Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

focus 3, sedan ve hatchback ağırlık merkezi


Mustafa Anil

Soru

merabalar. genelde bilgisi olan herkesden, özelde Cem ve Mertol Beylerden yorum bekliyorum. focus 3 sedan ve hatchback arasında, yol tutuş, viraja emniyetli giriş, savrulma durumu, yola daha iyi tutunma vb gibi durumlar için fark var mıdır? bu konu dün akşam eş dost akraba sohbeti sırasında konu edildi, sedanların yol tutuşu, savrulmama, viraj güvenliğinde daha iyi olduğu belirtildi. teknik olarak ek bilgim olmadığı için fazla yorumlayamadım, yanıt veremedim:))

benim tek bildiğim, ralli yarışlarında bütün arabalar hatchback:)).. eğer daha iyi yol tutsaydı sedan olurdu diye düşünüyorum:))

saygılar..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Tamamiyle düz mantık kullanarak cevap vereceğim.Benimde bir fikrim yok; ama hb arkası daha kısa, daha hafif. Bu durumda 60/40 bir oran çıkmış. Sedanda arkada daha fazla ağırlık var bu durumda ağırlık dağılımı 55-45 civarı bir şekilde olabilir diye düşünüyorum. Tamamiyle düz mantık, benimde fikrim yok ama bence sedan daha iyi yol tutar. Ama genede kafaya takacak bir durum yok sonuçta zaten Focus sınıfının en iyi yol tutan araçlarından biri(aracı diyeceğimde genede emin değilim.. :P )

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tamamiyle düz mantık kullanarak cevap vereceğim.Benimde bir fikrim yok; ama hb arkası daha kısa, daha hafif. Bu durumda 60/40 bir oran çıkmış. Sedanda arkada daha fazla ağırlık var bu durumda ağırlık dağılımı 55-45 civarı bir şekilde olabilir diye düşünüyorum. Tamamiyle düz mantık, benimde fikrim yok ama bence sedan daha iyi yol tutar. Ama genede kafaya takacak bir durum yok sonuçta zaten Focus sınıfının en iyi yol tutan araçlarından biri(aracı diyeceğimde genede emin değilim.. :D )

Yok hayatım bu kıstas değil :P Markalar kafasına göre dağıtıyor :):D Ayrıca ağırlık dengesi ile bitmiyor bazı şeyler

Bmw 1 1.6 170 ps 50/50

Astra 1.6 180 ps 61/39

Megane 2.0 180 ps 65/35

vw 1.4 160 ps 63/37

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Supercar'lara bakmak lazım bence. Ağırlık oranını performansı ve yol tutuşunu maksimize edecek şekilde üretilenler onlar. İlk bakışta HB performans arabası pek az olduğundan sedanın daha iyi olacağını düşünüyorum ben.Sebep: 1M coupe. Tabi Focus RS'in performansı göz ardı edilemez.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sedanın boyu daha uzun olduğundan, hem arkayı savurmaya çalışan kuvvet daha fazla olur hem de bu kuvvetin oluşturduğu moment(döndürme kuvveti) daha fazla olur. bu açıdan bakınca hatchbackin daha iyi yol tutmasını beklerim. ama aerodinamik sebeplerle sedanın arka tekerlekleri yere daha fazla basıyorsa o zaman iş değişir :P

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

vayy, konu çok karışık:)).. anladığım kadarıyla ağırlık merkezi, arabanın modeline markasına göre değişebiliyor. bir başka deyişle, bir aracın hb veya sedan olması ağırlık merkezinin olumlu veya olumsuz etkilenmesinde en önemli faktör değil.. peki özelde, bizim focus 3 leri karşılaştıracak olursak, focus hatchback mi sedan mı dersek???

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konuyu dağıtmayalım bence, soru aynı şasiye sahip farklı karoseriler yol tutuşu etkiler mi?

Ağırlık dağılımı yol tutuş için doğrudan bir parametre olmaz, yani ağırlık dağılımı eşit olan daha iyi yol tutar diye bir kural koymak zor; çünkü ağırlık dağılımına göre üretici süspansiyon geometrisini ayarlayabilir ve başarılı bir yol tutuş sağlayabilir.

Aynı şasiyi ve dolayısı ile süspansiyonu kullanan araçlarda yol tutuşa ne etki eder?

1. Burulma direnci

2. Ağırlık merkezi, hem dikey hem de uzunlamasına eksende.

Bu çerçevede bakınca burulma direncinin sedanlarda göreceli yüksek olması beklenebilir, ancak Focus Mk.3 kasada HB'lerde bunun daha yüksek olduğunu okuduğumu hatırlıyorum. Yani HB'e kesin olmayan bir + puan.

Ağırlık merkezine gelince dikeyde fark yok, yükseklikler aynı, uzunlamasına ise sedan 17,xx cm daha uzun. Bu da dönme merkezinin uzağına doğru bir ağırlık nakli demek, tabii bagajın dolu olması halinde bu durum daha da belirgin olacak.

Bunun iki sonucu olacaktır: Arkaya doğru ağırlık arttığı için normalde burundan kayacak şekilde ayarlanmış davranış biçimi biraz dengelenecektir.

Ayrıca dönme merkezinden uzağa ne kadar fazla ağırlık aktarılırsa dönmeye direnç o derece artacaktır.

Tabii tekerleklerin konumu değişmediğinden bu farkı da çok abartmamak lazım.

Şöyle de söylenebilir sedan daha zor kopar ama koptuktan sonra da daha zor kontrol edilir. Bu durumda da sedana da yine kesin olmayan bir + puan.

Yani sonuçta ikisi arasında hissedilir bir yol tutuş farkı olacağını söylemek zor.

Ancak gözardı edilmemesi gereken bir husus da motor ağırlığı, bakın 125'lik benzinli ile 115'lik dizel arasında neredeyse 70 kg'lık bir fark var, bu da dizelin, ister sedan ister HB, burundan kayma eğiliminin daha fazla olacağı anlamına gelir. ABD'de de 2.0 dizellerde yol tutuşun daha kötü olduğundan bahsedildi hep.

Ralli araçlarına gelince, onlarda had safhada süspansiyonla oynandığı ve burulmaya yönelik ek destekler kullanıldığı için karoser biçiminin pek önemi yok, salçayı versen domates haline getirirler.

HB Avrupa'da göreceli daha çok tercih edilmesi ve yine araç içine arkadan daha kolay ulaşılabilir olmasından kullanılıyor.

Naçizane düşüncelerim bunlar...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

inanmıyorum Cem Bey, bu nasıl bir bilgi paylaşımıdır:)).. çok teşekkür ederim, bu satırları bu konu için yazdıysanız HELAL olsun..

kendimi online kursta,bir sınıfta hissediyorum:)..

Teşekkür ederim de hocanın doğru bilgi aktardığının kanıtı yok! :P

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Alın elinize bir 5k Mondeo birde 4k Mondeo :)

Aradaki farka bakın :D

Edit: Ağırlık oranlarını bilgi olsun diye ekledim, yorumlar gelince örnekler verdim bunlar yol tutuş için kıstas değil.. :P

Yakup bakıyom bakıyom bir şey göremiyom (özdemir Asaf nur içinde yatsın), ne görmem lazım sahi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.