Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

C Max Tdci Motor ömrü


Erdem Salcan

Soru

merhaba,

 

aracım 100.000 km ye geldi. 2012 tdci motor ....

 

malum yeni araç fiyatları uçtu.... acaba bu motorların kullanım ömrü kaç km dir?

 

bakımları düzenli yaptırdığımız ve dizele uygun şekilde kullandığımız takdirde....

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 7 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Motor ömrünü tanımlamak zor.

Yani motorun sorunsuz çalışmasını sağlayacak ara tamiratlara gerek olur ve bunlar düzgün yapılırsa milyon kilometreyi de görürsünüz.

Yani motor çalışıp çalışıp bir gün darmadağan olmuyor.

Devri daim bozulur değişir, turbo 150.000'den sonra mızıkçılık edebilir, değişir, hortumlar çatlar, değişir, yani böyle irili ufaklı tamiratlarla yıllarca kullanırsınız. Aracın yavaş yavaş heves kaçırmaya başladığı zaman 10 yıl üstüdür. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende 2004 cmax vardı. Eu4 109 bg motor. Çok severdik ama acaip sorunluydu. Bagaj kilidi bozulurdu, merkezi kilit bozulurdu,  motor kapak tutucusu gevşer ses yapardı, turbo hortumu çatlar yağ atardı ,  sony radyonun  arkasındaki kablolar ses yapardı, arabanın içinde acaip trim sesi olurdu. Yine de çok severdik çünkü araba lacivert içi kremdi ;)

 

Ne turbo ne enjektör sorunu yaşamadım 100bini geçtim. Sonra bende de bu korku başladı yani elimde patlayacak kimse 100bin üstü dizel almaz diye...  halbuki 100bini geçince zaten değeri düşmüş oluyor. 115 binde üç otuz yok paraya sattım. Hayatımdaki en büyük otomotiv hatalarımdan biri olarak görüyorum. Şu güne kadar o arabayı tutsam çok daha iyi olurmuştu yani..  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İki kez 600 bini geçmiş 1.3 Multijet dizel motora şahit oldum. Her ikisinin motorunda da hiçbir işlem yapılmamıştı ancak kayda değer yağ eksiltmeye başlamışlardı her ikisi de... En önemli ortak noktaları ise bakımları hiç aksatılmamıştı...

 

Özellikle motor da düzenli bakım ve bilinçli kullanım olduğu sürece piyasa da rüştünü ispatlamış hemen hemen bütün dizel motorlar 300-400 bini çok rahat devirir... Haliyle bu mesafe şehir dışı kullanım arttıkça artar, şehiriçi kullanım arttıkça azalır... Motora gelmeden ne kadar düzgün ve bakımlı kullansanız da 250 binden sonra ufak ufak turboydu, yakıt pompasıydı türünden revizyonlar başlar... 

 

Herşeye rağmen bu konuda asıl belirleyici aracın kullanım koşulları...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cok fazla faktoru olan formuller bunlar. Direk cevabi yok. Ornegin rotary motor omru cok azdir gercegi gibi bir gercegi yoktur. Motorun kusurlu bir tarafi yoksa bakimlari orjinal parcalarla ve muntazam yapildiysa gerisi yol ve sofor faktorune bakiyor. Diyelimki 400bin bekliyordunuz 300bin gitti, nolacak? Motor yapilir, bir 300bin daha gidersiniz. Mukemmel kaliteli bir motor degil ama oyle hemencecik yolda birakacak bir motorda degil. Bunun hesabini bu denli uzun vadesini yapmaya pek gerek yok sanirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.