Jump to content

Fotoğraf Yarışması:

Haziran katılım burada
Mayıs anketi burada

  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Cem Boneval

Polestar 2: Volvo'nun Tesla'ya cevabı mı?

Recommended Posts

Volvo'nun önce model ismi uzantısı olarak kullanılan, sonradan alt markası olarak tescil edilen Polestar bir Hybrid Coupé olarak yollara çıkacak olan 1 modelinden sonra çok daha iddialı bir projeye imza atıyor: Salt elektrikli bir spor sedan olan Polestar 2.

Bu Polestar 1:

image.png

 

Bu ise 2:

image.png

 

image.png

 

 

 

image.png

 

image.png

 

2'nin tasarım öğelerinde Volvo vurguları hemen dikkat çekiyor. 

300 kW (408 PS) gücünde ve 600 Nm torka sahip çift elektrikli motor 78 kWh'lik bir pilden beslenerek dört tekerlekten çekişli aracı 5 saniye civarında 100 km hıza taşıyabiliyor. 

Menzil olarak da 500 km'den söz edilmekte.

Multimedya sistemi android bazlı olacak ve 11" ekran üzerinde Google'ın tüm programları kullanılabilecek. 

Sadece internet üzerine siparişe açık olan modeli şu anda sipariş etmek mümkün ve üst donanımlı lansman modeli için 60.000 Avro'luk bir fiyat belirlenmiş, kısa bir süre sonra 40.000 Avro'luk bir ekonomik modelle Tesla 3 ile rekabet etme planları var. Üretim Çin'de. Teslim bir yıl içinde.

 

Elektrikli araçların yollarda giderek fazla yer alacağı bir süreç başladı sanırım. 

 

Edited by Cem Boneval

Share this post


Link to post
Share on other sites

Güzel olacak. Asıl patlama mesafeyi uzatıp şarj süresini kıstıklarında olacak. Ondan sonra zaten fiyatlar da hızlı şekilde düşmeye başlar. (diye düşünüyorum) Bu arada Polestar 2 nin ön ızgarası nedense bir an Citroen'i andırdı bana. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Araba güzel görünüyor, güç ve menzil iştah kabartıcı.

 

Bu tip marketing mottosu gibi cümlelere iki çift eklemem olmasa gece uyuyamam. Kusuruma bakma.

28.02.2019 - 11:15 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

Elektrikli araçların yollarda giderek fazla yer alacağı bir süreç başladı sanırım. 

Bu paraları verip yolda kalmak istemeyen her rasyonel düşünen insan bu tip atılımların önünde uçurum gibi kalacaktır. Sende çok iyi biliyorsunki dünyanın en ücra köşelerinde dahi yakıt bulmak kolay. Fakat her şehirde şarj istasyonu? De ki buldun, şarj olmasını bekleyecek kadar zamanı olan kaç insan tanıdığın var. Diyeceksinki evde de şarj edebilirsin. Yahu taşıma suyla değirmen dönmez, hadi al bu arabayı da şöyle bir avrupa turu yap, veyahut bir doğa gezintisine çık. Rotanı nerede istasyon var ona göre mi planlayacaksın? Gezmek istediğin yerlere göre mi? Aklın hep bataryalarda ? İllaki içten yanmalı motorların dinazorlar gibi neslinin tükeneceği aşikar. Fakat öyle "fazla" nitelemesini kullanacak kadar bir gelişme yaşayacağımızı en azından bir on-onbeş yıl sanmıyorum. Detaylandırmak için İtalyan, Alman, Amerikan, ve Asya kökenli otomobil üreticilerini ve pazarlarını düşünelim.

 

İtalyanlar gevşek, yaparız der geçer, belki sen daha iyi takip ediyorsundur var mı İtalyan bir üretici konseptten öteye gitmiş bu güdümde? 

 

Amerikalı üreticilerde? Tesla bir örnek, fakat dostlar alışverişte görsün misali, başka amaçlar taşıyan teknoloji gösterisinden öte mi? Ütopik California haricinde bu konuya yatkın bir eyaletide yok.

 

Almanlar her totosu kalkık avrupalı gibi kendini kuralları oluşturan bir yapıya oturtup dizeli kaldıracaaaz şehirlere sokmayacaaz dedi. E iyi dedi bence hoş dedi, eee gerisi? Cayır cayır varil kadar hacimli araçlar üretmeye devam, hala dizel motorlu araç ürettiklerini saymıyorum bile.

 

Fransızlar yapayım dese, onlarda biliyor bir sene dayanır ikinci sene havai fişek gibi kıvılcım atar o araba, ömrü vefa etmez, yapmıyorlar.

 

Asyadan Japon Toyota araplara satayım keyfime bakayım derdinde, araplara elektrikli araba satmayı deneyecek kadar akılları yerindedir. Ki Amerika pazarında ne yaptıklarını görüyorsundur.

Kia desen zaten en ucuz nasıl üretirim derdinde.

Honda desen, o yağ basıncı o egzantriği oynatacak yerinden aga.

Çinli desen adam yakıt olarak köpek kullanabilse kullanır, böyle şeyler onlara gelmez, takarlar ağızlarına maske gezerler ortada, pek koymaz.

 

Velhasılı, o yaptı bende yapayım furyasının rüzgarı bitince tekmili birden üreticilerin alayı işine gücüne bakar. Ki bitti de işte aradan bir iki çıkar böyle anca yetişen.

 

Şimdi sen bunların üzerine çıkıp dersenki daha çok göreceğimiz süreç başladı, bende sana derimki, evet 15000 tane elektrikli araç varsa seneye belki 15200 olur, on seneye de ki 100000. Daha mı çok? Evet. Ama işte o kadar. İnsanların ilgisi olmadan yaşayamayan eli ayağı titreyen parası olan tipler alır, gider benzinlikte benzin doldurmaya çalışır, bizde güleriz.

 

Birde şunu anlamıyorum, biz dünya olarak elektrik üretmenin en sağlıklı yöntemlerine tamamen geçtikte benim mi haberim yok? Termik, nükleer, hidro elektrik santrallerinden kurtuldukta bu arabaları kullanınca dünyamız nefes mi alacak? Bak bu lafa hastayım. O elektiriği kim nerede ürettide sen kullanıyorsun.

 

Show business...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
01.03.2019 - 23:33 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

iki çift eklemem olmasa gece uyuyamam.

Düzgün bir Türkçe kullanımını pazarlama gibi görüp iğneleyici ve alaycı bir üslupla cevaplamak senin rahat uyumanı sağlayacaksa okumaya devam et, ninni yavrum ninni.

 

Elektrikli araçlara bakışın da maalesef dünya gerçeklerinin birazcık gerisinde ve daha iyi bir teknoloji gelene kadar gelişim elektrik üzerinden olacak. Bunu sadece "show business" olarak görüyorsan bu da senin bileceğin iş. 

 

Elektrikli araç kullanımı devlet destekleri ve çevre duyarlılığının gelişmesi ile giderek artmakta ve elbette burada belirleyici unsur araç fiyatları ve menzil olacak. 

Araçların imalatının daha az komplike olması, bakım aralıklarının daha uzun ve bakım masraflarının daha düşük olması, elektrikli motorun daha az yer kaplaması nedeniyle iç hacmin daha verimli kullanılması, daha az gürültülü ve daha yüksek performanslı olmaları (ivmelenme açısından) ve işletme maliyetlerinin göreceli düşük olması belirgin avantajları iken bataryaların maliyeti, ömrü, kapasitesi ve ağırlığı şu anda geliştirilmesi gereken bir unsur olarak önümüzde duruyor. Bu konudaki çalışmalar yavaş ilerlese de umut veriyor. Diğer iki konu da şarj istasyonları ve çevre kirliliği. Şarj istasyonları konusunda çok ciddi çalışmalar var ve 100 kW hızlı şarj istasyonları şu anda araçların göreceli yaygın olduğu yerlerde hızla artıyor. Pratikte konuşursak Finli bir dostum Tesla S kullanıyor ve Orta ve Kuzey Avrupa'da sorunsuz uzun yolculuklar yapabildiğini  ifade ediyor, söz gelimi Noel zamanı Strazburg'da karşılaştık, Helsinki'den gelmişti.  Kuşkusuz daha geliştirme gerekiyor, ama o potansiyel de var.

 

Çevreye etkisine gelirsek bu tamamen elektrik üretiminin yöntemi ile ilgili. Bu konuyu ilk defa gündeme getiren ve emisyon kazanımının zannedildiği kadar yüksek olmadığını yazanlardan biriyim. Hatta bir dünya haritası ile de süslemiştim.

Güncelini buraya da ekleyeyim. 

image.png

 

Ülke bazında elektrik üretimine bağlı elektrikli araçlara dayalı emisyonlara da bakarsak şunu görüyoruz:

image.png

 

Sonuçta kömür yakarak elektrik elde eden ülkelerde emisyonda bir kazanım olmadığı kesin, hatta olumsuz olduğu bile söylenebilir. Ancak global ölçekte de daha temiz enerji çalışmaları süregeliyor ve uzun vadede burada da bir iyileştirme beklemek yanlış olmaz.

Tabii gözden kaçırılmaması gereken bir diğer husus var: Hava kirliliğinin bölgesel yoğunlaşması. Termik santrallerin yarattığı kirlilik -yerleşim bölgelerinden uzak olmaları koşulu ile- havada dağıldığı için konsantrasyonu düşüyor, ancak şehirlerde yoğun trafik bölgelerinde yaşayan insanlar araç kökenli hava kirliliğinden çok fazla etkileniyorlar. Şehir içinde elektrikli araç kullanımı %100 olsa caddelerde hava ne kadar temiz ve sessiz olurdu bir düşünsenize!? En azından yazları...

Kaba bir hesapla elektrikli araçlarla dizel araçlara göre globalde %25 düzeyinde bir emisyon azalmasından bahsediliyor. 

 

Wikipedia verilerine göre -ki oldukça sağlam kaynaklara dayandırılmış- Aralık 2018 itibariyle yoldaki 250 araçtan biri elektrikli. 

2016 yılında trafiğe çıkan elektrikli binek/küçük ticari araç sayısı 2 milyon iken (%0,86), bu 2017'de 3 milyona (%1,3) ve 2018'de 5 milyona (%2,1) yükselmiş. Artış bu hızla giderse birkaç yıl içinde bu oranın %10'u geçmesi mümkün. Norveç bu değeri şimdiden yakalamış durumda. 

2018 rakamları ile elektrikli araç satışları:

image.png

 

Özetle diyeceğim o ki, dudak bükebilir, ciddiye almayabilir, gösterişten ibaret olduğunu iddia edebilirsiniz, ama yeni bir enerji türü keşfedilmediği sürece yollarda giderek artan sayıda elektrikli araç göreceğiz.  

 

Türkiye özeline gelirsek: Fakir bir ülkeyiz ve elektrik şarj alt yapısını kimsenin üstleneceğini düşünmüyorum. Es kaza yap-işlet-devret modeli ile yapılmaya kalkılırsa da amaç söğüşlemek olacağı için elektrik satış fiyatı ucuz olmayacaktır. Yani bizde elektrikli araçlar her daim azınlıkta kalmaya mahkumdur. Ancak hibridlerin oranı hızla artacaktır. 

Edited by Cem Boneval

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben içten yanmalı motorların yokolacağını zaten söyledim. Dünya gerçeklerinin gerisinde değil bakış açım. Ben dünya gerçeklerine elektrikli araçların yakın gelecekte (5-10sene) dişe dokunur bir şekilde etki edeceğini düşünmüyorum. Belki 25-30 sene. O da çok efektif bir batarya bulunursa, adaptasyon süreci olur. Baseline olarak bu işi hedefleyenin sadece tesla olduğu gerçeği zaten bu konuda öyle ciddi bir gelişme/yaygınlaşma örneği olmadığını da kanıtlıyor.

 

Sıfırdan büyük her rakam sıfırdan fazladır mantığı ile evet haklısın. Ama oturup kimse şu araştırmayı yaptı mı acaba, global ölçekteki araçların kwh olarak ne kadar enerjiye ihtiyacı var, bu enerjiyi elektrik karşılamakta dünya olarak ne kadar hazırız. Karşıladığımızda bize faydası ne olur zararı ne olur. 

 

Bu söylediklerini ömürlerimiz vefa ederse bir 10 yıl sonra tekrar tartışırız.

 

not: rakamların içerisinde hybrid araç barındırıyor mu? :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Baseline olarak bu işi hedefleyenin sadece tesla olduğu gerçeği zaten bu konuda öyle ciddi bir gelişme/yaygınlaşma örneği olmadığını da kanıtlıyor.

Hemen tüm üreticiler yeni elektrikli modellerini önümüzdeki aylarda yollara çıkaracaklar, bir kaç örnek:

2019

Kia e-Niro 

Kia e-Spı

Nio ES6, ES8

Byton M-Byte

Audi e-tron

Mercedes EQC

Honda Urban EV

Mini E

Porsche Taycan

Skoda e-Citigo

2020

VW Neo

Sono Sion

Ford Mach E (isim kesin değil)

Tesla S, X ve 3'e ilaveten Y ve Roadster

Seat Elektro-Leon

Mercedes EQA, EQS

BMW iX3

Audi eQ3

Polestar 3

Liste uzayıp gidiyor da ben yazmaya sıkıldım, bir de ismini duymadığımız yeni üreticiler var ki onları şimdilik pek ciddiye alıp eklemedim. 

Ve de ayrıca bir elektrikli aracın yılın aracı seçildiğini de hemen eklemeli, Jaguar i-Pace.

Bir saat önce, Servet Ö. yazdı:

not: rakamların içerisinde hybrid araç barındırıyor mu? ?

Hayır, barındırmıyor.

Bir saat önce, Servet Ö. yazdı:

bu enerjiyi elektrik karşılamakta dünya olarak ne kadar hazırız. Karşıladığımızda bize faydası ne olur zararı ne olur. 

Mutlaka simülasyonlar yapılmıştır.

Örneğin ABD'de ev tüketimi %37.4, ticari kullanım %36.6%, sanayi %25.7 ve ulaşım sadece 0.2%.

Tabii bu sadece toplu ulaşım araçlarını içeriyor. Burada daha büyük bir dilim oluşturabilir elbette. 

Zaten fosil yakıtların varlığı sürdükçe içten yanmalı motorun yok olması pek olası değil. Hibrdiler ön plana çıkacaktır kuşkusuz.

Esas soru aracı elektrikli yapıp, fosil yakıtı elektrik üretiminde kullanmak ne kazandırır olabilir. Ama onu da hesaplayacak bilgi ve beceriye sahip değilim. 

Düşünen kafalara kötü fikirler üşüşür,

büyüklerim benden iyi düşünür. 

Bir saat önce, Servet Ö. yazdı:

Bu söylediklerini ömürlerimiz vefa ederse bir 10 yıl sonra tekrar tartışırız.

İnşallah...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.