Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 1.6 Tdci Kesiklik


Serkan Can

Soru

Selam arkadaşlar,
Aldığımız günden bu yana işin içinden çıkamadığımız bir durum, 
2010 Focus tdci 75k km'de 90'lık Euro4 yani DPF'siz motor..
Düz yolda 1.4 tdci fiesta ile aynı gidiyor fakat rampada sürekli kesiklik gaz alıp-verme yapıyor.
Sadece 2200-2400 devir aralığında ve sadece rampada kesiklik (alıp-verme) sorunu mevcut..rampa eğimi arttıkça kesiklik de aynı oranda artıyor.

Araca yapılanlar;
*Turbo değişti (wesgate tam açmıyordu, bir miktar yağ verme vardı)
*Turbo kumanda valfi (Egr emme subabı) değişti- orj. pierburg marka
*Mazot filtresi ve tüm filtreler değişti orj. olarak
*EGR iptali yapıldı (hem açık hem kapalı denendi)
*Isıtma bujileri değişti (beru marka)
*Turbo hortumlarında kaçak yok
*Emme manifoldu temizlendi
*Würth, Protec yakıt sistem temizleyici katkı koyuldu
*Mobydic ile motor içi temizliği yapıldı (katkı değil makine ile)
*Yakıt sürekli Shell Nitro alıyorum, 400+500 km iki kere uzun yol yapıldı 3000 devir üstü sabit kullanıldı
*Krank sensörü değişti
*Akış metre temizlendi
*Intercooler sıfır takıldı (kaynak vardı)



1. Enjektörlerden kaynaklı olabilir mi? (eğer öyleyse neden sadece rampada yapar?)
2. Katalitik konvertör tıkalı olabilir mi? (bu km'de mümkün mü? egzoz dumanında koku vs. yok)
3. Turbo kumanda valfi (EGR vakum subabı) bu parçanın iki ayrı versiyonu varmış, parça no aynı ama belli bir serisi varmış. bundan olabilir dediler
4. IDS ile yol testi yapıldı, turbo 1.2 barda kalıyor tam yükte 1.7-1.8 görmesi lazım ve Wesgate erken açıyor diyen oldu. (turbo sıfır zaten)
5. Krank sensörü (CKP) değiştiğinde kesiklik biraz azaldı ama kaybolmadı. eksantrik sensörü (CMP) de değişse fark olur mu?
6. Son günlerde çok yüksek devirlerde kullandım araçta blow off var gibi turbo sesi çıkmaya başladı (ıslık şeklinde değil ama)
7. Depoda zamanla kalan pislik şamandırayı tıkamış olma ihtimali ne derece etkiler?
8. IDS ile defalarca bakıldı fakat arıza kodu DTC vermiyor.
9. Volan ses yapmaya başladı, değişim zamanı geldi. bunun kesikliğe etkisi olabilir mi?
10. FRP yani rail müşürü değerleri normal ama PSA grubu motorlarda genelde kesikliğe neden olarak başta bu parça geliyor, bu da aklımda
11. PCM daha önce tamir görmüş, sonradan fark ettik. yazılımsal bir hata olabilir mi? beyinciye göstermek boşa para tuzağı olur mu?


*stop edip çalıştırınca kesiklik geçmiyor, devam ediyor.
*Bolu dağı rampasında hızım 110 dan 90'a hızlı bir şekilde düştü, hız sabitleyici devredeydi, hız düşünce kendiliğinden devreden çıktı 
*Yakıt sarfiyatı normal düzeyde 5 lt civarlarında karma tüketim. Max 6.1 çıkıyor. Min 3.8 lere geriliyor.
*Yağ yakma-eksiltme yok.


Motor, yürüyen, aksesuar derken epey bir maliyetli oldu.. artık deneme-yanılma aşamasını geçip direk nokta atışı teşhis yapmak istiyorum.
İşlem, usta, servis tüm önerilere açıktır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 10 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Turbo selenoidlerini bir gözden geçirin ....ondan sonra enjektörlere yönelin ...mazot pompa basıncına rail basınç müşürünü zaten Ids ile kontrol edebilirler ...Ankara'da iseniz yardımcı olmaya çalışırım ...

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Selam arkadaşlar,
Aldığımız günden bu yana işin içinden çıkamadığımız bir durum, 
2010 Focus tdci 75k km'de 90'lık Euro4 yani DPF'siz motor..
Düz yolda 1.4 tdci fiesta ile aynı gidiyor fakat rampada sürekli kesiklik gaz alıp-verme yapıyor.
Sadece 2200-2400 devir aralığında ve sadece rampada kesiklik (alıp-verme) sorunu mevcut..rampa eğimi arttıkça kesiklik de aynı oranda artıyor.

Araca yapılanlar;
*Turbo değişti (wesgate tam açmıyordu, bir miktar yağ verme vardı)
*Turbo kumanda valfi (Egr emme subabı) değişti- orj. pierburg marka
*Mazot filtresi ve tüm filtreler değişti orj. olarak
*EGR iptali yapıldı (hem açık hem kapalı denendi)
*Isıtma bujileri değişti (beru marka)
*Turbo hortumlarında kaçak yok
*Emme manifoldu temizlendi
*Würth, Protec yakıt sistem temizleyici katkı koyuldu
*Mobydic ile motor içi temizliği yapıldı (katkı değil makine ile)
*Yakıt sürekli Shell Nitro alıyorum, 400+500 km iki kere uzun yol yapıldı 3000 devir üstü sabit kullanıldı
*Krank sensörü değişti
*Akış metre temizlendi
*Intercooler sıfır takıldı (kaynak vardı)



1. Enjektörlerden kaynaklı olabilir mi? (eğer öyleyse neden sadece rampada yapar?)
2. Katalitik konvertör tıkalı olabilir mi? (bu km'de mümkün mü? egzoz dumanında koku vs. yok)
3. Turbo kumanda valfi (EGR vakum subabı) bu parçanın iki ayrı versiyonu varmış, parça no aynı ama belli bir serisi varmış. bundan olabilir dediler
4. IDS ile yol testi yapıldı, turbo 1.2 barda kalıyor tam yükte 1.7-1.8 görmesi lazım ve Wesgate erken açıyor diyen oldu. (turbo sıfır zaten)
5. Krank sensörü (CKP) değiştiğinde kesiklik biraz azaldı ama kaybolmadı. eksantrik sensörü (CMP) de değişse fark olur mu?
6. Son günlerde çok yüksek devirlerde kullandım araçta blow off var gibi turbo sesi çıkmaya başladı (ıslık şeklinde değil ama)
7. Depoda zamanla kalan pislik şamandırayı tıkamış olma ihtimali ne derece etkiler?
8. IDS ile defalarca bakıldı fakat arıza kodu DTC vermiyor.
9. Volan ses yapmaya başladı, değişim zamanı geldi. bunun kesikliğe etkisi olabilir mi?
10. FRP yani rail müşürü değerleri normal ama PSA grubu motorlarda genelde kesikliğe neden olarak başta bu parça geliyor, bu da aklımda
11. PCM daha önce tamir görmüş, sonradan fark ettik. yazılımsal bir hata olabilir mi? beyinciye göstermek boşa para tuzağı olur mu?


*stop edip çalıştırınca kesiklik geçmiyor, devam ediyor.
*Bolu dağı rampasında hızım 110 dan 90'a hızlı bir şekilde düştü, hız sabitleyici devredeydi, hız düşünce kendiliğinden devreden çıktı 
*Yakıt sarfiyatı normal düzeyde 5 lt civarlarında karma tüketim. Max 6.1 çıkıyor. Min 3.8 lere geriliyor.
*Yağ yakma-eksiltme yok.


Motor, yürüyen, aksesuar derken epey bir maliyetli oldu.. artık deneme-yanılma aşamasını geçip direk nokta atışı teşhis yapmak istiyorum.
İşlem, usta, servis tüm önerilere açıktır.


Hocam sorunla ilgili bir gelişme var mıdır acaba?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İş yoğunluğundan fırsat bulamadım ama bayram öncesi kendim map maf ve iat sensörlerini kontak spreyi ile temizleyip taktım. Rampadaki o dalgalanma hissiyatı yok denecek kadar az ama hala 1.4 fiesta performansında araç.. 90ps gibi gitmiyor. Sensörleri değiştirip ardından da kat iptali yapıp denemeyi düşünüyorum. Yazılım düşüncem vardı hem ondan önce kat da aradan çıkmış olur

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugun maf sensor soketini cikartip teste ciktim duzde rampada araba kendine geldi tam anlamiyla.. ilk defa bu kadar keyifli kullandim aldigimdan beri. Dalgalanma kesikliden eser kalmadi. Gaz yemesi ivmelenmesi tam anlamiyla kusursuz oldu. 

 

Yaklasik 20 km sonra ariza lambasi yandi su an bu sekilde kullaniyorum herhangi bir kesinti vs yok. Sensor degistirip tekrar test edecegim

Serkan Can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
18 saat önce, Serkan Can yazdı:

Bugun maf sensor soketini cikartip teste ciktim duzde rampada araba kendine geldi tam anlamiyla.. ilk defa bu kadar keyifli kullandim aldigimdan beri. Dalgalanma kesikliden eser kalmadi. Gaz yemesi ivmelenmesi tam anlamiyla kusursuz oldu. 

 

Yaklasik 20 km sonra ariza lambasi yandi su an bu sekilde kullaniyorum herhangi bir kesinti vs yok. Sensor degistirip tekrar test edecegim

 

 

Maf sensorunun baglantisini kesmek pek iyi birsey degil. Sorun o da olabilir sorunu tetikleyen sey de o olabilir. Arabaya kac gr (evet gram) hava girdigini bilmeden ECU ne kadar yakit basacagini bilmez, limitler icerisinde maksimum degeri basmaya calisir.

En azindan bir ipucu olmus. Sensor isine girmeden varsa bir tanidik arabadan alip deneyin derim. Birde bu halde iken arkanizdan bir baska aracla takip ettirin duman atimi var mi yok mu gorun. Egerki boyle bir durum varsa eger, arabaniz yeterince hava almiyor olabilir. Gaz kelebegi ve wastegate sorunu da olabilir. Dikkat edin map sensoru sokukken arabanizle pek yolculuk etmeyin.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu soruna benzer sorunu ben turbo selenoid valfini değiştirerek çözdüm. Serviste PC ye bağlandı. Yol testine çıkıldı. Servisteki mastertech e göre turbo basıncı 2.3 bar üzerine çıkmamalıymış. Ama rampada tam gazda 2.7 barları gördük. Mastertech in dediğine göre motor o 2.3 bardan sonra kendini korumaya alıp gaz kesiyormuş. Bu döngü bu şekilde bas çek olayına dönmüş. Selenoid valfe serviste 600 civarı fiyat çıkardılar. Ben sanayide orijinalini 165 TL ye alıp 20 TL de işçilik ödeyerek hallettim.
Çok şükür sorunsuz biniyorum.
Belki aynı sorunu yaşayan olursa diye buraya yazıyorum.
Herkese iyi forumlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.