Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lastik Değişimi


hüseyin ipek

Önerilen Mesajlar

benim bildiği lastik iki şekilde öter bir bayatlayınca iki çok yumşaksa(sıcakta)..
Haydi gelin şu ötme konusunu biraz daha irdeleyelim. 

1. Lastik niye öter, yani sesi çıkaran ne?

2. Ötmeyi neler ne ölçüde etkiler? Lastik hamuru? Taban genişliği? Yanak genişliği? Asfalt niteliği? Diş derinliği? Lastik basıncı? Başka...?

3. Öten lastik iyi midir, kötü mü? Daha iyi mi tutunur, daha az mı?

Buyrun....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

şöyle söyleyim abi, yukarıda belirttim ilk aracımla gelen lastik pirelli p6000 di..2 sene iyiydi, 3. sene ötmeye başladı nerede derseniz evden çıkınca 200 mt ilerde göbek vardır, etrafında dönüp soldan giderken, navigasyon tabiri ile 3. çıkıştan çıkınca. tabi dönüşlerim biraz hızlıdır. ama 2 sene yoktu..malum lastik soğuk..burada sanırım lastik biraz sertleşmiş ve yere tutunamadığı için ötüyor. kayıyor. sonuçta lastik ve araba dönerken, dönüş istikameti kadar ileride gitmek ister, tutunamaz, minik kaymalar yapar ve öter.

 

birde lastik fazla ısınınca öter, burada asfalt sıcağıda bunu tetikler. bu lastikle 700 km yoldan geldim konya girişine gelince göbekleri dönmeye başlayınca öyle ötmeye başladı ki, millet bana baktı sanki sokakta drag yapıyorum. herhalde lastik pişti, yumşadı tutunamıyordu.

 

4. yılın sonunda p6000 leri P1 cinturato ile değiştirdim, arabayı satana kadar ne göbekte ne de uzun yol dönüşünde ötmedi, çünkü 6 aylıktı lastiklerim.

 

iki lastiğiminde pirelli olduğunu düşünürsek, pirelli lastikler bayatlayınca ötüyordu diyebilirim.

tecrübe ile sabit.

 

yok hamuru şöyle, tabanı böyle, benim lastik 6 aylık ötüyor derse birisi, "senin lastikte iş yok" derim ben. biraz kesin yargı oldu ama..

 

Antalya sıcağında asfalt haşat olmuş(dışarısı 50 asfalt belkide 70 derece-oluyor mu bilmiyorum-) belki 6 aylık lastikte öter, ben normal koşulları kastediyorum. en azından benim karşılaştığım koşullar ki bunlar normal diye düşünüyorum. Anamur-adana-mısır-Finlandiya-isveç koşullarını bilemem ancak tahmin edebilirim. 

 

herkes bilgi ve tecrübesini paylaşsın, belki marka marka ne gibi  durum var görürüz.

 

aklıma sonradan geldi; bir lastiğin bayatladığını bariz şekilde kış lastiklerimde anladım.(goodyear ug 7+) okulumun girişi yaklaşık 20-30 derecelik bir yokuşa açılır. ve okula yukarıdan gelirim. giriş kapısının hemen üzerinde arabaların yavaşlaması için kasis vardır. ilk kış kasise yaklaşırken arabam buzlu zeminde çok rahat fren yaparken, geçen her kış araç daha fazla kaymaya ve abs daha sık ve uzun süreli devreye girmeye başladı. elbette geçen yıllarla diş uzunluğu azalır ve bu da sertliğe sebep olur(10 cm lik demir çubuk mu serttir 5 cm lik mi-aslında ikiside aynı sertliktedir ama uzun daha çabuk bükülür) ama asıl sebep ise lastiğin geçen yıllarla bayatlamasıdır. sertleşen hamurun buzda tutunma özelliği kayboluyor. birkeresinde de ara yoldan ana yola çıkarken durdum, zemin buzlu idi, kalkarken pati yaparak kalkabildim, halbuki ilk zamanlar normal şekilde kalkabiliyordu arabam.

 

karlı-buzlu yerde yaşayanlar hiç üşenmeden 2 max 3 yılda bir kış lastiklerini değiştirmeliler. en azından goodyear kullananlar. :) focus a goodyear ug8 aldım, 2 kış bitip 3. kışa girince önlere 2 adet alıp yenileyeceğim, sonraki 2. yıl önlerdekini arkaya, önlere yeni 2 tane alacağım ki önlerde sürekli taze kış lastiği bulunsun.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

karlı-buzlu yerde yaşayanlar hiç üşenmeden 2 max 3 yılda bir kış lastiklerini değiştirmeliler. en azından goodyear kullananlar. focus a goodyear ug8 aldım, 2 kış bitip 3. kışa girince önlere 2 adet alıp yenileyeceğim, sonraki 2. yıl önlerdekini arkaya, önlere yeni 2 tane alacağım ki önlerde sürekli taze kış lastiği bulunsun.

 

Yeni lastik sürekli arkaya takılır deyip gıcıklık yapasım geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem hocam görsünde bu iletiyi gıcıklığı görürsün

 

Normali odur ama biz Çılgın Türkler eski lastikleri arkada bırakarak drift yaparken ön tarafı kontrolde tutmayı hedeflemişiz. :D :D

Arka kaysada ön taraftaki yeni lastikler tutunduğu sürece arkayı kurtarırız mantığı :D :D :D

 

Eski Lastikler arkadaysa spin atma riski var.

Eski lastikler öndeyse de çekişte ve frenlemede risk var.

Yani eski lastiklerin önce tutulması gerekliliğini kim icat etti bilmiyorum :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Normali odur ama biz Çılgın Türkler eski lastikleri arkada bırakarak drift yaparken ön tarafı kontrolde tutmayı hedeflemişiz. :D :D

Arka kaysada ön taraftaki yeni lastikler tutunduğu sürece arkayı kurtarırız mantığı :D :D :D

 

Eski Lastikler arkadaysa spin atma riski var.

Eski lastikler öndeyse de çekişte ve frenlemede risk var.

Yani eski lastiklerin önce tutulması gerekliliğini kim icat etti bilmiyorum :D

neden gıcıklık olsun canım genel kanı budur, alınmadım veya bilmez değilim.. mesele son cümle, biri icat etmiş, mantıklı mı?.. mantıklı

ama ben bu mantığı yaz lastiğine uygularım uygulayacak olsam, kış lastiğine değil..(çünkü yazlıkları 4 er adet değiştiriyorum, kış yaz değişiminde lastikçi zaten yazlıkları sıra ile ön-arka değiştirip takıyor her değişimde) yukarıdaki yazımda belirttim, bayat kış lastiği ile düz buzlu yolda kalkmakta zorlandım.

önler taze olsaydı zorlanmazdım(ki arabamı o şekilde sattım, önlere 2 kışlık aldım 2 ay sonra sattım + kışın öyle yolda zaten hız yapmıyoruz..virajlara çok yavaş giriyoruz vb..

4 kış lastiğiniz tazede olsa viraja biraz sert girin arabanın önü öne aniden hareketlenip arkası kayar, başımıza hepsi geldi zamanında..

özetle ben yazlıkları satın alırken 4 er adet alırım, tamamı değişir..yazlık kışlık değişiminde yerleri değişir 6 ayda bir. önler arkaya, arkalar öne..

kışlıkları ise 2-3 yılda bir önlere taze lastik alma taraftarıyım, tecrübeme göre kış lastiği 4 sene kesinlikle gitmiyor ve öyle uyguladım önceki arabamda.

 

bu arada konya da yaşadığımı unutmayalım, kar-buz yerine daha yağmurlu bir yerde oturursunuz hiç kışlık almayabilirsiniz, 4 mevsim alabilirsiniz yada kışlıkları değil 4 sene 5 sene bile kullanabilirsiniz. buzun üstünde işiniz varsa taze lastik şart. bahsettiğim buz aslında donmuş ezilmiş kardır. asfaltta oluşan gizli buzlanmaya hiç bir lastik karşı koyamaz.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.