Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

P Konumuna Alirken Sert Geçiş Ve Rahatsiz Eden Ses


Erkan Baldemir

Soru

Herkese Selam Arkadaşlar  ...

    Ocak ayında teslim aldığım Style paket otomatik aracımı park konumuna almak istediğimde her seferinde olmasada ara ara sert bir geçiş ve tok bir metal sesi duyuyorum (frene ve mandala itinayla basmama ve ayrıca tavsiyeler üzerine önce N konumuna alıp sonra el frenini çekip tekrar frene basarak yapmama rağmen )

 

 

   daha öncede sizlerle paylaştığım sıkıntıma bir türlü çözüm bulamadım Toplam da 4 defa Servise gittim 2 sinde bunda bir problem yok denilip gönderildim 3. sünde ustanın biri farketti en son gittiğimdede ... otosanı arayarak gittim... bilgisayara bağladıklarını sorunun olmadığını vites kutusunun altı açılarak oraya yağlama yapılarak rahatlatıldığını söylediler ...

 

 Sizden böyle bir problem yaşayan ve çözüme ulaşan varmı yada artık Çorum da servise götürmek istemediğim için Ankarada konusunda deneyimli Powershift eğitimi almış iyi bir usta yada Servis varmı .....

 

 Teşekkürler ...

Erkan Baldemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Kırıkkale de yaşıyorum. Sırasıyla tum servisleri dolaştım hiçbiri sorunu tespit edemedi. En son Otokoç a gittim baş teknisyen araca bindi test e çıktık hemen sorunu farketti kavrama değişecek dedi garantiden değişti.

Alpaslan bey ben bunu şu amaçla sordum bende cvt dizel c-max var ford genel merkezi ve müşteri hizmetleri çok iyi tanır, çok başlarını ağrıttım şu an bulunduğum şehirde şanzıman yağını değiştirmek istediğimde bunu tr de bir tek ankara otkoç ve istanbul eresinler yapabilir dediler resmen çıldırdım. Böyle saçmalık olabilir mi? Demek ki fordda değişen bir şey yok benim cvt "kendine özel" özel enteresan bir şanzıman diye böyle düşünmüştüm demek ki değişen bir şey yok. Servislerin "abi şanzıman yağı ömürlük" felsefesi ve kafası kadar rahat bir kafa istiyorum. Şu an bulunduğum yerde abi değiştiririz diğen servis nasıl dediğimde "şanzımanı indiririz paketleyip ankara otokoça göndeririz değiştirirler" geri getiiririz demişlerdi gerek sosyal medyada gerek şikayet hattında saatlerce konuştuk; "bir daha sizden  otomatik alırsam yine böyle mi olacak" dediğimde "beyfendi bu sadece cvt ye has" dedilerdi demek ki cvt felan hikaye serçe serisinden yetişmiş ustalar nesli ne anlar şanzımandan. Bende yağı değiştirmedim halen duruyor bakalım ne olacak. Bu arada en son istenen fiyat 1.500 tl civarıydı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yukarıdaki durumu bu olay ile bağdaştırıp aynı gibi göstermeniz çok garip açıkcası.. Dışardan bakmaya çalışıyorum yine anlamıyorum insan sürekli aynı noktaya nasıl dönebiliyor :D 

 

Konu dışı başladı yine,sanırım silmek zorunda kalacağız uygun başlık bulamazsam.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yukarıdaki durumu bu olay ile bağdaştırıp aynı gibi göstermeniz çok garip açıkcası.. Dışardan bakmaya çalışıyorum yine anlamıyorum insan sürekli aynı noktaya nasıl dönebiliyor :D

 

Konu dışı başladı yine,sanırım silmek zorunda kalacağız uygun başlık bulamazsam.

Silerseniz sevinirim benim ford konusundaki algılarımı değiştirmeyecektir nitekim onlarca kanıt sunabilirim, çağrı merkezi kayıtları dahil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Silerseniz sevinirim benim ford konusundaki algılarımı değiştirmeyecektir nitekim onlarca kanıt sunabilirim, çağrı merkezi kayıtları dahil.

 

Sezer bey, sorunlarınıza inanmıyorum demedim ben :) Siz elinizde olmayan şeyi de aynı keyefe koyarak istemende de olsa emin olmadan yargılıyorsunuz, hoş mu?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Erkan hocam powershift sorunu için direkt olarak servis baş teknisyeni ilgileniyor . Ayrıca garanti kapsamında yapılıyor tüm işlemler

 

teşekkür ederim Alparslan kardeşim ...

Beyler yanlışsam beni düzeltin bu ps de sorun yaşayan arkadaş ankarada yaşadığı için mi ootkoça yönlendirilmiş yoksa yaşadığı yerde kimse işin içinden çıkamamışta fordun şanzıman konusunda en etkili ve profosyonel merkesi ankara otokoça mı yönlendirmişler?

 

Kısaca ps de sorun yaşadığımızda ankara otokoçla mı muhattap olacağız?

 

Yakup beye şunu sormak isterim zamanı varsa cevaplarsa sevinirim; dsg ile ps arasında ciddi anlamda mekanizma vs. olarak en büyük fark nedir. Tıpa tıp aynı mıdır?

 

Sezer kardeşim Ankara ya yönlendirilme falan yok bulunduğum il deki servis sorunumu çözemedi bende sağolsun arkadaşlardan tavsiye aldım ve oraya götüreceğim ...

Yakup gelene kadar ben cevap vereyim.

Tıpatıp aynı amacını aşan bir ifade olur ama prensipte aynı demek doğru olur.

İkisi de özünde çift kavramalı şanzıman sistemi.

 

ciftkavrama.jpg

 

Şemaya bakarsanız daha kolay anlaşılır, Aslında bir kutu içinde iki vites grubu var, her ikisinin de ayrı kavraması var, vites grupları boş bir mil üzerinde içiçe geçmiş olarak çalışıyor ve biri 1, 3, 5. vites dişlilerini barındırırken, diğeri de 2, 4, 6'yı içeriyor.

Kullanılacak vites grubunun kavraması devreye girerek uygun dişliyi kullanıma sokuyor.

Tork konvertörlü klasik otomatiğe göre avantajları:

1. Daha iyi yakıt ekonomisi

2. Daha verimli çalışma

3. Daha hızlı vites geçişleri

4. Daha sarsıntısız ve sessiz çalışma

DSG Borg Warner lisansı ile VW tarafından imal ediliyor, Powershift ise bir Getrag Ford ortak üretimi.

 

dsg1-full.jpg

Volvo-Powershift-Transmission-1%5B1%5D.j

 

Cem abi Powershift Gear da mecatronic ünitesi vites koluna bağlı olan ünitemi ...

Erkan bey bunu daha önce konuşmuştuk, eğer bize bir daha eskisi gibi kullanmamaya vaad ederseniz açarım mesajınızı sorun değil. 

Dediğim şekilde kullanırsanız tekrar kapanır. Forumun amacı özel mesaj ile soru ve sorun anlatmak değil hak verirseniz eğer.

 

Yakup kardeşim daha önce konuştuğumuzda ben açamıyorum dediğini hatırlıyorum bende ısrar etmemiştim yine etmiyorum ... Sorun yok

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aracımı durduracağımda P konumuna getirip el freni çekerim. fakat tekrar hareket edeceğimde park durumundan D konumuna geçerken bir zorlanma ve sürtünme sesi oluyor. serviste bana duracağınızda önce N konumuna getirin, el frenini çekin sonra P konumuna alın denildi. bu şeklide yapınca sıkıntı geçti. Ne kadar doğru yada etkili bilmiyorum ama işe yaradı.

Ben de faydasini gordum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aracımı durduracağımda P konumuna getirip el freni çekerim. fakat tekrar hareket edeceğimde park durumundan D konumuna geçerken bir zorlanma ve sürtünme sesi oluyor. serviste bana duracağınızda önce N konumuna getirin, el frenini çekin sonra P konumuna alın denildi. bu şeklide yapınca sıkıntı geçti. Ne kadar doğru yada etkili bilmiyorum ama işe yaradı.

 

tekrar D konumuna almadan önce El frenini indirip birde öyle deneyin

 

yorumunuz için teşekkür ederim ...P konumuna alırken bu uygulamayı uzun zamandır yapıyorum fakat söylediğiniz gibi yaptığım halde P konumuna alırken sert bir geçiş ve tok bir metal sesi duyuyorum ANKARA OTOKOÇ tan önümüzdeki hafta için randevu alacağım sonucu burda paylaşırım.. Çok kafama takılan bir problem haline geldi eğer çözemezsem aracımı yıl sonunda satmayı düşünüyorum .....

Erkan Baldemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

tekrar D konumuna almadan önce El frenini indirip birde öyle deneyin

 

yorumunuz için teşekkür ederim ...P konumuna alırken bu uygulamayı uzun zamandır yapıyorum fakat söylediğiniz gibi yaptığım halde P konumuna alırken sert bir geçiş ve tok bir metal sesi duyuyorum ANKARA OTOKOÇ tan önümüzdeki hafta için randevu alacağım sonucu burda paylaşırım.. Çok kafama takılan bir problem haline geldi eğer çözemezsem aracımı yıl sonunda satmayı düşünüyorum .....

 

 

Ankara Otokoç sorunun herhangi bir parçadan kaynaklı olmadığını ama neden olduğunu da 10 günlük test sonucunda anlamadıklarını söylediler ... 

Durum bu arkadaşlar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konuyu hortlatayım :) Havalar soğudukça P konumundan D konumuna alırken bir taklama sesi ve hafif sarsıntı gelmeye başladı. P konumundan R konumuna alırken herhangi bir ses ya da titreme yok. 3. bakım zamanı yaklaştı. Şanzıman yağı özelliğini kaybetmeye başladı desem R konumuna alırken de aynı ses gelmesi lazım. Genelde şehir içi kullanırım. Kurum atsın diye dün yarım saat kadar arabayı yüksek hızlarda devirli kullandım. Sabah P'den D'ye alırken her zamankinden daha fazla sarsıntı ve ses yaptı. Park ederken her zaman önce N konumuna alır sonra el frenini çeker ve öyle P'ye alırım. Aracım 2015 1.5 dizel. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.