Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Tork'un En Yüksek Olduğu Devirler?


Şükrü Abay

Soru

İyi günler arkadaşlar.

Focus 1.6 100ps güç ürettiği gibi 143 nm tork üretiyor. Teknik verilerde torkun en yüksek verimi 4000 d/d devir gösteriyor .

Peki Tork hangi devirden sonra ölür mesela 0-100 gibi deneme amaçlı performanslarda devir sonuna kadar getiriyoruz . 7000 d/d 'ye kadar tork verimli bir biçimde sağlar mı yoksa 5500- 6000 devirden sonra ölür mü ? Bazı araçlar yüksek devirlerde düşük ivmeleme yapıyor bunun için sordum bilgilendirseniz sevinirim.

İlginize Teşekkürler. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Motorun beyigr ve tork eğrilerine göre en verimli devri beygir ve tork eğrisinin kesiştiği devirdir. (Tabi bu verimliliği belirleyen pek çok etken mevcuttur.Motor yağı kalınlığından motorun aşınma yüzdesine kadar uzar uzar gider)

Motor maksimum torkuna ulaştığı devirden sonra tork düşüşe geçer. maksimum güç devrine ulaştıktan sonra tork eğrisi çok daha hızlı bir şekilde düşer.

O yüzden araçların viteslerini sanılanın aksine maksimum redlinada değil bir üst vitese geçildiğinde maksimum torkunu verdiği devire düşecek şekilde değiştirildiğinde (benzinli atmosferik) Daha iyi hızlanma değerleri elde edilir

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Focus 1 'in 7000Rpm devri var , yaklaşık 7000 çizgisine gelene kadar kesiciye girmiyor ve ivmelenme azalmıyor diye biliyorum önemli olan kesiciye sokma derim 0-100 için.

Engin abi arkadaşın araba 2000 model focus1 o yüzden 100ps

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Motorun beyigr ve tork eğrilerine göre en verimli devri beygir ve tork eğrisinin kesiştiği devirdir. (Tabi bu verimliliği belirleyen pek çok etken mevcuttur.Motor yağı kalınlığından motorun aşınma yüzdesine kadar uzar uzar gider)

Motor maksimum torkuna ulaştığı devirden sonra tork düşüşe geçer. maksimum güç devrine ulaştıktan sonra tork eğrisi çok daha hızlı bir şekilde düşer.

O yüzden araçların viteslerini sanılanın aksine maksimum redlinada değil bir üst vitese geçildiğinde maksimum torkunu verdiği devire düşecek şekilde değiştirildiğinde (benzinli atmosferik) Daha iyi hızlanma değerleri elde edilir

Anladım Abi :) Dişliler uzun olduğundan 1.viteste redline girmeden 60 km/h ulasıyor 2.vitese atınca 4000 d/d veya üstü yani torkun en yüksek olduğu devire geliyor bu şekilde doğru mudur ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

6000 rpm de debriyaja bas sen vites değiştirirken devir 6500-7000 rpm e çıkmaya çalışsın yani gazdan ayağını çekmeden değiştir vitesi atmosferik motorlarda turbo besleme olmadığı için tork/devir aralığı çok geniştir ee sende drag yapmıyacağına göre saliselerle oynamanın bir anlamı yok 1750 den 6000 kadar farkedemiyeceğin kadar bir tork düşüşü olur ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Anladım Abi :) Dişliler uzun olduğundan 1.viteste redline girmeden 60 km/h ulasıyor 2.vitese atınca 4000 d/d veya üstü yani torkun en yüksek olduğu devire geliyor bu şekilde doğru mudur ?

Kronometreni ve navigasyonunu al yanına. Bir üst vitese geçildiğinde 4000+ rpme düşen hızları ezberle.

Bir redline yaparak dene birde torka oynayarak dene hızlanmayı aradaki farkı göreceksin.

Ama şöyle bir durum var. eğer araç 2. viteste redlineda 100 yapıyorsa. torka oynamak içinde 75-80 de vites değiştirmen gerekiyorsa o zaman araç redlinada 100 e daha çabuk ulaşır. ama bu erken ulaşma 0-140 hızlanmanda negatif rol oynar 100 e daha çabuk hızlanırken 140 a daha geç hızlanacaksın.

Hedefine ve mesafeye göre vites değiştirme stratejini sen belirleyeceksin.

ama amaç sıfırdan top speede kadar hızlanmaksa maksimum torka oynayarak daha başarılı değerler elde edersin. (Tabi lastik-motor durumu - hava sıcaklığı rüzgar ıvır zıvır faktörler eşit durumda)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

0-100 hızlanmada güç-tork eğrisi ve vites oranları önemlidir. Fakat bu ufakta olsa her arabada farklı olur. Sizin arabanın değerlerine bakıp konuşmak lazım. Motor ve şanzımana göre değişiklik gösteren bir durum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ilk kasa focusta 1800-5000 devir arasinda min 135 nm mi ne tork vardi. Dolayisi ile amaciniz sprint atmaksa 5bin-5500 devir civarinda vitesi buyutmeniz faydaniza olacaktir. Otesi benzin israfi.

Eger amaciniz son hiz denemesi yapmak ise devir bandini bitirip oyle ust vitese atin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yahu ne gerek var böyle şeylere normal yormadan kullanın şu araçları :D

2004 focusta 1.viteste 3000 devirde değiştiriyordum. Şimdiki Dizel Astra'da turbo 1750'de devreye giriyor 2500-3000 arası değiştiriyorum 4000-5000 devirleri görmeye gerek yok yakıt israfından başka birşey değil bence.

Kerem pistlerde görmek isteriz seni :kıhkıh: Reklam kokan hareketler bunlar :pist:

Emre V. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yok vallahi son 1 haftadır sakin kullanımda ortalama ne kadar yakacağına bakıyoruz babayada tembihledim..

Hatta klasik muzik cdsi yapmayı düşünüyorum sakinleştirsin diye :D

Ya kerim bişey sorucam sanda oluyormu diye :blink:

Arabayı ben kullanıyorum 3-5 gün normal neyse , babam geçiyor direksiyona 10-20-50-100 km gidiyor sonra ben direksiyona geçtiğimde (ertesi gün falan ) arabaya bi rahatlık geliyor sanki , ses az geliyor , daha rahat akıyor yolda , ön takımdan ses gelmiyor gibi oluyor sanada oluyor mu o :P

Yakıt demişken geçen rüzgar sesi çıkaran egzoz taktırmıştım , Full depoda 450 km de 1/4 depoya düşmüştü çeyreğe yani hemen söktürdüm çaktırma :aman:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sizin aracınız 4000 devir civarlarında tabi bu değişkenlik gösterebilir 3900-4200 devir aralığındada olabilir max torq unu verir. Bu devirde iken gaza yüklenirseniz ivmelenme diğer devirlere göre daha kuvvetli olur yani koltuğa daha iyi yapışırsınız :D focus 1 lerin tork eğrisi ne durumda bilmiyorum pek bilgim yok ama bu devir civarlarında max torqunu verir aracınız. Hemen hemen 1.6 cc 100-120 hp çoğu araçlar için bu durum aynıdır kimisi 3700 devirde kimisi 4500 devirde max torqunu verir. 4000 devirde torqunuz yüksek ama beygir gücünüz az olur devir yükseldikçe torq düşer beygir gücü artar. Deviri çevirmedeki amaç diğer vitese geçtiğinizde max ivmelenmeyi yakalamaktır bence. Tabi benim bilgim bu kadar devir çevirmeyle ilgili daha farklı bilgiler olacagından eminim :) burda önemli olan yüksek torku uzun devir aralığında vermek bence :) Torq kadarda güzel bişey yok acayip zevkli :D

bu arada imzanızda 0-100 denemenizde 10.7 demişsiniz ben kendim 110 hp lik dizel focus ile 11.5 sn de 100 km hıza ulaşıyorum denediğim yol ise giderken 11.4 gelirken 11.6 sn bu da ortalama 11.5 sn ediyor 3 kez farklı focus 1 ile kalktım nerdeyse hepsinde 3 boy fark oluyordu sizin aracınız ciğerli ya da bizimkiler ciğersiz :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Burda bi abi var opelci o da astra g var ondada. O da aynı şekilde 4000 devirden sonra canlanıyor :) daha önceki focusumuzda öyleydi 115 hp ondan önceki 100 hp likte aynı şekilde 4000 devirden sonra daha canlıydı ama babam hep 100 hpliği arardı o daha seriydi diye :D ben aralarında hiç öyle karşılaştırma yapmadım ama 115 lik yüksek hızlarda bariz farkla daha iyiydi :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.