Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
  • 0
Ali Gök

Şarj Dinamosu Tamir Edilebilir Mi? Nasıl Çalışmadığı Anlaşılır?

Soru

aküyü geçen sene değiştirmiştim ama araba çalışmıyor. 4 gün önce takviye ile çalıştırdık devam ettim dün hiç çalıştırmadım arabayı bugün yine hiçbir elektirik belirtisi yok. şarj dinamosunun şarj etmediği nasıl anlaşılır ve tamir ediliyor mu? epey pahalı bir parça 

--10 dakika sonra eklendi--

tabi aküde bitmiş olabilir ama yeni olduğunu düşündüğüm için şarj dinamosuna odaklandım

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 6 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0
7 saat önce, Ali Gök yazdı:

aküyü geçen sene değiştirmiştim ama araba çalışmıyor. 4 gün önce takviye ile çalıştırdık devam ettim dün hiç çalıştırmadım arabayı bugün yine hiçbir elektirik belirtisi yok. şarj dinamosunun şarj etmediği nasıl anlaşılır ve tamir ediliyor mu? epey pahalı bir parça 

--10 dakika sonra eklendi--

tabi aküde bitmiş olabilir ama yeni olduğunu düşündüğüm için şarj dinamosuna odaklandım

Marş motorunun kömürü bitiyor 200TL'ye de neredeyse tüm oto elektrikçiler yapabiliyor.

 

Yeni çoğu araçlarda olduğu gibi bu araçlarda da akıllı şarj sistemi var. Yani akü yeterince doluysa alternatör devreye girmiyor. Alternatör sağlamsa takip modülü arızalıdır. 

 

Alternatörün çalışıp çalışmadığını anlamak için çok seçenek var. En kolayı oto elektrikçiye göstermek.

 

Kendi yöntemlerimiz ise aküyü voltmetre ile motor çalışırken ölçmek. Şarj ederken Bu değer 14.4 volt civarı olmalı. Mukayese de edilebilir yani motor çalışmazken ve çalışırken ölçülebilir.

 

Daha moderni de 30 TL'lik Mini OBD 2 ile araç OBD portuna takılan ve Bluetooth/Wireless üzerinden telefona bağlanıp, telefondaki torque benzeri programlar vasıtasıyla araçtaki çeşitli değerleri canlı olarak takip etmektir. 

 

Ama siz ilk olarak akü kutup başlarının ve şase bağlantısının vidalarının sıkıldığını kontrol edin. 

Kutup başı aparatlarının da korozyon olma durumunu da değerlendirin. 

 

Kolay gelsin. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0

Mesleğim icabı bu tür cihazlara meraklıyım.
Çakmaklığa takılıyor hem iç sıcaklık hemde 
sistemin voltajını gösteriyor.
Alper beyin dediği gibi, motor çalışmaz iken akü
voltaj değeri Yaklaşık 12,0-12,5 V oluyor.
Motor çalışırken, şarj başladığı için voltaj 15v gibi oluyor.
Daha önce akülerin sabah azizliğine uğradığım için
bu cihazı aldım.
Akünün durumunu gözlemlemiş oluyorum.

@Mertcan Çelik

Ürünü Aliexpress'den aldım.

Alalı 3 ay kadar oldu.
Türkiye'de araştırdım, bulamadım.

Ürün linki.
https://tr.aliexpress.com/item/Free-shipping-2-In-1-Car-12V-Red-Blue-Dual-Display-LED-Dual-Digital-Thermometer-Voltmeter/1908852200.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2c8b4c4dDdstht


image.png.41d487f401ccb637d1e152277b51b7f4.png

Mustafa Nartkaya tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0

akü tamamen bitmiş galiba ilk defa böyle birşeye rastladım şuan arabada elektiriğin varlığı adına hiç bir işaret yok karanlığa gömülmüş durumda. geçici olarak bir akü takıp aküyü garantiye gönderecekler. şarj motorundaki küçük yada büyük bütün sorunlarda ekrandaki akü lambası yanar mı

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
8 saat önce, Ali Gök yazdı:

akü tamamen bitmiş galiba ilk defa böyle birşeye rastladım şuan arabada elektiriğin varlığı adına hiç bir işaret yok karanlığa gömülmüş durumda. geçici olarak bir akü takıp aküyü garantiye gönderecekler. şarj motorundaki küçük yada büyük bütün sorunlarda ekrandaki akü lambası yanar mı

 

Akü şarj olmuyor iken akünün kullanıldığı her durumda göstergedeki akü lambası yanıyor. 

--3 dakika sonra eklendi--

Araç çalışırken kutup başını sökün. Araç stop ediyorsa alternatör şarj etmiyor demektir. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.