Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yerli otomobil kamuflajlı olarak yayınlandı !


Semih G.

Önerilen Mesajlar

Yine tekrar edelim (Her şeye karşı çıkanlar tenzih ederek sadece bu konuya yazanları baz alarak)

 

Kimse yerli otomobil üretemeyiz demiyor buna dikkat edelim. Kaldı ki Türkiye'deki yan sanayii bu üretimi (tasarımı değil!) yapabilmek için yeterli, verin parayı seve seve yaparlar/yaparız. Bugün hemen hemen her parçayı üretiyoruz hemde her markaya.

 

Bir otomobilin başarılı olması için belli adeti yakalaması gerekir ki bu adeti Türkiye içinde karşılamamız mümkün değil. Dışarıya açılmak için ise ciddi başarılı olmanız gerekiyor.

Diyelim ki Türkiye pazara bana yeter diyenler için ise, aracın diğerlerinden farklı özellikleri olması lazımki albenisi olsun.

 

Sırf yerli! diye günün sonunda bu aracı alacak baba yiğitleri gözle görmek isterim bu köşede kalsın. Bir yerden başlanması konusuna da ise eğer 50 sene önce olsaydı ona da eyvallah diyebilirdik ama bizim ihtiyaçlarımızı tartıp ona göre araba üretmek gerekir. 

 

Nedenlere geçmeden önce fiyat konusunda oluşan yanılgılara da değinmek lazım. Yerli araba ucuz olacak! sözünün geçerli olması çok zor bir durum bunun için özellikle vergi artışı (ithale) veya vergi indirimi (yerliye) yapılırsa yurt dışındaki üreticiler de bize 'senin arabanı ülkemde ek vergi ile satarım' der ve bunu yapamazsın çünkü onlardan iyi para kazanıyoruz. Arabayı geçtik en önemlisi tekstilimize bile ek vergi getirebilirler. Sonuç olarak ucuza mal etmeden ucuz araba yapmak imkansız, ki bunu göreceğiz zaten.

Hatta şunu da unutmayalım Avrupalı çok milliyetçidir kolay kolay farklı ülke araçları satın almazlar yani bizim Avrupa'ya araba satma çabamız biraz nafile kalacaktır, bunu çoook başarılı ama Avrupa'da bir türlü başarılı olamayan modeller ile örneklemek çok kolay dilerseniz sayabilirim. 

 

Nedir bunlar özel gereksinimler?

Türk insanı geniş araba ister bu bir ve Türkiye'nin yolları muazzam değil bu sebeple buna uygun alt yapıya sahip olması gerekir bu da iki.

Malum orjinalinin (saab 9-3, Cadillac Bls - Opel vectra - Alfa 159 (alfa sadece akraba düzeyinde) ) içi nispeten dar bir sedan, daha en baştan yenik başlıyor bile denilebilir.

Hatta bu gövde zamanında (2006) çok beğenilmiş bir gövde değil (sürüş olarak). Bunu da geçtim elle tutulabilen verilere de bakınca bir çok sorunlarla karşılan bir gövde olduğunu göreceksiniz (Bknz eski 100k testleri).

Bir gövdeyi satın aldığınızda o gövdeye uygun üretim teknoloji ile çalışmalısınız yani oldukça eski, bugün Türkiye üretimli araçlar lazer üretime geçti bile (Hani onlar yerli değilmiş ya :) )

Bir detay daha verelim bu karoserde sürekli 1.8 - 2.0 - 2.2 lt gibi motorlar ile üretildi ve ona göre tasarlandı bundan önce hiç küçük hacimli veya elektrikli (elektrik destekli) model yapılmadı bu motorlara geçince çarpışma testlerinde ne yapacak? Pilleri bile sığdırmak için yer bulmak zor. Benim görüşüm elektrik dönüşümü başarılı olmaz ve 1.6 lt benzeri araçlar ile yakıt tüketimi ciddi yüksek kalacak. (Türkiye ve Tüketim :smiley2k:) Çok ağır platforma pil eklerseniz bu iş olmaz, olmaz, olmaz :) Pilli araçları hafiflemek için büyük firmalar nasıl çalışıyor görmek zor olmasa gerek. 

 

Hatta daha da büyütelim açıyı aracın seçildiği sınıf bile hatalı (D sınıfı) en az esnekliğe sahip bir sınıf, ticarisini dahi yapamazsınız. Yapılması gereken araç ya tam egzotik (bakınız bazı küçük Avrupa ülkeleri) veya ekonomik sınıf maksimum C segmenti gibi. 

İlle GM olacaksa alınan alt yapı, Astra olsaydı keşke sen git ömrü bitmiş monokok gövde satın al...

Sen C sınıfı alsaydın eğer; Sedan, Hb, SW (+ticarisi), MPV, SUV ve hatta coupe bile yapardın arabayı, şimdi ne yapabileceğiz ?

 

Bunların hepsini geçtik, keşke bizim mühendislerimize güvenilseydi ve bu platform bu kadar yüksek fiyata satın alınmasaydı. Olayı dramatikleştirip Devrim arabası gibi düşünülmemesi gerekir. 

 

Umarım yanlış yoldan erkenden dönülür.

 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Avrupanın milliyetçi olmasını neye göre ölçtünüz bilmiyorum hyundai kia toyota mı avrupada satmıyor yada neden sadece avrupa pazarımı örnek toyota nın hyundai inin başarısı avrupada ortada bu 1 ikincisi alfa 159 dar bir araç değil sanırım binmediniz ben iki yıl kullandım passata göre dar sayılabilir ama diğer mercedes vs kendi rakiplerinden dar değil bu 2 159 platformu 2013 yılına kadar kullanıldı bunu utmayalım bir aracın 2.0 yada 1.8 motorla üretilmesi 1.6 konulamayacağı anlamınamı geliyor ilk defa duyuyorum aksi örneklerle dolu 5 litrelik mustanga 2 litre konulabiliyor sizin bu ince tespitinizi bukadar mühendis tasarımcı eminim işe başlarken düşünmemiştir iyiki uyarmışsınız pili araç ağır platform meselesini tübitak vs fark etmemiştir avrupada bu araçları genelde zengin burjuvanın idealist girişimcileri başardı devlet değil bizim zenginimiz ben araç yaparım ama bana zarar etmeyeceğimi garanti et diyen sırtını fiat ve forda dayanış karı garanti isteyen tipler çıkmıyor memleketten 90 yıldır iş sonunda hükümete kalıyor

Ayrıca bakan bir suv toplam 4 model üretileceğini açıkladı siz neye göre üretilemeyeceğini söylüyorsunuz bakan genemi yalan söylüyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sanırım ben ifade edemedim tam olarak :( Ayrıca, evet hyundai ve toyota hatta honda gibi markalar Avrupa'da istedikleri başarıyı asla yakalayamadı.Arabaları kötü oldukları için değil.

Üretilemez, motor konamaz veya pil yerleştirilemez demedim :) 

Motor istersen 1.0 litre koy ama bu gövde ile tüketim/performans iyi o-la-maz.

Pilleri aracın altına koyamazsın bagaja vs koyman lazım bununla birlikte iç hacim azalır yani verimli o-la-maz

Bu yazdıklarım 3 ila 5 yıl sonra da burada duracak, göreceğiz ve umarım dediğim şeylerde değişiklik yapılır yoksa başarı o-la-maz.

Tübitak mühendislerine çok güvenseler bu başarısız platformu almazlardı. Burada yazan kişileri küçümsemezseniz de fena olmaz :) Malum herkes insan ve mühendis olabiliyor kiminin düşündüğünü kimisi düşünemez veya düşündürtmezler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 saat önce, Tayfun ozden said:

Bu hükümet araba konusunda şu ana kadar genel yorumlarda güvenilmez aldatmacı hatta yalancılıkla itham oluyor ama bu pek alışık olmadığımız bir yorum tarzı değil çünkü konuyu milli araba meselesinden çok hükümetin yeteneklerinin güvenirliğinin sorgulanmasına atıf yapılıyor başından beri iyi niyetle bir projeye en azından başlanmış olması dahi bugüne kadar pek birşey üretememiş güzel ülkemde değer bulmuyor malesef hükümete güven meselesine gelince haklısınız bitirilen bolu tünelinden başladılar tüp geçit havalimanları stadyumlar atak helikopteri altay tankı milli piyade tüfeği uydular insansız hava araçları suya indirilen davaş gemileri 3. Köprü savunma sanayindeki gelişmeler Araçlı tüp geçit bunlar en azından sabretmeniz için referans olamazmı 2018 de umarım burda yazarız 

 

Bu tuhaf yaklaşımı anlamıyorum. İddialara cevap vermek yerine alakasız şeyler söyleneniyor. Türkiye ilk F16'sını yapalı herhalde 20 yıldan fazla oldu. İkinci köprüyü yapalı 30 sene olmuşki, üçüncü köprü bir başarı öğesi olarak sunulamaz. Tek tek bunlara cevap vermek istemiyorum, konu ile alakalı değiller. Kimse bu ülkenin kapasitesini sorgulayamaz. Mesele yapabilmek değildir. Yerli arabayı Pendik sanayide de yapabilirsiniz. Netekim yaptık da, hem de kaç defa. Asıl mesele satabilmek, onu yaşatabilmektir. Bir seçim vaadi olarak çıktılar yola. 2018'e 2 yıl kaldı zati. Yolları açık olsun..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Türkiye bu projeye destek verip üretse çok iyi olurdu.

 

Sadece motor ve şanzıman yurtdışından alma ki bunlar çok doğal, tasarım ve diğer parçalar Türk.

 

http://www.onuk.com/road/cars/

 

Onuk Sazan LM - 1050 Kg

Chevrolet LS7 motoru var. 7.0 lt 505 ps 644 Nm

0-100: 4 sn'den az

top speed 300'den fazla

EK2A3295-2-1030x619.jpg.b2a232ff2b5ac240

 

-Daha normal versiyon :) -

Onuk S56/G  - 900 kg

Motoru Ford Ecoboost 1.6 lt 197 hp 274 Nm (USA versiyon ecoboost)

 

5690f6c5b2c66_ScreenShot2016-01-09at14.0

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kimseyi küçümsediğimiz yok olamazda sadece soruyorum sizin bu tespitlerinizi bu kadar mühendis düşünemezmi bu biraz komik değilmi bu kadar para yatırım yap birde ne görelim ağırlık pil hesabı yapılmamış bu platformdan başka segment çıkmıyormuş 4 tane ayrı araç yapılacak diyorlar sizinle çelişiyor yani onlar bilmiyor öyleyse ayrıca bu platform başarısız değil üzerine yapılan araç yada marka başarısız denebilir başarıyı araç satışıylamı araç teknik verileriylemi tasarımıylamı ölçtünüz oda ayrı soru işareti satış adediyse haklısınız ancak 159 tasarımı giugerio tasarımı kaç ödül aldı bilmiyorum yoltutuşta sınıf lideri bir araçtı nette videoları var bakarsınız toyota geçen seneye kadar dünya lideriydi satışta korelilerle beraber avrupada çok ciddi araç satıyorlar zaten dünya mal satan için avrupadan ibaret değil atak helikopteri iha lar altay tankı bir argenin gelişmişliğin pekala ölçüsü atak helikopteri şu an görevde ve yurt dışına satış anlaşmaları yapılıyor umarım ikiyıl sonra gelişmeleri diğer projeler gibi görürüz 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hocam bu ülke çok şeye gereksiz para bağladı ve yok oldu. Kör olmayalım, size yeterince halk diline inerek açıklamaya çalıştım.

Göreceksiniz dediğim gibi iletimiz kaçmıyor hep burada kalacak :yeah: 

 

Varsa yakınınızda güvendiğiniz bu konu ile ilgili mühendisler onlara sorabilir ve fikir alabilirsiniz. Bize inanmak istemiyor ve sadece reklamlara inanmak istiyorsunuz. Söyledikleriniz hep yorum belkide eski alfa 159'u ben dillendirmeden önce haberiniz yoktu böyle bir geçmişten :)  (Kaldıki alfa'daki benzerlik sadece akraba düzeyindedir, aslolan diğer kardeşleridir.)

Lütfen bana şu şu videoyu izleyin demeyin neredeyse hayatımız onlarla geçti ve bu bilgileri aktarıyorum size.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

159 ve saab platformu ve opelinki aynı platform olduğunu 2006 dan beri biliyorum bende bunu burda daha önce yazdım saab kullandım 159 sa tr ti paketli olarak dizel tek sahibiydim halk dilinde bende size anlatıyorum şu video meselesi değil segmentinin yoltutuşta iyi arabasıdır ben o araçları 6 sene önce kullandım haberim olmasının çok ötesi yani halk dilinde birkaç resim atabilirim gerek yok sanırım

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 dakika önce, Tayfun ozden said:

159 ve saab platformu ve opelinki aynı platform olduğunu 2006 dan beri biliyorum bende bunu burda daha önce yazdım saab kullandım 159 sa tr ti paketli olarak dizel tek sahibiydim halk dilinde bende size anlatıyorum şu video meselesi değil segmentinin yoltutuşta iyi arabasıdır ben o araçları 6 sene önce kullandım haberim olmasının çok ötesi yani halk dilinde birkaç resim atabilirim gerek yok sanırım

 

Aynı değil ki. O kadar şey yazıyorum hep istediğiniz yerlere çekip inanmıyorsun havasına getirip ispat ederim diyorsunuz.

Size inanmıyorum demedim, size 159 kötü yol tutuyor da demedim.

'Alfa'daki benzerlik sadece akraba düzeyindedir, aslolan diğer kardeşleridir.' Yani diğer yazdığım arabalar ile karşılaştırmanız mantıklı. 

Bknz: GM Epsilon platform

 

Bir de madem benim 159 sözümü o kadar tuttunuz diğer sözleriminde boş olmadığını biraz olsun düşünmenizi tavsiye eder 3-4 yıl sonra görüşürüz :)  Eğer dediğim şeyler değişmezse, başarısız olacağız. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

159 platformu nun gm değilmi benmi yanlış biliyorum diğer örneklerinizde platformdan başka ne var ortak 1.9 luk motorun da aynı olduğunu biliyorum ben sunum aceleciliğini seçim şovunu daha önce burda eleştirdim ama bu işin bukadar hesapsızca yapılabileceğini düşünmek başka birşey hepimiz halk sayılırız halk dilinde yazdım biraz amacını aşan bir söz 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 dakika önce, Tayfun ozden said:

159 platformu nun gm değilmi benmi yanlış biliyorum diğer örneklerinizde platformdan başka ne var ortak 1.9 luk motorun da aynı olduğunu biliyorum ben sunum aceleciliğini seçim şovunu daha önce burda eleştirdim ama bu işin bukadar hesapsızca yapılabileceğini düşünmek başka birşey hepimiz halk sayılırız halk dilinde yazdım biraz amacını aşan bir söz 

 

Aynı değil dediğim gibi. Hatta Türkiye bu karoserin HB versiyonunun haklarını satın aldı.

 

Halk dilini, basitleştirilmiş anlatım olarak düşünebilirsiniz, küçümsemek gibi bir özelliği yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Murat kardeşim köprüyü birliktegeçelim iha lar kirpiler tank gemiler helikopter şimdide biliyorsunuz tamamen yerli 230 metre uzunluğunda savaş gemisi dahi yerli imkanlarla yapılıyor hangi birini geçelim benim söylediğim bunlar yapılabildiyse oto yapılabilir ki oto yapmak hükümetlerin asli işi değil ancak başka talip yok biraz sabır yoksa sapla samanı karıştırmıyoruz bunlar benim için referans siz öyle düşünmeyebilirsiniz 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.