Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 TDCİ Enjektör Sorunu


Arda Başmak

Soru

Merhabalar,

Arkadaşlar aracımız 60 bin bakımı yaptırır yaptırmaz sabahında beyaz duman atması bir süre sonra mavi gibi siyah gibi duman atıp düzensiz takırtılı çalışmaya başladı 4-5 dk rolantide o şekilde durduktan sonra normale dönüyordu. O sabah afyona gitmek zorundaydık zorlamadan normal bir şekilde korkarak gittik )yakıttan olduğunu düşündük normale döndüğü için). Afyonda servise götürdüğümüzde cihazla baktıklarında 4 enjektör de hata vermiş durumdaydı yeni yazılımla düzelir dediler ertesi sabah gidip bıraktık. akşam üstü aradığımda yazılımın atıldığı test edildiği ve herhangi bir sorun olmadığını ama sabahları yaptığı beyaz dumanı yapıp yapmadığını merak ettiklerini söylediler. Bizde tamam diyerek iki gün sonra öğlen gittiğimizde aracın aynı hatayı yine yaptığını söylediler bu seferde eskişehire dönmek zorundaydık ve aracı aldık ama aldığımızda bırakırken ki tüketim ortalamamız 5.5 lt idi aldığımda 10.6 olarak gösteriyordu ve aracın sesi tamamen değişmişti belli devirlerde sürekli taıkırtı yapıyordu demek istediğim servisi kötülemek değil yanlış anlaşılmasın gayet ilgililerdi bu arada. Eskişehirde sanayide özel ford servislerini dolaştım bazısı yaparız bazısı zor test ettircez enjektörleri teste yollucaz vs ama hallolur diyor servis ise resmen para koparmaya çalıştığını açık açık olmasada söyledi sizce hangi yolu izlemeliyiz ve aracı kullanmalı mıyız? teşekkürler 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 1

şöyle bir tecrübem var kendi aracımla alakalı (1.6 tdci 115 hp manuel 6 ileri )bende duman vs yoktu ama aracımın gürültülü çalıştığını hissediyordum(pancar motoru gibi) ve çekişte düşüklük yakıt tüketimi artması gaz tepkilerine yavaş reaksiyon verme idi benim şikayetim aracım  80000 km civarlarında servis bakımlı yakıtı her zaman opetten alırım bunun dışında hiç bir istasyondan almam çoğu zaman aldığım  pompa bile aynıdır çeyrek deponun altına düşürmem hiç yakıt deposunu.

Serviste sonuçlandıramadım isteklerimi ve bir arayış içine girdim ankara da otosan ve servisinde çalışmış olduğu a firmasını buldum web sitesini inceledim ve kalkıp gittim ilk önce test için aracı bir bilgisayara bağladılar onda bişey çıkmadı asıl bilgisayar geldi ona bağladılar aracımı ve enjektörlerde bir anormallik olduğunu söylediler sökülmesi gerekiyor  enjektörün durumuna göre karar vereceğiz dediler masraf 350 -800 tl arası olabilir dediler ok tamam sökün dedim.

Enjektörler söküldü kurum bağlamış bildiğimiz malesef ülkemizde satılan mazot kalitesinden dolayı olabiliyormuş .Benim aracımda 2-4 numaralı  enjektörler %30 kapasite ile çalışıyormuş 1. ve 3. enjektör %50 kapasite ile çalışıyormuş Performans düşüklüğü bundan kaynaklı imiş. Uzun sözün kısası Uzun lafın kısası uygulanan işlemler sırasıyla şöyle 

1- enjektörleri sökme ve numaralandırma sökülüş sırasına göre 

2- tel fırçaya tuttular uçları hariç 

3- bildiğimiz sabunlu suyla yıkayıp temizlediler 

4-tazyikli hava tuttular kurutmak için 

5- bir makinaya bağladılar bütün iş bu evrede gerçekleşiyor 2-2.5 saat kaldı makinada ilk taktıkları veriler kayıt edildi burada aldıkları veriler 

a) rolantide çalışırken çalışma kapasitesi ve basınç durumu(pilot)

b)aragazlama çalışırken çalışma kapsitesi ve basınç durumu (mid load)

c)dip gazda çalışırken çalışma kapasitesi ve basınç durumu (full load)

6- bu aldıkları verilerde enjektörün arkasından ayar yapmak için açtılar tekrar bağladılar makinaya 

7- 45 dakikada öyle kaldı makinada 

8-makinadan çıkarıp tekrar verdikleri numaraya göre araca taktılar enjektörleri 

sonuç olarak 

aracımdaki motor sesi seviyesi ciddi anlamda azaldı ve sarsıntı geçti 

artık yakıt tüketimim daha azaldı 

performans ve ara hızlanmalar daha iyi bir seviyeye geldi 

bu iş bize 500 tl mal oldu. Bu konu ile ilgili olarak en kısa zamanda test tablolarını enjektörlerin sökülüp temizlenişini vs ilgili resimleri bilgilendirme açısından konuya vaktim olduğu zaman yükleyeceğim .kolay gelsin 

bu arada yetkili bir yerde yapılmasında fayda var garantili yapıyorlar bu işlemi ....

ben ankarada Şaşmazda Uzman dizelde yaptırdım. Firma zaten yetkili servis ve otosan anlaşmalı fakat firma ismi sorun oluyorsa sayın yönetici silebilir firma ismini orada oğuz bey var usta başı yardımcı olacaktır .

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçmiş olsun ...

Enjektörler ile alakalı olarak (içinize sinmesi adına) Bosch veya Deplhi servislerine uğrayabilirsiniz. Enjektörünüzün CR (Common Rail) tezgahına bağlanması ve kontrol edilmesi gerektiği kanısındayım.  Y.Serviste yapılan iş Ford'un tavsiye ettiği kod / yazılım güncellemesidir. Ancak görünen o ki yazılım upgrade'si yetmemiş, temizlik ve kalibrasyon (belki de revizyon gerek) AVM2 veya muadil tezgahı olan bir Deplhi servisi size yardımcı olur.

Canınızı sıkmayın, eminim sorununuzu sizi maddi anlamda fazla üzmeden hallederler. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sorduğum herkez kontrol ettirmelisiniz diyor o konuda katılıyorum ama eskişehirde bunu aracı götürüp test yapabilceğimiz bir yer var mı bilmiyorum Bosch veya Delphi servisi. Bayramdan sonra eskişehirdeki özel servise bırakmayı düşünüyoruz gayet ilgiliydiler umarım dediğiniz gibi maddi anlamda fazla üzmez ama aracı kullanırken o sesi cıkarması ayrı bi üzüyor sanki hastaymış gibime geliyor araç gaza dokunarak gidiyorum hatta lazım olmadıkça kullanmıyoruz cevabınız için teşekkürler :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eskişehir Otokoç'a da götürebilirsiniz ... en kötü ihtimal ile enjektörleri söker ve anlaşmalı oldukları Delphi servisine onlar gönderir, ya da onlar ile konuşup bu tür işleri yaptırdıkları servisin iletişim bilgilerini alabilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yarın götürcem hocam teşekkürler ilginiz için birde sorum bu neden olmuş olabilir acaba zorlamadan vs falan mı şans mı yoksa 

Yakıt 50ppm altı olsa da kimi zaman mazot içinde mekanik kirlilik (mesela kül) veya depo / boru hattı pası olabiliyor. Enjektör sökümü / temizliği / kalibresi ile (daha önce bahsettiğim gibi tezgah'a takarak) sorununuz hallolacaktır diye düşünüyorum.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yakıt 50ppm altı olsa da kimi zaman mazot içinde mekanik kirlilik (mesela kül) veya depo / boru hattı pası olabiliyor. Enjektör sökümü / temizliği / kalibresi ile (daha önce bahsettiğim gibi tezgah'a takarak) sorununuz hallolacaktır diye düşünüyorum.  

Haklısınız araştırınca büyük birşey olmadığını hatta dediğiniz olay dışında birşey olmadığını düşünmeye başladık umarım hallolur :)

şöyle bir tecrübem var kendi aracımla alakalı (1.6 tdci 115 hp manuel 6 ileri )bende duman vs yoktu ama aracımın gürültülü çalıştığını hissediyordum(pancar motoru gibi) ve çekişte düşüklük yakıt tüketimi artması gaz tepkilerine yavaş reaksiyon verme idi benim şikayetim aracım  80000 km civarlarında servis bakımlı yakıtı her zaman opetten alırım bunun dışında hiç bir istasyondan almam çoğu zaman aldığım  pompa bile aynıdır çeyrek deponun altına düşürmem hiç yakıt deposunu.

Serviste sonuçlandıramadım isteklerimi ve bir arayış içine girdim ankara da otosan ve servisinde çalışmış olduğu a firmasını buldum web sitesini inceledim ve kalkıp gittim ilk önce test için aracı bir bilgisayara bağladılar onda bişey çıkmadı asıl bilgisayar geldi ona bağladılar aracımı ve enjektörlerde bir anormallik olduğunu söylediler sökülmesi gerekiyor  enjektörün durumuna göre karar vereceğiz dediler masraf 350 -800 tl arası olabilir dediler ok tamam sökün dedim.

Enjektörler söküldü kurum bağlamış bildiğimiz malesef ülkemizde satılan mazot kalitesinden dolayı olabiliyormuş .Benim aracımda 2-4 numaralı  enjektörler %30 kapasite ile çalışıyormuş 1. ve 3. enjektör %50 kapasite ile çalışıyormuş Performans düşüklüğü bundan kaynaklı imiş. Uzun sözün kısası Uzun lafın kısası uygulanan işlemler sırasıyla şöyle 

1- enjektörleri sökme ve numaralandırma sökülüş sırasına göre 

2- tel fırçaya tuttular uçları hariç 

3- bildiğimiz sabunlu suyla yıkayıp temizlediler 

4-tazyikli hava tuttular kurutmak için 

5- bir makinaya bağladılar bütün iş bu evrede gerçekleşiyor 2-2.5 saat kaldı makinada ilk taktıkları veriler kayıt edildi burada aldıkları veriler 

a) rolantide çalışırken çalışma kapasitesi ve basınç durumu(pilot)

b)aragazlama çalışırken çalışma kapsitesi ve basınç durumu (mid load)

c)dip gazda çalışırken çalışma kapasitesi ve basınç durumu (full load)

6- bu aldıkları verilerde enjektörün arkasından ayar yapmak için açtılar tekrar bağladılar makinaya 

7- 45 dakikada öyle kaldı makinada 

8-makinadan çıkarıp tekrar verdikleri numaraya göre araca taktılar enjektörleri 

sonuç olarak 

aracımdaki motor sesi seviyesi ciddi anlamda azaldı ve sarsıntı geçti 

artık yakıt tüketimim daha azaldı 

performans ve ara hızlanmalar daha iyi bir seviyeye geldi 

bu iş bize 500 tl mal oldu. Bu konu ile ilgili olarak en kısa zamanda test tablolarını enjektörlerin sökülüp temizlenişini vs ilgili resimleri bilgilendirme açısından konuya vaktim olduğu zaman yükleyeceğim .kolay gelsin 

bu arada yetkili bir yerde yapılmasında fayda var garantili yapıyorlar bu işlemi ....

ben ankarada Şaşmazda Uzman dizelde yaptırdım. Firma zaten yetkili servis ve otosan anlaşmalı fakat firma ismi sorun oluyorsa sayın yönetici silebilir firma ismini orada oğuz bey var usta başı yardımcı olacaktır .

Yazınız için çok  teşekkür ederim sürekli telefondan girdiğim için nasıl oldu anlamadım yazınızı yeni farkettim ve babamla oturup dikkatli bir şekilde okuduk sizin aracınız adına sevindim.Biz de afyondaki yetkili servis, özel servisler, eskişehir otokoç ve esford(özel servis) gidip soruşturduk; afyondaki yetkili servis(budan) deki ustalar gayet ilgili lerdi yazılım ile düzelebilceğini söylediler bilgisayarlara bağlayıp güncelleme yaptılar 2 gün test ettiklerini söylediler ama herhangi bir düzelme olmadı ancak bilgisayar yardımı ile hatanın enjektörlerde olduğunu bulmuş olduk. Eskişehir'de Otokoça götürdüğümüzde sadece bir ilgili kişi doğru düzgün yardımcı olmaya çalıştı ve her açıklamanın sonunda ücretini söyleyerek -resmen başka yere götürün mesajı vermeye çalışıyordu yada biz öyle anladık- arıza bakım olsun test olsun Afyon'da daha fazlasının ücretsiz yapılmasına rağmen bizim bu şekilde oluyor diyerek geçiştirdiler ve özel servise götürdük bugün enjektörleri kargoyla gönderdiler artık haber beklemek dışında yapabilceğimiz birşey kalmadı.Sanırım şanssızlıktan dolayı geldi umarım enjektörlerde sorun yoktur temizlikle hallolur.İlginize teşekkür ediyorum gelişmeleri sonucu buraya yazıcam ama bayram sonrasını bulucak gibi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

rica ederim bu tür bilgiler kullanıcıların başına gelip yaşanmadan anlaşılmıyor yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Umarım aracınızın sorunsuz bir şekilde arızası giderilip normale döner.

Bu duruma sebep olan nedenler

akaryakıt işi ile uğraşan bir arkadaşım var bu konu ile alakalı olarak kendisine sorularım oldu tavsiye ve sohbet aynen böyle geçti .

çeyrek deponun altına düşürme yakıt seviyesini

opet dışında hiç bir yerden mazot alma opettende alırken şehir merkezlerinden al özellikle sabah saatlerinde yakıt almaya özen göster opetten al derken istasyon denetimi bu kadar sık olan bir firma yok onunla alakalı  opetin mehmetçik vakfı olan istasyonlarından alım yapma kaçak mazotun çoğu yakalanınca rafineri tarafından buralara veriliyor 

sabah saatlerinde al demenin sebebi ne abi 

yer altındaki yakıt tanklarında toprak ısındığından dolayı yakıt tanklarının tavanında su buharı oluşur aynı zamanda ısınan mazotta ve topraktan çıkan herşeyde karanlıkta toprak molekülleri istediği kadar işlemlerden geçsin belli bir süre sonra tekrardan oluşur yakıt depolarında oluşan ısı artışı ile bu toprak molekülleri yukarı çıkmaya başlar yakıt tankının ağzındaki çek valf sistemi çok kuvvetlidir bunun için çok yüksek vakum gücü oluştuğundan dolayı ne var ne yoksa tavandaki oluşan su buharıda dahil aracın deposuna dolar istasyonlar belli aralıklarla bu yakıt tankı temizliği işini yaptırmak zorundadırlar biraz maliyetli bir iş olduğundan dolayı pek yanaşmazlar bu işlere 

sende araştırıp aracının yakıt deposunu temizletebilirsin 

tavsiye edeceğin bir ürün var mı nasıl yapılıyor aracının deposu bu işlemi yaptırırken çeyrek depodan daha az olsun mazot internette videoları mevcut tavsiye edeceğim bir ürün yok araçlar için 

 

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

rica ederim bu tür bilgiler kullanıcıların başına gelip yaşanmadan anlaşılmıyor yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Umarım aracınızın sorunsuz bir şekilde arızası giderilip normale döner.

Bu duruma sebep olan nedenler

akaryakıt işi ile uğraşan bir arkadaşım var bu konu ile alakalı olarak kendisine sorularım oldu tavsiye ve sohbet aynen böyle geçti .

çeyrek deponun altına düşürme yakıt seviyesini

opet dışında hiç bir yerden mazot alma opettende alırken şehir merkezlerinden al özellikle sabah saatlerinde yakıt almaya özen göster opetten al derken istasyon denetimi bu kadar sık olan bir firma yok onunla alakalı  opetin mehmetçik vakfı olan istasyonlarından alım yapma kaçak mazotun çoğu yakalanınca rafineri tarafından buralara veriliyor 

sabah saatlerinde al demenin sebebi ne abi 

yer altındaki yakıt tanklarında toprak ısındığından dolayı yakıt tanklarının tavanında su buharı oluşur aynı zamanda ısınan mazotta ve topraktan çıkan herşeyde karanlıkta toprak molekülleri istediği kadar işlemlerden geçsin belli bir süre sonra tekrardan oluşur yakıt depolarında oluşan ısı artışı ile bu toprak molekülleri yukarı çıkmaya başlar yakıt tankının ağzındaki çek valf sistemi çok kuvvetlidir bunun için çok yüksek vakum gücü oluştuğundan dolayı ne var ne yoksa tavandaki oluşan su buharıda dahil aracın deposuna dolar istasyonlar belli aralıklarla bu yakıt tankı temizliği işini yaptırmak zorundadırlar biraz maliyetli bir iş olduğundan dolayı pek yanaşmazlar bu işlere 

sende araştırıp aracının yakıt deposunu temizletebilirsin 

tavsiye edeceğin bir ürün var mı nasıl yapılıyor aracının deposu bu işlemi yaptırırken çeyrek depodan daha az olsun mazot internette videoları mevcut tavsiye edeceğim bir ürün yok araçlar için 

 

Abicim teşekkür ettim bundan sonra daha da dikkatli olucaz kesinlikle demin forddaki usta aradı yeni enjektör gerekiyormuş cok büyük masraflardan bahsetti yeni konu açıyorum(konu vs hatam varsa düzeltirseniz sevinirim)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Slm.Yakın Zaman'da enjektör problemi yaşayan focusculardan biriside  benim.Her ne kadar mazot aldığım yere vs dikkat etsemde 920tl masrafa yol açtı bu hadise.Ankarada çok ta billinen 88.sanayı sıtesındeki bir dizel pompacı ya götürdüm.Aractaki sorun kalkışlarda benzini araçlardaki avans problemi gibi şakırdaması,özellıkle soğukken 1500-2000 devir bandında gaz yememe ve silkeleme,biraz da çekiş düşüklüğü,kapalı otopark vs gibi mekanlarda egzosdan aşırı derecede kötü kokulu duman çıkmasını fark etmem idi.Arıza tespiti sonucu 3 enjektörde tükenmiş malasef.950 tl masrafı pazarlık vs.ile800 tl Ve 120tl mazot fıltresıne ödeyerek yaptırdım.Sonuç :Focus doping almış gibi oldu,gidiyormuş yolda ?Çekış arttı,ara hızlanma gayet iyi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
03.10.2015 - 21:02 tarihinde, Alper Alp. yazdı:

Slm.Yakın Zaman'da enjektör problemi yaşayan focusculardan biriside  benim.Her ne kadar mazot aldığım yere vs dikkat etsemde 920tl masrafa yol açtı bu hadise.Ankarada çok ta billinen 88.sanayı sıtesındeki bir dizel pompacı ya götürdüm.Aractaki sorun kalkışlarda benzini araçlardaki avans problemi gibi şakırdaması,özellıkle soğukken 1500-2000 devir bandında gaz yememe ve silkeleme,biraz da çekiş düşüklüğü,kapalı otopark vs gibi mekanlarda egzosdan aşırı derecede kötü kokulu duman çıkmasını fark etmem idi.Arıza tespiti sonucu 3 enjektörde tükenmiş malasef.950 tl masrafı pazarlık vs.ile800 tl Ve 120tl mazot fıltresıne ödeyerek yaptırdım.Sonuç :Focus doping almış gibi oldu,gidiyormuş yolda ?Çekış arttı,ara hızlanma gayet iyi 

Merhaba,

 

Bu bahsettiğiniz fiyat tamir fiyatı mı? Bana gittiğim yer bunların tamiri yok değişecek dedi , 4 lü sıfır setine 2800 TL istedi :blink:

Emre ÖZTÜRK tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Merhaba,  

Bu bahsettiğiniz fiyat tamir fiyatı mı? Bana gittiğim yer bunların tamiri yok değişecek dedi , 4 lü sıfır setine 2800 TL istedi :blink:

 

Yukarıdaki okuduğunuz gönderi sizi yanıltmasın emre bey gönderi tarihi 2015 [emoji4]

Bu malzemeler direk yurt dışından geliyor dolar ve Euro kuru üzerinden 2016-2017 yıllarındaki döviz kurundaki artışı göz önüne alırsanız daha iyi değerlendirme şansınız olur.

Ayrıca enjektörleri tamir etmeleri için pompacılar kendileri karar veriyor tamir edilecek enjektör var tamiri yapılamayan enjektör değişim gerektiriyor maalesef ...

Bu piezo yakıt sistemini tamir edebilecek cihazlar her pompacıda maalesef Yok ...

Cihazların bedelleri çok yüksek olduğu için Türkiye'de bildiğim kadarı ile 5 pompacıda var bu enjektörlerin ultrasonik temizliğinin yapılıp ayarlarının yapıldığı makina ...

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Serkan Karakoca yazdı:


Yukarıdaki okuduğunuz gönderi sizi yanıl asın emre bey gönderi tarihi 2015 :)
Bu malzemeler direk yurt dışından geliyor dolar ve Euro kuru üzerinden 2016-2017 yıllarındaki döviz kurundaki artışı göz önüne alırsanız daha iyi değerlendirme şansınız olur.

Hımmm. O şekilde düşünmedim. Teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
22.09.2015 - 09:57 tarihinde, Serkan Karakoca yazdı:

şöyle bir tecrübem var kendi aracımla alakalı (1.6 tdci 115 hp manuel 6 ileri )bende duman vs yoktu ama aracımın gürültülü çalıştığını hissediyordum(pancar motoru gibi) ve çekişte düşüklük yakıt tüketimi artması gaz tepkilerine yavaş reaksiyon verme idi benim şikayetim aracım  80000 km civarlarında servis bakımlı yakıtı her zaman opetten alırım bunun dışında hiç bir istasyondan almam çoğu zaman aldığım  pompa bile aynıdır çeyrek deponun altına düşürmem hiç yakıt deposunu.

Serviste sonuçlandıramadım isteklerimi ve bir arayış içine girdim ankara da otosan ve servisinde çalışmış olduğu a firmasını buldum web sitesini inceledim ve kalkıp gittim ilk önce test için aracı bir bilgisayara bağladılar onda bişey çıkmadı asıl bilgisayar geldi ona bağladılar aracımı ve enjektörlerde bir anormallik olduğunu söylediler sökülmesi gerekiyor  enjektörün durumuna göre karar vereceğiz dediler masraf 350 -800 tl arası olabilir dediler ok tamam sökün dedim.

Enjektörler söküldü kurum bağlamış bildiğimiz malesef ülkemizde satılan mazot kalitesinden dolayı olabiliyormuş .Benim aracımda 2-4 numaralı  enjektörler %30 kapasite ile çalışıyormuş 1. ve 3. enjektör %50 kapasite ile çalışıyormuş Performans düşüklüğü bundan kaynaklı imiş. Uzun sözün kısası Uzun lafın kısası uygulanan işlemler sırasıyla şöyle 

1- enjektörleri sökme ve numaralandırma sökülüş sırasına göre 

2- tel fırçaya tuttular uçları hariç 

3- bildiğimiz sabunlu suyla yıkayıp temizlediler 

4-tazyikli hava tuttular kurutmak için 

5- bir makinaya bağladılar bütün iş bu evrede gerçekleşiyor 2-2.5 saat kaldı makinada ilk taktıkları veriler kayıt edildi burada aldıkları veriler 

a) rolantide çalışırken çalışma kapasitesi ve basınç durumu(pilot)

b)aragazlama çalışırken çalışma kapsitesi ve basınç durumu (mid load)

c)dip gazda çalışırken çalışma kapasitesi ve basınç durumu (full load)

6- bu aldıkları verilerde enjektörün arkasından ayar yapmak için açtılar tekrar bağladılar makinaya 

7- 45 dakikada öyle kaldı makinada 

8-makinadan çıkarıp tekrar verdikleri numaraya göre araca taktılar enjektörleri 

sonuç olarak 

aracımdaki motor sesi seviyesi ciddi anlamda azaldı ve sarsıntı geçti 

artık yakıt tüketimim daha azaldı 

performans ve ara hızlanmalar daha iyi bir seviyeye geldi 

bu iş bize 500 tl mal oldu. Bu konu ile ilgili olarak en kısa zamanda test tablolarını enjektörlerin sökülüp temizlenişini vs ilgili resimleri bilgilendirme açısından konuya vaktim olduğu zaman yükleyeceğim .kolay gelsin 

bu arada yetkili bir yerde yapılmasında fayda var garantili yapıyorlar bu işlemi ....

ben ankarada Şaşmazda Uzman dizelde yaptırdım. Firma zaten yetkili servis ve otosan anlaşmalı fakat firma ismi sorun oluyorsa sayın yönetici silebilir firma ismini orada oğuz bey var usta başı yardımcı olacaktır .

Serkan hocam konunun üstünden baya zaman geçmiş yazıyorum ama sizin bu enjektör masraflarının opet karşıladı mı ??

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.