Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus Mk3 1.6 Tdci ivmelenme


Hüseyin Tan

Soru

Öncelikle merhaba. Aranıza katılalı kısa bir süre oldu. Aracımı almadan forumunuzu takip ediyor yorumları okuyordum.Bu paylaşım platformunu daha doğrusu ailesini beğenmem Ford ailesine katılmamda etkili oldu.Konu başlıklarında aradım ama bulamayınca yeni başlık açtım.Goremediysem de ozur dilerim.Aracım 2012 focus MK 3 1.6 TDCİ.54000 km de aldığım aracım şu anda 58000 km de ve son 1000 km de devir saati 1700 ü gösterirken hissettiğim şahlanmayı malesef artık yaşayamıyorum. Sürekli olarak Opet ten yakıt alıyorum ve 3 kez sadece farklı Opet istasyonundan yakıt aldım.Aracı ilk aldığımda hava filtresini ve motor yağını değiştirdim(5w30 )benden önceki sahibi malesef bakımı 5000 km geciktirmiş aracı satacağı için. Aldıktan sonra servise sorduğumda öğrendim.Havalar ısınınca performans düşer şeklinde yorumlar vardı ama Ankara da hava akşamları 0 derece iken bile ivmelenme sorunum vardı. Yakıt kış ortalaması 7.5  L (6.8 km yol gidip akşam aynı yolu dönüyorum ) Aydın da ki arkadaşımın aracı kışın ve yaklaşık aynı yoğunluktaki trafikte 7.2L yakiyormus yani yakıt normal gibi.uzun yolda 100 km (Araç bilgisayarı ortalama 60 km iken) 4.4 L yaktı ocak sonunda.Uzun olduğu için kusura bakmayın detaylı yazdım çünkü zihnim karışık. Nasıl ve neden aracım bana gerekli gücü vermiyor.Baskı balata sorunsuz diyebilirim yani alta yakın noktadan kavrıyor.Ani hızlanma istediğimde araç bana Hayır yanıtı veriyor ? vites uyarılarına uygun kullanıyorum ve 4. Vitesi dahi nadir görüyorum haftasonları dışında. Şimdiden ilgi ve bilgileriniz için teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 12 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bir ara çevre yoluna çık incek taraflarından, 4. veya 3. vites 3000-3500 devirde 10-15dk yol al, partikül filtren biraz temizlensin. 7.2 biraz fazla geldi bana 6.5larda falan gezmen lazım. Partikülün tıkalı olabilir. Tanıdık birilerinin arabasıyla karşılaştırmanda fayda var. Belkide alıştın arabaya ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim  aracimda 7 lt 7.5 ltre yakiyo sakin kullanimda ve cok yakiyor .. ne yapsam düşüremedim bu olayı ve bazen benim aracimdada oluyor bu sorun  ...her zaman verdigi torku bazen alamıyorum  hic gitmiyor gibi geliyor  araba sanki 115 bg degilde 80.bg güç  aliyormusum gibi.. 2013 titanium  x 80 binde aracim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Benim  aracimda 7 lt 7.5 ltre yakiyo sakin kullanimda ve cok yakiyor .. ne yapsam düşüremedim bu olayı ve bazen benim aracimdada oluyor bu sorun  ...her zaman verdigi torku bazen alamıyorum  hic gitmiyor gibi geliyor  araba sanki 115 bg degilde 80.bg güç  aliyormusum gibi.. 2013 titanium  x 80 binde aracim

Enjektörleri kontrol ettirin muhtemelen öğrenim değerlerini kaybetmiştir. Bilgisayara bağlayıp bakmak lazım.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Uzun zamandır girmiyordum siteye. Cevaplarınız için teşekkür ederim. Yarın için servisten randevu alıcam. Ankara Şaşmaz da Aygün Ford var. Nejat usta dün ona gittim genel kontroller için servis kontrolünü ben yaptırıcam sonra yazılım güncellemesi yapıcaz düzelince dedi.Metin Deniz Beyin dediği gibi bir durum var sanırım. Bu arada hava filtresi dah 6.000 km önce değişti yağ filtresi ile beraber. Nejat usta mazot filtresi euro 5 motorda 45.000 de bir değişir dedi. Tiger için git 30.000 km sonra gel dedi. Sağolsun ver anahtari hallederiz abi ya Araban bitmiş diyip para avcılığı yapmadı bugün git yağ değişim zamanı gel aceleci olma dedi. Bizim araçlarda çok yakma ve hantallik ile Bijen kapağı kopması kronik rahatsızlıklarmış. Servis sonrası sizlerle son durumu paylaşırım. Bu arada araç üzerinde yazlık lastikler takılı şu an ama bir degisiklik yok. Araç bir uçuyor bir gitmiycem diyor ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
20.03.2017 - 20:52 tarihinde, Metin Deniz yazdı:


Enjektörleri kontrol ettirin muhtemelen öğrenim değerlerini kaybetmiştir. Bilgisayara bağlayıp bakmak lazım.

Öncelikle  kusura bakmayin baya gec olacak ama enjektörlerde sorun varmis yaptırdım  yakit duzeldi 6 -6.5 arasi suan ..cok sakin kullanirsam 5.7 yi 5.8i goruyorum :)

--1 dakika sonra eklendi--
18.04.2017 - 14:10 tarihinde, Hüseyin Tan yazdı:

Uzun zamandır girmiyordum siteye. Cevaplarınız için teşekkür ederim. Yarın için servisten randevu alıcam. Ankara Şaşmaz da Aygün Ford var. Nejat usta dün ona gittim genel kontroller için servis kontrolünü ben yaptırıcam sonra yazılım güncellemesi yapıcaz düzelince dedi.Metin Deniz Beyin dediği gibi bir durum var sanırım. Bu arada hava filtresi dah 6.000 km önce değişti yağ filtresi ile beraber. Nejat usta mazot filtresi euro 5 motorda 45.000 de bir değişir dedi. Tiger için git 30.000 km sonra gel dedi. Sağolsun ver anahtari hallederiz abi ya Araban bitmiş diyip para avcılığı yapmadı bugün git yağ değişim zamanı gel aceleci olma dedi. Bizim araçlarda çok yakma ve hantallik ile Bijen kapağı kopması kronik rahatsızlıklarmış. Servis sonrası sizlerle son durumu paylaşırım. Bu arada araç üzerinde yazlık lastikler takılı şu an ama bir degisiklik yok. Araç bir uçuyor bir gitmiycem diyor ?

Suan ayni olay var bendede .. arac bi cok iyi gidiyor bi gitmem diyor .. gaz pedalina sonuna kadar bastigimda sanki kendisinj bi toparlayıp  2 3 saniye sonra tepkime veriyor ..Buda cok can sıkıcı  bir durum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bazı arıza kodları ışık yakmak bir kontrol ettirmekte fayda var.

Bir ara çevre yoluna çık incek taraflarından, 4. veya 3. vites 3000-3500 devirde 10-15dk yol al, partikül filtren biraz temizlensin. 7.2 biraz fazla geldi bana 6.5larda falan gezmen lazım. Partikülün tıkalı olabilir. Tanıdık birilerinin arabasıyla karşılaştırmanda fayda var. Belkide alıştın arabaya [emoji6]

Partikül filtresi bu şekilde temizlenir diye bir kural yok her ne kadar kullanıcı kitabında yazsa da. Motor sıcaklığı kurum oranı ve cycle km gibi etkenlerle regen yapar. O şartlar sağlandığı sürece rölanti de bile regen yapabilir

Yakın bir yerde olsanız ben bakarım diyeceğim ama elm kablosu ile. Kocaeli civarında iseniz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
54 minutes ago, Metin Deniz said:

Bazı arıza kodları ışık yakmak bir kontrol ettirmekte fayda var.


Partikül filtresi bu şekilde temizlenir diye bir kural yok her ne kadar kullanıcı kitabında yazsa da. Motor sıcaklığı kurum oranı ve cycle km gibi etkenlerle regen yapar. O şartlar sağlandığı sürece rölanti de bile regen yapabilir

Yakın bir yerde olsanız ben bakarım diyeceğim ama elm kablosu ile. Kocaeli civarında iseniz

Ben herhangi bir kural soylemedim Manuel regeneration yapmanin direk yolunu soyledim, siz normal davranisini, yazilanlari duzgun okumaniz dilegiyle :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.