Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Chiptuning


Mehmet Gazihan

Önerilen Mesajlar

emisyonda 30-40 beygir oynamıyor.Ki mühendisler bilmiyor mu yapmayı? isteseler şu gün 1.6 bi turbo 220 beygir dizel yaparlar tüketimide günümüze yakın değerlerde..Ama motor ömrü denilen birşey var.Keşke yapabilseler o güce o enerjiye dayanıklı bir motor. Emisyon diyip işin içinden çıkmak olmaz Yakup.Ki Mehmet Bey'in yaptığı araçlarda egzos muayenesine girince emisyonların ahım şahım artmadığınıda anlarsın.Çok büyük değişiklikler yok emin ol.Ben güç çıkarama demiyorum ki zaten.Motor ömrü söz konusu olan konu.ki zaten orjinal motoru zorladığında da sorun yaşatacaktır arıza verecektir.Çünkü adamlar o motoru sen dip gazda 20 saat gitmek gibi extrem şartlar için değil 5 saat dip gazda gidebilesin gibi zorlu şartlara göre dizayn ediyorlar.sen o motora birde 30 beygir ekliyorsun.%30 fazla enerji çıkaran bir makine haline getiriyorsun.Ona göre metal koyuyor motora.Dizel motorlarının dayanımını güçlendir deviri arttırabildiğin kadar arttır.Çünkü sonsuz devir çalışabilir dizel motor prensibi gereğince.Ama neden 5000-6000 devirde limit koyuyorlar kısıyorlar? hatta magiruslarda pompalarda mühür vardı kilit mekanizması belirli bir devirden sonra döndürmüyordu pompayı? tabi akıllı minibüsçüler bunu söktürüp geziyorlardı o başka mesele...

Sonuçta markaların güç arttırmaya yönelik uygulamarında bile zorlama garanti dışıdır.sen remap yaptırdın diye motoru zorlayıp canını almadığında marka aldığın canı garanti etmiyor.Kaldı ki ağır nakliye araçlarında hedef düşük tüketim,düşük emisyon,yüksek güç,uzun ömürdür.Adamlar bunun için milyar euro ar-ge ayırıyorlar.Gece gündüz buna çalışıyorlar.Biz 2 saate SADECE Emisyondan ödün vererek Motor ömürünü Kısaltmayarak hatta egr iptali ile Motor Ömrünü UZATARAK,tüketimi düşürüp gücü arttırıyoruz. way be ne gerizekalı markalar bunlar yaa adamlar boşuna harcadı milyar euroyu B)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aynı motor, her metal parçası dahil biri 115ps 140 ps biri 165 ps turbosu farklı olsun :D

Şimdi sen diyorsun ki 115 lik motor kalıbı veya parçası 165'liğe dayanmaz ? Kim demiş ? Basma kalıp düşünmemekte fayda var..Her aracın durumu farklı...

Dayanır demiyor kimse ama kesin dayanmaz da o denli hatalı..

Gerizekalılık veya ilerizekalılığı değerlendirmem için en az onlar kadar olmam lazım..Belki sen olmuşsundur bunu bilemem...

Demin söyledim yine söylüyorum, official chip yapan markalar için ne diyorsun ? Merco, BMW, VW dahil...

Kimse bildiğinden şaşmayacak emin ol B)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sonradan yazılımla güç arttırma konusunda maalesef herkes (ben dahil) afaki konuşuyor ister istemez.

Nedenine gelince bu şekilde değişim geçiren araç sayısı fazla değil, bu araçların hepsi aynı kişi tarafından kullanılmadığı gibi, aynı servis tarafından tüm ömrü boyunca ve tüm arızaları ile izlenmiyor.

Hal böyle olunca açıklamalar "ben hiç rastlamadım" ya da "arkadaşımın arabasında..." tarzında olmak zorunda kalıyor.

Halbuki bizim istatistiksel olarak değerlendirilen bilimsel verilere ihtiyacımız var kesin bir açıklama yapmak için. Böyle verileri toplamak da neredeyse imkansız, çünkü normal ve modifiye araçların aynı şartlar altında kullanılırken izlenmesi ve sonuçların değerlendirilmesi gerekir.

İki vurgu yapmak istiyorum:

1. Modifiye motorda risk her zaman tam yük durumlarında yükselecektir, gerek tüketim, gerekse aşınma. Ancak kişiden kişiye fark etse de yarış koşulmadığı sürece motorun tam yükte çalışma süresi en yoğun kullanımda bile tahminimce %5'i geçmez. Konuya ilgili olanlar kendini ve çevresini şöyle bir tartsın, toplam kullanım sürenizin ne kadarında gaz pedalı tabanı deliyor? Tam yük oranı yüksek olmadığı takdirde oluşan risk de düşük ve kabul edilebilir düzeyde kalacaktır.

2. Güç artımına ikincil arızalar olabilir elbette, ama söz gelimi blok çatlaması gibi nadir rastlanan ama yıkıcı bir durum normal motorlarda 100.000'de bir ise be değer belki ikiye katlanır ve 100.000'de 2 olur. Ya da ne bileyin turbo arızası %0.2'de %0.4'e çıkar. İstatistik dilinde buna arıza oranı iki kat artar gibi ürkütücü bir açılım getirebilirsiniz, ama yine de etkilenen araç sayısı güç artırımına bağlı sorunları kabul edilebilir düzeyde tutar. Bir de seri üretimden örnek vereyim: Ford 1.6 EB motor hem 150 hem 182 PS üretiliyor, herşeyiyle tıpatıp aynı ama yazılım farklı. Bu durumda 182 PS kullananlar uzun vadede daha ciddi arıza riski yaşayacaklardır, ancak bu değer pratik hayatta ihmal edilebilir düzeyde olduğundan hemen hiç kimse bunun üzerinde durmaz.

Yine bir var sayım: Dizel araç kullananlar genelde ekonomi odaklı düşünürler, söz gelimi Ford dizel spor araç kullanmak isteyen hatırı sayılır bir kitle olduğunu bilse ve burada önemli bir pazar görse Focus 1.6 TDCi ST/RS modelini aynı motordan 140 PS elde ederek çıkartırdı bence.

Son söz: Bilinçli üretici ve bilinçli sürücü varlığında doğru yazılımla güç arttırımı performans odaklı kullanıcılar için kullanılabilir ve verimli bir yöntemdir.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

afaki birkaç konuşma da ben yapayım

- bir önceki aracıma ben de chip tuning işlemi yaptırmış idim, tecrübelerimi paylaşabiliirim,

- son 25000 km boyunca bu şekilde kullanmış idim hiç bir olumsuzluk ile karşılaşmadım, almanyada tuning işiyle uğraşan profosyenel bir firmanın yazılımını kullandık, ben sistemi fazla zorlamayacak bir şey olsun dedim ama bilemiyorum, bundan mı ama dynomometrede yaptırdığım ölçümlerde, normali, 105 hp 240 tork dci olan motordan 120 hp ve 260 tork aldık, piyasada %30-40 güç artışı vaadinden uzak bir rakamdı,

-sayıları bir tarafa koyacak olursanız pratik kullanımda, bu kadarcık bir fark bile ara hızlanmalarda ve ilk hızlanmada benim için tatmin edici olmuştu,

-tahmin ediyorum 0-100 km hızlanmayı 1 sn civarı iyileştiriyor, yakıt tüketiminde de benim kulanımım ile artışa neden olmadı

-bence piyasada tahmininnizden daha fazla bu işi yaptırıp gezen kişi var, en azından benim çevremde

-bu bir yazılım dehası işi değil sonuçta müdahale edilebilecek bir kaç parametrede oynamalar yapılarak mevcut yazılım güncelleniyor, hava yakıt karışımı, turbo basıncı vs gibi 500 kb lık bir yazılım zaten

-benim şahsi fikrim veya tahminim veya temennim, dozunda uygulanan bir güncellemenin, çok da zararlı olmayacağı yönünde

- sonuç olarak bunların hepsi farazi, gücün oluştuğu pistonlardan gücün aktarıldığ tekerlere kadar olan bütün mekanik üzerinde, var olacak bir etkiye bu düzeneklerin dayanma gücü ile ilgili bir teoriden bahsediyoruz aslında bu sorunun cevabını, otomobil üreticileri çok net biliyorlardır, ama bu konuya net bir cevap verceklerini sanmıyorum, verecekleri cevap bu işi legalize etme ihitimali doğurur ve üst güçteki motorları pazarlama konusunda sıkıntıya girebilirler

-benim focus 180 hp ye yaptırsam onu kanatlandırırız herhalde :))

kemal kaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup ben ne dersem diyim sen ikna olmayacaksın.Sadece sen değil senin gibi düşünenlerde ikna olmayacak. fazladan açığa çıkan bir enerji var ve bu enerji motoru her yerinden zorluyor.Bunu benden iyi bilirsin :kıhkıh:

volkswagende 1.4 tsi çıkardı 122 140 170 ps güçlerinde.Hepsinde motor yataklar pistonlar aynıydı turbo ve yazılımla oynayarak farklı güçleri elde etti.Ya sonra? otobanda sıkıştırınca turbo kesen 170 likler piston yamultan 170 likler vs vs... patladı milletin elinde 170 ps lik 1.4 tsi ler.Sonralarda düzeltmeler oldu fakat patlayanın elinde patladı.o güç o hacimdeki motora uygun değil. o enerjiyi kaldıramıyor.Şu anda 1.4 tsi 180 lik polo gtiler var. 150.000 km de motor bitiyor.gömlekler yataklar sübapları yeniliyorsun.

Wankel motordada aynı durum söz konusu 1300 ccden 231 beygir çıkarıyorlar 12 bin devir çeviriyor ama sonra 60.000-80.000de motor eriyor.Neden? o enerjiye dayanamıyor bıçakları.yağlamada zayıf zaten.üstünede yüksek motor gücü fazla kompresyon vs vs..

Markaların yani senin tabirinle offical yazılımları yaptırdığında sözleşme imzalıyorsun garanti sözleşmeside denilebilir.Motoru zorlamandan dolayı kaynaklanan hatalar garanti dışıdır türünde ibareler var.ki sen zorlamamış ol yinede arıza versin götür böyle böyle diye zorlamışsın diyorlar işin içinden çıkıyorlar.

remap işlemlerinden sonra arıza yaşayan daha 1 km gezmeden arıza lambaları yanıp hatta BEYİNLERİ yanıp arıza yaşayan çok araç var.Heleki günümüzde dpf li araçlarda uyarı arıza lambalarının yanma ihtimali çok daha fazla.Zamanında box ilede gezdim remapta yaptırdım.o an o çekişi hissedince hiçbirşey düşünmüyorsun ama 30.000 kmdeki crdi kia turbo kesiyor.Servis garantiyede almıyor.Remapçı arkadaşlarda başından sağıyorlar patlıyor 1000 tl ^_^

Offical işini iyi araştır Yakup o imzayı almadan işe bile başlamıyor bazı markalar. b7 kasa a4 2.0tdi 140 ps abt yazılımı attırdık 1000 küsür euroya.sonra şanzıman arızası versin götür zorlamışsınızdır burdan çıkarken birşey yoktu türünden cevap al.sözleşmeyi aç oku zorlamalar garanti dışıdır diyor.

Zavallı şanzımanın maximum giriş torku dayanım torku var.Zaten zar zor yetiyor araca birde sen yükleniyorsun fazladan 40 nm tork.

Yıllarca ağır nakliyat yaptık deneyim sabittir.bu tür yazılımmış remapmış box muş hepsi boş.Orjinali neyse öyle kullan geç.Navigasyon kullanacaksan kullan gerisi remapmış box muş commonrail kandırıcıymış falan hepsi boş.Turbo basıncını arttırıyoruz diyorlar nasıl artırıyorlar? turbo elektrikli servo motorda yüksek akım verip devrini mi arttırıyorlar? basıyor yakıtı içeri fazladan fazla egzost gazı çıkıyor turboyu hızlı döndürüyor fazla basınç yaptırıyor.olay bundan ibaret.fazla yakıt gönderen mazot pompasından başlayarak turbo yataklarına kadar herşeye fazla yük bindiriyorsun.kontrolsüz yanmadaki vuruntuyu söylemiyorum bile.%40 çok büyük bir rakam.

Gelelim başka bir örneğe.Renault 1.6 dci 130 psi motor geliştirdi. bilmiyor muydu 1.5 dci den 110 beygir almışken üstüne 20 beygir daha koyup ucuza mal etmeyi? bilmem kaç milyon euro para harcamayıp ufak değişikliklerle 1.5 dci den 130 beygir çıkartmayı? adamlar sil baştan yeni motor yaptılar herşeyi farklı. Zaten 1.5 dci 110 ps motor ömrünün 200.000 kmyi geçmediği sıkıştırıllınca arıza veren bir motor. Motorun içinde kullanılan metaller 110 ps e göre az kalıyor ömrü kısa. adamlar döktüler yeni motoru yeni alaşımlarla.130 beygire göre dizayn ettiler.pistonları yanma odaları turbosu buna göre dayanıklı.belki dayanıksız olacak bitecek turbo 50.000 kmde orasıda mechul.

Şimdi biz bu motora remap ile 1.6 dci motordan 180 beygir mi elde edeceğiz :) o işi yaptıktan sonra zorlamalarda başta turboyu götürürsün.sonrasıda gelirr.

Zorlamazsan tabiki sıkıntı yaşatmayabilir.Sonuçta maximum gücü 180 beygir sen zorlamazsan 120 beygirin üstüne ihtiyaç duymayıp gaza basmazsan ne olacak ki?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Okudum tabi hatalısın demedim ki sana:) Sadece beni ikna edemezsin yazısı hoşuma gitmedi. Hem ayrıca öğrendiklerini bildiklerinib yerlerden okudun araştırdın dinledin ve öğrendin. Savunduğuna göre öğrendiğin kaynaklar seni ikna etmiş demektir. burda herkez zaten doğru bildiğini söylüyor ve burada paylaşıyor.

Burada bildiklerimizi anlatmak. Bilmediklerimizide anlamak için varız.

Markaya özel yazılımlar olduğunu söylemişsin mesela.

Sen o AC-SCHNİTZER Hamann Brabus Lorinser v.s falan fistan firmaların yaptığı yazılımın Mehmet gazihanın yada DR. Ecu Özgünün yada herhangi bir yazılımcının yaptığı yazılımdan farklı olduğunumu sanıyorsun ? Para tuzağı hepsi..

Mantık belli yol belli neyi farklı yapacaklar ?

Ac-Schnitzer yazılımlı turbo salyangozunu ortadan 2 ye yarmış BMW sahiplerini davet edebilirim istersen foruma

Sen bir mühendis adayısın. Bir mühendisin bir makinayı üretirken nekadar teorik hesaplar yaptığını biliyorsun.

Kendi meslektaşlarının ve belkide ilerse kendi yapacağın işi kötülüyorsun aslında burda sen farkında olmadan ve istemeden. Çağarın verdiği örnekte mesela 1,5 dci nin 65 ten 110 a adar pek çok seçeneği var yazılımlamı geliyor bu seçenekler ?

Blok hariç hepsi farklı desem ?

Bir motorun orjinalinden hariç yapacağın her teknik oynama o motorun ömrünü kısaltacaktır. Bu bu kadar basittir.

ben chip tuning işine karşı değilim. Çağlarda öyle. Çağların anlatmaya çalıştığı pazarlamadaki motor ömrü azalmaz. Yakıt tüketimi düşer ibaresi.

İkna olman gereken konu bu :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

. Bir de seri üretimden örnek vereyim: Ford 1.6 EB motor hem 150 hem 182 PS üretiliyor, herşeyiyle tıpatıp aynı ama yazılım farklı. Bu durumda 182 PS kullananlar uzun vadede daha ciddi arıza riski yaşayacaklardır, ancak bu değer pratik hayatta ihmal edilebilir düzeyde olduğundan hemen hiç kimse bunun üzerinde durmaz.

150 lik motor ile 180 lik motor arasında yazılımdan çok daha fazla fark var. 150 liklerin turbo kp39. Oysa 180 liklerinki K03. Hatta mondeolarda kullanılan 160 lık motorun pistonları ve egzantrikleri falanda farklı diğer ikisinden. Yani olay sadece yazılım farkı falan değil.

Bu arada üşenmeyin gidin hurdacılara 80 binde kol çıkartmış 100 binde ovalleşmeden kullanılamaz hale gelmiş yatak sarmış dizel motorlara bir bakın derim. Bu iş öyle herkesin yapabileceği bir iş falan değil. Bugünkü üretim şartlarında hiçkimse %30 %40 gibi tolerans falan bırakmıyor motorlarda artık. Evet basıncı açar mazotu basar alırsınız gücüde torkuda ama motor ömrü aynı kalır demek temennidden öteye geçemez. Heleki yakıt tüketiminin düşmesi falan ancak yol bilgisayarında oluyor malesef.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yıpranmasına kimse bişey demiyor ki ?

Ama 3-5 tane örneğe bakarak buna da olmaz bu kötü işte bu anlamsız demek o kadar yanlış..Ayrıca kina etme gibi bir çabam yok zaten..Yazan yazıyor işte.. tabi ki paylaşmak için varız..

En başta dedim emisyon böyle olmasa dediğimiz güçleri sunar onlara göre önlemde alırdı..

Cem abinin örneği mesela şimdi 1.6 182 ps motor dayanıksız kaka pis mi oldu ?

Yine yazılım & Turbo ile güç arttırılan stock motorlar dayanıksız mı oldu ? Yok

İkna olayı yok ogün..Ben chip yaptıran 1 kişi tanıyorum o da tolga abi..Kimseden bilgi almadım.Okuduğum da hepsi yüzeysel..Hepsi kavga dövüş millet gördüğü 2 örneği yazıp yazıp duruyor.

Edit: Mondeo farklı olabilir ve gayet doğal zaten.Focus'da var mı yok mu bu fark ? Microcat'de yazıyor mu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yıpranmasına kimse bişey demiyor ki ?

Ama 3-5 tane örneğe bakarak buna da olmaz bu kötü işte bu anlamsız demek o kadar yanlış..

En başta dedim emisyon böyle olmasa dediğimiz güçleri sunar onlara göre önlemde alırdı..

Cem abinin örneği mesela şimdi 1.6 182 ps motor dayanıksız kaka pis mi oldu ?

Yine yazılım & Turbo ile güç arttırılan stock motorlar dayanıksız mı oldu ? Yok

İkna olayı yok ogün..Ben chip yaptıran 1 kişi tanıyorum o da tolga abi..Kimseden bilgi almadım.Okuduğum da hepsi yüzeysel..Hepsi kavga dövüş millet gördüğü 2 örneği yazıp yazıp duruyor.

Edit: Mondeo farklı olabilir ve gayet doğal zaten.Focus'da var mı yok mu bu fark ? Microcat'de yazıyor mu

Sana 3-5 örnek gösterilmiyor ki olumlu örnekler belli olumsuzlar belli Örneğede gerek yok. Olay ortada

Ben EB motora kaka tütü demedimki. Onu tasarlayanlar zaten 182 hp güce göre onu dizayn etmişlerdir. Üstüne yüklenirsen sorunlar çıkacaktır.

Stock motora turbo uygulamalarında maksimum kaldıracağı basınç. 0,3 -0,4 bardır. Mertol abide mondeosuna o kadar basmıştı sc uygulamasında yanılmıyorsam.

Oda en basit makina tasarımında tasarımcıya öğretilen eks (emniyet kat sayısı) orandır.

Bir hondaya turbo uygulaması yapılıp 350-400 hp güçlere çıkartırken blok bile tadilat görüyor. Ki bizlerin yaptığı uygulama ile fabrikanın yapacağı tasarm arasında dağlar kadar fark vardır.

İkna olayı var yakubum hala demek istediğimi anlamış değilsin bildiklerine ikna olmasan onları savunmazsın. Hepimiz ikna oluyoruz.

Ayrıca kavgaya dovüşe sen ne bakıyosun. Ortadaki ürüne bak mala bak sonuca bak

150 lik motor ile 180 lik motor arasında yazılımdan çok daha fazla fark var. 150 liklerin turbo kp39. Oysa 180 liklerinki K03. Hatta mondeolarda kullanılan 160 lık motorun pistonları ve egzantrikleri falanda farklı diğer ikisinden. Yani olay sadece yazılım farkı falan değil.

Bu arada üşenmeyin gidin hurdacılara 80 binde kol çıkartmış 100 binde ovalleşmeden kullanılamaz hale gelmiş yatak sarmış dizel motorlara bir bakın derim. Bu iş öyle herkesin yapabileceği bir iş falan değil. Bugünkü üretim şartlarında hiçkimse %30 %40 gibi tolerans falan bırakmıyor motorlarda artık. Evet basıncı açar mazotu basar alırsınız gücüde torkuda ama motor ömrü aynı kalır demek temennidden öteye geçemez. Heleki yakıt tüketiminin düşmesi falan ancak yol bilgisayarında oluyor malesef.

Hay sen yaşa abim ya
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben de bunu diyorum, sen nerden biliyorsun ki ATIYORUM 1.6 tdci'ın maksimum 115 ps'ye dayandığını ?

Kim biliyor?

Ben chiptuning hakkında yorum yapmadım zaten farkındaysan...Hiç işim olmaz..Demek istediğim şey açık

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.