Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus Mk2.5 Otomatik Tekleme Ve Stop Etme Sorunu


Turgay A.

Soru

Merhabalar, 2011 model mk2.5 otomatik focus aracım var. Araçta BRC dönüşüm sistemi mevcut. Aracı sabah ilk çalıştırdığımda eğer beklemeden birkaç saniye içinde D ye alıp devam etmeye kalkarsam devir saati 400'lere kadar düşüyor aracı sarsıyor. Nadiren de olsa stop ediyor. Bunlar dışında araçla özellikle şehir içi kullanımda ani kalkış ve duruşlarda araç durduğu zaman stop etme olayı oluyor. Olayı örnekle açıklayayım. Geriden yeşil ışığı gördünüz ve yetişeyim diye bastınız, bu sırada tam geçmeye yakın kırmızıya döndü ve durmaya karar verdiniz, abs leri kilitlemeyecek kadar sert fren yapıp aracı durdurduğunuzda araç stop edebiliyor. İşin garibi bunu lpg de daha sık yapmasına rağmen benzinde giderken de yapabiliyor. Kendi ustama götürdüm bir sorun bulamadı. LPG ayarı yaptırmak için götürdüğüm usta da manifold basıncı yüksek dedi. Başka da usta tanımıyorum. Yetkili servise götürmeye karar verdim ama siz tecrübeli üyelerin de fikrini almadan götürmek istemedim. 

 

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 6 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

lpg kaynaklı sorun bence lpg beynine enjektörlerine filtrelerine komple bir bakılması lazım lpgyi komple iptal ettirin benzinde sorun varmı ona bir bakın en azından sorunun kesin lpg kaynaklı olduğunu anlarsınız ...

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Manifold basıncı yüksek diyen ustaya benden selam söyleyin, atmosfer basıncıyla aynı olmalı manifold basıncı, yüksek ölçüyorsa eğer sensörünü değiştirsin. Araba atmosfer basıncını değiştirecek değil. Saçmala saçmala bu ustalar kendilerine daha yeni saçma söylemler buluyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
04.10.2016 - 11:19 tarihinde, Süleyman Ünal yazdı:

Aynı sorunu ben de bir süre yaşadım ve sonuçta "subap eritme" sorununa ulaştık. Aşağıdaki başlıktan ayrıntıları görebilirsiniz.

 

Konuyu inceliyorum şimdi teşekkür ederim ve size de geçmiş olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Olayın üzerinden tam bir sene geçti. Üşengeçlikten ve diğer sebeplerden ancak götürüp yaptırdım. Aşamaları yazayım belki birinin işine yarar.

Araç son zamanlarda stop etme olayını abartmıştı. Benzin lpg farketmeden pat diye kapatıyordu. Ayrıca rolanti resmen dans ediyor, araç masaj koltuğu gibi sallanıyordu. Uzun yolda sönük, sollamalarda zayıf kalan aracımı geçtiğimiz çarşamba günü Akdeniz Sanayi sitesinde Çokoto Cem ustaya götürüp bıraktım. Kendisini yine forumdan biri önermişti. 

Aracı götürmeden önce ateşleme sistemini komple yenilemiştim bu arada, araya sıkıştırayım.

Neyse gittik ustaya bıraktık. Usta birkaç gün içinde beni arayıp sorunları söyledi.

Aracın subaplar erimiş. ilk sıradaki silindirin içinde çizik varmış. 

Silindiri honlama denilen bir işlemden geçirdiler.

Ben yapılan işlemler ve bedellerini yazayım siz değerlendirin. Zira ben zerre anlamıyorum.

 

Subap Takımı........................................200

Subap Lastiği..........................................45

Sekman................................................340

Silindir Kapak Contası............................110

Silindir Kapak Saplaması..........................80

Buji Takım..............................................50

Antifiriz..................................................40

Egzantirik Keçe 2 Adet............................70

Motor Yağı...........................................110

Yağ Filtresi.............................................30

Hava Filtresi...........................................30

Hava Filtresi Uç Boru..............................35

Egsoz Contası.........................................30

Rektefeci..............................................420

Triger Seti............................................190

Subap Gaydı..........................................70

Sıvı Conta..............................................20

Balata Spreyi.........................................20

İşçilik...................................................600

Toplam...............................................2490

İndirim.................................................140

Ödenen...............................................2350

 

 

Ödediğim tutar fazla mıdır az mıdır bilemem ama serviste 4000 lira gibi bir fiyat çekmişlerdi sormaya gittiğimde. Belki bu fiyatın da altına yapılır bilmiyorum ama ustanın öveni çoktu, ben de fazla kurcalamadım. Araçla ilgili şimdilik hiçbir sıkıntım kalmadı. Eskisinden de güzel geliyor bana. Herkes sağlıcakla kalsın selamlar.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.