Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Su Birikintisinde Çekme Ve 2 Yıllık Bakım


hamit bilgi

Soru

2 ayrı konu açmamak için tek başlıkta topladım doğru mu yaptım bilmiyorum ama. öncelikle aracım asfalt yollarda oluşan küçük su birikintilerine normal hızda girdiğimde direksiyon  birikinti olan yöne doğru aniden kaçıyor. lastiklerim michelin primacy 3  215 / 55 R16 93 V    önler 7 mm civarında arkalarda biraz fazla, basınç 33. normal şartlarda çekme olmadığı için rot balansa sokmadım. sorum şu direksiyon kutusu yeni değişti ondan kaynaklı olabilir mi ?. Diğer konu ise 1 ay sonra arabanın 2 yılı doluyor ancak henüz 16000 km'de  bu araca 30.000 deki bir araçla aynı bakımlar mı yapılacak yoksa değiştirmemem gereken şeyler var mı. karmaşık bi yazı olduysa kusura bakmayın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

2.soru hakkında bir bilgim yok fakat 1.sorudaki durum benim de başıma geldi..ben lastiklerdendir,ıslak zemin tutuşu kötüdür diye düşünmüştüm ama araştırdım good year efficient grip lastikleri emsalleri arasında ıslakta yol tutuşu en iyilerinden hatta en iyisi oldugunu gördüm.Bariz tehlikeli bir kontrol kaybı meydana getiriyor fakat Allah tan yol düzdü virajda falan da değildim yoksa toplamam imkansızdı çünkü bu durumda bile yoldan çıkıyordum az daha

Allahtan öyle bir tehlike atlatmadım ama olma ihtimalinden çekincem. benım bahsettiğim  birikintiler derin olmayanlar ve maksimum hızım 70-80

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yapmaz mı en iyi müşterilerinden biriyim ay'da bir muhakkak uğrarım ! :) bu arada teşekkür ederim.

teşekkür ederim. bu lastikler de 2-3 yıl daha bitmez çekecez anlaşılan. bakım konusu da biraz haksızlık gibi ya. kilometresi az olana %50 indirim kampanyası olmaz mı :) :)

Yazlik lastiklerinizin taban genisliklerini daraltmayin derim ben.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

biraz daha canımı sıkarsa bu olay sanırım kıyacam lastiklere değiştirecem , o zaman dikkate alırım tşk.ler

205 mi yapmayi planliyorsunuz.

Onlarda da cok ciddi fark olmayacak.

Ben michelin pilot sport cup alacak paraya sahip olsam islaktaki performansini goz onune bile alma cup lari takardim. Yani kuru zemin onemli benim icin.

Ama size tavsiye edebilecegim lastik conto sport contact 5. Ya da cpc 5. Tabi en az 215 taban ile. Michelinden memnun olmadiginiz icin bu lastikleri onerdim. Yoksa michelin prymachy 3 ler cok iyi lastik.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Su birikintilerinde genelde olur çünkü yolla tekerin bağlantısı azalıyor bazen ayrılıyor bile. Bende de oluyor ama bence sıkıntı değil.

En büyük zevklerimden biridir çünkü su birikintilerine dalmak :)

Su birikintilerine çok dikkat etmek lazım gaza basarken denk gelince lastiği boşa çeviriyor bu da demek oluyor ki asfaltla bağlantısını kesiyor. 

Eğlenmek istiyosan boş yolda el freni çek :) Karlı ve geniş zeminde el freni çekili gaza bas sağ sol yap bunlar eğlenceli oluyor :)
Burda geniş bi alan göremedim ben bulursam kar yağınca videosunu çekerim eğlencemin :)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Su birikintilerine çok dikkat etmek lazım gaza basarken denk gelince lastiği boşa çeviriyor bu da demek oluyor ki asfaltla bağlantısını kesiyor.

Eğlenmek istiyosan boş yolda el freni çek :) Karlı ve geniş zeminde el freni çekili gaza bas sağ sol yap bunlar eğlenceli oluyor :)

Burda geniş bi alan göremedim ben bulursam kar yağınca videosunu çekerim eğlencemin :)

Uzun yolda yağmur da hızlı gitmem. Bir kere o cesarette bulundum onda da viraj çıkışında aracın arkasını toplayana kadar öbür tarafa gittim geldim. Benim ki sadece şehir içlerinde max 50 60 km hızlarla birikintilere aracı bırakmak :)

Eskiden el fren çok yapardım pazar yerine gidip çizgi aralarından taşmadan köşeleri dönmeye çalışırdım :D ama adam akıllı bir el fren yapmayalı 1 sene olmuştur. Arabaya ne kadar çok zarar verdiğimi fark ettim. Ama kışın gerçekten çok zevkli bir yağsın mekan hazır bakalım bende video çekerim renklilik olur :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

205 mi yapmayi planliyorsunuz.

Onlarda da cok ciddi fark olmayacak.

Ben michelin pilot sport cup alacak paraya sahip olsam islaktaki performansini goz onune bile alma cup lari takardim. Yani kuru zemin onemli benim icin.

Ama size tavsiye edebilecegim lastik conto sport contact 5. Ya da cpc 5. Tabi en az 215 taban ile. Michelinden memnun olmadiginiz icin bu lastikleri onerdim. Yoksa michelin prymachy 3 ler cok iyi las

205 değil 215 orjinal ne ise o kapsamlı bi araştırma yapmalıyım sanırım

Uzun yolda yağmur da hızlı gitmem. Bir kere o cesarette bulundum onda da viraj çıkışında aracın arkasını toplayana kadar öbür tarafa gittim geldim. Benim ki sadece şehir içlerinde max 50 60 km hızlarla birikintilere aracı bırakmak :)

Eskiden el fren çok yapardım pazar yerine gidip çizgi aralarından taşmadan köşeleri dönmeye çalışırdım :D ama adam akıllı bir el fren yapmayalı 1 sene olmuştur. Arabaya ne kadar çok zarar verdiğimi fark ettim. Ama kışın gerçekten çok zevkli bir yağsın mekan hazır bakalım bende video çekerim renklilik olur :)

bir kaç ay öncesine kadar bende kar buz yağmur pataküte dalardım giderdim umursamazdım. ancak işin içine çoluk çocuk girince ister istemez güvenlik ön plana çıkıyor. yol bilgisayarında ortalama hızım 26 km :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bir kaç ay öncesine kadar bende kar buz yağmur pataküte dalardım giderdim umursamazdım. ancak işin içine çoluk çocuk girince ister istemez güvenlik ön plana çıkıyor. yol bilgisayarında ortalama hızım 26 km :)

Genelde herkese öyle oluyor benim daha nerden baksan bir 6 7 yılım var abi ama su birikintisine giriyorum diye tehlikeli kullanıyorum sanılmasın :) yaşıtlarıma göre sakinimdir :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu konu farklı birşey, suda yol tutuş biraz ayrı birikintide suyu aniden terk ettirmesi ayrı. Hem lastiklerin iyi kondisyonda olması lazım markaları karşılaştırırken.Bu durumlarda en iyi yöntem yağmur veya 4 mevsim lastiği (yaz'dansa) alıp yavaşlamak.. 

evet aslında su birikintisinden kastım film halinde yol üzerinde akan su...zaten su birikintilerine hızlı girmenın mantıgı yok,hiçbir şey olmasa birikintinin içinde ne oldugunu bılmıyoruz çukur mu taş mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben bu konuyu atlamışım geç de olsa katılayım.

Su birikintisi iki türlü etki eder:

1. Su kütlesi önce lastiğe çarparak onu frenler, yani arabanın suya gişren tekerleği tek taraflı fren yapmış gibi olur ve araç o tarafa doğru döner

2. İkinci aşamada lastik su kütlesinin üstüne çıkar, yanai lastikle asfalt arasındaki bağlantı kesilir ve o lastik artık başına buyruk kaymaya başlar, bu aşamada karşı taraf göreceli iyi tutunuyorsa direksiyonu sabit tutmak yeter, o da kızaklamaya başlarsa size yön verecek olan kaderdir...

Ümit'in de aktardığı gibi ilkinde lastik taban genişliği arttıkça frenleme etkisi artar, ikincisinde ise lastikteki su tahliye kanallarının etkinliği önem taşır, bunu da Yakup yazmış.

Çözüm?

Sudan uzak kalmak, kalınamıyorsa 205 tabanlı kış lastiğine geçmek. Rize çok soğuk olmayabilir ama kaba diş yapısı ile kış lastikleri suda kızaklamaya karşı çok daha korumalıdır.

En tehlikeli kızaklama ise kamyon trafiğinin aşındırdığı yollarda lastik izlerinin açtığı kanallara dolan suda kaymaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.