Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.5 Tdci Vites Geçiş Sesi, Titreme, Start-stop Sorunu


Erhan GÜLER

Soru

Herkese merhabalar, 2013 model 1.2 tsi dsg leon'u sattıktan sonra tadı damağımda kalan Focus'a geçiş yaptım tekrardan.

Aracım 2015 model 10800 km'de 1.5 tdci titanium 4k Powershift. 9300 km'de iken satın aldım, 1.yaşına önümüzdeki ayın 20sinde girecek.

Araçtan genel anlamda çok memnun kaldım.Özellikle Leon'dan sonra tekrar araba kullandığımı hissettim. Dizel'in gücünü,yakıt tasarrufunu , focus'un muhteşem yol tutuşunu çok özlemişim.

Şuan kafama takılan bir kaç tane soru var.

1.'si P (park) modundan D'ye geçtiğimde bir gürültü,ses ve titremeyle geçiyor.

2.'si 105-115 km arasında giderken araçta bir titreme var sanki hafif kasisli yolda gidiyor gibi hissediyorum. 120'ye çıkıyorum pamuk gibi oluyor tekrardan. Özellikle 110 km'de duruyorum kontrol için çok net belli oluyor,direksiyonda bile bir titreme var,sanki pütürlü yolda gidiyorum.

3.'sü ise start-stop ile ilgili. Akşamları dur kalk trafikte start-stop devreye girince farlar bir kısılıyor araç çalışınca normale dönüyor. Leon'da böyle bir durum yoktu,start-stop devreye girerken farların şiddetinde bir değişiklik olmuyordu.

Ford etisten baktığımda araçta 4-5 tane yazılım güncellemesi görünüyordu,lastik basınç sensörü kırıldığında servise(Şahsuvaroğlu Kaynarca) yaptırmaya gittiğimde kontrol edin demiştim,herhangi bir güncelleme olmadığı söylendi. Açıkçası unuttuklarını geçiştirmek için böyle söylediklerini düşünüyorum ama başka servise de göstersem mi acaba yoksa etiste görünmesine rağmen güncelleme olmayabilir mi?

yorum yazan herkese şimdiden çok teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Etiste farklı gözükebilir çünkü bazen güncelleme yapıldığında sisteme vermemezlik yapılabiliyor.
Titreme balanstandır, ayar yaptırın geçer.
Işık kısılması akü ağlıyor demek, kontrol edilmeli.
Geçiş sesini bilemiyorum, bakmak gerek

Not: Işık kısılması normal de olabilir, eğer sabit bir kısılma varsa direkt durunca. Ben geçişte oldu anladım ilk okuduğumda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Etiste farklı gözükebilir çünkü bazen güncelleme yapıldığında sisteme vermemezlik yapılabiliyor.
Titreme balanstandır, ayar yaptırın geçer.
Işık kısılması akü ağlıyor demek, kontrol edilmeli.
Geçiş sesini bilemiyorum, bakmak gerek

Aracı ilk satın aldığım zaman koltuğa oturup aracı çalıştırdığımda araç biraz gürültülü ve sarsıntılı gelmişti.

Daha önce 2012 focus 1.6 tdci titanium sahibi olarak , biraz ilginç gelmişti ama kullanınca gürültü ve sarsıntı kalmıyor.

Şuan biraz daha araca alıştım sanırım pek dikkatimi çekmiyor. Ama dediğim gibi Park modundan D moduna geçişte bir harıltı ve titreşimle geçiş yapıyor,rahatsız edici. Farların kısılması da şu açıdan rahatsız ediyor start-stop devreye girip çıktıkta önümdeki araç sellektör yaptığımı zannedecek diye tedirgin ediyor beni. Akü kontrolü yaptırayım bir ara. Titreme olayı sadece 110 km civarında olduğu için acaba başka sebebi olabilir mi diye düşündüm. Eski lastikleri verip Goodyear efg performans alırken benim lastik basınç sensörünü kırdılar,onun heyecanıyla benim balans'ı iyi mi yapmadılar acaba? Gerçi daha sonra lastik basınç sensörü için servise götürdüğümde ayar için 30 tl para aldıklarını gördüm faturada ama muhtemelen onlar da kontrol etmediler,direk takıp çıkardılar sanırım aracı. Akü kontrolüyle beraber rot balans yaptırayım.

Bir soru daha sorayım. Memnun olmayıp değiştirdiğim lastikler Continental premium contact 2 ydi. Bu lastiklerle aracı aldım. Daha sert olduğunu hissettiriyordu,kasislerden geçerken daha az hissediyordum,şuan goodyear'a geçince sanki daha fazla kasisleri hissetmeye başladım,araç daha bir takır tukur oldu gibi hissediyorum. Acaba bunları da daha km yapmamışken satıp tekrar Conti PC5 mi alsam ?

Eğer geçiş sesini kontrol etme imkanınız olursa bilgi verirseniz sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kısa süreli olarak kullandığım dizel pws lerde o sesi hiç duymadım, servise sormakta fayda var...

 

Önceki arabamda conti premium 4 vardı, 18 bin km dayanabildim ve P7 cinturato ya geçmiştim. Contiyi sevmediğimi anlıyor galiba kötü performans gösteriyor. Conti den memnun olan o kadar da çok kişi var, ilginç değil mi?

Bu arada atmayı düşündüğüm Michelin primacy 3 ler kalkışta bile patinaja düşmeye başladı :)

Çöp zamanı geldi demek ki...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
54 dakika önce, Doğan Kurban yazdı:

Start stop devreye girince klima da devreden çıkar.

 

O değişiyor, eğer enerji varsa çalışmaya devam ediyor. Sonra kesiyor. Yine yetmezse motoru aktif ediyor.

 

TDCI Rocks :D 

--1 dakika sonra eklendi--
56 dakika önce, Erhan GÜLER yazdı:

Bir soru daha sorayım. Memnun olmayıp değiştirdiğim lastikler Continental premium contact 2 ydi. Bu lastiklerle aracı aldım. Daha sert olduğunu hissettiriyordu,kasislerden geçerken daha az hissediyordum,şuan goodyear'a geçince sanki daha fazla kasisleri hissetmeye başladım,araç daha bir takır tukur oldu gibi hissediyorum. Acaba bunları da daha km yapmamışken satıp tekrar Conti PC5 mi alsam ?

 

Bugünün şartlarında Conti 2 çok kötü, Conti 5 çok iyi lastik. Eskimedikçe lastiği değiştirme taraftarı değilim, biraz eskisin öyle değişin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

110km de titreme olması balanstandir. %99 Çünkü balans bozuk olunca 100-120 km arası hızlarda titreme yapar araç .Far olayı ,akü zayıf olduğu için oluyor olabilir zaten start stoplu akuler çabuk bitebiliyor veya sıkıntı açabiliyor.Benim önceki ecoboost aracımda start stoplu idi henüz 1 yaşında olmasına rağmen akü zayıf diye uyarı veriyordu.Vites geçiş olayına birşey diyemeyeceğim hiç powershift kullanmadım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

P den Dye geçiştie titreme yok bende. sadece soğuklarda biraz kemikli dank diye geçiyor. yani biraz sertçe geçiyor. 

stop startta ışığa dikkat etmedim akşam bakayım. Teorik olarak indüksiyon akımı mıdır nedir o sebeple ışık kesilmeli diye düşünüyorum ama gündüz LEDleri kısılmıyor ondan eminim :D

 

Lastik konusunda bence olay lastik havaları ile alakalı olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
14 saat önce, Mehmet Gün yazdı:

P den D ye geçerken ne ses nede titreme olmaması lazım. Işıklara gelince hiç dikkatimi çekmemişti. Bir ara akşam kullanırsam bakarım.

Tmm hocam akşam deneyince yazarsınız. P den D'ye geçerkenki olayı 15 bin bakımı yaklaşıyor orada dillendireceğim servise.

14 saat önce, çağlar çetinkaya yazdı:

110km de titreme olması balanstandir. %99 Çünkü balans bozuk olunca 100-120 km arası hızlarda titreme yapar araç .Far olayı ,akü zayıf olduğu için oluyor olabilir zaten start stoplu akuler çabuk bitebiliyor veya sıkıntı açabiliyor.Benim önceki ecoboost aracımda start stoplu idi henüz 1 yaşında olmasına rağmen akü zayıf diye uyarı veriyordu.Vites geçiş olayına birşey diyemeyeceğim hiç powershift kullanmadım.

Umarım balans ayarı yüzündendir. Bugün sınav görevine gidip gelirken yine test ettim düşük ve yüksek hızlarda sıkıntı yok 90dan sonra hafif hafif başlıyor özellikle 100-110-115 arası baya oluyor sanki ön lastiklere bir şey takılmış gibi. Pazartesi balans ayarlarına baktırırken akü kontrolü de yaptıracağım.

3 saat önce, H. Cenk yazdı:

P den Dye geçiştie titreme yok bende. sadece soğuklarda biraz kemikli dank diye geçiyor. yani biraz sertçe geçiyor. 

stop startta ışığa dikkat etmedim akşam bakayım. Teorik olarak indüksiyon akımı mıdır nedir o sebeple ışık kesilmeli diye düşünüyorum ama gündüz LEDleri kısılmıyor ondan eminim :D

 

Lastik konusunda bence olay lastik havaları ile alakalı olabilir. 

Evet biraz kemikli bir geçiş olduğu kesin. Dsgden sonra özellikle biraz sert geldi bana :) Lastiklerimin balansını ve havasını da en kısa sürede kontrol ettireceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
24 dakika önce, H. Cenk yazdı:

110daki titreme balanstandir da, Yeni lastik takılınca -goodyear - kasisleri hissediyorum diyorsunuz ya kesin o lastiği takan basmıştır 36-38 havayı. O konfor kaybı basınç fazlaligindan olabilir diye düşünüyorum. 

Yarın bir balans ayarı yaptırcam nasipse. Ya belki de lastik basınç sensörü değişimi için şahsuvaroğluna gitmiştim onlar da basıncı 36-38e çekmiş olabilir bir ihtimalle.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.