiyorum. Kimsenin günahına girmem. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 saat önce, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı:

 

1.5-2 bar civarı, yani 22-29 P.S.I civarı hava basıncı uyguluyorlar sisteme.

su ısınınca ne seviyede oluyor peki? yani kapakta 1.4 bar yazıyor ama normali kaç olur aşağı yukarı?

Puntoda sıkıntı var belki görmüşsündür, onun için birisi basınç verelim dedi, diğeri de geldiğinde baktım zaten dedi, geldiğinde kendi basıncıyla baktın diyince, oda o kadar basıyor zaten dedi, o yüzden soruyorum :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9 saat önce, Ozan Kar yazdı:

su ısınınca ne seviyede oluyor peki? yani kapakta 1.4 bar yazıyor ama normali kaç olur aşağı yukarı?

Puntoda sıkıntı var belki görmüşsündür, onun için birisi basınç verelim dedi, diğeri de geldiğinde baktım zaten dedi, geldiğinde kendi basıncıyla baktın diyince, oda o kadar basıyor zaten dedi, o yüzden soruyorum :) 

 

Motor soğutma sıvısı 100 derecelere kadar çıkıyor fakat maximum sıcaklıktayken yaptığı basınç ne kadar olur bilemiyorum.

 

--7 dakika sonra eklendi--
19 saat önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Bu testi Kastamonu'da yapabileceklerini sanmıyorum. 

Dediğiniz gibi değiştirilen parçaların maliyeti 100 TL ise ve buna 800 TL işçilik yazmışsa ustanın adamlığı... 

Ama bazı işlerde parça maliyeti 10 TL de olsa içliliği zor olabilir, eğer böyle de bir durum varsa bilemiyorum. Kimsenin günahına girmem. 

 

 

Volvo'nun serviste kullandığı diagnostic ve parça kataloğu programı olan VIDA(Vehicle Information and Diagnostics for Aftersales) ile 2012 S40 1.6 dizel parça kataloğuna baktım.

 

Termostat gövdesi üstünde tıpa gözüküyordu, fiyatı 3 USD civarıydı.

Motor üstünde başka da bir tıpa göremedim.

 

Bilginize.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.