Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

TDCI yakıt hakkında ?


Emre V.

Soru

iyi forumlar abilerim , kardeşlerim , arkadaşlarım B)

öncelikle forum yeniden düzenlenmiş sanırım hayırlı olsun diyerek başlamak isterim.

ocak ayınnı ilk haftasında 2007 model ford focus 1.6TDCI ghia almıştık.Daha önceden vw bora 1.6 aracı kullandığımızdan yakıt olarak fazla olduğunu düşünüp dizele geçtiğimizde bu sorun ortadan kalkar diyordum ki bu aralar kafamda bi soru işareti var ?

Makyajsız kasa focus kullandığımız için 0/100km arası anlık yakıt gösterdiğinden bu oran benim kafamı kurcalamakta.Gerçi focus'un yapabileceği bişey yok mazot fiyatları 3,60 fiyatlarına ulaştı..

Sormak istediğim konu ise şu : siz örneğin 20 liralık mazot ile ne kadar yol alabiliyorsunuz yavaş kullanımda ?

Ben 30 liralık mazot ile uzun yolda 110 Km gidebiliyorum acaba aracımda sorun mu var diye merak ediyorum.(uzun yol = 60km rampa yukarı dönüşte tam tersi 60km aşağı )

ş.içinde ise : 15liralık mazot ile 70km gösteriyor çok yavaş kullanımda (1500 deviri geçmeden kullanım)Fakat şöyle bi sorun varki yavaş kullansam dahi 70km gösterse dahi 50km gezdiğimde sanki 70 km gezmişim gibi kalan km düşüyor.

(Kısacası kalan km 86km iken 15 liralık mazot alıyorum 156km gösteriyor kalanı , fakat 50 km gezdiğimde gene 80 lere düşüyor.)

Sizce bu veriler doğrumu ?

En önemlisi ise aracımı düz yolda denediğimde 190 dan yukarı çıkmıyor.Okuduğunuz için ve Yardımcı olacak forum üyelerine tşk ederim..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Araç 109 hp, günde en az 50 km. kullanımı var (işe gidiş geliş)

haftasonu yazlığa git gel var şehir içi normal kullanımımız var işte alışveriş gezme falan.

Kullanım tarzım nasıl, 2500 devirde vites değiştir, yol müsaitse 90-100 aralığında seyret, yol açıksa 120-150 arası oluyor.

Yokuş aşağı kesinlikle ne gaza ne frene basarım, lambalara yaklaşırken frene basmam vites küçülterek yaklaşırım, birde hangi viteste olursa olsun araçla seyirimi 2000 devir çivarı yamaya çalışıyorum.

1500 devir altına ise hiç düşürmüyorum.

Sonuçta bu tüketimi veriyor ve focusun ort. tüketimleri ile benim depo doldur-boşalt-doldur şeklindeki ölçümlerim herzaman birbirine çok yakın oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tabi İstanbul gibi bir yerde 120-150 normal de bizim Antalya trafiğinde öyle mallar var ki tam almışsın devrini gidiyorsun zırt önüne biri atlar yavaşlarsın vites düşürürsün tam devrini almış yine biri çıkar önüne,akıcı ve seri olmak gibi bir anlayışları yok bu antalyalıların.Bir ara 5 civarlarında tutmayı başardım tüketimi de o zaman da arabanın tadını alamıyorsun bastı mı gidiyor meret,bastıkça da basasın geliyor.Önümüzdeki hafta servise girecek araba,helezonlar falan değişecek,yağ değişim zamanı da geldi,122.000 Km de.Özellikle tavsiye edebileceğiniz bir işlem yaptırmam gerekir mi.Motor katkısı koydurmayı düşünüyorum bu yeterli olur mu?Carbon clear yaptırmanın bu saatten sonra bi faydası olmaz sanırım değil mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

enjektörlerini temizletmen en güzeli. Bende daha bakıma gidemedim benimde zamanım geldi 100bin bakıma gidicem enjektörlerimi temizleticem bende

Bu kmden sonra carbon clean bi işe yaramaz hatta zarar bile verebilir

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

enjektörlerini temizletmen en güzeli. Bende daha bakıma gidemedim benimde zamanım geldi 100bin bakıma gidicem enjektörlerimi temizleticem bende

Bu kmden sonra carbon clean bi işe yaramaz hatta zarar bile verebilir

Enjektör temizliği ile biraz bilgi aldım,açılıp temizlenmesi mümkün fakat açılma işleminden sonra yeni tamir takımlarının kullanılması gerekiyormuş.Açıldıktan sonra tekrar aynı parçalar kullanılamıyormuş.Fakat bizim usta çok gerekli olmadığını söyledi bu işlemin.Depoyu doldurduğunda enjektör temizliği için katkı koyarız bu işini görür dedi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Enjektör temizliği ile biraz bilgi aldım,açılıp temizlenmesi mümkün fakat açılma işleminden sonra yeni tamir takımlarının kullanılması gerekiyormuş.Açıldıktan sonra tekrar aynı parçalar kullanılamıyormuş.Fakat bizim usta çok gerekli olmadığını söyledi bu işlemin.Depoyu doldurduğunda enjektör temizliği için katkı koyarız bu işini görür dedi.

Enjektör temizliğini maliyeti benim götürdüğüm serviste 150 tl :smiley2k: Sökülüp labratuarda temizlenecek yerine takılacak değişmesi gereken bir parça veya tanmir takımı kullanmaya gerek yok. Sadece oringler değişiyor oda zaten 150 liranın içerisinde.

Bu kmye kadar temizletilmemiş enjektörleri sökmeden enjektör temizleyici katkılar ile temizlemeye kalkarsan göreceğin fayda %30 luk bir fayda

100bin km lik kurumun egzosdan boşalmasıda katalitik konvertörünün tıkanmasına sebebiyet verecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.