Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

EcoBoost Motor sarsıntısı


Misafir

Soru

Merhaba arkadaşlar 2012 model 1.6 EcoBoost Tit.X 182 ps aracımı yeni aldım araç motor sarsıntısını fazlasıyla kabin içinde hissediyorum bu normalmidir. Motor kulağını değiştirmek bu sesi az da olsa keser mi acaba? Aracın tüm bakımlarını yeni yaptırdım

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Ilk okudugunuzda sacma gelecek ama okumanizda fayda var.

Kucuk pet sisede yariya kadar suyu alin arabanizin icinde duz biyerlere koyun ve araba rolantide calisirken izleyin.

Arabaya gore on-arka seklinde titriyorsa sus, sanziman takozu, saga sola titriyorsa ust motor kulagi problemli olabilir.

Arabanin gostergesinden test moduna girin ve rolanti devrini digital olarak izleyin. Eger cok dengesiz ise rolanti, hava akis-basinc veya rolanti sensorlerinde bir problem olabilir.

Tabi bunlar ilk akla gelen seyler. Baska birsuru nedeni olabilir. Servise gidip gosterin arabanizi. Yapsinlar, yapmiyorlarsa otosana gorusunuzu bildirip baska bir serviste sansinizi deneyin.

 

Not: Arabalarinizin onerilen zamanlarda bakimlarini tam yaptirmissaniz gogsunuzu gere gere servis yetkililerini darlayin derim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı sorun bende de var, müzik kapalıyken, rölantide titreme mevcut, hafif gaz verip devri biraz yükselttiğimde kesiliyor.(önceki aracımda (golf4 gti) spor takoz kullanmıştım bir süre onda da aynı şekilde rolantide titreşim vardı, hafif gaz verince kesiliyordu, titreşimi kesemediğimden orjinal takozlara dönmüştüm ve titreşim kalmamıştı)

Benim tahminim rolantiden değilde takozlardan kaynaklandığı.

çünkü rolanti devrini incelemiştim, olması gerek değerler arasında ve aşırı oynak değildi. rolantide tüketimde 0.5lt görünüyor.

Eskişehirde yetkili yetkili servise durumu anlattığımda araç 3 silindirli bunlarda titreşim olması normal demişlerdi :S klasik baştan savma yöntemi :)

örneğin kapıyı açtığımda bariz bir şekilde kapının sallandğını, yada tavandaki güneşliği hafif indirdiğimde güneşliğin titrediği bariz görülüyor, özellikle orta konsola dizimi dayadığımda araçtaki titreşimi çok rahat hissedebiliyorum.

Devir saatim doğan abininkiyle aynı konumda.

902-910d/d gösteriyordu bir ara incelediğimde

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Rolantide 650 devirde çalışması normal mi yani ? 

Abi gauge menüde 900 devirde gösteriyordu. Ama göstergede gördüğün gibi.

Bir de motor kulakları aşınınca motorun sağında bir yerden yağ kaçırıyormuş. Oradan anlıyorlarmış. Tabi ben bugün kayıtlı olarak kontrol ettirdiğim için çokta önemsemedim. Şuan titreşim ve silkeleme şikayetim kayıt altında.

Bir sıkıntımda şu. Dururken gaza basıp bırakınca 1500 devirde başlayıp 1000 devire kadar silkeleme yapmasıydı. Ama serviste yapmadı. Bakalım isterse motor patlasın artık sallamıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abi gauge menüde 900 devirde gösteriyordu. Ama göstergede gördüğün gibi.

Bir de motor kulakları aşınınca motorun sağında bir yerden yağ kaçırıyormuş. Oradan anlıyorlarmış. Tabi ben bugün kayıtlı olarak kontrol ettirdiğim için çokta önemsemedim. Şuan titreşim ve silkeleme şikayetim kayıt altında.

Bir sıkıntımda şu. Dururken gaza basıp bırakınca 1500 devirde başlayıp 1000 devire kadar silkeleme yapmasıydı. Ama serviste yapmadı. Bakalım isterse motor patlasın artık sallamıyorum.

Dururken gaz verince devir düşerken olan titreme benimkinde de mevcut. Bunun dışında pek hissedilir bi titreme yok. Bu bahsettiğin titremeyi de ben "motorun karakteri böyle herhalde" diye çok önemsememiştim. Acaba bu bir sorun mu merak ettim şimdi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Dururken gaz verince devir düşerken olan titreme benimkinde de mevcut. Bunun dışında pek hissedilir bi titreme yok. Bu bahsettiğin titremeyi de ben "motorun karakteri böyle herhalde" diye çok önemsememiştim. Acaba bu bir sorun mu merak ettim şimdi.

Dur Mehmet abi ve Ahmet te denesinde anlarız. Ustalara diyince yüzüme garip garip baktılar. Bcm gelen güncellemeye baktır sende.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ustalar isten anlayan musteri sevmiyorlar. Yorum yapinca sen cok biliyon madem al sen yap havalarina giriyor.

Bcmdeki guncelleme bende epeydir var. Gostergeyi guncelletirken gormustum abs modulunde de vardi soyledigim halde sadece gostergeyi guncellemislerdi. Bende tekrar soylememistim. Gostergeyide 3. Soylememde yaptiklarindan :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 21.10.2015 13:24:55, Cem Boneval said:

Rölantide sarsıntı çok büyük olasılıkla motor kulağındandır. 1.6 EB motor sarsıntısız çalışır. 1.0 ile karıştırmayın. Ben zaman zaman start stop devreye girdiğinde motorun çalışmadığını ancak gösterge paneline bakınca fark edebiliyorum, o derece yani.

Aynı sorunu yaşadım, motor kulağı değişti garantiden ve normale döndü. 

Motor kulağı dediğiniz radyatör su kabının oradaki takoz mu acaba değişim yapılan 

Şanzıman takozu ile farkı nedir acaba.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.