Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Powershift Şanzıman (Tcm) Beyni


Adnan Akçakaza

Soru

Arkadaslar herkese merhaba, 2013 focus 3 trendX powershift 57 binde Prince LPG li aracım var. Dün Antalyadan tatilden dönerken (43-44 dereceydi hava sıcaklığı)aracımın vites geçişlerinde sarsıntı yapmaya başladı, 90-100 km hızla giderken sanki arac boştaymış gibi davrandığı durumlar oldu, dolayısıyla gaz da yememeye başladı, vites geçişlerindeki düzensizlikten ötürü. kırmızı ışığa yaklaşırken vuruntu tarzı ses gelmeye başladı:( Bucakta Ford servisine girdim, Güncelleme yapmaya çalıştılar olmadı. bugun TCM beyni, şanzıman beyniymiş, değişmesi gerektiğini söylediler, garanti için başvuru yaptıklarını p.tesi sonuçlanacağını bildirdiler. bu durumda;

 

1- bu durumlar başına gelip beyin değiştiren var mı? Devamında araçtaki sıkıntılar gitti mi?

 

2- garantiye girmezse 7000 TL civarındaymış bu malzeme, garantiye sokmak için herhangi bir şansım var mı?

 

3- Beyin değil de başka bir arıza olması şansı var mı?

 

Teşekkürler...

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
1 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Bize niye bulaşıyorsun olum :D 

Gören de o iyi niyetleri hep uyguluyorlar sanacak :D 9 yıl mış mış.

Aynen öyle, 9 yıllık kavrama kitini bedelsiz yedek parça ve sarf malzeme, sadece %50 işçilik alarak değiştiklerini gördüm 140.000 km'deki Golf'ün.

Adama ikame araba bile ayarladılar.

 

Ford'u görüyoruz, 3. 4. senesinde bile garanti sıkıntısı çıkartıyor müşterilerine. 

 

Volkswagen neden fazla satıyor, millet neden satınalmak için 2-3-4 ay sıra bekliyor sorunun cevabı bu işte...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yavrum benim arkadaşımın da hiçbir şeyini karşılamadılar. Bunun yazılı bir sağlayıcılığı var mı? Yok sanırım.

vosvos şanzımanını tamir ediyor diye çok satıyor diye sanıyorsan bence yanılıyorsun. Ayıca adamların garantisi zaten 2 yıl, Fört x2.

İkameyi de herkes veriyor zaten.Ekstra bir şey yapılabilir tabi ki; ama hiç yapılmıyor, takmıyorlar gibi şeyler biraz garip oluyor :D 

Genelde kötü deneyimlerin buraya yazıldığını unutmamak gerek, istatistik tutmak zor iş vesselam.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
7 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Yavrum benim arkadaşımın da hiçbir şeyini karşılamadılar. Bunun yazılı bir sağlayıcılığı var mı? Yok sanırım.

vosvos şanzımanını tamir ediyor diye çok satıyor diye sanıyorsan bence yanılıyorsun. Ayıca adamların garantisi zaten 2 yıl, Fört x2.

İkameyi de herkes veriyor zaten.Ekstra bir şey yapılabilir tabi ki; ama hiç yapılmıyor, takmıyorlar gibi şeyler biraz garip oluyor :D 

Genelde kötü deneyimlerin buraya yazıldığını unutmamak gerek, istatistik tutmak zor iş vesselam.

Yazılı bir metin yok, adı üstünde iyi niyet garantisi bu. Arkadaşın ya servise girmemiştir, yada servisle arasını kötü tutmuştur. Birçok kez DSG'si arızalanıp, iyi niyet garantisi adı altında şanzımanını onartan gördüm, en önemlisi kendi aracımı onarttım 5 yıllıkken.

 

İkameyi herkes vermiyor, kimisi yasal tamir süresini  bekliyor, kimisi hemen veriyor. 

Arkadaşımın B-max'i yurtdışından 35 gün powershift kavrama kiti bekledi, kavramanın bozuk olduğunu servise kanıtlamak gerçekten zor oldu, hemde 1.5 yaşındaki araçta. 35 gün yattı araç, ikameyi sadece son 3 günlük verdiler.

 

Volkswagen markanın itibarını düşündüğü için çok satıyor, bunu da müşteri memnuniyeti ile sağlamaya çalışıyor. Servislerin hepsi aynı standartta,  yol testi ücreti almıyor mesela :) Servis baş teknisyeni tanıyı koyuyor, zoraki çalışan deneyimsiz elemanlara yol testi bile yaptırmıyorlar.

Servise randevusuz gitsen bile aracı inceliyorlar, ön tanıyı koymaya çalışıyorlar mesela... Amaç müşteriyi kazanmak çünkü,zorluk çıkartmak,mağdur etmek değil.

 

Ford'ta randevu alsan bile sıkıntı çekiyorsun, çünkü Otosan denetimleri oldukça zayıf, oldukça basit, ceza ile yaptırımları yok.

 

Yüzlerce, binlerce şikayet olsa bile kulak arkası ediliyor, önceki mesajımda da dediğim gibi Otosan dediğim dedik, çaldığım düdük olarak bakıyor olaya.

 

Volkswagen'in  satış sonrası hizmetlerde birçok olumlu yönünü gördüğüm gibi Ford'ta birçok olumsuz yönünü görüyorum.

Biliyorsun beni, Volkswagen fanatiği değilim, fanatikliğim 5 harfli bir markadan yana :)

 

Tamamen tarafsız olarak bakıyorum olaya ve buna göre yorumda bulunuyorum.

 

Birebir gördüğüm Ford mağduriyetlerini buraya yazsam sanırsam 6-7 saatimi alır :)

 

Mağduriyet yaşayan kullanıcı bir sonraki tercihinde farklı bir markaya kayıyor, satış rakamları ortada.

Renault'un çok satmasının sebeplerinden birisi de budur, 5. sene bile soyulan direksiyonu,vites topuzunu bile değiştiriyor bedelsiz. Müşteriye yok demeyi bilmiyor mu? Aptal mı o maliyetin altına giriyor? Tuzlu elle direksiyonu tutmuşsun,kimyasal değdirmişsin,temizlik maddeleri soymuş vs.. deneyi bilmiyor mu ? Saf mı Renault ?

 

Sen burada 1-2 yaşındaki soyulan direksiyonları değişsinler diye  sen bizzat çaba harcadın, Ford ile kendin temasa geçtin, sen olmasan birçok kişi mağdur olacaktı, al birde buradan yak.

 

Otosan'daki claim yetkilileri ne yapsak da red versek diye can atıyorlar, bizzat biliyorum.Yıllık claim bütçeleri ile çalışıyorlar çünkü :) Derin konular boşver.

 

Satış sonrası hizmetlerin son 4 senedir tam içinde olan birisiyim, 2 sene öncesine kadar günde ortalama 40 sorunlu müşteri ile birebir uğraşıyordum, müşterinin psikolojisini gayet iyi biliyorum bu konularda. Kimin iyi niyetli kimin ard niyetli olduğunu anlayabiliyorsun bu işte deneyim elde edince.

 

Bu deneyimler emin ol farklılık katıyor düşüncelere, umarım sende benzer deneyimler yaşarsın ve yazdıklarım sana son derece mantıklı gelmeye başlar :)

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Biraz daha geniş bakabiliriz o halde sadece şöyle soru sormam yeterli gelebilir, DSG ülkeye girdiği ilk 3-4 yılda, tedarik, teşhis ve tedavi sence ne hızla gerçekleşiyordu? Benim aklımda kalanlar pek parlak değil, haliyle kıyaslama yaparken hacme de bakmak gerekir.

 

Keza senin gördüğün örnek gibi Yıllar önce Passatına beyin bekleyen büyüklerim vardı, böyle tek tek örneklerle nereye varacağız bilmiyorum ama aşırı anlamsız geliyor bana. 

 

Dizel CVT'ye 10 yıl koşulsuz bakan da bunlar.

 

Diğer konuya gelecek olursak genel yapıya tabii ki katılıyorum anlamak için yaşamaya gerek yok canım :) Hayatın başka yerlerinde aynı şeyleri yaşıyoruz. 

Bkz: Geçen ay Vodafone'u Bimer'e şikayet eden, bu ay onlara geçen Turkcellli :D 

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Biraz daha geniş bakabiliriz o halde sadece şöyle soru sormam yeterli gelebilir, DSG ülkeye girdiği ilk 3-4 yılda, tedarik, teşhis ve tedavi sence ne hızla gerçekleşiyordu? Benim aklımda kalanlar pek parlak değil, haliyle kıyaslama yaparken hacme de bakmak gerekir.

 

Keza senin gördüğün örnek gibi Yıllar önce Passatına beyin bekleyen büyüklerim vardı, böyle tek tek örneklerle nereye varacağız bilmiyorum ama aşırı anlamsız geliyor bana. 

 

Dizel CVT'ye 10 yıl koşulsuz bakan da bunlar.

 

Diğer konuya gelecek olursak genel yapıya tabii ki katılıyorum anlamak için yaşamaya gerek yok canım :) Hayatın başka yerlerinde aynı şeyleri yaşıyoruz. 

Bkz: Geçen ay Vodafone'u Bimer'e şikayet eden, bu ay onlara geçen Turkcellli :D 

Olaya teknik anlamda bakmak gerekiyor.

DSG şanzımanlarda aşınan parça var ve Volkswagen bunun farkına biraz geç vardı.Dediğin gibi ilk 3-4 sene çok kişinin canı yandı.

Fakat şu anda tamamen sistemine oturttular, satarken beyan etmedikleri aşınan parçayı (çoklu kavrama kiti) artık sıkıntı çıkartmadan değiştiriyorlar yıllar boyunca.

 

Yani tasarım hatası yok, sadece bakım yani aşınan parça değişimi gerektiriyor. 

 

Ford CVT'si ise çok ayrı bir konu. Komple sıfır takıyorsun yine sorun var :) Tasarım ve mühendislik hatası var, çok bariz bu. Bu yüzden aracını birçok kullanıcı dava açarak iade etti, hatta davayı kazanıp araç bedelini alamayıp, bayinin banka hesaplarına haciz yoluyla blokaj koyduranlar bile var :)

 

DSG'de böyle bir sorun yok, aynı şekilde Powershift'te de  böyle bir sorun yok. Ama satarken beyan etmedikleri kavramayı, arızalanan kontrol ünitesini takır takır değiştirmek zorundalar, müşteriye yansıtmamalılar masrafları. DSG ile manuel arasında ciddi bir fiyat farkı var.

 

Aynı şekilde Poweshift ile manuel arasında da ciddi bir fiyat farkı olsun fakat kullanıcıları mağdur etmesin, ben bunu savunuyorum.

 

Kimse aracı bayiden satın alırken otomatik ile manuel arasında çok fiyat farkı var diyerek dava açmaz, açsa da kabul olmaz fakat satınaldıktan sonra sıkıntı çıkartırsa, garantiden onarım yapılmaz ise dava söz konusu olur, ve oluyor da:)

 

Powershift satışını Volvo durdurdu, tam otomatiğe geçti tüm modellerinde.Ki 450 nm dayanımlı powershift kullanıyordu 270 nm torklu motorlarında bile, yani güvenlik kat sayısını fazlasıyla aşmıştı. Yine de sorunlu sıkıntılı olduğunu görünce manuel-Powershift arasında fiyatı yükseltmektense satmam dedi, çıktı işin içinden :claps:

 

Aynı atağı Ford'tan bekliyoruz :fikir:

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
7 saat önce, Teoman S. yazdı:

Yazmayı unuttum. Benimde TCM 2 gün önce değişti. Şuan MAŞALLAHI var. Ha birde sağ olsun iyi niyet garantisine soktular...

Son takılan kavramadan sonra sıkıntı düzelmeyince mi TCM değişimi yapıldı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ustad öncelikle geçmiş olsun.

2017 focus 1.6 powershift aracim henüz 2000 km.şimdiden sorunlar sırası ile gelmeye başladı. Aracım yoğun trafikte dur kalklar da kararsız vuruntu lu geçişler yapıyor. Servise götürdüm müdür arkadaş aynen şu kelimeleri kullandı. 

Evet biz sorunun farkındayız. Ford çözüm için çalışmalar yapmaktadır. Konu ile alakali gelişmeler size aktarılacaktır. Şu an için sorun yok ama kalkislarda sarsıntı yapmaya başlarda boşa dusmeler olursa o zaman garanti devreye girer değişim yaparız dedi.

Şimdi halime bakın 12000 tl fark öde misin powershift almak için daha 2000 km ne zaman yolda kalırım onu düşünmeye  başladım. 2000 km deki aracı servise bıraksam sanzuman değişimi istesem 

Rezilliğinemi yanayim yoksa 1 hafta araç siz kalacam yeni şanzımanda sorunlu olacak onami yanayim.

Böyle sorunu bilinen bir aracı satmak ne kadar ticari bir yaklaşım siz tahmin edin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
27 dakika önce, Yavuz Karaca yazdı:

Evet biz sorunun farkındayız

Geçmiş olsun diyelim...

Servise her gittiğinizde kayıt açtırın muhakkak, bu çok önemli.

Ayrıca her türlü tamirat veya değişim için size ikâme araç vermek ve sizi mağdur etmemek zorundadır servis...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
14.07.2017 - 18:08 tarihinde, Adnan Akçakaza yazdı:

Arkadaslar herkese merhaba, 2013 focus 3 trendX powershift 57 binde Prince LPG li aracım var. Dün Antalyadan tatilden dönerken (43-44 dereceydi hava sıcaklığı)aracımın vites geçişlerinde sarsıntı yapmaya başladı, 90-100 km hızla giderken sanki arac boştaymış gibi davrandığı durumlar oldu, dolayısıyla gaz da yememeye başladı, vites geçişlerindeki düzensizlikten ötürü. kırmızı ışığa yaklaşırken vuruntu tarzı ses gelmeye başladı:( Bucakta Ford servisine girdim, Güncelleme yapmaya çalıştılar olmadı. bugun TCM beyni, şanzıman beyniymiş, değişmesi gerektiğini söylediler, garanti için başvuru yaptıklarını p.tesi sonuçlanacağını bildirdiler. bu durumda;

 

1- bu durumlar başına gelip beyin değiştiren var mı? Devamında araçtaki sıkıntılar gitti mi?

 

2- garantiye girmezse 7000 TL civarındaymış bu malzeme, garantiye sokmak için herhangi bir şansım var mı?

 

3- Beyin değil de başka bir arıza olması şansı var mı?

 

Teşekkürler...

 

İyi günler konuyu hortlatmış oldum ancak bende tcm beyin arızasından muzdaribim. Bu konu hakkında ne yaptınız? Servis aracım lpgli olduğu için önce lpgyi çıkartın sonra gelin servise sokun ancak iyi niyet garantisinden yararlanma şansınız düşük dedi. Siz iyi niyet garantisinden yararlanabildiniz mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Mrb bu konu başıma geldi ve tcm beyinidegisti sıkıntı gitti gibi tabi daha 1000 km falan oldu beyin değiştikten sonra benim görüşüm kronik ama servis bunu kabul etmedi uzun bir tartışma ve araştırma sonrası serviste 2.500 TL orijinal garantili değişti parça banada su ,elektrik voltajinin düzensizliği vs gibi bunlar yapabilir dediler ama sorun şuan gitti geçmiş olsun 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.