Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 250 Km Detaylı Yol Testi ve Focus 2 ile Karşılaştırma


ferhat tezcan

Önerilen Mesajlar

1.6 tdci Style donanım

Dün aracım ile ilk uzun seyahatimi gerçekleştirdim yol boyu virajlı yollar otoyol 2 şeritli şehirler arası yol geçtim.

Kendi izlenimlerimi ve eski focus 2 kullanıcısı olduğum için ikisinin karşılaştırmalarını anlatmak isterim.

Madde madde yazıyorum il olarak

SESSİZLİK

focus 3 bu konuda muazzzam başarılı.Bu sefer yalıtıma gerçekten önem verilmiş.Tüm yol boyunca benzinli bir araç kullanıyormuşum hissiyle seyahat ettim.Aracın dizel olduğunu ancak durduğunuzda yada camlar açıksa anlıyorsunuz.Focus 2 bu konuda focus 3 ün yanından bile geçemez.Otoyolda yüksek hızlarda rüzgar sesi oldukça azaltılmış.Özellikle aktif ızgaranın yüksek hızlarda otomatik olarak kapanmasıyle 190 km hızla dahi giderken ancak 110 120 km hız yapıyormuş hissi veriyor.

Gelelim lastik sesine.Yine focus 2 ye nazaran oldukça başarılı bir lastik sesi azalması mevcut.Örneğin düz bir asvalttan bir anda tırtıklı asvalta geçtiğinizde(izmir çeşme karaburun sonrası tek şeritli gidiş gelişin olduğu yol) oldukça başarılı bir ses izalasyonu mevcut tabi bunda lastiklerinde önemi var fakat daha önceki aracımla şimdiki focus 3 aracımın lastikleri aynı markaydı.Bu sebepten focus 3 ün taahhüt ettiği lastik sesi azalmasını gerçekleştirdiğini rahatlıkla söyliyebilirim.

Sonuç olarak focus 3 bu konuda verdiğiniz parayı sonuna kadar hakediyor.

MOTOR VE VİTES GEÇİŞLERİ

Şunu rahatlıkla söyliyebilrim ki eski motora nazaran size sunulan 5 beygirlik artışı kesinlikle hissediyorsunuz.İlk hızlanmalarda oldukça seri turbonun varlığını ilk kalkışlarda sonuna kadar hissediyorsunuz.İlk olarak kullanıcak arkadaşlara küçük bir tavsiye ilk kullandığnızda sanki yüksek hızlarda ağır kalıyormuş gibi hissedebilirsiniz ama emin olun yanılıyorsunuz araba hızını hisssetirmediğinden öyle gibi geliyor hız göstergesine bakın yanıldığınızı anlıycaksınız.

Aracı çeşme otobanda en son 210 km hıza çıkardım.Klima 1 de ve araçta 2 kişiydik.Daha önceki aracımla 155 km hızla tırmandığım rampayı 170 km hızla tırmanıyorum şimdi.

Çeşme dönüşümde otoyolda Bir focus 2 tdci ile yanyana geldik.Oda kendi aracını test etme derdindeydi sanırım benim gibi bana yol verdi ve yol müsait olduğu için oda gaza bastı benim gibi sonuç olarak.Klimam 1 de ve araçta 2 kişi olmamıza rağmen yanından yavaşça geçip 1 2 dakika içinde yaklaşık 5 araç boyu mesafeyi açtım.

Gelelim focus 3 te en beğendiğim geliştirmeye

Vitesler tek kelimeyle muhteşemleştirilmiş.Vites geçişleri muazzam sessiz.Önceki focus 2 de en beğenmediğim özellikti viteslerin sert geçişleri ve Çıkardığı sesler.Focus 3 müthiş sessiz ve yumuşacık vites geçişleri mevcut.Focus 2 de devamlı 6. vitesi arardım focus 3 ile bulduk çok şükür.Vites kutusu o kadar yumuşak ki siz takmak istediğiniz vitesin önüne gelin sanki vitesi yuvaya araç çekiyor.Ve son olarak 6. viteste en ufak bir bayılma ve sıkıntı yok.focus 2 de 5. vites ne ise focus 3 tede 6. vites aynı 270 tork budur dedirtiyor insana.

AMORTİSÖR VE DÖNÜŞLER

Öncelikle focus 3 teki amortisör daha öncekilere nazaran daha sert normal tümseklerde sıkıntı yok fakat laka larda özellikle arka amortisörlede baya bir sert vuruyor.Fakat bunun avantajını virajlı yollarda hissediyorsunuz.O kadar uğraşmama rağmen esp ışığını sadece bir noktada oda çok az yanıp söndürdü.Sert amortisör eşittir iyi yol tutuşu olayını bizzat göstermişler fosus 3 te.Benim aracım hatckback yani spor bir araç ve olması gereken kesinlikle budur.Her daim lakalı yollarda gitmiyoruz sonuçatta yollarımız eskisi gibi kötü değil.

Tercihler değişebilir fakat ben focus 3 amartisör lerini çok beğendim.Yol tutuşunda ise sanki bir wrc kullanıyormuşum gibi.Virajlı yollarda bu aracı kullanmak çok zevkli.

KLİMA

Bu araçata muhteşem bir şey var arkadaşlar oda klima.Aracın klimasını ne açtığınızda nede kapatığınızda araç ta en ufak bir kasma titreme devirde oynama olmuyor.Klima açıkken kavramada en ufak bir değişiklik ve sıkıntı yok.Klimanın açık olduğunu ancak içerideki havadan ve düğmedeki ışıktan anlıyabilrisiniz.

DİREKSİYON

Şehir içi kullanımda ve düşük hızlarada yumuşacık ama hızınız biraz arttığında sertleşen ve kullanımı oldukça keyifli.

YAĞMUR SENSÖRÜ

Focus 3 lerin genelindeki sorun bendede mevcut çok tırtıklı asvaltlarda yağmur sensörü kutusunda tıkırtı sesleri geliyor.Çözüm kağıt sıkıştırma:)

YAKIT

Onunla daha ilgilenemedim.:)Bu aracı kullanmak o kadar zevkli ki ona vakit ayıramadım ilerideki testlerimde en az yakıtla kaç km giderim testinide gerçekleştiririm.

ŞİMDİLİK AKLIMA GELENLER BUNLAR...

EĞER Kİ BANA 10 ÜZERİNDEN BİR PUAN VER DESELERDİ FOCUS 3 E VERECEĞİM PUAN 9.5 OLUR

10 VEREMEMEMİN SEBEBİ TEYBİN AUX BLUETOOTH VE USB DEKİ KRONİK PARAZİT SESLERİ.

SONUÇ OLARAK BENİM ŞAHSİ FİKRİM FOCUS 3 VERDİĞİNİZ PARAYI SONUNA KADAR HAKEDEN BİR ARAÇ.

BU SEGMENTTE FOCUS 3 1. SIRAYA OTURUR.

YkP CgTy tarafından düzenlendi
  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende eski focus 2 kullanıcısıyım ve şuan bende focus 3 kullanıyorum,benimde görüşlerim ve izlenimlerim sizinkiyle paralel,Şunuda eklemeliyim aracı alırken tipinden yana tereddütlerim vardı astra daha güzel geliyordu gözüme fakat araca alıştıkça daha çok beğeniyorum tipini ve özelliklerini.Kargaya yavrusu şahin gibi gözüküyorda olabilir :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yaaaaa,gördünüz mü işte C segmentinin Kralı Focusu...O parayı sonuna kadar hakkettiğini anlamışsınız ne güzel..Ses sistemindeki paraziti dert edip gidip hyundai felan alacaktınız neredeysa belki de...O parazit sesini de kafaya taktığınız için öyle ve zamanla duymayacaksınız bile...Ben siz söyleyinceye kadar duymadım hiç,o kadar da iyi kulağım vardır halbuki...Çünkü çok önemli değil bence,sonuçta düzeltilecek bişey,ses çıkışlarını birbirine yakın konumlandırmışlar,ayrıca bluetooth sistemini kapatınca parazit yok oluyor sanırım,bir deneyin bak..Ama ben bluetoothtan vazgeçmem acayip kolaylık..Ayrıca sesli kontrol sistemi varsa aracınızda o da o paraziti yapabilir,şöyleki sesli kontrol hoparlörü dış sesleri algılıyor sürekli ve o yüzden de hoparlör çıkışlarına eko yaptırıyor sanırım....Sesli kontrol sistemi olmayan araçlarda o parazit varmı acaba...Neyse işte,sonuçta siz arabanızın güvenliğine,dinanizmine ve az yakıtına odaklanın,gerisi teferruattır....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Elinize sağlık, güzel inceleme olmuş. Bana biraz taraflı geldi ama olur o kadar :nazar: Ben de aynı başlıktan aşağıda fikirlerimi paylaşayım.

190 ile giderken pek 100-120 ile gidiyor gibi hissetmedim. Bisikletle 120 yapsam ancak böyle olur. O hızda ufak direksiyon hareketlerinde bile araç endişe verici ağırlık değişim tepkileri ve oynama yapıyor.

Vites geçişleri olması gerektiği gibi. Normal bence.

Sessizlik gerçekten iyi.

Çekiş konusunda benzinliden geçtiğim için bana biraz sağır geliyor. Özellikle birinci vitesde şehiriçinde dur-kalk yaparken acemi şöför gibi aracı sallıyorum. 1 vites önce gitmiyor, gaza basıncada turbo devreye girip fırlıyor, dengelemek için özellikle dikkat etmek gerekiyor. Dikkat etmeden alışkanlıkla kullanınca sıkıntı olabiliyor.

Amortisörler iyi ayarlı ve sessiz. Konfor iyi, yol tutuş zaten malum.

Direksiyon Megane HB'den sonra çok güzel ama hafif ağır. Yakıt İstanbul şehiriçi 6-6,5 arası daha tam oturmadı.

Ses sistemindeki cızırtıyı burada duydum, denedim varmış. Müzik çalarken hiçbir şekilde duyulmuyor. İpod bağlayınca ses kalitesi artıyor. O sebeple büyük kapasiteli bir cihaz almayı düşünüyorum. USB üzerinden aynı kalite alınmıyor.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Görüşlerinizin bir çoğuna olduğu gibi katılıyorum. Hatta 180-190 giderken hızı hissettirmemesi doğru ancak 100 le gidiyormuş gibi de değil. :kıhkıh:

Virajlı yollarda yakıt tüketimini dikkate almadan yol almak gerçekten çok zevkli, focus bu konuda rakipsizdir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Görüşlerinizin bir çoğuna olduğu gibi katılıyorum. Hatta 180-190 giderken hızı hissettirmemesi doğru ancak 100 le gidiyormuş gibi de değil. :P

Virajlı yollarda yakıt tüketimini dikkate almadan yol almak gerçekten çok zevkli, focus bu konuda rakipsizdir diye düşünüyorum.

Sticker'dan önce araban keyif vermezken, sticker'dan sonra keyif veriyordur...Doğru :kıhkıh:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çekiş konusunda benzinliden geçtiğim için bana biraz sağır geliyor. Özellikle birinci vitesde şehiriçinde dur-kalk yaparken acemi şöför gibi aracı sallıyorum. 1 vites önce gitmiyor, gaza basıncada turbo devreye girip fırlıyor, dengelemek için özellikle dikkat etmek gerekiyor. Dikkat etmeden alışkanlıkla kullanınca sıkıntı olabiliyor.

Engin bey bu konuda çok haklısınız. Bende de aynı problem var. yaklaşık 2-3 aydır arabayı kullanıyorum şehir içinde arada sallıyor. kendimi acemi gibi hissediyorum. arabaya binenler bir anda dikkat kesiliyor acemi sanıyorlar beni :kıhkıh: gaz fazla verince araba fırlıyor. az verincede hoplayıp duruyo :P bu arabaya zarar vermez inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

araç kalktığı gibi 2'ye alın basın gaza :kıhkıh: 1. vites hikaye zaten

Valla ben 1.vitesi seviyorum :P Gaz vermeden kalkıyorum. Trafikte bile 1 kere kalktığım zaman öndeki ile mesafemi hesaplı tutup mümkün olduğu kadar debriyajı kullanmıyorum.

Ondan sonra diyorlar ki sen trafikte araç kullanmıyorsun yakıt tüketimin ondan düşük :P

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Valla ben 1.vitesi seviyorum :P Gaz vermeden kalkıyorum. Trafikte bile 1 kere kalktığım zaman öndeki ile mesafemi hesaplı tutup mümkün olduğu kadar debriyajı kullanmıyorum.

Ondan sonra diyorlar ki sen trafikte araç kullanmıyorsun yakıt tüketimin ondan düşük :P

O ayrı mesele :D oraya girmeyelim :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Elinize sağlık, güzel inceleme olmuş. Bana biraz taraflı geldi ama olur o kadar :kıhkıh: Ben de aynı başlıktan aşağıda fikirlerimi paylaşayım.

190 ile giderken pek 100-120 ile gidiyor gibi hissetmedim. Bisikletle 120 yapsam ancak böyle olur. O hızda ufak direksiyon hareketlerinde bile araç endişe verici ağırlık değişim tepkileri ve oynama yapıyor.

Vites geçişleri olması gerektiği gibi. Normal bence.

Sessizlik gerçekten iyi.

Çekiş konusunda benzinliden geçtiğim için bana biraz sağır geliyor. Özellikle birinci vitesde şehiriçinde dur-kalk yaparken acemi şöför gibi aracı sallıyorum. 1 vites önce gitmiyor, gaza basıncada turbo devreye girip fırlıyor, dengelemek için özellikle dikkat etmek gerekiyor. Dikkat etmeden alışkanlıkla kullanınca sıkıntı olabiliyor.

Amortisörler iyi ayarlı ve sessiz. Konfor iyi, yol tutuş zaten malum.

Direksiyon Megane HB'den sonra çok güzel ama hafif ağır. Yakıt İstanbul şehiriçi 6-6,5 arası daha tam oturmadı.

Ses sistemindeki cızırtıyı burada duydum, denedim varmış. Müzik çalarken hiçbir şekilde duyulmuyor. İpod bağlayınca ses kalitesi artıyor. O sebeple büyük kapasiteli bir cihaz almayı düşünüyorum. USB üzerinden aynı kalite alınmıyor.

Direksiyon hareketlerinden bahsetmiyorum ben 190 km hızla giderken araçtan gelen sese göre söylüyorum.elbetteki 190 la giderken direksiyon hassasiyeti çok fazla olur.o konunun konu başlığına bakarsanız sessizlik
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.