Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

focus 3, sedan ve hatchback ağırlık merkezi


Mustafa Anil

Soru

merabalar. genelde bilgisi olan herkesden, özelde Cem ve Mertol Beylerden yorum bekliyorum. focus 3 sedan ve hatchback arasında, yol tutuş, viraja emniyetli giriş, savrulma durumu, yola daha iyi tutunma vb gibi durumlar için fark var mıdır? bu konu dün akşam eş dost akraba sohbeti sırasında konu edildi, sedanların yol tutuşu, savrulmama, viraj güvenliğinde daha iyi olduğu belirtildi. teknik olarak ek bilgim olmadığı için fazla yorumlayamadım, yanıt veremedim:))

benim tek bildiğim, ralli yarışlarında bütün arabalar hatchback:)).. eğer daha iyi yol tutsaydı sedan olurdu diye düşünüyorum:))

saygılar..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

HB araçlar aynı donanımdaki sedanlara göre, virajlarda daha iyi yol tutarlar.

Yol tutuşa etken bir çok faktör var ve ayrıca düz gidiş ile viraj performansı ters orantılıdır. Yani bir aracın viraj performansını artıracak şekilde set ederseniz, düz gidişinden ödün verirsiniz.

Neyse konumuza dönersek, virajda HB avantajlı, düz gidişte ise sedan. Bunun nedeni ise sedanlar yapısı gereği daha aerodinamiktir ve aracın arkasında daha az türbülans oluştururlar. O nedenle de max. hızları daha yüksektir.

Focus özelinde konuşursak, virajlar için

1.Benzinli HB

2.Benzinli Sedan

3.Dizel HB

4.Dizel Sedan

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

HB araçlar aynı donanımdaki sedanlara göre, virajlarda daha iyi yol tutarlar.

Yol tutuşa etken bir çok faktör var ve ayrıca düz gidiş ile viraj performansı ters orantılıdır. Yani bir aracın viraj performansını artıracak şekilde set ederseniz, düz gidişinden ödün verirsiniz.

İki açıklama için aynı soru: Neden? öğrenmek için soruyorum.

Düz gidişle viraj kabiliyeti arasındaki ilişkiyi olumsuz etkileyebilecek aklıma gelen bir tek negatif kamber ve ön toe-in/out açıları olabilir, başka da bir şey bulamıyorum.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Guest Sadık Taşyürek

teknik detaylardan çok fazla anlamamakla beraber kullandığım araçların seyir halinde verdiği tepkiler ve benim araca olan hakimiyetimden araç hakkında fikir yürütebilirim. şu ana dek onlarca marka ve model araç kullandım. kimi önden çekişli, kimi ise arkadan itişli. virajlarda sadece bu iki farklı çekerler arasında farklılıklar hissettim.gün geldi 520i bmw ile geldiğim yöne dönüp üstüme gelen araçlarıda gördüm. :D

bunların dışında kullandığım focuslarda sedan ve hp'ler arasında gerek düz yolda ve gerekse virajlarda açıkcası çok fazla bir fark hissetmedim. şunu da anti parantez belirtmekte fayda var; diğer marka ve model araçlar ile 80.km ile dahi tedirgin olarak girdiğim virajlarda çizgi dışına savrulurken, focusların bu konuda belirgin yol tutuş üstünlükleri olduğunu gözlemledim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İki açıklama için aynı soru: Neden? öğrenmek için soruyorum.

Düz gidişle viraj kabiliyeti arasındaki ilişkiyi olumsuz etkileyebilecek aklıma gelen bir tek negatif kamber ve ön toe-in/out açıları olabilir, başka da bir şey bulamıyorum.

Cem Bey,

Nedenlerini siz soylemissiniz. ;)

Buna yapisal olarak ekleyebilecegim sey ise aks araliklaridir. Kisa aks mesafesi viraja uygun, spine meyillidir. Uzayan aks mesafesi duz gidis stabilitesini artirir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende aynı aracın sedan ve hb arasında viraj kabileyti olarak hb biraz daha öne çıkarmış gibi geliyor,kısa olması ve spor görünmesi bende daha yetenikliymiş havası uyandırıyor.Teknik olarak ekliyebileceğim pek bişiy yok bu paylaşımların üstüne.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hb lerin viraj kabiliyetlerinin daha üstün olduğunu, kopsa bile toparlanabilmesinin daha kolay olduğunu duymuştum, sedanın ise birazdaha zor kopan (iki karoser tipi içinde arkadan kopmadan bahsediyorum) ancak koptuğunda daha zor toparlandığını dudum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.