Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 1-2-3


Cihan Buğdaycı

Önerilen Mesajlar

Merhaba forumda boyle bir konu baktim ama bulamadim.Bildiginiz uzere ford focusun mazisi 1998 yilinda baslamis olup gunumuze kadar devam etmektedir. Bu sure zarfinda 3 kasa degistirmistir. Bu 3 kasayida hep beraber karsilastirmak istedim. Elbette 2012 model focus 2000 modele gore cok cok daha ustun bir arabadir ancak hepimizin eski arabam su konuda bundan daha iyiydi gibi karsilastirmalar yapmistir.

Sizce bu uc kasanin birbirine olan artilari nelerdir?

Ilk kasadan itibaren begenmediginiz ozelliker nelerdir?

Tasarim olarak en iyi kasa hangisi?

Tamamen mekanik focus mu yoksa elektronik oyuncaklarla suslenmis focus mu?

post-148-0-79452500-1327796335.jpg

post-148-0-58063800-1327796436.jpg

post-148-0-44816900-1327796473.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

focus1

+ Yenilikçiydi ve karakteri vardı. Diğer ikisinde bunlar yok.

+ İlk çıktığında donanımı sınıf standartlarını belirlemişti. Ancak nefesi çabuk tükendi

+ İçi genişti. Orta konsolun zemine kadar inmemesi nedeni ile içinde son derece rahat oturabiliyordunuz.

+ Sorunsuz bir motoru vardı. O dönemin ilk 16V motoru focustaydı. Sonrasında Astra geldi..

+ Yol tutuşu söylemeye gerek yok sanırım. O günün referansıydı..

- Belirgin kalite hataları vardı. Kalite ve imaj konusunda Golf IV ün yanına bile yaklaşamadı.

- Aksesuarları çok yetersizdi. Seçenekler azdı. Ghia dışında bir seçenek yoktu. Motor seçenekleri yetersizdi.

- Z rot, vites topuzunun yayının kırılması

focus 1 şanssız bir arabaydı aslında. Türkiyenin gerek ekonomik gerekse siyasi olarak çalkantılı bir döneminde üretilmeye başlandı. Buna birde deprem ve deprem vergisi eklenince çok dayak yedi..

Focus 2

+ Nispeten focus 1 deki hatalar düzeltilmişti. Sorunsuzdu..

+ 1.6 Dizel motorla çok geniş kitleye hitap etmeyi becerdi..

+ Ortalama bir araba olarak iyi sattı bence.

- Vasat bir tasarımı vardı. O dönemin mondeosunun yağmurda çekmiş hali olmaktan öteye gidemedi.

- İçindeki çıtırtı pıtırtı ve motor+yol sesini giderebilen görmedim.

- Otomatik vitesi sadece 100 hp ile verebilmesi ve dolayısı ile yakıt tüketimi sorunu kötüydü. Her ne kadar arada CVT denemesi olsa da o daha büyük bir trajedi ile sonuçlandı..

- Karaktersiz bir arabaydı. Günü kurtarmak için yapılmış gibi geldi bana herzaman. üzerinde daha fazla düşünüp kalite sorunlarını aşabilmiş olsalar daha iyi olurdu. Zaten 3ncü senesinde tepeden tırnağa değişmiş olması bunun ispatı aslında.

- Israrla arka direklerde konumlandırılmış olan stoplar arka çarpraz görüşü kısıtlıyordu.

Ben sevemedim bu arabayı.. İlk çıktığı günden son gününe kadarda sevmedim. Ve belkide almadığım tek ford modelidir diyebilirim.

focus 2.5

Nispeten sorunlarını düzeltmiş olsalarda neden bunun içine bir el atmadılar çözebilmiş değilim. Arabanın tüm kaporta parçalarını yenilemiş olmaları ise çok kötü oldu. Reddi miras yaptılar belki akıllarınca ama parça uyumluluğu konusunda ciddi sorunlar yaşattılar kullanıcılarına..

Bence her arabanın önünden baktığınızda bir ifadesi var. Ama focus 2.5 ta bu yok. Gerek mondeoda gerekse focus 2.5 ta olan kaputun üzerine uzayan şapşal far tasarımını bir türlü sevemedim.. Kaputtaki badem bıyık ise tam bir sinir bozucu benim açımdan. Izgaraların bir dudağı yerde bir dudağı gökte olan devden bir farkı yok.. Arabanın önünde akıcı bir çizgi yoktu. Sisler başka bir şekil, farlar zaten bambaşka, e hem alt hem üst ızgaranın tasarımlarının birbirileri ile yakından uzaktan alakaları yok. Sanki yukardakini çizip sonradan aşağıyı unutarak aa bunu ters çevirip takalım bari demişler gibi bir hava var..

focus3

+ Sessiz. Hem yol hemde motor sesi daha az alıyor

+ Donanım seviyeleri ve aksesuarları bu sefer doğru dürüst ayarlayabilmişler.

+ Hala yüksek kalite hissi alamıyorum. Ama eskileri ile kabili kıyas değil.

+ Motor ve donanım konusunu bu sefer çözmüşler. Power shit ile otomatik mevzuusunuda çözdüler diyebiliriz. Dizelde de çözdülermi süper olacak.

+ Ders almışlar.

+ İç plastiklerinin dokusu ve tavan kaplaması gayet başarılı. En azından mondeoda olduğu gibi tavan kaplamasını connectten ödünç almamışlar bu sefer.

+ Modüler yapısı sayesinde istediğini ekleyebiliyor olmam.. :claps:

+ Sonunda MP3 ün standart olması ford adına bir devrim sayılabilir herhalde.. Keza kol saati tadındaki teyp ekranının dotmatix ile değişmiş olması falan insanı gerçekten şaşırtıyor.. :claps:

- Salak arka stop tasarımı. Hiçbir işlevi olmadığı halde çamurluğun üzerine kadar uzayan stop lambası.. Sırf o stop lambası daha az rahatsız etsin diye kırmızı alabilirdim arabayı..

- Saçma fiyat politikası.. İyi anladık tüm dünyada emtia fiyatları ve maliyetler arttı falan filanda bu kadar dramatik bir şekilde hardcore a çevirmeye gerek yoktu mevzuuyu..

- Hernekadar beni rahatsız etmesede bagaj hacmi komik..

- İçi dar. Focus 1 ile kıyaslanamaz bile.

- ön tamponu hiç düşünmeden çizmişler sanırım..

- Dış kapı kolları ve yan aynalarının hala eski kasa ile aynı olması neden gerekli?

- Titaniumdaki jantı çok aramışlarmı merak ediyorum.

- Neden arabanın arkasına 10-15 cm kuyruk ekledin diye fiyatı 2 bin lira artsınki?

- Cam çıtasının sadece altta krom kaplı olması saçma..

- Arka görüş kısıtlı. özellikle köşeler rahat değil. Arkada oturan kendini kamarada falan sanabilir.

Genel olarak başarılı ancak hala premium model olmaktan uzak.. Mesafe katetmiş olsa da uzak.. He bu arada Mercedes B serisi içinde ve BMW 1 içinde aynı şeyi düşünüyorum.

Sadede gelirsek;

Tasarım olarak en başarılısı bence ilk kasaydı. Kalite anlamında ikincisi çıraklıktan kalfalığa geçme dönemiydi. üçüncüsü kalfalık dönemi.. Ustalığa az kaldı.. Ama hala çalışmaları lazım.

Daha birsürü şey yazabilirim üçü içinde ama hepsini içinde barındıran bir cümle ile bitireyim..

focus 3 kalitesi ile ve donanımı ile focus 1 üretilse ona 5-10 bin lira fazla para verebilirdim.

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mertol'un yazdıklarına ben de önemli ölçüde katılıyorum, biraz bireyselliğini yansıtarak sunmuş olsa da...

Bence Mk.3'de geriye giden tek iç hacim var, gerek ön yan koltuk gerekse arka koltuklardaki ferahlık hissi maalesef çok kısıtlı. Benim eski tek kapıda arkada oturanlar "ooo çok iyiyiz" derken, şu anda arkaya oturmak zorunda kalanlar kibarlıktan "rahatız" deyip geçiştiriyorlar.

Orta sınıfta aile arabası olarak da kullanılabilecek bir model için bu durum biraz kısıtlayıcı, çocuklu aileler uzak duracak mecburen.

Yani bencil sürücü arabası olmuş biraz, sportif araçlardaki gibi, sonuçta belki de karakter olarak biraz sportifliği vurgulamak durumunda kalıyor, en azından HB.

Mk.3'de vazgeçmeyeceğim en önemli özellik ise EB motor, sorunsuzluk ve uzun ömür konusundaki başarısını henüz bilmiyorum, ama kullanım özellikleri ve performans olarak bal-kaymak.

özellikle 2000 cc 130 BG (sütçü beygiri) eski motor ile kıyaslanınca işi çözmüşler diyorsun. Biraz geç gelen ama doğru teknoloji. Muhtemelen 1.0 EB'da 1.6 atmosferiğin yerine geçecek ve bu anemik motorlar sıkıntısı sona erecek.

Mk.1'de çok başarılı bulduğum iki şey vardı:

1. Sport Trend'in tasarımı, o tek kapının güzelliği onu klasikler arasına sokacak.

2. Yine Sport Trend'in yol hissini çok iyi veren ve başarılı süspansiyon ile olağanüstü hassas kontrol sağlayan direksiyonu.

Hoş yenisinde tur sayısının azalması ile daha dinamik bir kontrol sağlansa da aynı hassasiyet yok. Ama alışılmayacak bir durum değil.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem bey sport trend konusunda sonuna kadar haklisiniz, o aractaki cizgi hic bir aracta yoktu hb 'yle tip olarak ayni olabilirdi ancak on kapilarin daha buyuk olusu,cercevesiz arka cam ciddi anlamda kompakt sinifta hic bir otomobilde yoktu.Ilk kasa focus kesinlikle halk tipi otomobil klasmaninda yeni bir tasarim anlayisi yaratti.Bence ilk kasa focus sorunsuzluk olarak sonraki iki nesilide geride birakir tabiki bunun arabanin tamamen mekanik olmasininda baglantisi var :) Mk1 focusla 1 senede 50.000km den fazla yol yapmistim ve 18 yasindaki ilk arabamdi yani o arabanin neler cektiginin haddi hesabi yoktu.Buna ragmen araba bir gun bile bana sorun cikarmamisti.Simdiki arabam ise 10 model focus iki sene oldu alali ve 85.000km'yi devirdik bu arabada ise surekli olmasa bile arada bir cikardigi arizlar ilk focusumu aratiyor ve bu arabayi ben gayet insan gibi kullaniyorum :) Tabiki son kasa focuslar hakkinda pek bir bilgim olmadigi icin onun hakkinda pek bir yorum yapamiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende kasa olarak ilk seriyi çok başarılı buluyorum,ben başkayım diyordu resmen,daha sonraki kasalarda o karakterini kaybetti ama başarısızda değil kesinlikle ve focus 2 deki dizel motor ekonomiyide performansıda bi arada sunması tercih kaygısını en aza indiriyodu,keza focus 3 deki dizelde aynı başarıyı devam ettirecek diye düşünüyorum,EB motorda güzerl bi seçenek olarak sunuluyor.İç kalite olarak premium olmaktan uzak fakat fiyatlarla premiumluğun en büyük adayıda focus 3 bunuda eklemeliyim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende kasa olarak ilk seriyi çok başarılı buluyorum,ben başkayım diyordu resmen,daha sonraki kasalarda o karakterini kaybetti ama başarısızda değil kesinlikle ve focus 2 deki dizel motor ekonomiyide performansıda bi arada sunması tercih kaygısını en aza indiriyodu,keza focus 3 deki dizelde aynı başarıyı devam ettirecek diye düşünüyorum,EB motorda güzerl bi seçenek olarak sunuluyor.İç kalite olarak premium olmaktan uzak fakat fiyatlarla premiumluğun en büyük adayıda focus 3 bunuda eklemeliyim.

Rakip araçların sunduğuna ve fiyatlarına baktınız mı ? Tüm araçlar uçtu gidiyor..Ford Focus'u düşük fiyat'a sunması zor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Rakip araçların sunduğuna ve fiyatlarına baktınız mı ? Tüm araçlar uçtu gidiyor..Ford Focus'u düşük fiyat'a sunması zor

Biçoğuna baktım Yakup,1 sene içinde fiyatlar aşırı arttı ama focus bu çıtayı bi adım öne taşıyor.Ve ben makul bulmuyorum fiyatları.Hakkının 6-7bin TL üstünde satılıyor focus.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus Mk.1 : Tüm seri içinde,satın alındığında,o günün şartlarında insanı en çok heyecanlandıran araç.

Focus Mk.2 : Dizel ünitenin eklenmesi ile Firma-mümessil aracı olmaktan kurtulamayan araç.

Focus Mk.3 : Toplam yıllık geliri orta-üst sınıfta olan zengin aracı.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence taraflı düşünüyorsunuz. 2.5 ile 3 ün özellikle ön tasarımlarında neredeyse hiçbir fark yok.

Alın ikisi yan yana olan bir resim koymuş buradaki arkadaşlardan birisi.. Hadi onun üzerinden konuşalım,

Kaputaki bıyık gitmiş.

Farların kaputa uzanan tuhaf kısımları yuvarlatılmış,

Alt ızgaraya kaputun çizgisine uyumlu iki tane atkı atmışlar.

"Bence" bunlar dışında focus 2.5 ile 3 arasında tasarım çizgisi açısından bir fark yok. focus3 = makyaj yemiş focus 2.5 gibi birşey. Zaten ilk focus3 makyajında o tampon gene değişecek nasılsa.

Focus3 ün görsel olarak en radikal değişikliği arkasında. önden bakıldığında aman aman bir fark yok.

2012vf.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hiçte öyle diil...Focus 3 Focus 2,5 ile alakasız bir araba...Hiçbir yeri benzemiyor neredeyse..Aynaları,kapı kolu ve klima düğmeleri benzer sadece....Tamamen farklı arabalar,tamamen farklı teknoloji....Ben Mertola da diğer arkadaşlara da katılmıyorum..Focus 1 ,sadece tasarım konusunda devrim yaratmasıyla öne çıkan bir model,bunun dışında hiçbir yeri hoşuma gitmez....Focus 2 ise daha kötü..Focus 2,5 ile biraz düzeltmeye çalıştılar ama işe yaramadı..Focus 3 ise tam bir devrim fordun üretim tasarım anlayışında....Ben Focus 3 ü çok başarılı buluyorum,çok üst düzey bir araba....Focus 3 ü küçümsemekle ya da bu kadar sert eleştirmekle hiçbir yere varamayız....Tamam eleştirilecek mekanik sorunları,donanımsal özellikleri olabilir ama bence,bu arada bence diyorum,sınıfındaki Türk Tüketicisine en çok hitap eden C sınıfı otomobil Focus 3 tür....çünkü Türkiye şartlarına uyumluluğu konusunda daha iyisi yok..Altı yüksek,yakıtı az,servisi bol,donanımı çeşitli bir araba..Bagajı dar tamam ama zaten station wagon dışında devesa bagaj anlayışı bana hep garip gelmiştir...Büyük bagajlı sedan devri kapanıyor artık....Avrupada bile kullanıcılar yavaştan sedan karosere yöneliyor...Station wagon yada hatchback kasalar artık daha az tercih ediliyor....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.