Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Dizel - Soğuk Hava - Gaz Sorunu


Kadir Hakan

Soru

Arkadaşlar merhaba,

Geçtiğimiz ay style dizel hb focus alarak hem focus ailesine hem de foruma katıldım. Lakin geçtiğimiz bir ay içerisinde söyle bir sıkıntı yaşadım. Aracı ilk çalıştırdığımda (bu ara ankarada havalar çok soğuk) motor ısınana kadar araca gaz verdiğimde devirde titreme oluyor.

Daha iyi açıklamak gerekirse; öncelikle aracın rolantisi 800-900 devir civarı. Araç soğukken hafif gaz verdiğimde, yani deviri 1100-1200 civarına çıkardığımda, devir kadranı 900 ile 1200 arasında gezinmeye başlıyor. Yani araç kendi kendine gaz kesiyor, sonra tekrar gazı alıyor. Biraz daha yüksek devirlere çıktığımda sorun ortadan kalkıyor. Aracın motoru ısındığında da sorun olmuyor. Fakat bu titreme durumu, özellikle motor ısınana kadar 1.viteste düşük hızlarda gittiğim zaman arabanın tekliyormuş gibi hareket etmesine yol açıyor.

Servisle konuştum, soğuk havalardan dolayı böyle olduğunu aracımda bir sıkıntı olmadığını söyledi. Hatta benim gibi özellikle doğu ve güneydoğu anadoludan servisi arayan insanlar varmış. Bana pek inandırıcı gelmedi açıkcası. Aranızda bu veya buna benzer bir sıkıntı yaşayan biri var mıdır?

İyi Günler Dilerim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Ne hatası aldınız, bu site ford club değil zaten :o

Burada konu açabiliyorsanız heryerde açabilirsiniz anlamına geliyor :)

Konunuz hakkında sitedeki arama motoru ile önceden açılmış konuları göz geçirmenizde fayda var

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhabalar,

Bu bahsedilen sorunların aynısı yada benzeri bendede var. arac 2012 tdci tit.

Servise gitme ihtiyacıda hissetmedim ve soguk havalardan olduğunu kesinlikle düşünmüyorum.

Focus 2 nin sürüş karakterine alıştığım içinde bu sorunları yaşıyor olabilirim diyede aklımdan geçmiyor değil.

Yolum düşerse servise, bunları dile getirip bir cevap alırsam sizlerlede paylaşırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar, tanışma kısmına girmeyi denemekle birlikte, nedense explorer'da ford club açılmıyor hata veriyor, bu sebeple tanışma kısmını daha sonraya ertelemek durumunda kaldım.Af ola.

Aracım 2012 model sedan focus(3) 1.6 TDCİ Style(Plus) halen 500km civarında.(bu arada 50-60km düz yol, genellikle kararlı sürüş yakıt tüketimim 100km için 4.0lt'dir)

Benim aracımla asli sorunum konu başlığı olan durumdur. Yani aracın gaz yeme sorunu diyebiliriz.

Benim aracımda benim yaşadıklarımın oluş şekli;

Araç kış aylarında ve şu an(mayıs ayı başı/2012) çalışma esnasında 750 devirde çalışır.Araç ister kış ister bahar 1. vitese geçilmek ve ayak debriyaj pedalından yavaşça çekilmek sureti ile gaza basmaksızın harekete geçirilirse(örnek düz zemin içindir eğim yoktur.) kendi kendine 900 devire yükselir ve kendi kendine hareket eder.(sanırım hızı saate 5-10km civarındadır)

Durum bu iken aracın el fireni çekili halde iken sadece gaz pedalına basmak sureti ile(rölanti devri 750 iken) 800-900-1000-1100 devirde çalıştırmak isterseniz çalışmaz. Zira 750 devir ile 1100 devir arasında devir göstergesi sürekli aşağı yukarı salınır, sabit 800-900 -1000-1100 devirde tutamazsınız.

1200 devirde tutabiliyorken yukarıda bahsedilen devirlerde asla durmaz.

Bu durumun fiiliyatta etkisi ise şu şekildedir(yaşım 40 küsür 20 yıldır araç kullanırım) (varsayılan yol düzdür) 1. vitese aracı aldınız ve gaza basmadan debriyajdan ayağınızı yavaşça çektiniz ise, araç 750 devirden 900 devire çıkar ve yavaşça ilerlerken hafifçe gaza dokunupta az daha hızlı ilerlemesini istenildiğinde araç önce hiç tepki vermez(tepki vermeyen kısım aslında 750 devir ile 1100 devir arasına denk gelen gaz pedalı boşluğu yada yazılımıdır) ve sonra aniden(zira aslında devir 750 den 1200 devire gelmiştir) ileri zıplar (yada sirkeler) keza bu durumu 2 vitestede yaşabilirsiniz.

Bu durumun daha sıkıntılı hali ise, hafif yada daha eğimli rampalarda yaşanması halidir ki, tam bir işkencedir. (en azından benim için) Bu aracın bu hali ile rampada 1. viteste kalkış durumu(aracınız tanıdığınız için) az gazla yarım debriyaj olmaz olamaz .Bunun yerine yarım debrijaj bol gaz yaparsınız ki devir olarak 1300-1400'e denk gelir(rampadayız ya 1200 devir ile kalkmaz)

Sıkıntı asıl olarak şudur, kullandığım araç 750 devir ile 1100 devir arasında tepksizdir, gaza basmadan 750 devirde çalışmakta iken az bastığınızda 800-900-1000-1100 deviri görmez, 1100 devir üzerini görür.Bu durum ise eski alışkanlıklarımızla çelişir ve bizi(en azından beni) acemi yapar. İnanın bu araçla beylikdüzü metro çalışmasına denk gelmek istemezsiniz(İstanbul anısı)

Bu şikayetlerimle aracımı İstanbul'da yetkili servise gittiğimde bana envai çeşit izah yapıldı. Vs.Vs. yeni yazılım ısrarım üzerine yüklendi.(yazılım yüklemek 3-5 dakika sürüyor) ama benim aracımın anlattığım sorunu çözülmedi.

Focus C segmentinde bir araç çok fazla bir şey beklemiyorum, hatta beklentimi karşılıyor nerdeyse üstü(Plus özellikleri) ama standart kalkış yapamayan bir araç olması sebebiyle bence haddinden ziyade sorunlu bir araç.

Kaldıki servislerin, "bunlar böyle" demeleri ve hatta siz araç kullanmayı bilmiyorsunuz edaları beni üzdü.(ben bir kaç yüz bin km. yapmış bir sürücüyüm ve şu an şikayette bulunduğum aracın temel fonksiyonlarından birini şikayet ediyorum)

Bu konuda şikayeti olan arkadaşlarımdan yardım bekler, şikayeti olmadığını düşünen arkadaşların ise anlattığım şekilde kullanım tecrübelerini paylaşmalarını arzu ederim.

Selamlarımla.

Evet bizde aynen sizin yukarıda belirttiginiz problemleri yaşıyoruz. Problem tamamen yazılımsal. Ben daha yükletmedim ama yükleten arkadaşlar problemin çözüldüğünü söylüyorlar (konunun önceki sayfalarına bakarsanız görebilirsiniz). Belki size eski yazılımı yüklemişlerdir. Aracınızı başka bir servise götürün derim ben. Hatta problemin çözüldüğü söyleyen arkadaşlarla konuşup, eğer aynı şehirdeyseniz, onların gittiği servise gidin. Servisten servise çok fark ediyor. Ben arabamı aldığım yere bu sorunu söylediğimde bana "olur öyle. dizelde normaldir vs vs" deyip ilglienmediler. Sonra başka bir servise gittim. Sağolsunlar çokca ilgilendiler. Fakat bendeki yazılım en son sürüm olduğundan yazılım güncelleyemediler. Ama bana 2-3 ay sonra gel yeni yazılım atalım dediler.(tabi bu olay şubatta gerçekleşti. O zaman daha yeni yazılım çıkmamıştı)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

merhaba,

Tecrübelerini paylaşan arkadaşlara teşekkürler.

Fakat ben aracıma 2012 mart ortası gibi yeni yazılım yüklettim.

Bu arada yazılım yükleme olayı şı şekilde oluyor, eski görünümlü kalınca kasalı bir notebook ile aracınızın sürücü kısmının sol alt kısmında kalan yerde ki kapağı açarak bir soket çıkarıp bilgisayardan gelen diğer soket ile birleştirip, aracın motor şase numarasını bilg. 'a giriyorlar ve mevcut yazılım bilgisi alındıktan sonra sanırım internet vasıtası ile ana merkez'den(global site) o araca ait yeni yazılım olup olmadığı kontrol ediliyor ve yeni yazılım var ise, yüklemesi için onay veriliyor.

Tüm bu işlemler, 3-5 dakika sürüyor.(Yazılım yüklemeyi soran arkadaşlar için anlattım.)

Ben ilgili servisin müdürüne fiili referans ile gittiğim için, olayları bizzat takip edebildim.

Buna rağmen araçta bahsettiğim sorunla ilgili hiç bir düzelme olmadı.Tekrar servise gitmek gerek doğru, buna vaktim de var bol bol ama, servis şefinin usta başının, "efendim bu araçlar böyle" demesine karşı cevabım "olurmu öyle şey" ile başlıyor ve sinirleniyorum, arada tanıdık kimseler olmasa kavga gürültü çıkacak.Bu sebeple servise de tekrar gitmek beni geriyor. Ama başka çare yok. Bu mesele ya bir şekilde düzelecek yada bu aracı bu sebeple satacağım.

Selamlarımla.

(Not: Sevgili "YkP CgTy" 07.05.2012 tarih ve 22:10 saatinde ki iletinizde,

Ne hatası aldınız, bu site ford club değil zaten ;)

Burada konu açabiliyorsanız heryerde açabilirsiniz anlamına geliyor ;)

Konunuz hakkında sitedeki arama motoru ile önceden açılmış konuları göz geçirmenizde fayda var

metinli cevabınızı pek anlamadım ama, Ne hatası aldınız derken, benim explorer'da aldığım hata mesajını sordu iseniz, expoler'da aldığım hata metni: "internet explorer bu internet sitesini açamıyor İşlem İptal Edildi" şeklindedir. Ben yanlış anladı isem yazdıklarımın önemi yok. Benim explorer fordclub ve focusclub adlı her iki sitede yanı hata mesajını verdiğii için, fordclub diye geçtim, düzeltmeniz yerinde ama benim için netice aynı.Diğer yandan "konu başlığı" cümlesi ile hatamı ettim bilmem ama, konu başlığı açtığımı düşünmüyorum, benim aracımla asli sorunumun konu başlığı ile aynı olduğunu ifade etmek istemiştim.Umarım kurallara aykırı bir durum söz konusu değildir.Önceden açılmış konuları gözden geçirmeye çalıştım ama pek de bir netice elde edemedim, bildiğiniz bir konu varsa lütfen link olarak verin ki(link veriliyormu onuda bilmiyorum) ne ben, ne de başkaları vakit kaybetmesin.İlginize teşekkür ederim. Bu arada mesajınızın altına bunları yazmak isterdim ama hatalı bir ileti yazmamak için bu şekilde cevap verdim. E artık bu da af ola.)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

"internet explorer bu internet sitesini açamıyor İşlem İptal Edildi"

Bu hata ya internetinizden dolayı ya da server'larımıza yaşanan anlık hatalardandır..

Yeni başlık konusu, tanışma içindi ;) Tabi ki problemlerinizi istediğiniz gibi anlatabilirsiniz bununla birlikte varolan başlıkları aramak size erken yanıt bulmak adına yardımcı olacaktır bulamazsanızda biz sizin adınıza gerekli yerlerde topluyoruz ;) Bunun sebebi ise bilgilerin derli toplu olması sizden sonra gelenleri bilgileri kolay bulabilmesi (tabi bizim de kolay bulabilmemiz)

Site isimleri bizim için önemli çünkü diğer isimde bir site var ve zaman zaman problem yaşanabiliyor.Bu sebeple belirtilmiştir.

Keyifli Forumlar Dileriz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ali Bey sizin anlatmaya çalıştığınız sorunları ben 2 ay önce servise neredeyse aynı dilde anlatmıştım

Bir önceki sayfalarda da sorunu çözdüğümü söylemiştim

Evet arkadaşlar bakın ben bu sorunu yaşıyordum 10 gün evvel serviste halletiler yeni yazılım yüklendi fakat farklı olarak araç ögrenme verileride sıfırlandı.Ustanın dediği bu yazılım ile beraber motor öğrenme verilerinin de sıfırlanması gerektiği bu yapılmazsa genelde olumlu sonuç alınmadığıydı Toplam 1.5 saat sürdü bu öğrenme verilerl nedemek derseniz ben yazılım yüklemesi esnasında yükleme yapan cihazın başındaydım enjektör öğrenme verileri pompa öğrenme verileri sıfırlanıyor yazıyordu.Kısacası şu an hiçbir sorun yok bunun soğukla da alakası yok tamamen yazılımsal

Bu yazılım yükleme kabiliyeti servisten servise değişiyor bazıları normal olduğunu söylüyor, bazıları bu modeller böyle ;) diye cevap veriyor , bazıları da hemen işe koyulup önceki tecrübelerini de kullanıp anında çözüyor

Reklam olacak ama seyahatim esnasında Sakarya Akgün Ford servisine uğradım ve kolaylıkla çözdüler çözemeyen servisler isterse arasınlar nasıl yapıldığını öğrensinler telefonu belli ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ali Bey sizin anlatmaya çalıştığınız sorunları ben 2 ay önce servise neredeyse aynı dilde anlatmıştım

Bir önceki sayfalarda da sorunu çözdüğümü söylemiştim

Evet arkadaşlar bakın ben bu sorunu yaşıyordum 10 gün evvel serviste halletiler yeni yazılım yüklendi fakat farklı olarak araç ögrenme verileride sıfırlandı.Ustanın dediği bu yazılım ile beraber motor öğrenme verilerinin de sıfırlanması gerektiği bu yapılmazsa genelde olumlu sonuç alınmadığıydı Toplam 1.5 saat sürdü bu öğrenme verilerl nedemek derseniz ben yazılım yüklemesi esnasında yükleme yapan cihazın başındaydım enjektör öğrenme verileri pompa öğrenme verileri sıfırlanıyor yazıyordu.Kısacası şu an hiçbir sorun yok bunun soğukla da alakası yok tamamen yazılımsal

Bu yazılım yükleme kabiliyeti servisten servise değişiyor bazıları normal olduğunu söylüyor, bazıları bu modeller böyle ;) diye cevap veriyor , bazıları da hemen işe koyulup önceki tecrübelerini de kullanıp anında çözüyor

Reklam olacak ama seyahatim esnasında Sakarya Akgün Ford servisine uğradım ve kolaylıkla çözdüler çözemeyen servisler isterse arasınlar nasıl yapıldığını öğrensinler telefonu belli ;)

İnanılası değil.

İşallah dediğiniz gibi hal olur.

Daha evvel konu hakkında ki paylaşımlarınızı takip etmiştim ama bana benim derdimi benim gibi izah edipte şurada bu şekilde hal ettim diyen olmadığı için umutsuzluğa kapıldım.

İşallah yazılım yenilemesi sonrası yaşadığınızı ifade ettiğiniz sıkıntıları yaşamam.Teşekkürlerimle.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ali Bey sizin anlatmaya çalıştığınız sorunları ben 2 ay önce servise neredeyse aynı dilde anlatmıştım

Bir önceki sayfalarda da sorunu çözdüğümü söylemiştim

Evet arkadaşlar bakın ben bu sorunu yaşıyordum 10 gün evvel serviste halletiler yeni yazılım yüklendi fakat farklı olarak araç ögrenme verileride sıfırlandı.Ustanın dediği bu yazılım ile beraber motor öğrenme verilerinin de sıfırlanması gerektiği bu yapılmazsa genelde olumlu sonuç alınmadığıydı Toplam 1.5 saat sürdü bu öğrenme verilerl nedemek derseniz ben yazılım yüklemesi esnasında yükleme yapan cihazın başındaydım enjektör öğrenme verileri pompa öğrenme verileri sıfırlanıyor yazıyordu.Kısacası şu an hiçbir sorun yok bunun soğukla da alakası yok tamamen yazılımsal

Bu yazılım yükleme kabiliyeti servisten servise değişiyor bazıları normal olduğunu söylüyor, bazıları bu modeller böyle :) diye cevap veriyor , bazıları da hemen işe koyulup önceki tecrübelerini de kullanıp anında çözüyor

Reklam olacak ama seyahatim esnasında Sakarya Akgün Ford servisine uğradım ve kolaylıkla çözdüler çözemeyen servisler isterse arasınlar nasıl yapıldığını öğrensinler telefonu belli :D

Tolga Bey, aracınıza yeni yazılım yüklendikten sonra araç vitesi boşta ve el freni çekik iken devir göstergesini 900 yada 1000 devirde zorlanmadan tutabiliyormusunuz?

Müsaait bir zaman dener ve habe verirseniz çok memnun olurum.

Birde yüklenen yazılımın sürüm tarihi versiyon bilgisi gibi bir bilgi varmı elinizde, zira ben daha evvel yazılım yüklettim ama 3-5 dakika olandan.

Bu arada Sakarya'nın nesi meşhur? Olmadı gidip Sakaryada ilgili servisi ziyaret edip turizim yapayım.

Ali Türkali tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ali Bey sizin anlatmaya çalıştığınız sorunları ben 2 ay önce servise neredeyse aynı dilde anlatmıştım

Bir önceki sayfalarda da sorunu çözdüğümü söylemiştim

Evet arkadaşlar bakın ben bu sorunu yaşıyordum 10 gün evvel serviste halletiler yeni yazılım yüklendi fakat farklı olarak araç ögrenme verileride sıfırlandı.Ustanın dediği bu yazılım ile beraber motor öğrenme verilerinin de sıfırlanması gerektiği bu yapılmazsa genelde olumlu sonuç alınmadığıydı Toplam 1.5 saat sürdü bu öğrenme verilerl nedemek derseniz ben yazılım yüklemesi esnasında yükleme yapan cihazın başındaydım enjektör öğrenme verileri pompa öğrenme verileri sıfırlanıyor yazıyordu.Kısacası şu an hiçbir sorun yok bunun soğukla da alakası yok tamamen yazılımsal

Bu yazılım yükleme kabiliyeti servisten servise değişiyor bazıları normal olduğunu söylüyor, bazıları bu modeller böyle :) diye cevap veriyor , bazıları da hemen işe koyulup önceki tecrübelerini de kullanıp anında çözüyor

Reklam olacak ama seyahatim esnasında Sakarya Akgün Ford servisine uğradım ve kolaylıkla çözdüler çözemeyen servisler isterse arasınlar nasıl yapıldığını öğrensinler telefonu belli :D

Sorununuzu akgün oto da halletmiş olmanıza bende ayrıca sevindim,bende haftaya aynı servisi ziyaret etmeyi düşünüyorum ,bazı kronik sorunlar ve bu gaz yeme sıkıntısıyla ilgili umarım benimlede aynı şekilde ilgilenirler,malum aracı daha uygun fiyat veren otokoç izmirden almıştım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tolga Bey, aracınıza yeni yazılım yüklendikten sonra araç vitesi boşta ve el freni çekik iken devir göstergesini 900 yada 1000 devirde zorlanmadan tutabiliyormusunuz?

Müsaait bir zaman dener ve habe verirseniz çok memnun olurum.

Birde yüklenen yazılımın sürüm tarihi versiyon bilgisi gibi bir bilgi varmı elinizde, zira ben daha evvel yazılım yüklettim ama 3-5 dakika olandan.

Bu arada Sakarya'nın nesi meşhur? Olmadı gidip Sakaryada ilgili servisi ziyaret edip turizim yapayım.

Ali bey aracı servise götürdüğümde ustalara bunu gösterdim , hafif gaza bastığımda 850 ile 1100 devir arasında dalgalanma yapıyordu sabit tutamıyordum gazı.Yazılımdan sonra servisten çıkmadan beraber ustalarla denedim bu dalgalanma oluşmuyor fakat 850 ile 1100 devir arasında biryerde tutamıyorsunuz yani sabit 950 devirde tutayım derseniz olmuyor.Gaza az basarsanız en az 1100 e çıkıyor basmazsanız rölantide arada dalgalanma yapmıyor. Hatta bu yazılımdan sonra araç yakışında azalma gördüm buna karşıt yüksek hızlarda ivmelenme düştü , bunu anlayamazsınız diyebilirsiniz fakat Edirne den Sakarya ya 5.5 ort ile gittim dönüşte 4.9 ile döndüm kullanış karakterim neredeyse aynıydı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ali bey aracı servise götürdüğümde ustalara bunu gösterdim , hafif gaza bastığımda 850 ile 1100 devir arasında dalgalanma yapıyordu sabit tutamıyordum gazı.Yazılımdan sonra servisten çıkmadan beraber ustalarla denedim bu dalgalanma oluşmuyor fakat 850 ile 1100 devir arasında biryerde tutamıyorsunuz yani sabit 950 devirde tutayım derseniz olmuyor.Gaza az basarsanız en az 1100 e çıkıyor basmazsanız rölantide arada dalgalanma yapmıyor. Hatta bu yazılımdan sonra araç yakışında azalma gördüm buna karşıt yüksek hızlarda ivmelenme düştü , bunu anlayamazsınız diyebilirsiniz fakat Edirne den Sakarya ya 5.5 ort ile gittim dönüşte 4.9 ile döndüm kullanış karakterim neredeyse aynıydı

Benim bu sorunun sebebi hakkındaki düşümcem 850-1100 devir arasında birden fazla sistemin gazı ayarlamaya çalışması. Söyleki; araçta soğuk havada motoru daha yüksek rolanti devrinde çalıştıran bir kontrol yazılımı var. Bu yazılım muhtemelen havanın soğukluğuna göre rölanti devrini ayarlıyor. Fakat biz gaza bastığımız zaman yazılım birden devreden çıkıyor. Birden devreden çıktığında ise motor devri çok düşüyor (bizim ayağımızla verdiğimiz gaz devri sabit tutmaya yetmiyor) ve devir düşünce sistem tekrar devreye giriyor. Devreye girince devir yükseliyor. Devir yükselince tekrar devreden çıkıyor. Bu işlem böyle sonsuza kadar devam ediyor. Bizde bunu devirde dalgalanma olarak görüyoruz. normalde bu devreden çıkışın fuzzy logic tarzı bir kontrolorle daha kademeli olması lazım.

Bir yazılımcı olarak dediginiz çözüm bana gayet mantıklı geldi. Yukarıda anlattığım "bizim ayağımızla verdiğimiz gazın devri sabit tutmaya yetmemesini" engellemek için, ayakla verilen minumum gaz değerini yükseltmişler. Böylece devir direk 1100 e çıkıyor. Ama bence bu biraz yama bir çözüm olmuş. Doğrusu soğuk havada gaz veren yazılımın, devir yükseldikçe kendini yavaş yavaş devreden çıkarması. Böylece aracı 850-1100 arası devirde de sabit tutabiliriz. Muhtemelen Fordda da bu yönde bir çalışma vardır. Adamlar simdilik sadece 1 parametre degisimi (minimum gaz degeri) ile sorunu hızlıca çözmüşlerdir. Ama paralelde dediğim gibi bir çözüme yöneleceklerdir.

Tabi bunlar benim kendi görüşlerim. Gerçek nedir %100 bilemeyiz :D

Tolga hocam bu arada gidiş dönüşte farklı yakması biraz rakımla alakalı bence. Biz istanbul ankara arası gidiş dönüşlerde 0.5-0.6 lt fark görüyoruz (aynı araç aynı kullanım aynı yükle). Bunun nedeni yükseklik gibi geliyor bana.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yorumunuz çok mantıklı teşekkür ederim.Rakım farkı derseniz çok küçük farklar vardır Sakarya Edirne arasında tamamen düz yol inşallah yakıt da etkilenmiştir Çünkü burada da fark yaşamaya başladım Edirne nin ilçesindeyim Edirne ilçe arası devamlı gidiyorum buradaki ortalamam da düştü 6.8 civarıyken 6.2 lerde şimdi bakalım belkide biz kullanmayı örendik gerçi 7 senedir dizel araç kullanıyorum ama

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yorumunuz çok mantıklı teşekkür ederim.Rakım farkı derseniz çok küçük farklar vardır Sakarya Edirne arasında tamamen düz yol inşallah yakıt da etkilenmiştir Çünkü burada da fark yaşamaya başladım Edirne nin ilçesindeyim Edirne ilçe arası devamlı gidiyorum buradaki ortalamam da düştü 6.8 civarıyken 6.2 lerde şimdi bakalım belkide biz kullanmayı örendik gerçi 7 senedir dizel araç kullanıyorum ama

Valla insallah dediginiz gibidir. Zira aynı fiyattan 2 kere mazot alamaz olduk...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim bu sorunun sebebi hakkındaki düşümcem 850-1100 devir arasında birden fazla sistemin gazı ayarlamaya çalışması. Söyleki; araçta soğuk havada motoru daha yüksek rolanti devrinde çalıştıran bir kontrol yazılımı var. Bu yazılım muhtemelen havanın soğukluğuna göre rölanti devrini ayarlıyor. Fakat biz gaza bastığımız zaman yazılım birden devreden çıkıyor. Birden devreden çıktığında ise motor devri çok düşüyor (bizim ayağımızla verdiğimiz gaz devri sabit tutmaya yetmiyor) ve devir düşünce sistem tekrar devreye giriyor. Devreye girince devir yükseliyor. Devir yükselince tekrar devreden çıkıyor. Bu işlem böyle sonsuza kadar devam ediyor. Bizde bunu devirde dalgalanma olarak görüyoruz. normalde bu devreden çıkışın fuzzy logic tarzı bir kontrolorle daha kademeli olması lazım.

Bir yazılımcı olarak dediginiz çözüm bana gayet mantıklı geldi. Yukarıda anlattığım "bizim ayağımızla verdiğimiz gazın devri sabit tutmaya yetmemesini" engellemek için, ayakla verilen minumum gaz değerini yükseltmişler. Böylece devir direk 1100 e çıkıyor. Ama bence bu biraz yama bir çözüm olmuş. Doğrusu soğuk havada gaz veren yazılımın, devir yükseldikçe kendini yavaş yavaş devreden çıkarması. Böylece aracı 850-1100 arası devirde de sabit tutabiliriz. Muhtemelen Fordda da bu yönde bir çalışma vardır. Adamlar simdilik sadece 1 parametre degisimi (minimum gaz degeri) ile sorunu hızlıca çözmüşlerdir. Ama paralelde dediğim gibi bir çözüme yöneleceklerdir.

Tabi bunlar benim kendi görüşlerim. Gerçek nedir %100 bilemeyiz :)

Tolga hocam bu arada gidiş dönüşte farklı yakması biraz rakımla alakalı bence. Biz istanbul ankara arası gidiş dönüşlerde 0.5-0.6 lt fark görüyoruz (aynı araç aynı kullanım aynı yükle). Bunun nedeni yükseklik gibi geliyor bana.

Merhaba,

Düşünceniz(teoriniz) yanlış analamadı isem, soğuk hava rölanti devri ile, sıcak hava rölanti devri arasındaki farklılık üzerine kurulu.Eğer böyle ise, pek tutarlı değil zira;

Ben aracımı 17 şubatta aldım (gece ısı -4 civarındayken de, keza gündüz -1, 0 +1, +2 santigrat derecedeyken de) motorun ilk çalışmasında da ve daha sonrasında (hararet normal iken) bu anlatılan sorun vardı.

Şu sıralar, gündüz motor ilk çalışmasında ortam ısısı +25 iken ve daha sonrasında (hararet göstergesi normal iken) de aynı sorun yaşanıyor.

Mesele dış ısı ve ilk çalıştırma rölanti devri olsa idi; Türkiye için üretilen bu aracın + 25 derecede ve hatta bir süre sonra(mesela 50-60km sonra) bile bu hatayı vermemesi gerekirdi diye düşünüyorum. Bu durum sebebi araçlardan kaldırılan Start - Stop olabilirmi? Kimbilir!

Ama şunu net biliyorum: Aracım ister kışın, ister baharda, gerek ilk çalıştırmada ve gerekse bir süre sonra(hararet normal iken) denendiğinde,

A)araç vitesi boşta el freni çekili : araç devir hızı 750 iken gaz pedalına biraz bastığınızda motor sesi ve motor devir göstergesi sabittir. Yani gaz pedalına boştan yere bastık, zira aracın gaz pedalına basılmasını algılamadı.(bu arada servis yetkilisinin bilgisayar ölçümüne göre pedal bunu algıladı)

yada

B)araç düz yolda 1. viteste(yada 2 viteste) rölantide(araç kalkış yapmış ama gaz pedalına ve debriyaja basılı değil) iken devir göstergesi 900'dür ve biraz daha hızlı gitmek istediğimiz için gaz pedalına biraz bastığımızda(aslında amaçlanan 900 devir yerine, kademeli olarak (950 devir ve 1000 devir ....) deviri yani hızı kademeli arttırmak istediğimizde, araç yine gaz pedalına basma eylemimiz algılamaz. Nereye kadar algılamaz? 1100 veya 1150 devire kadar sonrasında ise, birden alglılar ve bu kezde tahminimden fazla hızla gitmeye başlayarak aniden ileri atılır, bu durumda biz ayağımızı gazdan çekersek geri yığılır çekmezsek(önde araç yoksa) hızla ilerler.

Lafın özü; bu aracın sorunu fiiliyatta, gaz pedalına yapılan basıncın ilk kısmını(bir kısmını) algılamamasıdır.Pedalda boşluk vardır. Eski araçlar olsa gaz telininin ayarı yapılır boşluk alınır, ama yeni sistemde de böyle saç baş yolunur, sinir olunur.(hoş bende saç da yok :D )

Olay soğuk sıcak olmasa gerek de, 60.000TL verilen bir aracın kalkış hatası benim için önemli.

Bir ara aracımı nasıl aldığımı, ne meşakkatli olduğunu ve 2011 model kasım aralık ayı Türkiye'ye plus opsiyonlu gelmiş olması gereken ama gelmeyen araçların motor şase numaralarını da vereyim de 2. elde araç alacak arkadaşlara yazık olmasın.

Katkısı olan tüm arkadaşlarıma selamlarımla.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.