Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 2.5 Spor Yay Focus 3 E Olur Mu?


Kerim Kamanoğlu

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

evet aksini idaa etmedim mk2.5 ten bahsediyorum çağlar

özür dilerim bilginizi saptırdım !!!

yarın ikisininde resmini çekip forumda paylaşacağım artık kapak resmimi olur başka bişeymi bilmem

İlkokulda yapıyordu benim yaşıtlarım kapağı. Bu yaşlarımda ise bilgi paylaşımı,yanlış bilgiyi düzeltme gibi terimler kullanıyoruz( arkadaş çevremde ve yaşıtlarım arasında) . Yanlış bilgiyi düzeltme ise resimle değil,teknik veriler ile olur. Dış görünüşünün aynı olması, bağlantı noktalarının aynı olması aynı olduğunu nitelemez. Üretici ; F2,5 süspansiyonunu F3 içinde kullanılabilir uyumlu modeller için veriyorsa ve f2,5 ile f3 e Fabrikada aynıları takılıyorsa o zaman Yanlış Bilgi Paylaşımı yaptığımı anlayıp, kusura bakmayın derim... Sizin deyiminizle kapak yapmış olursunuz :) Dediğim gibi uyumlu olması aynı olduğu anlamına gelmiyor. Fabrikada da aynısının takılması lazım aynıdır demek için.Ki burda parça kodu devreye girer.Aynı hiçbir parçaya aynı kod basılmaz.Çünkü ayrı maliyettir her basılan farklı kod. Teknik özellikleri birebir aynı olan parçalar zaten aynı parça numarasını taşırlar.

Mesela bir otomotiv markasının üst düzey yetkilisi, bakımlarda dışardan getirdiğim ufi marka mazot filtresini takmam halinde aracın garantiden çıkabileceğini söylemişti. Ufi'nin sitesinde benim aracımın modeline uyumlu yazdığı ve ebat ,soketler gibi fiziksel özellikleri aynı olmasına rağmen yinede kabul etmedi. Uyumlu yazması, benim orjinal malım ile aynı teknik özelliklere sahip olduğunu nitelemez dedi. Ki orjinal malı, Ufi üretiliyor. Fakat üreticiler markaların isteklerine özel imalat yapabiliyor ve dışarıya yani yan sanayiye ucuza mal olması için daha düşük maliyete inerek kaliteyi düşüreliyorlar.Bosch bile bazı filtrelerinde ekonomik ve kaliteli gibi ayrı kalitede filtreler yapıp, kullanıcıya birkaç seçenek sunuyorlar. Ki otomotiv sanayisi içinde önemli bir yeri olan, Vw,Ford,Renault(Nissan-Dacia),General Motors,Bmw gibi önemli markalara parça üreten(orjinal) fabrikada staj yaptım. Parça numarası farklı ise ürün farklı oluyor. Sadece ürün tipine bağlı olarak parça numarası değişiyordu Ford ürünlerinde. Ve hangi tipin hangi araçlarda kullanıldığını, araçtaki yerini çalışanlara tanıtıyorlardı ekranlarda.5-6 tip ürün üretiliyordu ve tiplere göre farklı parça numarası işleniyordu. Bu yıl parça kodunu değişiyoruz ama ürün aynı gibi bir olay yokmuş. Bende merakım üstüne öğrendim bunları. En çok merak ettiğim şey parça numarası farklı olup,birebir aynı ürün olup olmadığıydı. Yıllardırda böyle imiş. Çizimini, sargı sayısını, istenilen direnci, plastik cinsini,üstüne işlenen logo ve parça numarasını bile Ford veriyormuş. Fabrika sadece tarihini değiştiriyordu üretime göre. Hatta ürünleri Ford'un parça numarasına göre konuşuyorlardı. 4-5 senedir devamlı üretimi olan tekbir ürün vardı. Diğerleri değişmiş. İçindeki sarım sayısı farklı fakat dıştan montaj yerleri birebir aynı soketleri birebir aynı ürün vardı. Sadece sonundaki iki harf değişiyordu o üründe. Birisi 1.6 dizelde diğeri 2.0 dizelde kullanılıyormuş. Dış plastiği birinde beyaz birinde siyah olan sarımı,montaj yuvası gibi teknik özellikleri birebir aynı ürün vardı. Parça numaraları birebir aynıydı. Ford öyle istiyormuş özellikle her nedense. Ama üstüne işlenen parça numarası birebir aynıydı 3'lü kod sisteminde. Birinde FoMoCo işleniyordu diğerinde Ford logosu.

SAYGILARIMLA...

Çağlar Kasımoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

kim diyomuş olmaz diye :) aynı yay aynı bilya aynı takozu kullanmışlar f3 te de....hatta utanmaslar aynı amörtisörüde kullanacaklarmışta,hade az bi değişklik yapalım taşıyıca oturma mesafesini biraz uzun tutalım demişler...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

kim diyomuş olmaz diye :) aynı yay aynı bilya aynı takozu kullanmışlar f3 te de....hatta utanmaslar aynı amörtisörüde kullanacaklarmışta,hade az bi değişklik yapalım taşıyıca oturma mesafesini biraz uzun tutalım demişler...

 

Dıştan bakılınca aynı takoz gibi görüyorsunuz fakat işlevler farklı. Arkadaşın f3 üne Otosan sayımda olduğu için satış yapmadığı zamanda motor kulağı alamadık yetkili servisten. Bizde f2 için birebir aynı şekli olan takozu aldık ve taktık.Parça numaraları farklı olan bu takozlar görünüş olarak birebir aynı olsa bile işlevsel olarakta farklı çıktı. Gaza yüklenince kabinin içine verdiği homurtu orijinal takozlu bir F3'ten daha fazla. Parçaladığı takozda bende duruyor depoda. Eee ne oldu hani şekli aynı idi ? Şaseye tutturduğumuz cıvata delikleri bile aynı çapta aynı ebatta fakat işlevsel olarak farklı..

 

Şanzıman takozu görünüş itibari ilede farklı zaten. Parçacıya gidin f3 şanzıman takozu istediğinizde çoğu size f2 takozu verecektir uyuyor diye. Fakat şekil olarakta farklılıklar var işlev olarakta. Ama montajı yapılıyor,yolda kaldığında takılır gidilir o takozla bir şey olmaz ama aynı mı değil ! Uyan herşey orjinali değildir yani... 

Bu 215/50r16 tabanlı orijinal jant lastiği 205 taksanda olur 225 taksanda olur gibisine benziyor. Ama o aracın göstergesi 215/50r16' ne göre ayarlanmış.

Traverse bağlanan şanzıman tork takozu zaten f2 lere göre şekil itibari ilede farklı ama onunda delikleri aynı. Orayada f2 den çıkan bir takoz takabilirsiniz.

 

Bilya işine hiç girmeyeyim. Benimki şu anda bozuk. Ses yapıyor arka sol taraf. Servis ne diyecek belli değil salı günü belirli olacak. Fiyatını araştırdım iyi para ediyor o bilya :) F2 ilede farklı parça numarası çıktı. Farklı bir bilya kullanılıyor yani. Şekil itibari ile aynı olabilir fakat işlevsellik olarak farklı olduğuna eminim...

 

Volvo c30/ns40/v50 araçları mekanik olarak Focuslar ile aynı. Fakat Volvo parça listesinde bu araçlar için 3 tip süspansiyon var. Konfor,dinamik ve spor. Dıştan bakınca aynı birebir Focus f2. Aynı üretici üretmiş. Biz Türk milleti olarak bozulan Volvo süspansiyonunu Ford Parçacısına gidip f2 süspansiyon olarak alıp takıyoruz çoğunlukla. Fakat Volvo kendi içinde bile 3'e ayırmış. Sen neye güvenerek focus'u takıyorsun ? eee şekli aynı boyu aynı aracın kuleleri aynı. Olmaz. Olur ama olmaz işte :)

 

Oldurmak istedikten sonra Erkan Uludağ abinin arka difizöre taktığı reflektör gibide oldurulur. Biraz traşlarsın küçültürsün yuvaya girer. Ama orijinal mi? Hayır.

 

Connectlerde iki tip bilya oluyor. Abs li ve abs siz araçlar için.Şekli şemali aynı fakat hem parça numarası farklı hemde yeteneği. Tahmin edin hangisi daha kaliteli :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Çağlar Kasımoğlu,  İkinci alıntıladığınızda kinaye var sanki :)

Diğer yararlı bilgiler için teşekkürler.

Eklenmesi gereken tek yer sadece parça kodu değil de parça kodunun parçanın türünü belirten kısmının farklı olması uyumluluğu gösteriyor. Focus'un arka stoplarda bile yanlış hatırlamıyorsam 5-6 farklı türü var. Hayır led'liler ile olan fark değil de revizyona girdikçe güncellenen sanırsam sondaki harflerden bahsediyorum :)

 

Üreten markanın aynı olmasının bir şey ifade etmediğini Foxconn'un Apple'ın üretimini yapmasından anlayabiliriz :)

 

Emir abiye de bir yere kadar katılıyorum, bahsedilen kadar fark var mı bu parça değişiyor yoksa tamamen ticari bir oyun mu bilemiyoruz. Ancak bilemediğimiz ve aracın sınırlarına zaman zaman gittiğimiz veya kötü bir durumda olumsuz bir fark yaratabileceğini bildiğimiz için riski almaya değer bulmuyorum ben.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dıştan bakılınca aynı takoz gibi görüyorsunuz fakat işlevler farklı. Arkadaşın f3 üne Otosan sayımda olduğu için satış yapmadığı zamanda motor kulağı alamadık yetkili servisten. Bizde f2 için birebir aynı şekli olan takozu aldık ve taktık.Parça numaraları farklı olan bu takozlar görünüş olarak birebir aynı olsa bile işlevsel olarakta farklı çıktı. Gaza yüklenince kabinin içine verdiği homurtu orijinal takozlu bir F3'ten daha fazla. Parçaladığı takozda bende duruyor depoda. Eee ne oldu hani şekli aynı idi ? Şaseye tutturduğumuz cıvata delikleri bile aynı çapta aynı ebatta fakat işlevsel olarak farklı..

 

Şanzıman takozu görünüş itibari ilede farklı zaten. Parçacıya gidin f3 şanzıman takozu istediğinizde çoğu size f2 takozu verecektir uyuyor diye. Fakat şekil olarakta farklılıklar var işlev olarakta. Ama montajı yapılıyor,yolda kaldığında takılır gidilir o takozla bir şey olmaz ama aynı mı değil ! Uyan herşey orjinali değildir yani... 

Bu 215/50r16 tabanlı orijinal jant lastiği 205 taksanda olur 225 taksanda olur gibisine benziyor. Ama o aracın göstergesi 215/50r16' ne göre ayarlanmış.

Traverse bağlanan şanzıman tork takozu zaten f2 lere göre şekil itibari ilede farklı ama onunda delikleri aynı. Orayada f2 den çıkan bir takoz takabilirsiniz.

 

Bilya işine hiç girmeyeyim. Benimki şu anda bozuk. Ses yapıyor arka sol taraf. Servis ne diyecek belli değil salı günü belirli olacak. Fiyatını araştırdım iyi para ediyor o bilya :) F2 ilede farklı parça numarası çıktı. Farklı bir bilya kullanılıyor yani. Şekil itibari ile aynı olabilir fakat işlevsellik olarak farklı olduğuna eminim...

 

Volvo c30/ns40/v50 araçları mekanik olarak Focuslar ile aynı. Fakat Volvo parça listesinde bu araçlar için 3 tip süspansiyon var. Konfor,dinamik ve spor. Dıştan bakınca aynı birebir Focus f2. Aynı üretici üretmiş. Biz Türk milleti olarak bozulan Volvo süspansiyonunu Ford Parçacısına gidip f2 süspansiyon olarak alıp takıyoruz çoğunlukla. Fakat Volvo kendi içinde bile 3'e ayırmış. Sen neye güvenerek focus'u takıyorsun ? eee şekli aynı boyu aynı aracın kuleleri aynı. Olmaz. Olur ama olmaz işte :)

 

Oldurmak istedikten sonra Erkan Uludağ abinin arka difizöre taktığı reflektör gibide oldurulur. Biraz traşlarsın küçültürsün yuvaya girer. Ama orijinal mi? Hayır.

 

Connectlerde iki tip bilya oluyor. Abs li ve abs siz araçlar için.Şekli şemali aynı fakat hem parça numarası farklı hemde yeteneği. Tahmin edin hangisi daha kaliteli :)

 

çağlar bey şu an focus2 aracımda ön düzenden gelen tokurtu ve lakırtılardan kurtulmak adına ,focus 3 amörtisörleri ve yayları bilyaları ve üst takozları takılı,ben size bu kadarını söylüyorum,yol tutuşta herhangibi değişme olmadı,ön takımdaki sesler kesildi,

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

çağlar bey şu an focus2 aracımda ön düzenden gelen tokurtu ve lakırtılardan kurtulmak adına ,focus 3 amörtisörleri ve yayları bilyaları ve üst takozları takılı,ben size bu kadarını söylüyorum,yol tutuşta herhangibi değişme olmadı,ön takımdaki sesler kesildi,

 

F2 ile F2,5 u karıştırmadığınıza emin misiniz ?

 

Focus 3 için amortisör,helezyonlar,amortisör takozu,amortisör bilyaları 2000 lira civarı. Bu kadar ücret ödemediyseniz büyük ihtimalle size f2,5 için satılan revizyonlu parçaları satmışlardır fakat yanlış anlaşılma veya bilerek adam kandırmak için focus3 demişlerdir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

F2 ile F2,5 u karıştırmadığınıza emin misiniz ?

 

Focus 3 için amortisör,helezyonlar,amortisör takozu,amortisör bilyaları 2000 lira civarı. Bu kadar ücret ödemediyseniz büyük ihtimalle size f2,5 için satılan revizyonlu parçaları satmışlardır fakat yanlış anlaşılma veya bilerek adam kandırmak için focus3 demişlerdir.

 

evet eminim,2000 lira verdiğimi kim söyledi,çıkmacılarda benzinli focus 3 komple amrtisör dednizmi amcalar düzgünlerinden 2 adet gönderiyolar 2 ayda garanti veriyolar,400 liraya mal oluyo,sadece tornacıya 20 lira verdim focus 3 ün amörtisörün bağlandığı kısmı biraz uzun tutmuşlar haliyle amörtisörün dayama ketide uzun,10 mm kalınlığında taşıyıcı çapında paslanmaz çelikten dayama yaptırdım,işçilik bana ait kendim söküp taktım,montajladıktan sonra garanti olsun diye ön düzene soktum,gram bozulma olmamış böyle yani,şunu demek istiyorum bazı parçalar birebir aynı,olmaz diye bişey yok, saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sanırım iletileri doğru okumuyoruz. Kimse olmaz demiyor ki olsa bile doğru olmaz.

 

Xenon olayına benzedi.

 

Neyse karşılıklı yazışmalar x,y,z forumlarına benzediği an konuyu kitlerim, bilgilerinize herkes saygı ve sevgisini korusun lütfen.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eklenmesi gereken tek yer sadece parça kodu değil de parça kodunun parçanın türünü belirten kısmının farklı olması uyumluluğu

 

Aynen öyle 12a650 tüm Fordlarda Pcm beynini simgeliyor.Başındaki bv61 gibiler ise hangi araca ait olduğunu. sonraki Lf gibi iki harf ise uyumu gösteriyor. bv61-12a650-lf Siemens marka iken sonu bc ile biten Bosch marka bile olabiliyor. Ama kimisi start stoplu araçlarda kimisi benzinlide kimisi dizelde çıkıyor.

 

evet eminim,2000 lira verdiğimi kim söyledi,çıkmacılarda benzinli focus 3 komple amrtisör dednizmi amcalar düzgünlerinden 2 adet gönderiyolar 2 ayda garanti veriyolar,400 liraya mal oluyo,sadece tornacıya 20 lira verdim focus 3 ün amörtisörün bağlandığı kısmı biraz uzun tutmuşlar haliyle amörtisörün dayama ketide uzun,10 mm kalınlığında taşıyıcı çapında paslanmaz çelikten dayama yaptırdım,işçilik bana ait kendim söküp taktım,montajladıktan sonra garanti olsun diye ön düzene soktum,gram bozulma olmamış böyle yani,şunu demek istiyorum bazı parçalar birebir aynı,olmaz diye bişey yok, saygılar

 

Sıfır servis fiyatlarından bahsettim ben.

Bu arada kendiniz söylüyorsunuz işte taşıyıcıya ek parça yaptırdığınızı ve üst bağlantısının uzun olduğunu. Süspansiyon değişip aracın ROT ayarının bozulmaması çok çok çok büyük bir şans :) Balans bozulmaz yani gramdan kastınız bu ise jant lastikteki balans ise bozulmaması normal. Bu yaptığınız revizyonlara rağmen aynı mı diyorsunuz ? :)


F2 ile F2,5 u karıştırmadığınıza emin misiniz ?

 

F2,5 ile F3 yazacaktım,yanlış olmuş...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

biz anlaşamıcaz galiba sizinle :) ben size hepsimi aynı dedim çağlar bey :) aynı olanlarını bidaha yazayım,yaylar,üst bilya,takozlar,hee istesem o uzatmayıda yaptırmazdım bir daha uğraşmayayım dedim ilerde,taşıyıcı civatasını iyi sıktınmı ömür billah oynamaz o yerinden zaten  :)işin haticesi bu neticesi ön düzenden gelen lokurtulardan kurtulmuş olmam,darısı diğer lokurtu çeken arkadaşların başına :)

murat akaloğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yayı,amortisörü,takozu,bilyayı değiştirirken yani amortisörü sökerken kuleden çıkarıyorsunuz.Amortisörü kuleden çıkarttırğınızda ve yenisini taktığınızda kamber ve kasteri bozmamak sanat ister.Çıkartmasanız bile cıvataları gevşettiğinizde üstten oynayan 1 mm alttaki açıyı değiştiriyor.İşte yeni amortisörü öyle bir takacaksınız ki milimetrik olarak takılmış olacak :) Buda cidden şans :) Olmaz diye bir şey yok olabilir takibi. Bostancı sanayide bir usta vardı rotlarını değiştirdiği araçları rot ayarına soktuğunda çok az kaçıklık oluyordu.Göz kararı ile yaklaşıyordu doğru noktaya.

 

Yay zaten amortisöre uyumludur. Amortisör ile değişince montaj olarak sorun yaratmaz. Ama burdan yola çıkarak f2 ile f3 yayı aynı demek olmaz ! F2 yayını belkide uymayacaktı altta oturduğu yere yani amortisör üstünde.

Aracın yüksekliğindeki 1 mm düşmeyi çıkmayı gözle algılamak zor zaten ki yayın tansiyonu benzer hatta aynı olabilir.Bu yüzden düşmemiş olabilir.Meslek olarak metakronik yazmışsınız. Metalin kesme noktasını,yay tansiyonunu,maximal açılmayı,maximal kapanmayı iyi bilirsiniz.

 

Ki zaten en başından beri dediğim gibi parça numaraları farklı olan parçalar. Daha aynı demenin mantığı yok. Bilya ve takozda da ayrı numaralar var.

 

F2'nin ön kısmını komple kesip, F3 e takarsanızda uyar :) Bilmem anlatabildim mi :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yayı,amortisörü,takozu,bilyayı değiştirirken yani amortisörü sökerken kuleden çıkarıyorsunuz.Amortisörü kuleden çıkarttırğınızda ve yenisini taktığınızda kamber ve kasteri bozmamak sanat ister.Çıkartmasanız bile cıvataları gevşettiğinizde üstten oynayan 1 mm alttaki açıyı değiştiriyor.İşte yeni amortisörü öyle bir takacaksınız ki milimetrik olarak takılmış olacak :) Buda cidden şans :) Olmaz diye bir şey yok olabilir takibi. Bostancı sanayide bir usta vardı rotlarını değiştirdiği araçları rot ayarına soktuğunda çok az kaçıklık oluyordu.Göz kararı ile yaklaşıyordu doğru noktaya.

 

Yay zaten amortisöre uyumludur. Amortisör ile değişince montaj olarak sorun yaratmaz. Ama burdan yola çıkarak f2 ile f3 yayı aynı demek olmaz ! F2 yayını belkide uymayacaktı altta oturduğu yere yani amortisör üstünde.

Aracın yüksekliğindeki 1 mm düşmeyi çıkmayı gözle algılamak zor zaten ki yayın tansiyonu benzer hatta aynı olabilir.Bu yüzden düşmemiş olabilir.Meslek olarak metakronik yazmışsınız. Metalin kesme noktasını,yay tansiyonunu,maximal açılmayı,maximal kapanmayı iyi bilirsiniz.

 

Ki zaten en başından beri dediğim gibi parça numaraları farklı olan parçalar. Daha aynı demenin mantığı yok. Bilya ve takozda da ayrı numaralar var.

 

F2'nin ön kısmını komple kesip, F3 e takarsanızda uyar :) Bilmem anlatabildim mi :kıhkıh:

 

 

size bir soru, kamber açısını bozan şey nedir,amörtisör yumuşaklığımı,yoksa yayın sert veya yumuşak olmasımı ???

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

size bir soru, kamber açısını bozan şey nedir,amörtisör yumuşaklığımı,yoksa yayın sert veya yumuşak olmasımı ???

 

Kamber açısı aracı sert çukurlara düşürmediğiniz sürece veya açısıyla oynamadığınız sürece bozulmaz ki :)

Bu arada Focus için bahsediyorsak. Bazı skoda pikaplar yüke göre kamberi açılıp kapanır.

İyi geceler...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kamber açısı aracı sert çukurlara düşürmediğiniz sürece veya açısıyla oynamadığınız sürece bozulmaz ki :)

Bu arada Focus için bahsediyorsak. Bazı skoda pikaplar yüke göre kamberi açılıp kapanır.

 

ee siz yazmışınız ama kamber ayarını bozmamak sanat ister diye o yüzden sordum bende zaten:)) ben sanatçı değilimki çağlar bey,benim yaptığım yeni kasanın amörtisörlerini selefine aktarmak,orjinal ekipman kullanarak :))

 

bu taktığım komple amörtisörde kullanılan aynı boyda fakat yay sertliği farklı olsaydı sert olsaydı mesela ,ön düzende ne kamber ne kastel açısı kalırdı,en basiti negatif kamber oluşurdu önn tarafta tekerle birbirini çapraz bakardı,işte yaylar aynı olduğu için ön düzende bir fark olmadı, amörtisörün bağlantı noktaları o kadar mükemmel tasarlanmışkı kulere takoz kalıp gibi oturuyor kımıldaması imkansız birşey,aks taşıyıcıdada altından sıfırlama yapıp sıktığımızda zaten cuk diye oturuyo alet yerine :))

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.