Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 2 Turbo Arızası Mıdır ?


F.Emre

Soru

Merhaba arkadaşlar;

 

Bugün arabam ile yaklaşık 1 km gittikten sonra yakıt almak için istasyona girdim. Yakıt aldıktan sonra motordan ses geldiğini farkettim. Sanki minik mobiletlerden çıkan o patlama sesi gibi. Arabayı kenara çekerek gaz vererek yine kontrol ettim sık olmuyordu ama motorun sesi bir farklı geliyordu. İstasyonda bulunan motordan anlayan bir adam motora bakarak turbo yanmış dedi. Daha sonra tekrar eve dönmek isterken farkettim  ki araba gaza basınca gitmiyor devir 2000 e gelince kalıyor ve motor sesi de farklı. Ancak aramla eve kadar gidemeden yolda kaldım.Işıklarda durduğumda araba birden durdu. Ve çalıştırmak istediğimde çalışmadı. Marş sesi gelmiyor. Kontağı açtığımda tüm ışıklar normal yanıyor ama çevirince marş sesi yok.

 

Sizce sadece turbo mu sorun?

 

Turbo nun değiştirilmesi serviste ne kadara maloluyor ?

 

Arabaya turbo yanmasının yanında  farklı birşey de olmuş olabilir mi, ne biliyim kilitlenmiş gibi falan?

 

Konu hakkında bilgisi olanlar paylaşımda bulunabilirlerse memnun olurum.

 

Saygılarımla,

F.Emre tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

turbo gittiğine göre aracın km si bayağı var. O zaman enjektörlerede bir baktırın. Hatta hiç riske girmeyin tamir takımı alın değişsinler. Çünkü enjektör işemeye başlarsa en geç 10 bin kmde motor pert. 6-7 bin tlde ona masraf yaparsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Fazla değil.

 

107,000 km de.

 

 

Malesef fordlarda 50.000 de dahi turbosu biten çok araç duydum. Böyle bir sorun var fordlarda.

 

 

Motora full bakılıyor. Gereken neyse zaten yetkili serviste bakıyorlar.

 

Check up gibi birşey oldu.

 

Ama ben yine de enjektörü bir hatırlatayım.



Geçmiş olsun

Hayırlı olsun

İyimserliğiniz daim olsun

 

Çok mu iyimserim doktor bey  :)

F.Emre tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Fazla değil. 107,000 km de. Malesef fordlarda 50.000 de dahi turbosu biten çok araç duydum. Böyle bir sorun var fordlarda. Motora full bakılıyor. Gereken neyse zaten yetkili serviste bakıyorlar. Check up gibi birşey oldu. Ama ben yine de enjektörü bir hatırlatayım. Geçmiş olsun Hayırlı olsun İyimserliğiniz daim olsun Çok mu iyimserim doktor bey :)
Şehir efsaneleri bunlar :) bakmazsan dağ bakarsan bağ olur derler..aynen böyle
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şehir efsaneleri bunlar :) bakmazsan dağ bakarsan bağ olur derler..aynen böyle

 

Valla internette şöyle bir gezinmek kafi.

 

Bazı araçların kronik birtakım problemleri olabiliyor, kabul etmek lazım.

F.Emre tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şehir efsaneleri bunlar :) bakmazsan dağ bakarsan bağ olur derler..aynen böyle Valla internette şöyle bir gezinmek kafi. Bazı araçların kronik birtakım problemleri olabiliyor, kabul etmek lazım.
Peki hocam biz yıllardır takip ediyoruz demekki yanlış öğrenmişiz. İnternette her gördüğüne tamam dersem ben ne araba alırım ne ev ne eşya :) bilginiz olsun her bilen! Bildiğini sanıp yazıyor. Bakım ve kullanım ile alakalı turboyu Ford üretmiyor bunu araştırmanız daha mantıklı olurdu. Kronik dediğiniz şey turbo hortumunda vardı o da makyaj ile giderilmişti. Bundan ibaret.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Fazla değil.

 

107,000 km de.

 

 

Malesef fordlarda 50.000 de dahi turbosu biten çok araç duydum. Böyle bir sorun var fordlarda.

 

 

Motora full bakılıyor. Gereken neyse zaten yetkili serviste bakıyorlar.

 

Check up gibi birşey oldu.

 

Ama ben yine de enjektörü bir hatırlatayım.

 

Çok mu iyimserim doktor bey  :)

Bakımları tam ve zamanında yapılmış, normal kullanılan bir aracın turbosunun 50000de gitmesi ancak şanssızlık olur.

 

Bizim cmax 130binde alternatör dışında bir masrafı olmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Peki hocam biz yıllardır takip ediyoruz demekki yanlış öğrenmişiz. İnternette her gördüğüne tamam dersem ben ne araba alırım ne ev ne eşya :) bilginiz olsun her bilen! Bildiğini sanıp yazıyor. Bakım ve kullanım ile alakalı turboyu Ford üretmiyor bunu araştırmanız daha mantıklı olurdu. Kronik dediğiniz şey turbo hortumunda vardı o da makyaj ile giderilmişti. Bundan ibaret.

 

Her arabanın - buna Mercedes de dahil - kronik bazı problem ve eksiklikleri var.

 

Bu gayet normal. 

 

Olmasa, zaten servisler iş yapmaz ya da yedek parça satamazsın ( ? )

 

Arka planında ince ayar olan işler bunlar üstadım...

 

Siz daha iyi bilirsiniz...

 

Bende ford kullanıcısıyım hem de uzun zamandır. Ancak bazı gerçekleri de görmek lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tamam işte biz gerçekleri görememişiz :) teşekkür ederiz gösterdiğiniz için ama dediğim gibi belki de siz ve okuduklarını yanılgı içerisinde.

 

kronik sorunu yok demiyoruz ki varsa da bu turbo değil diyoruz.. herneyse tartışmaya hiç gerek yok bilgilerimi değiştiremeyeceksiniz bu konuda çünkü hayal değil gerçek :zha:Ben de sizi tabi ki :)

Kronik deyince bunun özellikle başlığını hazırlamıştım boş vakitte bakarsınız :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Tamam işte biz gerçekleri görememişiz :) teşekkür ederiz gösterdiğiniz için ama dediğim gibi belki de siz ve okuduklarını yanılgı içerisinde.

 

kronik sorunu yok demiyoruz ki varsa da bu turbo değil diyoruz.. herneyse tartışmaya hiç gerek yok bilgilerimi değiştiremeyeceksiniz bu konuda çünkü hayal değil gerçek :zha:Ben de sizi tabi ki :)

Kronik deyince bunun özellikle başlığını hazırlamıştım boş vakitte bakarsınız :)

 

Yok benim bilgiler değişir elbette, neden değişmesin.  :)

 

Bu konularda çok iddialı değilim. Öyle yıllarımı falan da vermedim.

 

Ben yanılmış olabilirim. Forumlarda genelde böyle bir izlenim edinmiştim.

 

O halde benim başıma gelen şanssızlık. Çünkü ben arabaya nasıl bakıyorum bir bilsen....

 

Hala daha şoktayım  :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Yok benim bilgiler değişir elbette, neden değişmesin.  :)

 

Bu konularda çok iddialı değilim. Öyle yıllarımı falan da vermedim.

 

Ben yanılmış olabilirim. Forumlarda genelde böyle bir izlenim edinmiştim.

 

O halde benim başıma gelen şanssızlık. Çünkü ben arabaya nasıl bakıyorum bir bilsen....

 

Hala daha şoktayım  :)

 

 

Sorun olmaz diye birşey yok tabiki, piyasada çok sayıdı kiralık veya şirket aracı var ve nasıl kullanıldıkları ortada..

Dediğim gibi bu forumuda takip edin düzgün insanlarda! yani otomobili doğru kullanarak zorlamadan kullananlarda 50 bin ve benzeri km'lerde böyle bir sorun olmadığını göreceksiniz. Bu motor ve kombinasyon milyon araçta mevcut.. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bakımları tam ve zamanında yapılmış, normal kullanılan bir aracın turbosunun 50000de gitmesi ancak şanssızlık olur.

 

Bizim cmax 130binde alternatör dışında bir masrafı olmadı.

 

 

Zaten gitmemeli de.

 

100.000 de de gitmemeli.

 

Ford gibi bir arabanın 100.000 de turbosu gidecekse fazla söze gerek yok zaten.

Sorun olmaz diye birşey yok tabiki, piyasada çok sayıdı kiralık veya şirket aracı var ve nasıl kullanıldıkları ortada..

Dediğim gibi bu forumuda takip edin düzgün insanlarda! yani otomobili doğru kullanarak zorlamadan kullananlarda 50 bin ve benzeri km'lerde böyle bir sorun olmadığını göreceksiniz. Bu motor ve kombinasyon milyon araçta mevcut.. 

 

Peki 107.000 de turbonun gitmesi normal mi ?

 

Ben arabayı babaannem gibi kullanıyorum.  :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.