Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

TDCI yakıt hakkında ?


Emre V.

Soru

iyi forumlar abilerim , kardeşlerim , arkadaşlarım B)

öncelikle forum yeniden düzenlenmiş sanırım hayırlı olsun diyerek başlamak isterim.

ocak ayınnı ilk haftasında 2007 model ford focus 1.6TDCI ghia almıştık.Daha önceden vw bora 1.6 aracı kullandığımızdan yakıt olarak fazla olduğunu düşünüp dizele geçtiğimizde bu sorun ortadan kalkar diyordum ki bu aralar kafamda bi soru işareti var ?

Makyajsız kasa focus kullandığımız için 0/100km arası anlık yakıt gösterdiğinden bu oran benim kafamı kurcalamakta.Gerçi focus'un yapabileceği bişey yok mazot fiyatları 3,60 fiyatlarına ulaştı..

Sormak istediğim konu ise şu : siz örneğin 20 liralık mazot ile ne kadar yol alabiliyorsunuz yavaş kullanımda ?

Ben 30 liralık mazot ile uzun yolda 110 Km gidebiliyorum acaba aracımda sorun mu var diye merak ediyorum.(uzun yol = 60km rampa yukarı dönüşte tam tersi 60km aşağı )

ş.içinde ise : 15liralık mazot ile 70km gösteriyor çok yavaş kullanımda (1500 deviri geçmeden kullanım)Fakat şöyle bi sorun varki yavaş kullansam dahi 70km gösterse dahi 50km gezdiğimde sanki 70 km gezmişim gibi kalan km düşüyor.

(Kısacası kalan km 86km iken 15 liralık mazot alıyorum 156km gösteriyor kalanı , fakat 50 km gezdiğimde gene 80 lere düşüyor.)

Sizce bu veriler doğrumu ?

En önemlisi ise aracımı düz yolda denediğimde 190 dan yukarı çıkmıyor.Okuduğunuz için ve Yardımcı olacak forum üyelerine tşk ederim..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Sabah tampon altlarını boyattım oradan bizim ustanın yanına gittim enjektörlerin komple sökülüp temizlenmesi 200 TL yi bulur diyor.Katkı için de kurumu birden sökmediği için katalitik konvertörün tıkanması gibi bir durum biraz zor diyor.Şimdi 200 TL veremem açıkçası katkıyla idare edeceğiz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

zaten bugün koyunca yarın tıkanmazki kat . Ama o kurum hep katta birikecek. zamanla tıkanacak servisi arayıp bi kat fiyatı sorarsan enjektör fiyatlarını zaten biliyorsundur 200 lira büyük bir mebla sayılmaz. Araç canını sıkmaya başladıktan sonra Ne jantı tat verir ne yayı makyajdan önce sağlık :(

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sabah tampon altlarını boyattım oradan bizim ustanın yanına gittim enjektörlerin komple sökülüp temizlenmesi 200 TL yi bulur diyor.Katkı için de kurumu birden sökmediği için katalitik konvertörün tıkanması gibi bir durum biraz zor diyor.Şimdi 200 TL veremem açıkçası katkıyla idare edeceğiz.

2000km sonra bizim aracın 10.000 lik bakımı geliyor bu zaman içinde bakım yaptıktan sonra (yağ-hava filtresi-mazot filtresi vs) enjektör katkı maddesi atmayı düşünüyorum bende..

Siz benden önce denerseniz yorumlarınızı bekliyorum.

zaten bugün koyunca yarın tıkanmazki kat . Ama o kurum hep katta birikecek. zamanla tıkanacak servisi arayıp bi kat fiyatı sorarsan enjektör fiyatlarını zaten biliyorsundur 200 lira büyük bir mebla sayılmaz. Araç canını sıkmaya başladıktan sonra Ne jantı tat verir ne yayı makyajdan önce sağlık :(

Ogün abi aynısı bizim bi önceki bora aracımızdaki kat içindeki petekler zamanla dökülmüş ve ses yapıyordu bizde kat iptali yaptırıp ortaya normal düz boru yaptırmıştık.Focus'dada kat dolmuş olsa aynı işlemi yapamazmıyız?

Sen de son demlerini yaşıyorsun,tadını çıkartmaya bak.Şaka bir yana da doğru kişiyi seçersen herşeyin tadı farklı olur.

işte onu bulmak çok zor :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2000km sonra bizim aracın 10.000 lik bakımı geliyor bu zaman içinde bakım yaptıktan sonra (yağ-hava filtresi-mazot filtresi vs) enjektör katkı maddesi atmayı düşünüyorum bende..

Siz benden önce denerseniz yorumlarınızı bekliyorum.

Ogün abi aynısı bizim bi önceki bora aracımızdaki kat içindeki petekler zamanla dökülmüş ve ses yapıyordu bizde kat iptali yaptırıp ortaya normal düz boru yaptırmıştık.Focus'dada kat dolmuş olsa aynı işlemi yapamazmıyız?

işte onu bulmak çok zor :(

Bende öyle diyordum karşıma nasıl çıktığını anlamadım kardeşim :D

Kat iptaline gelince

Focustada kat iptali olur neden olmasın iyide olur ama ne gerek var ki tıkamaya :(

Sen de son demlerini yaşıyorsun,tadını çıkartmaya bak.Şaka bir yana da doğru kişiyi seçersen herşeyin tadı farklı olur.

Aynen son demler :) Bakalım abicim hayırlısı gerisi :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ogün abi biz kat iptal ettirdik ya , zararı sadece yakıtta çok çok az bi artış oldu oda profesyonel kullanıcı olmadığımızdan anlamadığımız bi artıştı en fazla 24krş yakıosa 25-26 krş yakmaya başlamıştır o da en fazla.Ama + olarak performansı biraz daha iyi olmuştu devir daha rahat devirleniyordu 8v olmasına rağmen , ve bağırttığn zaman acayip tatlı ses veriyordu düz boru olduğu için :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Alpercim burdan devam edelim istersen ;)

Ogün kullandığın yolu biliyorum.düz vi yol ve sakin trafik bence yapılabilcek bi değer ve bana mucizeymiş gibi gelmiyor,bende 4.0 lt ortalama tutturuyorum uygun trafik ve yol şartlarında ama rampa falan girdimi işn içine değişiyor.5.0 LT çok normal bi değer focus için fazla kasmayada gerek yok.

Karma tüketim olarak 5.0 lt ideal zaten. karlar basmadan önce şehir içi 5.3 lt yakıyordum. Soğuk havalar ile birlikte yakıt tüketimim 5.8 e zıpladı bakım zamanımda geldi onunda etkisi var.

Lastik havaları gerçekten çok fark ediyor. Fazlası zarar ama 40 psi ile 34 psi arasında 0,15 - 0,2 lt fark oynuyor hemen hemen aynı kullanımda.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Alpercim burdan devam edelim istersen ;)

Karma tüketim olarak 5.0 lt ideal zaten. karlar basmadan önce şehir içi 5.3 lt yakıyordum. Soğuk havalar ile birlikte yakıt tüketimim 5.8 e zıpladı bakım zamanımda geldi onunda etkisi var.

Lastik havaları gerçekten çok fark ediyor. Fazlası zarar ama 40 psi ile 34 psi arasında 0,15 - 0,2 lt fark oynuyor hemen hemen aynı kullanımda.

Bu şehir içi durumu çok değişkenlik gösteriyor,arazi,hava ve trafik şartları çok değişkelik göstertebiliyor tüketimlerde.benim şehir içi tüketimim 7lt altına düşmüyor kışın,bu arada 40 psi hava çok değilmi türkiye şartlarında ben 32 tercih ediyorum nadiren 33 basıyorum daha yumuşak bi kullanımı oluyor.Aracın kapı içinde senın verdiğine yakın basınç uyarıları var ama hiçbi lastikçi o değerleri önermiyor.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Guest Sadık Taşyürek

Bu şehir içi durumu çok değişkenlik gösteriyor,arazi,hava ve trafik şartları çok değişkelik göstertebiliyor tüketimlerde.benim şehir içi tüketimim 7lt altına düşmüyor kışın,bu arada 40 psi hava çok değilmi türkiye şartlarında ben 32 tercih ediyorum nadiren 33 basıyorum daha yumuşak bi kullanımı oluyor.Aracın kapı içinde senın verdiğine yakın basınç uyarıları var ama hiçbi lastikçi o değerleri önermiyor.

bizim hayat mektebinde okumuş lastikçilerimiz ne de olsa milyarlarca $ ARGE yapan fabrikalar ve möhendislerden daha iyi bilirler ya her şeyi, ondan önermiyorlar dır. 33*33 kapı içindeki plakada yazan değerden şaşmıyorum. uzun yol ve yük durumuna göre kesinlikle talimatlara uymakta fayda görüyor ve öneriyorum...

edit: $

Sadık Taşyürek tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu şehir içi durumu çok değişkenlik gösteriyor,arazi,hava ve trafik şartları çok değişkelik göstertebiliyor tüketimlerde.benim şehir içi tüketimim 7lt altına düşmüyor kışın,bu arada 40 psi hava çok değilmi türkiye şartlarında ben 32 tercih ediyorum nadiren 33 basıyorum daha yumuşak bi kullanımı oluyor.Aracın kapı içinde senın verdiğine yakın basınç uyarıları var ama hiçbi lastikçi o değerleri önermiyor.

Benim kullandığım yol düz genelde ve ş.içi mümkün olduğunca gaza basmamaya özen gösteriyorum. Hep aracı kendi ağırlığı ile yürütme yolunu kullanıyorum. Yoğun trafikte biraz korna sellektör yediriyor ama. öndeki arabayla dip dibe gitmenin mantığı olmadığı ve trafiği ekstra aksatmadığım için umursamıyorum.

40 psi fazla tabi. çok sert oldu zaten araç. Ben sadece deneme maksatlı bastım 40 psi ı. Aradaki farkı görmek istedim.

Kullanacağım yola göre değiştiriyorum havalarımı. Ama standart olarak 33-34 civarı kullanıyorum.

Lastikçileri salla sen Sadık beye katılıyorum. Adam araç ve yük durumuna göre lastik basınçlarını hesaplamış. Sana demiş bunları kullan diye. Sanayii işi yapmamak lazım :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.