Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.6 Tdci Çekiş Performans Sorunsalı ...


Nuri Oran

Soru

İzmir üyelerimizin bildiği bir yol güzergahı örneği vererek sorumu soruyorum :)

 

 

 

Gaziemirden çevreyoluna çıktık , Balçova istikametine doğru ...

 

Uzundere civarında yokuş , daha doğrusu rampa başlıyor.

 

Bu rampaya 90  km  sürat ile başlıyorum .   4. viteste gidiyorum .  Turbo devreye giriyor , 100 km ye kadar çekiş güzel , ondan sonra çok yavaş  ivmelenme oluyor ve 110 km ye geliyor , bu esnada devir göstergesi  3000  , 5. vitese yükseltiyorum , işte bundan sonra ivmelenme neredeyse hiç olmuyor , o hızı koruyor sadece ...  ve  110 120 km'yi asla geçemiyorum bu rampada ...

 

 

Bu sabah  eski kasa bir toyota corolla ile aynı yokuşta yan yana denk geldik ( 1.4 d4d  dizel motor  ve sanırım 2003 2004 model ).

 

1.4 motor ile 130 140 km gördü sanırım ve ben yine 120 km hızı geçemedim :)

 

 

2 hafta önce arabamda turbo devreye girdiğinde ıslık sesi çıkmaya başlamıştı , bunu tespit ettim ... Tabi çok şiddetli değil , ama bariz bir ses vardı .

 

Turbo bitti diye düşündüm , fakat turbo bitseydi  devreye girmezdi sanırım diye düşündüm , kaçak olabileceği aklıma geldi . Benden önceki sahibi  22.06.2012 tarihinde Garret marka yeni turbo taktırmış , hatta faturası da duruyor.

 

 

Tanıdığım bir özel ford servisine gittim , kaçak olabileceğini düşündüler .  Bir kaç hortumun değişmesi gerektiğini söylediler .

 

Hortumlar değişti ,  ıslık çalma ve hava kaçırma olayı bitti .  Bu düzelme sayesinde , biraz performans artışı olabileceğini söyledi usta .

 

Buna sevinerek hemen  malum rampada buldum kendimi :)   Ama sonuç hüsran ...  Yine aynı performans ve ivmelenme ile  yol aldım o yokuşta .

 

 

Daha önce hiç focus kullanmadım , tanıdığım birinde de yok . Sizce bu rampada ivmelenme sorunu normal mi ?

 

İzmir dışında olan kişiler rampayı bilmese de sanıyorum detaylı anlattım .  Varsa eksik kaldığım yerler ilave edebilirim ... Gerçekten performanstan memnun değilim hissine kapılmaya başladım artık ...  109 beygir ve torku hissetmiyorum sanki ...

 

Şimdiden çok teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 13 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

109 hp lik aracımla ben o yokuşta 160 km ye kesintisiz çıkıyorum kardeş eğer ustan turboda sorun yok dedi ise sen git yazılımını güncelle muhtemelen en son turbo entegresi ile aracın 90 hp ye düşürülmüştür yada olağan sensörlerin  ecu ya tanımlanmamış ise (bu çok basit kontak açıkken akünü söküp taktılar ise ya da yıpranmadan ötürü kesinti kesinti yaptı ise olağan bir şey) araç kendini en stabil ve  değerleri en alt seviyede sınırlandırarak aracının stabil performansını sunuyor sistem bunu kendini koruma altına aldığı için yapıyor

 

tabi bu bir sav sıkıntın bu demiyorum ama olabilir diyorum sadece

 

diğer bir görüşüm ise  ustanızı sıkıntıyı çözememiş olmasıdır başka bir ustaya götürün aracınızı gerçekten sadece ford ile uğraşan mekanik ustaları bu işi çözer size 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bir çok sebebi olabilir benim eski aracımda bir dönem bunu hissetmiştim; motor yağı çok fazla konduğu için yüksek devirde zorlanıyormuş araç biraz azaltıldı araba açıldı mesela. Bunun yanında debriyaj balatası ne durumda kalkışlar nasıl?

 

Ayrıca o yokuşta 4. vitesle 140 ları gördüğümü hatırlıyorum, 5 değil yanlız 4. vites dikkat.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eğer turbo, hortumlar falan yeni değiştiyse sorun yoktur. O toyota eğer benzinli ise sizi geçmesi normal çünkü benide benzinli toyotanın corollanın yeni kasası uzun bir rampada 130 la giderken geçmişti aynı zamanda focus 1 de geçti rampada tdci 3. viteste hızlanıyor ama 4. vites çok uzun olduğu için uzun ve biraz dik rampalarda pek yeterli değil. Tabi rampa %5 gibi bi eğim olduğu zaman tdci 4 viteste baya gidiyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Onlarca sebebi olabilir.Ama turbo yeni,hortumlarda sorun yoksa egr'yi kontrol ettiriniz.Turbosu 6. ayda değişti dediğinize göre aracınız tahminimce şu anda 120.000 kmden fazladır. Egr açık kalmış olabilir.

Çağlar Kasımoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle mesaj yazma zahmetinde bulunan sizlere çok teşekkür ederim.

 

 

Aklıma abdi ibrahimde çalışan bir arkadaşım geldi , saat akşam 11 gibi aradım ve dışarı çıkardım :)

 

 

Önce onun arabası ile yokuşu tırmandım , 2011 model  focus 1.6tdci  sedan , şirkette işe başladığında sıfır alıp vermişlerdi , şu an 65.000 km de arabası.

 

 

90 km ile rampa başlangıcında bismillah dedik , 140 km ye kadar  ve 4. viteste sorunsuz gitti ...

 

 

Benim arabamdan daha iyi gidiyor sanırım dedim , ama muallakta da kaldım açıkçası .

 

Eve geldik , benim arabamı arkadaşım sürdü , onun arabasını yine ben :)

 

 

Malum rampaya geldik , yanyana 90 km ve 4. viteste  rampayı tırmanmaya başladık , 105 km sonra  benim kontrolümdeki  arkadaşıma ait focus ile arayı açmaya başladım , 140 km de 5 vitese yükselttim vitesi , benim araba baya arkadaydı :)

 

 

Şimdi netice itibari ile  tahmin ettiğim gibi bir sorun var .

 

Düz yolda da çok az  çekiş düşüklüğü var gibi geldi dedi arkadaşım ...

 

 

Hangi servise götürmemi tavsiye edersiniz , birde ne gibi ihtimaller üzerinde dursak iyi olur ?

 

İzmir'de   6.sanayide bulunan  Oto UZ a götürmüştüm  turbo hortumları için .  Bu serviste yazılım vs gibi olaylardan anlayan usta olduğunu sanmıyorum .   Yetkili serviste de bir dünya maaliyet çıkıp , sonuç olmaması ihtimali de var.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

4. viteste 110 km ye geliyorum ve bu arada devir 3000 i gösteriyor demişsin. 

 

 

eğer araban 1.6 tdci ise 4. viteste 3000 devirde 120 km yi göstermesi gerekir. 

 

 

bu durumda senin debriyaj kaçırıyor demektir.

 

focusun en sevdiğim özelliklerinden biri de 4. vitesinin bile çoğu arabanın 5. vitesinden büyük olması :)

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kendi açtığım konuyu takip etmeyi unutmuşum prd :)

 

 

Çok haklısınız .  Debriyaj,  yakıt ve performans anlamında büyük etkendir.  Fakat debriyaj sorunum yok , testi çok basit ve herkesin bildiğini düşünüyorum.

 

 

Salı günü  oto uz a bırakacağım ,  arabayı bilgisayara bağladıklarında   yüksek  turbo şarj   uyarısı verdi .

 

 

Testler yapacaklarmış , 1 2 gün kalabilir araba dediler .

 

Hayırlısı bakalım ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

109 hp lik aracımla ben o yokuşta 160 km ye kesintisiz çıkıyorum kardeş eğer ustan turboda sorun yok dedi ise sen git yazılımını güncelle muhtemelen en son turbo entegresi ile aracın 90 hp ye düşürülmüştür yada olağan sensörlerin  ecu ya tanımlanmamış ise (bu çok basit kontak açıkken akünü söküp taktılar ise ya da yıpranmadan ötürü kesinti kesinti yaptı ise olağan bir şey) araç kendini en stabil ve  değerleri en alt seviyede sınırlandırarak aracının stabil performansını sunuyor sistem bunu kendini koruma altına aldığı için yapıyor

 

tabi bu bir sav sıkıntın bu demiyorum ama olabilir diyorum sadece

 

diğer bir görüşüm ise  ustanızı sıkıntıyı çözememiş olmasıdır başka bir ustaya götürün aracınızı gerçekten sadece ford ile uğraşan mekanik ustaları bu işi çözer size 

emir bey benim sorunum da şu şekil de,bilginizden faydalanmak isterim.

2010 Focus TDCI Titanium(109Bg) aracımın Farı açık bırakmamdan dolayı aküsü bitince, dolu bir akü ile takviye yaptım. Sonrasında aracımın yokuşlarda çekmediğini performansının da aşırı düştüğünü farkettim. 3 000 devire kadar gayet iyi çekmesine rağmen 3000 devirde sanki aracı arkadan birisi çekiyor gibi yavaşlıyor. vites düşürsem de fayda göremiyorum. Turbo yu yakmış olabilir miyim. bir forumda takviye sonrası aracın kendini ECO moda aldığını okumuştum. yazılım güncellemesi ile sorun hallolur mu aceba... Servise 1 hafta sonra gideceğim ama içim rahat değil. Şimdiden teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.