Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Dizel - Soğuk Hava - Gaz Sorunu


Kadir Hakan

Soru

Arkadaşlar merhaba,

Geçtiğimiz ay style dizel hb focus alarak hem focus ailesine hem de foruma katıldım. Lakin geçtiğimiz bir ay içerisinde söyle bir sıkıntı yaşadım. Aracı ilk çalıştırdığımda (bu ara ankarada havalar çok soğuk) motor ısınana kadar araca gaz verdiğimde devirde titreme oluyor.

Daha iyi açıklamak gerekirse; öncelikle aracın rolantisi 800-900 devir civarı. Araç soğukken hafif gaz verdiğimde, yani deviri 1100-1200 civarına çıkardığımda, devir kadranı 900 ile 1200 arasında gezinmeye başlıyor. Yani araç kendi kendine gaz kesiyor, sonra tekrar gazı alıyor. Biraz daha yüksek devirlere çıktığımda sorun ortadan kalkıyor. Aracın motoru ısındığında da sorun olmuyor. Fakat bu titreme durumu, özellikle motor ısınana kadar 1.viteste düşük hızlarda gittiğim zaman arabanın tekliyormuş gibi hareket etmesine yol açıyor.

Servisle konuştum, soğuk havalardan dolayı böyle olduğunu aracımda bir sıkıntı olmadığını söyledi. Hatta benim gibi özellikle doğu ve güneydoğu anadoludan servisi arayan insanlar varmış. Bana pek inandırıcı gelmedi açıkcası. Aranızda bu veya buna benzer bir sıkıntı yaşayan biri var mıdır?

İyi Günler Dilerim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Ali Bey belkide sizin aracınızda baska bir sorun olabilir. Çünkü havalar ısındığından beri benim araçta bu sorunu pek yaşamıyorum. Daha doğrusu kış aylarındaki gibi hafif gaz verince aracta sert silkelemeler görmüyorum. Belkide benim ayağım alıstı ve dikkat etmeden kalkışta debriyaj suresini uzatıyorum. Bugun biraz daha bu konuya dikkat eder, izlenimlerimi yazarım.

Ama şu konuda size katılıyorum. 60 bin lira verip aldığınız araçta normalde bunların olmaması gerekir. Bu sorun hala yeni focusun daha tam oturmadığını gösteriyor bence. Ama diger yandan da fordun bu problemleri çözeceğine ve zamanla aracı daha sorunsuz hale getirecegine inanıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba,

Düşünceniz(teoriniz) yanlış analamadı isem, soğuk hava rölanti devri ile, sıcak hava rölanti devri arasındaki farklılık üzerine kurulu.Eğer böyle ise, pek tutarlı değil zira;

Ben aracımı 17 şubatta aldım (gece ısı -4 civarındayken de, keza gündüz -1, 0 +1, +2 santigrat derecedeyken de) motorun ilk çalışmasında da ve daha sonrasında (hararet normal iken) bu anlatılan sorun vardı.

Şu sıralar, gündüz motor ilk çalışmasında ortam ısısı +25 iken ve daha sonrasında (hararet göstergesi normal iken) de aynı sorun yaşanıyor.

Mesele dış ısı ve ilk çalıştırma rölanti devri olsa idi; Türkiye için üretilen bu aracın + 25 derecede ve hatta bir süre sonra(mesela 50-60km sonra) bile bu hatayı vermemesi gerekirdi diye düşünüyorum. Bu durum sebebi araçlardan kaldırılan Start - Stop olabilirmi? Kimbilir!

Ama şunu net biliyorum: Aracım ister kışın, ister baharda, gerek ilk çalıştırmada ve gerekse bir süre sonra(hararet normal iken) denendiğinde,

A)araç vitesi boşta el freni çekili : araç devir hızı 750 iken gaz pedalına biraz bastığınızda motor sesi ve motor devir göstergesi sabittir. Yani gaz pedalına boştan yere bastık, zira aracın gaz pedalına basılmasını algılamadı.(bu arada servis yetkilisinin bilgisayar ölçümüne göre pedal bunu algıladı)

yada

B)araç düz yolda 1. viteste(yada 2 viteste) rölantide(araç kalkış yapmış ama gaz pedalına ve debriyaja basılı değil) iken devir göstergesi 900'dür ve biraz daha hızlı gitmek istediğimiz için gaz pedalına biraz bastığımızda(aslında amaçlanan 900 devir yerine, kademeli olarak (950 devir ve 1000 devir ....) deviri yani hızı kademeli arttırmak istediğimizde, araç yine gaz pedalına basma eylemimiz algılamaz. Nereye kadar algılamaz? 1100 veya 1150 devire kadar sonrasında ise, birden alglılar ve bu kezde tahminimden fazla hızla gitmeye başlayarak aniden ileri atılır, bu durumda biz ayağımızı gazdan çekersek geri yığılır çekmezsek(önde araç yoksa) hızla ilerler.

Lafın özü; bu aracın sorunu fiiliyatta, gaz pedalına yapılan basıncın ilk kısmını(bir kısmını) algılamamasıdır.Pedalda boşluk vardır. Eski araçlar olsa gaz telininin ayarı yapılır boşluk alınır, ama yeni sistemde de böyle saç baş yolunur, sinir olunur.(hoş bende saç da yok :D )

Olay soğuk sıcak olmasa gerek de, 60.000TL verilen bir aracın kalkış hatası benim için önemli.

Bir ara aracımı nasıl aldığımı, ne meşakkatli olduğunu ve 2011 model kasım aralık ayı Türkiye'ye plus opsiyonlu gelmiş olması gereken ama gelmeyen araçların motor şase numaralarını da vereyim de 2. elde araç alacak arkadaşlara yazık olmasın.

Katkısı olan tüm arkadaşlarıma selamlarımla.

Ali Bey belkide sizin aracınızda baska bir sorun olabilir. Çünkü havalar ısındığından beri benim araçta bu sorunu pek yaşamıyorum. Daha doğrusu kış aylarındaki gibi hafif gaz verince aracta sert silkelemeler görmüyorum. Belkide benim ayağım alıstı ve dikkat etmeden kalkışta debriyaj suresini uzatıyorum. Bugun biraz daha bu konuya dikkat eder, izlenimlerimi yazarım.

Ama şu konuda size katılıyorum. 60 bin lira verip aldığınız araçta normalde bunların olmaması gerekir. Bu sorun hala yeni focusun daha tam oturmadığını gösteriyor bence. Ama diger yandan da fordun bu problemleri çözeceğine ve zamanla aracı daha sorunsuz hale getirecegine inanıyorum.

Ali Bey dün aracımı çalıştırıp park halinde ve vites bostayken, hafif gaz vererek denemeler yaptım. (Hava 18 derece) Aracın rolanti devri 750 idi. Hafif gaz vererek devri 900 civarına cıkardım ve orada sabit kaldı (soğuk havada bunu yapamıyordum). Devir kadranında çok çok hafif oynamalar oluyordu ama bunun soğuk havalardaki 750-1100 devir arasındavgidip gelen dalgalanmayla alakası yoktu. Değişik denemeler yaptım. Ayağımla mümkün olduğu kadar az gaz vererek devrin sabit kaldığı en düşük noktayı bulmayı çalıştım. Bu da yine 900 devir civarlarıydı. 750-900 arası sabit tutamadım.Çünkü pedala en ufak dokunmamla devir 900e çıkıyordu (pedal boşlugunu saymıyorum tabi). 900 devirden sonrada gaz pedalına hafif dokunarak her devirde sabit tutabiliyordum. Ayrıca 1. viteste kalkış denemesi de yaptım. Silkelenme olmadı (kışın acemi şöförün araba kaldırması gibi silkelenme oluyordu). Eğer sizin aracınızda buna benzer tepkiler vermiyorsa belki aracınızda başka bir sorun olabilir. Umarım en kısa zamanda problemi çözersiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu arada tempolu kullanımda 3. vitesten 4 e atarken araçta olması gerekenden fazla sarsıntı veya ona yakın bi durum oluyormu bugün benim başıma geldi tam anlayamadım, yanımdaki arkadaşada garip geldi ama adını koyamadık.Böyle bişey dikkatini çeken oldumu?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Alper.... Şimdiye kadar bende olmadı..tabii tempolu derken yüksek tempodan bahsetmiyorsan....

Tempodan kastım 2. vitesten sonra gaza abanmaya başladım o şekilde ama 3-4-5. vitese çıktım,3500-3800 dd arası vites değişiminde 2 den 3 ten 4 geçerken dikkatimizi çekti.5. vites olması gerektiği gibi normaldi.Bu arada tamda yüksek tempo sayılmaz bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tempodan kastım 2. vitesten sonra gaza abanmaya başladım o şekilde ama 3-4-5. vitese çıktım,3500-3800 dd arası vites değişiminde 2 den 3 ten 4 geçerken dikkatimizi çekti.5. vites olması gerektiği gibi normaldi.Bu arada tamda yüksek tempo sayılmaz bence.

nasıl bir sarsıntı bu araç kasılıyor gibimi takırtı tarzında mı tam anlayamadım
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

nasıl bir sarsıntı bu araç kasılıyor gibimi takırtı tarzında mı tam anlayamadım

Vites geçişi esnasında homojen bi geçiş değil sanki,yüksek hızda olmaması gereken bi sarsıntı yapıyor gibi geldi motor,ama ilk defa bu durumu farkettim yada yanılıyorda olabilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

3500-3800 devirler benim dizele göre yüksek.. Ben ecomode a uyup 1500 lerde bir üst vitese atıyorum ^_^ Bu araçta sadece 1. vites beni uyuz ediyor, gitmiyor araba ya...

Cevat abi normalde bende öyle kullanıyorum 1500-2000 arası,sadece bi hızlanıyıp deyip 2. vitesten sonra gaza abanmaya başladım,130 km hıza kadar çıkıp bıraktım zaten,kısa süreli bastık okadar.Dizel diye hor görmemek lazım uygun şartlarda arada basmanın zararı olmaz diye düşünüyorum. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ali Bey dün aracımı çalıştırıp park halinde ve vites bostayken, hafif gaz vererek denemeler yaptım. (Hava 18 derece) Aracın rolanti devri 750 idi. Hafif gaz vererek devri 900 civarına cıkardım ve orada sabit kaldı (soğuk havada bunu yapamıyordum). Devir kadranında çok çok hafif oynamalar oluyordu ama bunun soğuk havalardaki 750-1100 devir arasındavgidip gelen dalgalanmayla alakası yoktu. Değişik denemeler yaptım. Ayağımla mümkün olduğu kadar az gaz vererek devrin sabit kaldığı en düşük noktayı bulmayı çalıştım. Bu da yine 900 devir civarlarıydı. 750-900 arası sabit tutamadım.Çünkü pedala en ufak dokunmamla devir 900e çıkıyordu (pedal boşlugunu saymıyorum tabi). 900 devirden sonrada gaz pedalına hafif dokunarak her devirde sabit tutabiliyordum. Ayrıca 1. viteste kalkış denemesi de yaptım. Silkelenme olmadı (kışın acemi şöförün araba kaldırması gibi silkelenme oluyordu). Eğer sizin aracınızda buna benzer tepkiler vermiyorsa belki aracınızda başka bir sorun olabilir. Umarım en kısa zamanda problemi çözersiniz.

Kadir bey,

Yaptığınız deneme sonuçlarını aktardığınız için çok teşekkür ederim.Faydalı oldu benim için.

Malesef benim araçta (mayıs/2012 ortam ısısı ortalama 20-25 santigrat derece iken) 750 devir ile 1.100 devir arası mevcut değil, ya hiç ya hep(750 - 1.100) çaılışıyor.

Anlaşılan Ford Focus III bir süre bu ve benzeri teknik eleştiriler alacak.Demek ki "yeni çıkan araç almak yerine yeniden bir öncesinin tam donanımlısını almak lazım" deyişi(tecribesi) pekte yabana atılmamalıymış.

Tekrar tekrar yardımlarınıza teşekkür ederim.Selamlarımla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar aynı sorun bende de var .Bu konuyu okuduktan sonra 1 hafta önce edremit ford servisine gittim.Şikayetlerimi söyledim(düşük viteslerde silkeleme problemi) ve yeni yazılımdan bahsettim. Motor şase numarasını alıp bilgisayara girdiler ve yeni yazılımınız yok dediler. Zaten yeni yazılım olduğunu da hiç duymamışlar. Ama bende düşük viteste silkeleme sorunu var ve internette de araştırdım diyince internette her gördüğünüze inanmayın dediler :kıhkıh: Zaten yeni yazılım olsa bize mesaj gelir ve biz tek tek o arabaların sahiplerini arardık dediler.Ama sizde böyle bir sorun varsa bilgisayara bağlayıp bakalım dediler bende bağlattım ve tabiki hiçbirşey çıkmadı sorun yok dediler. Bende otosan'a mail attım. Otosan mailimi edremit servisine yönlendirmiş servisten aradılar otosanlada görüşmüşler focus 3 dizeller için yeni yazılım yok dediler.Sadece makyajlanmış modellerde varmış.(bu ne demek anlamadım). Ama sizde şikayet devam ediyorsa test sürüşüne çıkalım teknik elemanımız görsün öyle müdahale edelim dediler.Arabamı 2011 ağustos sonunda aldım bendeki yazılımın yeni yazılım olması mümkün değil . Ama bir türlü yeni yazılım olduğunu ispat edemiyorum ve ayrıca otosanda öyle dedi diyorlar. Ne yapabilirim fikir almak istedim ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Murat bey bakın focus 3 ün makyajlı modeli yok zaten araç yeni çıktı.Ben size açık adres veriyorum Sakarya AKGÜN Ford servisi arayın sorun yada servis elemanı bir zamet arasın nasıl yapıldığını öğreniversin nede olsa karşı taraftakide servis elemanı anlaşırlar.Madem yazılım yoktu benimkine ne yüklediler hadi yazılım yok öylesine yaptılar diyelim (ki ben başında bekledim ve cihazdan yükleme yaptığını gözlerimle gördüm ) aracım nasıl düzeldi ben memnunum ve yapanların adresini verdim arayıp görüşün

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar aynı sorun bende de var .Bu konuyu okuduktan sonra 1 hafta önce edremit ford servisine gittim.Şikayetlerimi söyledim(düşük viteslerde silkeleme problemi) ve yeni yazılımdan bahsettim. Motor şase numarasını alıp bilgisayara girdiler ve yeni yazılımınız yok dediler. Zaten yeni yazılım olduğunu da hiç duymamışlar. Ama bende düşük viteste silkeleme sorunu var ve internette de araştırdım diyince internette her gördüğünüze inanmayın dediler :) Zaten yeni yazılım olsa bize mesaj gelir ve biz tek tek o arabaların sahiplerini arardık dediler.Ama sizde böyle bir sorun varsa bilgisayara bağlayıp bakalım dediler bende bağlattım ve tabiki hiçbirşey çıkmadı sorun yok dediler. Bende otosan'a mail attım. Otosan mailimi edremit servisine yönlendirmiş servisten aradılar otosanlada görüşmüşler focus 3 dizeller için yeni yazılım yok dediler.Sadece makyajlanmış modellerde varmış.(bu ne demek anlamadım). Ama sizde şikayet devam ediyorsa test sürüşüne çıkalım teknik elemanımız görsün öyle müdahale edelim dediler.Arabamı 2011 ağustos sonunda aldım bendeki yazılımın yeni yazılım olması mümkün değil . Ama bir türlü yeni yazılım olduğunu ispat edemiyorum ve ayrıca otosanda öyle dedi diyorlar. Ne yapabilirim fikir almak istedim ?

Yukarda ki kişiyi arayın ve sizin servisiniz ile görüşmelerini sağlayın..Bilgi paylaşımı sağlasınlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.