Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Sign in to follow this  
Alper Alp.

Passat B8 1.4 Tsi Act ( Manuel)

Recommended Posts

Merhaba.Yaklaşık 2 hafta önce farklı bölümde konusunu açtığım aracı satın aldım.Öncelikle önceki başlıkta yorum yapan arkadaşlarıma ; yanıt ve ilgilerinden dolayı teşekkür ederim. Bu yeni başlıkta amacım belli bir  markayı övmek yada diğerini yermek değil sadece edinbildiğim tecrübeyi paylaşmak.Zaten araçların platformları farklı.Bahsi geçen aracı İstanbul'dan satın aldım.DSG arıza korkusu bende  paronya haline geldiği için manuel den yana tercihimi kullandım?Taksim-Kadıköy arası yoğun trafikte ,az yaktırayım diye uğraşmadan 100km/8,6 lt ört.tük.kadıköy- Ankara otoyol kullanımı ise 120-160km arası hızlarda klima acık,yolculuğun yaklaşık 1saati ise  bidahamı gelecem dünyaya şeklinde bol gazlamalı ? sürüş stili ile 100km/6.9 lt ört.tük. elde ettim.Muhtemelen Ankara trafıgınde 7.5 lt civarı ile gezerim.Daha önceki araçlarım c segmenti dizellerdi( Focus 2,5-Focus 3,Mazda 3 ve linea) yakıt durumu aracı almadan önce tedirgin etsede kötü bi sürpriz yapmadı.Aracı 1.4 tsi 150 ps motor çok rahat sürüklüyor.Özelikle devir bandı çok lineer ve keyifli.Rampa çıkışlarında ve ara hızlanmalarda vites düşürmeye gerekte kalmıyor.Dizelden sonra ciddi sessiz geldi...Herkese kazasız sürüşler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben de dizel Focus 2,5'tan sonra Golf 7 tsi'ye  geçtim. Araçta ruhum dinleniyor diyebilirim. Benzinli olmasının da etkisiyle çok sessiz, kafa ütülemiyor. Güle güle kullanın.

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 dakika önce, Ramazan Çakır said:

Ben de dizel Focus 2,5'tan sonra Golf 7 tsi'ye  geçtim. Araçta ruhum dinleniyor diyebilirim. Benzinli olmasının da etkisiyle çok sessiz, kafa ütülemiyor. Güle güle kullanın.

tsı 1.2 mi? performans ve yakıt nasıl?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bende focus 2 den golf 7 ye geçtim. 1.2 tsi 20 bin kmnij ortalaması 6.7. % 30 u kısa mesafe işe gidiş-geliş 5 km, ortalaması 8lt. Gerisi şehirler arası 6lt ortalama 100/120 km/h süratlerde.benzinli olmasınin sukunete etkisi büyük.

Performans olarakda dizel focus 2 den aşağı kalmaz diye tahmin ediyoruz.küçük hacmin tek sıkıntısı yük altında yakıt tüketimi artıyor bu da dizel araçlarda daha az oluyor.performans bir aile otomobili için yeterli. Fabrika verilerine bakarsanız birçok c segmentinden iyi değerler sunuyor ben hiç ölçme ihtiyacı hissetmedim bana hep yetti☺

Edited by Bahadır Atay

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 saat önce, Yasin Taşcı said:

tsı 1.2 mi? performans ve yakıt nasıl?

Araç 1.4 tsi dsg 122 hp. Performans çok iyi, özellikle S modunda araç ejderha gibi tabi yakıtı da ona göre. 19 km ortalama hızla sadece şehir içi ve bol dur kalklı 8-8,5 civarı geziniyor. Aynı güzergahta bahsettiğim dizel Focus da 8 civarı yakıyordu.  Dizelden sonra yakıt çekindiğim gibi olmadı. Şehirler arası 110-120 hızlar arası kullanımda 6 lt yakıyor. 

1 saat önce, Bahadır Atay said:

erformans olarakda dizel focus 2 den aşağı kalmaz diye tahmin ediyoruz.küçük hacmin tek sıkıntısı yük altında yakıt tüketimi artıyor bu da dizel araçlarda daha az oluyor.performans bir aile otomobili için yeterli.

Performans olarak dizel Focus'un pek şansı yok. Zaten turbo beslemeli  ve görece iyi performans sunan bir benzinli araçla dizel aracın performans kıyası pek mantıklı değil. Yakıt konusunda ise özellikle yeni nesil dizeller göz önünde bulundurulduğunda hiçbir zaman bir dizel ekonomisi sunmaz. Özellikle performanslı kullanımda fark tabi ki dizel lehine açılır. Bana özel durumlar dışında ayda bir depo yetiyor. Fark 40 TL. 

Edited by Ramazan Çakır

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsi motor grubu gerçekten ekonomik motorlar.Haftasonu tam 400 km yol yaptım.Depoyu yola çıkmadan doldurdum.Yolculuk süresi boyuncada yol elverdikçe yer yer 180 km/s üstü hızla genel olarakta 120 -150 km/s hızla devam ettim.Dönüş yolunda Silivri tarafındaki trafik kazasından kaynaklıda 1 saat kadar dur kalk trafikte kaldım.400 km sonunda depoyu tekrar doldurduğumda 105 tl'lik benzin aldım.Yaklaşık 100 km'de 6 litre yakıt yakmışım ki bu oldukça iyi bir değer.

IMG_0416.JPG

Buda uzun süreli yakıt verileri.Son 400 km'si şehir dışı geri kalanı hep şehir içi ki ortalama hızdanda belli oluyor zaten.Vag grubu son mqb platformunun hafifliği ve tsi'ın ekonomisini birleştirince "benzinli" modellerinde güzel işler çıkardı. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

180 km/s üstü mü yazıyor ben mi yanlış okudum ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 saat önce, Ramazan V. said:

180 km/s üstü mü yazıyor ben mi yanlış okudum ?

Doğru okudunuz.Yol müsaitse araba da teksem ben hızlı kullanmayı severim.

 

5 saat önce, Semih G. said:

@Cihan Buğdaycı senin Leon 1.4 125'lik miydi 150 mi? 

Semih 125'lik keşke 150'lik olsaydı demeden edemiyorum.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 dakika önce, Cihan Buğdaycı said:

Semih 125'lik keşke 150'lik olsaydı demeden edemiyorum.:)

125'lik sahipleri performans olarak farkı olmadığını, 150'lik sahipleri ise daha az yaktığını iddia ediyor. Sen ne diyorsun bu konuda? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 dakika önce, Semih G. said:

125'lik sahipleri performans olarak farkı olmadığını, 150'lik sahipleri ise daha az yaktığını iddia ediyor. Sen ne diyorsun bu konuda? 

   Bence 125'lik sahipleri kendini avutuyor.125'liğin tek avantajı tork bandı daha uzun 1400 dd - 4000 dd arası maksimum tork (200nm) bandında güç sağlıyor.150'liğin daha kısa 1500dd -3500dd (250 nm) arada ki 50 nm'lik farkı uzun tork bandı sayesinde 125'lik birazcık daha kapatıyor.Ancak 1150 kiloluk bir arabada 25 bg fark yabana atılacak bir fark değil.Yani arada ki fark olası bir yarışta 2-3 boy 125'liğin geride kalıcağını düşünüyorum.

   150'lik act ise evet.Çift silindir modunda daha az yakıyor.Uzun yolda 80-90 km/h hızla ilerlersen sürekli, act çift silindir modu ile daha az yakar.Bunun dışında bence yakıt olarak şehir içinde yada yüksek tempolu sehirler arası yolculukta bir fark olmaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
   Bence 125'lik sahipleri kendini avutuyor.125'liğin tek avantajı tork bandı daha uzun 1400 dd - 4000 dd arası maksimum tork (200nm) bandında güç sağlıyor.150'liğin daha kısa 1500dd -3500dd (250 nm) arada ki 50 nm'lik farkı uzun tork bandı sayesinde 125'lik birazcık daha kapatıyor.Ancak 1150 kiloluk bir arabada 25 bg fark yabana atılacak bir fark değil.Yani arada ki fark olası bir yarışta 2-3 boy 125'liğin geride kalıcağını düşünüyorum.

   150'lik act ise evet.Çift silindir modunda daha az yakıyor.Uzun yolda 80-90 km/h hızla ilerlersen sürekli, act çift silindir modu ile daha az yakar.Bunun dışında bence yakıt olarak şehir içinde yada yüksek tempolu sehirler arası yolculukta bir fark olmaz.

Almışken 150'lik almak daha mantıklı o zaman, elinin altında hem güç olacak hemde öyle aman aman üzecek bir yakıt farkı olmayacak gibi. Bir iki sorum daha var ama onlarla başını sonra ağrıtırım :)

Teşekkürler bilgiler için baya aydınlatıcı oldu

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 dakika önce, Semih G. said:

 

Ben 2016 ocak'ta 2015 aldığım için rakamsal olarak çok uyguna geldi.150'lik alsaydım hem 3 ay bekleyecektim hemde indirimden faydalanamadığım için 10.000 tl gibi bir rakam fazla ödeyecektim.Ondan tercih etmedim.Şuan fark yanılmıyorsam 2000-3000 tl gibi birşey direk 150 act'yi tercih ederim bende.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.